TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 gru 2017, o 20:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2016, o 19:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 14:16
Posty: 107
Lokalizacja: wawa
patrząc od przodu za zbiorniczkiem wyrównawczym


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2016, o 19:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Dzięki za szybką odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 14:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Witam. Czy jest to możliwe aby w mojej ave t25 rok 2003 d4d 2.0 był tylko jeden zawór scv?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 20:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 134
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Ano jest możliwe :) też mam jeden.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 wrz 2016, o 22:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
A to git, chociaż nie do konca bo dzis wyczyścilem egr, podmieniłem zawór scv, oraz vrv oraz przepływomierz od innej avensis sprawnej i dalej przerywa miedzy 3 tys o 4 tys obrotów a także wpada w tryb awaryjny. Turbina sprawna, czujniki od niej wyczyszczone i dalej autko szaleje, sam już nie wiem co jest, pozostaje chyba elektryka. Dam znać jak ogarnę temat.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 09:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 134
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Rozumiem że błędami nie sypie, podmień może ten komputerek od wtryskiwaczy (zawsze mi nazwa wyleci z głowy jak potrzebuję) Mam kilka na stanie używek jak chcesz Ci mogę pożyczyć (koszty wysyłki, chyba że mieszkasz bliżej), odsprzedać ............. o mam sterownik wtryskiwaczy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2016, o 21:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Błąd jest p 1251, ale ten błąd pojawiał sie nawet jak mialem brudny EGR a nawet STOP przepalony, i idzie go skasować bez problemu. Wkurza mnie tylko wpadanie w tryb awaryjny, przeważnie 3-4 tys obrotów tylko przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu na trzecim biegu, przy normalnym wkręcaniu na obroty samochód ma moc i rwie dobrze. Sterownik jutro sprawdzę jest druga Ave, po sąsiedzku więc...:) Jak będzie to ta przyczyna, zainteresuję się kupnem:) tymczasem dzięki za poradę, bo tego sterownika nie ruszałem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2016, o 11:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 134
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Miałem co prawda inne objawy, potrafiła zgasnąć na wolnych obrotach gdy była ciepła np. na światłach i po takiej akcji ciężko ją było odpalić, ale pieron wie co taki sterownik popsuć umi. Z tym że objawy mi ustąpiły po wymianie owego gówna tylko na 10 dni, potem dotarłem do zaworu SCV.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2016, o 12:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Witam. Sterowniki ok. Pozostają do sprawdzenia wtryski. Jak narazie to zagatka. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2016, o 22:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Widzę że masz dawce :-) rozumiem że ten czujnik też podmieniałeś ?? https://www.google.pl/search?q=map+avensis&espv=2&biw=1920&bih=950&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVzNaN6qjPAhXDO5oKHVXfA5kQ_AUIBigB

Jeśli tak a prawdą jest, że podmieniałeś zaworek VRV sterowania turbiny i wiele innych rzeczy to pozostaje pytanie jak doszedłeś do tego wniosku?
Felon napisał(a):
Turbina sprawna

P1251 Informuje o przeładowaniu turbiny nie o układzie wtryskowym tak, więc piszesz w złym temacie i powinno to zostać moderowane.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2016, o 09:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Turbine nie dawno wymieniłem. Teraz była również sprawdzana. Czytając forum objawy najbardziej pasowały i pasują mi do układu paliwowego bardzo podobne objawy. A moje problemy zaczęły się jak zatankowalem pod korek na lotos, chociaż moze to zbieg okoliczności. Jutro dalej powalcze. Jak znajdę przyczynę to napiszę. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2016, o 10:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 708
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Felon napisał(a):
Czytając forum objawy najbardziej pasowały i pasują mi do układu paliwowego bardzo podobne objawy.


No jasne i dlatego pokazuje Ci błąd przeładowania i występuje objaw boostcuta

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2016, o 18:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Krótkie pytanie, dzisiaj będąc w serwisie specjalizującym się w dieslach usłyszałem, że po wymianie SCV jak nie zrobią adaptacji to auto nie odpali. Robił ktoś w ogóle adaptację tego zaworu ? Przeleciałem wcześnej techstrema i nic takiego nie znalazłem. Póki co nie zostawiłem tam auta. Za sam zawór chcieli 700zł wymiana 50zł + dopłata za adaptacje kompem hehe :D
Ps te zwory są jakoś zamienne ? U mnie końcówka pompy 323, mogę wrzucić jakiś inny czy musi być sztywno ten dedykowany do pompy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2016, o 10:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7024
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Musi byc dedykowany
Kupisz za 500 i wymienisz sam
Adaptacja niepotrzebna (ten mechanik chcial zaadoptowac Twoje pieniadze).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2016, o 12:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Byłem na diagnostyce i na hamowni, auto wypluło 160 koni i 371Nm. Potem były sprawdzane parametry live data i przy wyższych obrotach dziwnie skacze ciśnienie paliwa. Także kierunek który zakładałem jest słuszny że coś nie tak w górnych partiach obrotów jest z mocą. Szukam zaworka do siebie i niestety ponoć mam bardzo nietypową pompę

Obrazek

Najtańszy jakie znalazłem to za 700 zł. Ma ktoś może jakieś namiary na sprawdzone firmy ? W jap coś tam z allegro nie mają takiego zaworka do tej pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2016, o 18:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Jeśli chcesz zmieniać zawór scv to zmień na zmodyfikowany 04226-0L040 zalecana jest zmiana oprogramowania silnika.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2016, o 22:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
temp123 ten zawór na 100% podejdzie to mojej pompy ? Gdzie go można nabyć po za aso ? Silnik cały nowy włożony w aso 2 lata temu, a z tego co mi wiadomo, również wgrywają najnowszy soft. Po za tym mam egr dpff off zrobione programowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2016, o 11:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Niestety nie wiem jak dokładnie wygląda ten zawór w toyocie został zastąpiony większym w lexusie może być problem bo tam jest mało miejsca z racji klasycznego ustawienia silnika zawór znajduje się blisko ściany grodziowej i nie jestem wstanie powiedzieć czy ten większy się zmieści.
Ten numer stosuje ASO jeśli występują nierówne obroty lub zaniki mocy.
Jeśli masz kombinowany sof to lepiej się nie dotykać do niego.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2016, o 13:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Znalazłem na toyodiy że mam ten który Ty podałeś, u mnie ten zawór jest chyba w wersji compactowej z racji tego że jest praktycznie przy ścianie tak jak wspomniałeś. Soft zrobiony zgodnie ze sztuką żadne emulatory, bypassy itd. Nie zdecydowałem się dalej na chiptuning bo auto ma jeszcze trochę mało mocy. Także wymieniam zaworek i trzeci raz lecę na hamownie zobaczyć co to dało ;) W teorii to by się zgadzało że to może być przyczyną, no ale zobaczymy co to będzie :) Dzięki za informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2016, o 18:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 676
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Rozumiem że filtr paliwa wymieniałeś? jego umiejscowienie mocno zniechęca.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2016, o 19:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Oczywiście, wszystkie filtry nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2016, o 22:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Po wymianie scvki, nie to auto w górnej partii obrotów :D Za wymianę zapłaciłem całe 20 zł ;) Dobry torx na grzechotce i po sprawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 00:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 00:13
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Rav4
Rocznik: 2003
Silnik: D4-D
Moj problem pomocy !!!
Rav4 brak mocy.
Najpierw było sporadycznie, potem coraz częściej, potem zaczęła się zapalać kontrolka silnika (na testerze p1228), obecnie kontrolka zapala się praktycznie od razu po paru sekundach od odpalenia silnika.
Generalnie obroty kręcą się na max. na postoju. Podczas jazdy również się rozkręca ale trwa to wieki.
Wymieniłem zaworki scv oba, sadząc ze trafię w przyczynę u mechanika który to potwierdził, po wymianie rozłożył ręce.
Niestety po wymianie nadal to samo.

Silnik na wolnych obrotach i na wyższych chodzi idealnie mięciutko, nie dymi. Zapala po 3 sek kręcenia rozrusznikiem (tak jak zawsze, od początku)

Zacząłem grzebać samodzielnie, na testerze podczas jazdy tragicznie niskie ciśnienie na listwie 30 MPa w porywach do 50 MPa.
Zaworki jak odłączę czerwony samochód działa (nie gaśnie) i jeździ tak samo tzn bez mocy. Bez zmian czy podłączony czy nie.
Jak podłączę czerwony a odłączę zielony gaśnie.
Wyciągnąłem czerwony (jest nowy) podłączyłem prąd "cyka", sprawdziłem na przedmuch powietrzem, bez prądu trzyma z prądem puszcza, więc myślę sobie, że ok.
Odłączyłem wtyczkę, podłączyłem do niego kabelki na krótko i w drogę.
Więc gdy czerwony odłączony samochód jedzie ale bez mocy, rozpędza się z trudem. Wiec próba podłączam na krótko zawór czerwony (z wypiętą wtyczką ale podłączony kabelkami pod akumulator) samochód dostaje mocy. Ale jak mu przytrzymam za długo to błąd silnika rozłącza i przechodzi na wolne obroty. (pewnie z powodu że za wysokie ciśnienie paliwa).

Wniosek chyba taki że coś nie tak ze sterowaniem zaworka z ECU, można to jakoś sprawdzić.????
A może jakieś inne pomysły ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2016, o 14:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2016, o 11:22
Posty: 4
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D 126km
Proszę o pomoc w doborze zaworu SCV do mojej pompy.
Pompa DENSO:
22100-0R010
HU294000-0316
09J
13267
wyprodukowana na węgrzech.
Czytałem że wychodziły jakieś ulepszone i nie chciałbym kupić poprzedniej wadliwej wersji.
Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2017, o 01:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2017, o 01:14
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 fl
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1-AD-FTV
Witam wszystkich forumowiczów!
Mam problem ze swoją Avką. Mianowicie: Po pierwsze: w mroźne dni słabo odpala (przy -15st po 30razie padł akumulator i nie odpalił, następnego dnia -9 to samo, dopiero odpalanie z kabli, włączenie nadmuchu i dopompowanie paliwa na filtrze pomogło). Po drugie: przy dodatniej temp. ok. +5 odpala lepiej, ale to nie jest normalne odpalanie, trzeba kręcić po kilka razy. I po trzecie najważniejsze: Na zimnym silniku ssanie trzyma mu obroty 1000-1200, ale gdy tylko się nagrzeje do "swojej" temp pracy, np. na światłach gaśnie. Opalanie normalnie, ale trzeba mu trzymać wyższe obroty żeby znów nie zgasł. Potrafi zgasnąć jak się zmieni bieg z 3 na 2. Przyspieszenie normalnie, wchodzi na obroty normalnie (raz nie reagował na gaz na 2biegu ok.1600obrotów) moc ma bardzo dobrą (126KM) na niskich i wysokich obrotach, tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Podejrzewam nieaktualny soft i zaworek/zaworki SCV. Pomóżcie proszę, bo jest to dość irytujące. Dziś mi zgasł na rondzie, więc w panice go odpaliłem, ale nie jest to normalna jazda samochodem:) EGR czyszczony, filtry wszystkie nowe, olej też. Przebieg 205tyś km. Liczę na Waszą pomoc!:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 21:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 166
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Mam pytanie do was:
Miałem taką sytuację wczoraj, wyjeżdżam z ronda i pedał w podłogę na 3 biegu. Patrzę na obrotomierz a wskazówka w pewnym momencie się zatrzymuje, silnik wyje i po ok. 3 sekundach wyrywa do przodu ( okolice 3000obrotów na minutę, dzień wcześniej na suchej drodze przy przyspieszaniu na 2. i 3. biegu zerwało mi trakcje, szedł jak Shinkansen). Przy spokojnej jeździe tego nie ma. Miałem tak wcześniej tylko moment zatrzymania trwał krócej. Zdarzało się to przy mocnym wciśnięciu pedału w podłogę. Zaworek SCV moczyłem 2 lata temu "dla sportu". Objawy opisane powyżej mam od ok. roku. Wcześniej myślałem że to ślizgające się sprzęgło jednak nie zawsze to występuje. Czy takie objawy wskazują na SCV? Żadne kontrolki się nie świecą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 21:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Zrób tak, weź jakiś program odczytujący live data np elmscan toyota, do tego nagrywanie ekranu i zobacz cisnienie paliwa. Czyli po prostu rozpędzaj się i nagrywaj co się dzieje. Jeśli nie rośnie liniowo tzn że zaworek prawdopodobnie się przyciera. Ja diagnozowałem tak podczas pobytu na hamowni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 22:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 166
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Od diagnostyki zacznę, nie wymienię w ciemno zaworka za 700-800zł :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 22:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 404
Pochwały: 40
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
To live data Twoim przyjacielem ;) Najtańszy i najszybszy sposób na sprawdzenie co jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 23:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2017, o 01:14
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 fl
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1-AD-FTV
Robota wykonana. To wina zaworka, że samochód szaleje. Moczenie może i pomoże, ale mi mechanik ultradźwiękami wyczyścił wszystko, uprzednio całego go rozkręcając. Po tym zabiegu, auto chodzi jak złoto :) zniknęły problemy z odpalaniem w niskich temperaturach. Jak czyszczenie wystarczy na pół roku, to lepiej kupić nowy za 360zł, na alledrogo z Tarnowa. Szkoda kasy na ciągłe czyszczenie. Na początku tak jak kolega pisał, komputer, livedata i wyjdzie wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 677 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda