TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 wrz 2018, o 04:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2018, o 00:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 23:43
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D 2.0
Witam.
Sporadycznie użytkuję avensisa D4D z 2001 roku. Problem polega na bardzo opóźnionej reakcji silnika na wciśniecie pedału przyspieszenia w sytuacji, gdy auto porusza sie z prędkością np. 50km/h, a ja dopuszczę do dużego spadku obrotów (poprzez wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie luzu). Mimo wciśnięcia gazu "do dechy" obroty pozostaja na poziomie jałowych przez ok. 2 sekundy. Gdy poruszam sie z prędkością "parkingową" efekt nie wystepuje.
Na co dzień jeżdżę autem w którym stosuję "międzygaz" przy redukcji biegów, a opisana wyżej wada toyotki bardzo to utrudnia.
Czy jest to normalna cecha tego modelu, czy wada mojego egzemplarza? Da się coś z tym zrobić?
Myślałem o odłączeniu czujnika predkości ale raz - trudny dostep, dwa - dobrze mieć działający prędkościomierz...
Może odłączyć sygnał prędkości od ECU (który to pin?), ale wtedy może silnik nie będzie pracował optymalnie przy większej prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 18:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 22:16
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Myślałem, ze każdy Diesel tak ma. Że jak obroty mi spadną do 1400-1500 to np. na wiekszej górze nie zależnie ile wcisnę nie ma reakcji. Na prostej się po chwili zbierze. Byłem pewny ze to taka charakterystyka silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2018, o 21:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 cze 2018, o 23:43
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D 2.0
Ale ja pisałem o reakcji nieobciążonego silnika, tzn na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle. Na postoju lub przy b. małej prędkości Toyotka reaguje na gaz natychmiast. Natomiast gdy auto toczy się wybiegiem z prędkością np. 50km/h, po naciśnięciu pedału gazu potrzeba 1,5-2 sekundy by silnik w ogóle zaczął zwiększać obroty z poziomu obrotów jałowych.
Byłbym wdzięczny, gdyby chętni użytkownicy przeprowadzili mały eksperyment, polegający na wrzuceniu na luz (lub wciśnięciu sprzęgła) w samochodzie toczącym się z większą predkością i po opadnięciu obrotów do jałowych wcisnęli gaz obserwując reakcję silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2018, o 11:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 07:50
Posty: 107
Lokalizacja: Olkusz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
Mam podobnie u siebie, i chyba ten typ tak ma. Z tą różnicą, że mi to nie przeszkadza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda