TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 wrz 2018, o 11:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2018, o 20:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 11:32
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 d-Cat
Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z moją Avensis 2.2 D-CAT, klasyczny komunikat na desce rozdzielczej Check Engine/TRC OFF/VSC, samochód wchodzi w tryb awaryjny tylko jak jest zimny, po rozgrzaniu chodzi jak powinien( nie dymi,nie traci mocy). Pierwsze podejście u mechanika błąd P0093 mechanik twierdzi ze to wtryski mimo tego ze elektrycznie wszystkie sprawne (twierdzi ze mechanicznie uszkodzone) ale nie jest pewien wiec pojechałem do ASO Długołęka WRO z myślą ze dostane więcej informacji lecz diagnoza podobna( tylko trzy razy droższa). Mechanik z Toyoty zdiagnozował problem w układzie wtryskowym, pompa,listwa i wtryski, ale tez nie wie, próbował by zacząć od wtrysków, podziękowałem i wróciłem do domu. Pomyślałem ze będę jeździł do póki coś konkretnie nie padnie i się doczekałem, auto nie chce palić. Odpaliłem na plaka i pochodził trochę rozgrzał się i pracuje jak by nigdy nic( dodam ze zanim się rozgrzał parę razy sam zgasł) po tej calej akcji podpieto auto pod komputer i pokazały się kolejne błędy:
P0093 wyciek paliwa;
P0108 ciśnienie w kolektorze wysokie; (myślę ze spowodowane odpalaniem na plaka)
P0183 temperatura paliwa w obwodzie za wysoka;
P0193 czujnik ciśnienia szyny paliwowej-wysoka wartość wejściowa;
Czy ktoś miał podobny problem? jak byście odczytali ten błąd P0193?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2018, o 19:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 mar 2018, o 19:34
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Kolego Michale, czy udało Ci się rozwiązać problem?
Mam sytuację bardzo podobną. Przeglądałem długo forum, ale jak to przy układzie paliwowym, ciężko znaleźć jednoznaczną przyczynę.
U mnie pojawia się błąd P0093 i auto wskakuje w tryb awaryjny. Początkowo działo się to rzadko, teraz bardzo często i nawet zaczęły się pojawiać problemy z odpaleniem (długo kręci jak zimny).
Ostatnio pojawił się też błąd P0193 - dlatego biorę pod uwagę wymianę listwy z czujnikiem.

W momencie, kiedy jeszcze dało się autem normalnie jeździć, był sprawdzany Launchem. Zdecydowanie za niskie ciśnienia wychodziły i duże wahania. Wg diagnosty to powodowało załączanie trybu awaryjnego (chwilowa odchyłka ciśnienia o ileś-tam procent). Zasugerował, że najczęściej problemem jest zawór SCV. Oddałem więc go do czyszczenia, a kiedy nie pomogło zmieniłem na nowy. Niestety bez rezultatu. Szykuję się na wymianę pompy (skoro ciśnienie za niskie daje, to może zużyta już), ale błąd P0193 podsuwa możliwość wady czujnika ciśnienia (tyle, że pojawił się tylko raz). Wtryskiwacze raczej odpadają - na przełomie roku były w kontroli/naprawie (tak asekuracyjnie przy 300tys przebiegu). dwa naprawione, dwa były ok. Ostatni test wykazał odchyłkę przelewu na jednym, ale poprzednio miały dużo większe i było wszystko OK.
A może pompka paliwowa?

Daj znać jeśli udało Ci się problem rozwiązać.
Również szanownych forumowiczów proszę o poradę, jeśli ktoś podobny problem rozwiązał...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2018, o 22:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2018, o 11:32
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 d-Cat
Parenascie miesięcy temu miałem sytuacje taka ze na piątym biegu szarpał silnik ( tez takjakby odcinał koc), mieszkałem wtedy za granicą, pojechałem do ASO i tez mi wimienili zawór scv lecz nic nie pomogło( 570€), uspokoiło sie szarpanie jak wymieniłem akumulator na nowy. Do tej pory nie jestem w stanie sobie tego wytłumaczyć, tak samo jak nie wiem jak może wtryskiwacz reagować inaczej pod wpływem temperatury. Rozumie ze podczas rozpylania paliwa wchodzą w grę nawet minimalne spadki ciśnienia i podczas rozgrzania układu paliwowego może cos sie uszczelniać ale czu to aż tak mechanika z elektryka współgra ze taki spadek komp wyłapuje? Dla mnie dziwne, każdy sugeruje wymianę wtrysków, czyli 8000plnow, a nikt nie gwarantuje ze to jest powodem awarii, nawetASO!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 20:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 mar 2018, o 19:34
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Znalazłem dzisiaj troszkę czasu i motywacji. Wymieniłem listwę wtryskową (komplet z czujnikiem itd.). Zakupiona z portalu aukcyjnego za 40 PLN
Jak już wsadziłem łapy w komorę silnika to wyjąłem też EGR do wyczyszczenia. Co prawda był sprawny, ale na wszelki wypadek umyłem.
Efekt taki, że auto pali na dotyk, ładnie pracuje, nie gaśnie, nie pokazuje błędów. Można by powiedzieć, że naprawa układu paliwowego -sukces.

Niestety auto po naprawie jest dużo słabsze. Nie mam pojęcia dlaczego. Możliwe, że coś źle złożyłem :) Z grubsza przejrzałem przewody, wężyki, wtyczki itd. Wszystko OK.
Po świętach wybiorę się na diagnostykę, żeby sprawdzić, gdzie są jakieś nieprawidłowe parametry.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda