TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2018, o 10:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
Witam,

mam problem z odpalaniem gdy silnik jest zimny, szczególnie rano. Aby auto odpaliło trzeba dłużej pokręcić ok. 3-4 sek.

Dane auta: Toyota Avensis 2.0 D4D 2003

Wymieniony został filtr paliwa i wszystkie świece żarowe, lecz nie widać poprawy. Akumulator jest nowy.

Proszę o jakieś porady i sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
ja bym to zostawil.... mam 2 ave i 1 odpala od strzala 2 trzeba 3-4 sek pokrecic, i zyje z tym 2 rok, mozesz pojechac do aso diagnostyka symboliczne 250pln tam pokreca glowami pogadaja o wtryskach turbinie zaworkach scv dostaniesz wycene na 15-20 tys pln i po co to... no chyba ze masz czas kase i nerwy to wtedy jedziesz z tematem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
gdybym miał kasy jak lodu to bym na forum nie pisał tylko w serwisie siedział :-) a pytam bo teraz temperatura rano wynosi 2 - 7 stopni i są takie problemy a co będzie gdy spadnie do -10 itp? nie odpale auta albo rozrusznik zamęczę :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 22 sie 2008, o 15:54
Posty: 33
Lokalizacja: wroclaw
Marka: avensis
Model: adt251
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 d-cat
sprawdz przewody cr moze ktorys jest nieszczelny i schodzi ci paliwo z ukladu i na rozruchu nie ma dostatecznego cisnienia i moze stad ten problem.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Odpalisz, odpalisz ;-)
Jeśli aku i rozrusznik są ok, odpalisz nawet przy -20 C, oczywiście po 2-3 sukendach kręcenia.
Silniki D4-D są inaczej skonstruowane jak np. TDI, gdzie zapala się je "na dotyk"...
Tu jest po prostu inaczej, i te 2-3 sekundy to po prostu normalne :tak:

_________________
Pozdrawiam
Darek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
Ale na ciepłym szybciej odpala a na zimnym gdy potrzymam tyle samo to zakręci i gaśnie jak by sie zadławił :) aż nienormalnie to wygląda jak tak się go kręci, niby załapał a nie chce odpalić tylko gaśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
anw napisał(a):
gdybym miał kasy jak lodu to bym na forum nie pisał tylko w serwisie siedział :-) a pytam bo teraz temperatura rano wynosi 2 - 7 stopni i są takie problemy a co będzie gdy spadnie do -10 itp? nie odpale auta albo rozrusznik zamęczę :-)


Że się tak wyrażę : "jesteś w większości a nie w mniejszości " :-D
Zresztą gdzies widziałem taka reklamę: "Toyota- jakość która budzi emocje"......zwłaszcza rano o godz.6 przy - 15C
Większość z nas tak ma i da się z tym żyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
A przy -10 czy -15 tak samo będzie ciężko odpalał jak przy 2 lub 7 czy jeszcze ciężej. Bo w zimie akumulator rozładuję takim odpalaniem, jak sobie z tym radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
anw napisał(a):
gaśnie jak by sie zadławił

O tym nie wsponiałeś, u mnie się też takie "gaśnięcie" czasem zdarza, ale tylko wtedy gdy za krótko go pokręce.
Teoretycznie jakakolwiek diagnostyka coś powinna wyjaśnić, było to wyżej powiedziane.
Jeśli chcesz to "drąż" temat :tak:

_________________
Pozdrawiam
Darek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
No dokładnie jak za krótko to gaśnie. W sobotę pojadę na komputer zobaczymy co wyjdzie. Ja myślę, że to mogą być jak kolega wyżej pisał przewody cr albo może jakiś czujnik - np. od świec?

Mam tylko pytanie, czy nieszczelność przewodów cr zostanie wykazana na komputerze? Czy jakoś inaczej to się sprawdza?

Dziękuję za zainteresowanie tematem wszystkim dobrym ludziom :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 09:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 901
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T-etka 27
Rocznik: 2011
Silnik: benzyna
poczytaj,podumaj :-)

http://avensis.info/viewtopic.php?t=1077


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 10:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
Dziękuję za link, analizowałem ten temat już. Wtryski to raczej nie są bo wtedy by chyba na ciepłym też był problem z odpaleniem, prawda? Zobaczymy co komputer wyświetli, będę starał się dotrzeć do przyczyny, chyba że koszty śledztwa mnie zniechęcą po drodze :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 10:43 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
moj pali tak samo slabo przy 10 -10 i -25 moze moje podejscie nie jest super fachowe ale skoro zapala to dla mnie problemu nie ma, a jak pobujasz sie po warsztatach to znajda duzo "racjonalnych" powodow do wydania paru pln. dla spokoju mozesz zrobic diagnostyke aso rumunia 250pln mi tyle zaspiewali wiec dalem sobie spokoj. zrobisz jak zechcesz i zycze Ci zeby pomogly te zabiegi, ale moze tak byc ze bedziesz lzejszy o pare pln w tym samym miejscu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 10:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 paź 2010, o 13:11
Posty: 134
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
moi rodzice maja silniki D4D (mama w Yarisie a tata w Hiace) i musza poczekac w zime az z silnika wydobedzie sie dzwiek (takie cykniecie) na zalaczanym zapolnie i wtedy auto odpala od strzalu. sprobuj bo powinno to pomoc. nasz Yaris tez dluzo krecil a znajomy z serwisu Toyoty nam o tym powiedzial i od tamtej pory jak czekamy jest wszystko ok.

_________________
Moje marzenia, Moja TOYOTA!!!

Ford Escort 1,8TD 1997r. --> Toyota Avensis liftback 2,0TD 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 11:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
Czyli nie patrzeć, że kontrolka świec zgasła tylko poczekać dłużej? Ciekawe spostrzeżenie muszę wypróbować, może coś w tym jest. Dzięki za poradę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 11:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:55
Posty: 169
Lokalizacja: kozienice
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV-D4D
z moim jest podobnie teraz jak zrobiło się chłodniej gdy go palę rano, lub jak dłużej postoi ,
złapie na sekundę i gaśnie . Za drugim razem już pali normalnie , jeżdżę już nim dwa lata i od początku tak jest . Świece ,akumulator nowe ,nie wiem dlaczego tak się dzieje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 11:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 09:40
Posty: 200
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV 116 KM
Silniki na CR odpalają trochę później niż np starsze VW. 3-4 sekundy to jednak trochę za długo. Miałem tak w zeszłązimę w moim poprzednim aucie. Zawsze zapalał szybko a potem po kilku sekundach. Temat olałem bo nie wiedziałem co mu dolega. Potem było juz gorzej i na ciepłym też był problem. Do tego zaczął gasnąc w czasie jazdy. Problemem okazał się przewód paliwowy przy zbironiku. Na krótkim odcinku skorodował. Łapał powietrze i pojawiły sie lekkie wycieki. Na Twoim miejscu sprawdziłbym wszyskie przewody, opaski podociągał bo to nic nie kosztuje a może pomóc. A czy silnik nie ma czasem lekkich drgawek lub falowania obrotów bo to by utwierdziło nieszczelność na przewodach paliwowych?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 11:46 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
agentwp napisał(a):
Silniki na CR odpalają trochę później niż np starsze VW. 3-4 sekundy to jednak trochę za długo. Miałem tak w zeszłązimę w moim poprzednim aucie. Zawsze zapalał szybko a potem po kilku sekundach. Temat olałem bo nie wiedziałem co mu dolega. Potem było juz gorzej i na ciepłym też był problem. Do tego zaczął gasnąc w czasie jazdy. Problemem okazał się przewód paliwowy przy zbironiku. Na krótkim odcinku skorodował. Łapał powietrze i pojawiły sie lekkie wycieki. Na Twoim miejscu sprawdziłbym wszyskie przewody, opaski podociągał bo to nic nie kosztuje a może pomóc. A czy silnik nie ma czasem lekkich drgawek lub falowania obrotów bo to by utwierdziło nieszczelność na przewodach paliwowych?

3-4 sekundy, to jak dla mnie zdecydowanie za długo. U mnie to było ok. 1,5s. Mam oczywiście na myśli czas liczony dokładnie od przekręcenia kluczyka do załapania silnika - wbrew pozorom te półtorej sekundy to wcale nie jest "od strzału".

W każdym razie na pewno nie jest normalne, że za pierwszym uruchomieniem silnik gaśnie po wyłączeniu rozrusznika. Co innego, jeśli trzeba dłużej pokręcić, a co innego, jeśli nawet po takim kręceniu i tak trzeba odpalać drugi raz - bo tak zrozumiałem powyższe wypowiedzi. Takie coś to można zaakceptować w starym Poldku, a nie w Toyocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 13:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
Skoków obrotów nie ma. Obroty ma równiutkie zero falowania. Wszystko w sumie działa ok, moc jest tylko to odpalanie na zimnym silniku :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 15:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 paź 2010, o 13:11
Posty: 134
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
anw napisał(a):
Czyli nie patrzeć, że kontrolka świec zgasła tylko poczekać dłużej? Ciekawe spostrzeżenie muszę wypróbować, może coś w tym jest. Dzięki za poradę.


dokladnie. kontrolka gasnie jeszcze chwila jest takie cykniecie i auto pali z miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2010, o 19:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5752
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Jeżdziłem 5 lat Cariną i nie wiedziałem,że po zgaśnięciu kontrolki świece żarowe nadal grzeją dopiero po tymże "cyknięciu" przestają grzać.Po 5 latach powiedział mi o tym dopiero kumpel.Wcześniej też tak jak Ty kręciłem i kręciłem a jak dowiedziałem się o tym myku to samochód odpalał na strzał mało silnika nie wyrywało.Mój rekord odpalenia tamtej Carinki -35st Celsjusza.Koleżkom benzynki niektóre przymarzły a Carinka tylko TRACHHH i poszła.Kumple mają T22 i u jednego jest to cyknięcie w zwykłym dieslu a u drugiego w D4D nie ma.U dwóch następnych w T25 nie sprawdzaliśmy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2010, o 06:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2010, o 06:58
Posty: 14
Lokalizacja: Trójmiasto
U mnie nic nie cyka, ale zgodnie z poradą poczekałem chwilę, lecz efekt ten sam. Widocznie przyczyna leży nie po tej stronie. Jak już odkryję co teraz dolega mojej Ave i naprawię to przetestuję tą poradę ze świecami na mrozach.

W sobotę byłem na komputerze, ale firma nie specjalizuje się na japończykach. Komputer nie mógł za bardzo zdiagnozować błędu i tak wyszło, że niby może to być czujnik wału - ale bez przekonania. Dostałem namiary na osobę, która specjalizuje się w japończykach więc będę do niej próbował uderzyć. Zauważyłem natomiast jedną zależność im zimniej tym ciężej odpala rano.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2010, o 20:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 09:40
Posty: 200
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV 116 KM
A rozrusznik kręci żwawo? Diesel potrzebuje nieco "dupnięcia" nie wystarczy jak w benzynie żeby aby tłoki się ruszały. Spróbuj jeszcze zrobić test aby naładować aku w domu, z rana podłączyć i jak wtedy zapali.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 11:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:55
Posty: 169
Lokalizacja: kozienice
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV-D4D
jak długo świeci kontrolka od świec ? bo u mnie ze 3 sek i gaśnie
a tak w ogóle u mnie pali najlepiej jak przekręcę kluczyk na zapłon ze dwa razy ,oczywiście gdy jest zimny , w lato pali bez problemu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 19:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
temat dlugosci grzania swiec jest juz wielokrotnie opisywany w temacie o problemach z rozruchem d4d, choc przy obecnie smiesznych przymrozkach (max. -4) to ja nawet swiec nie grzeje, wszak to d4d :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 cze 2009, o 12:57
Posty: 162
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 sedan
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 16V benz+LPG
Witam.

JA mam podobny problem, ale w silniku benzynowym z gazem. Po dłuższym postoju (ponad 2 godziny) pali szybko, ale równie szybko gaśnie. Za drugim razem pali OK, ale potrzebuje 4-5 sekund, żeby wejśc na obroty. Problemy te znikają jeśli przy kręceniu rozrusznikiem dodam gazu - wtedy jest normalnie. Czego to może być oznaką? Czyżby tez przewody paliwowe?

Na ciepłym silniku wszytko w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 19:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to temat o dieslu!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 19:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 cze 2009, o 12:57
Posty: 162
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 sedan
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 16V benz+LPG
No wiem że o dieslu, ale problem identyczny, więc może niezależny od silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 paź 2010, o 19:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie, prosze udaj sie do dzialu silnikow benzynowych lub LPG, tych aut nie laczy (prawie) nic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lis 2010, o 21:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 22:02
Posty: 402
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T-27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2,0 112KW
[quote="anw"]U mnie nic nie cyka, ale zgodnie z poradą poczekałem chwilę, lecz efekt ten sam." Dziś właśnie korzystając z porad w tym temacie postanowiłem zobaczyć jak to jest w mojej Ave z silnikiem D4D z 2001r.i co się okazało:kontrolka grzania świeci ok.3 sek.natomiast "cyknięcie" przekażnika od podgrzewania świec a więc wyłączenie ich grzania następuje po ok.15 sek.Wcześniej tak długo nie czekałem z przekręceniem kluczyka na zapłon i sądziłem jak zasugerował "Lutek",że u mnie to nie występuje- a jednak.W okresie więc niskich temperatur mam zamiar spokojnie odczekiwać te 15 sek.i dopiero odpalać co też dziś po raz pierwszy wypróbowałem no i odpalił za pierwszym razem(ok.2sek kręcenia).anw stwierdził,że odczekał chwilkę-myślę więc,że w kontekście powyższego jednak nieco za krótko odczekał bo to kliknięcie musi następować i jest słyszalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda