TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 gru 2017, o 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lut 2017, o 22:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 678
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
No dobra przejście może jest ale musisz sprawdzić to miernikiem dokładnie ile ohm czy są rozbieżności pomiędzy wtryskami może kabel zaczyna się nadrywać.
I czy na drugim pinie jest 5v
Obrazek

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 12:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 01:39
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
Panowie zauważyłem jedną zależność - może jest błędną.

Wziąłem stare wtryski i pomierzyłem rezystancję na nich(1 i 2 pin)
1. 580Ohm
2. 157Ohm
3. 157Ohm
4. 157Ohm

Czy czasem wtrysk z większą rezystancją nie ma był umiejscowiony nad pierwszym cylindrze?
U mnie jest akurat z tą wyższa wartością na drugim - chyba zamienię je miejscami.
Ktoś może się wypowiedzieć o tej teorii?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 18:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 419
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 23
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Widzę że dalej nie rozumiesz po co jest TA rezystancja i co powinieneś sprawdzić . Sprawdź miernikiem jeszcze raz przewody od wtrysków z pinu 1 do sterownika , jeśli rezystancje są bliskie 0 to OK . Miernik na Volty i sprawdź na pinie 2 wtrysków jakie jest napięcie ma być 5 V . Zamiana wtrysków miejscami nic nie da .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2017, o 21:49 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 25 lis 2012, o 01:39
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: RAV4
Rocznik: 2006
Silnik: 1CDFTV
Sprawdziłem to co napisałeś i było wszystko ok. nie wiem co się stało ale problem sam znikł. Podpiąłem pod złącze 2 wtrysku mój stary, odpaliłem IT2 i widzę że błędu w Pending nie było, więc miałem już jeden wtrysk podmienić(myślałem że w nim problem), podpiąłem ponownie ten który były już zamontowany - sprawdzam w błędach - nie ma nic. Wszystko jest ok. Dlaczego to już nie świeci nie wiem. Ważne że działa.Dzięki za pomoc.

ps. Jak wywali błędem kiedyś, rozgrzebie złącza i zmienię przewody przy wtyczkach bo słabym ogniwem może to jest to właśnie(choć rezystancja i przewodność jest poprawna)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 19:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2016, o 19:14
Posty: 36
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d diesel 116km
Witam niestety musze kupic uzywane wtryski poniewaz firma ktorej oddalem wtryski do regeneracji nie jest w stanie ich zregenerowac wracaly do nich 6 razy i za kazdym razem bylo juz tylko gorzej. Zarzadalem zwrotu pieniedzy i teraz musze kupic jakies wtryski.. niestety nowe sa zbyt drogie wiec pozostaly uzywane.. ma ktos moze jakies sprawdzone miejsce gdzie mozna kupic wtryski do toyoty 2.0 116km?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 07:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 419
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 23
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Regeneracji już próbowałeś , może takie http://allegro.pl/toyota-avensis-coroll ... 53406.html .
Jak możesz to opisz dla potomnych jaki zakład nie dał rady regeneracji -Diesel Klinika ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 11:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7026
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
ANDRZEJ104 napisał(a):
Jak możesz to opisz dla potomnych jaki zakład nie dał rady regeneracji -Diesel Klinika ??

Dreipol ?
:chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 13:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 paź 2016, o 19:14
Posty: 36
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d diesel 116km
Tak to diesel klinika. Ogolnie maja dobre opinie i kiedys potrafili naprawiac wtryski denso ale niestety wtrysków do mojej Toyoty nie udalo sie im zregenerowac. Probowali 6 razy i bylo coraz gorzej. Za to przynamniej podejscie do klienta maja b. dobre. No coz pozostalo mi kupic uzywki i zalozyc. Szukam takich co mozna by bylo oddac sprzedawcy jakby bylo cos nie tak. Moj mechanik(bigelektron) ustalil ze silnik moj pomimo niskiej kompresji na wszystkich cylindrach(20 barow a powinno byc 26) nie powinien dymic na bialo przy rozruchu. Zalozyl wtryski od sprawnego samochodu na sprawdzenie i odpalil bez dymu. Wiec kwestia wtryskow..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 13:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2015, o 22:31
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2
Witam,
z regeneracją Denso tez mam przykre doświadczenie ( co prawda w Mazdzie 6 ) poparte badaniami na hamownii ,oraz na maszynie do sprawdznia wtrysków.
Do regeneracji u zewnętrznej firmy podchodzilismy w sumie 2 razy i skonczyło się wymianą na nowe bo za każdym razem je po testach na maszynie odrzucałem.
Jeden raz za namową firmy od regeneracji wrzuciliśmy je na samochód , a pozniej woz na hamownie i nadal mega braki.
Ogólnie jak bedziecie regenerować DENSO to warto je wrzucić na tester do którego macie zaufanie ( ja akurat mam nowy swój - Bosch ) , bo mozna się nieźle zdziwic, a warto mieć 100% pewność.

Jak bedziecie chcieli to spiszę to kiedyś tę historię wraz z grafiką - takich powyginanaych wykresow z hamowni dawno nie widzieliście :)

_________________
Chip tuning Toyota AVENSIS
ŁG serwis / Ładyga tuning Facebook


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 15:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7026
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Chcemy, chcemy. W wolnej chwili proszę o wykresy z testowania regenerowanych wtryskiwaczy Denso


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2017, o 16:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 700
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
piokli napisał(a):
Chcemy, chcemy. W wolnej chwili proszę o wykresy z testowania regenerowanych wtryskiwaczy Denso

no i pytanie czy były regenerowane fabrycznie w firmie z listy Denso Polska..z naklejonym nowym kodem na wtryskiwaczu ?
czy może warsztat typu drut-pol ? :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2017, o 17:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 sty 2017, o 17:25
Posty: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Pozwolę się podpiąć pod temat o wtryskach. Odczytałem parametry wtrysków i wyszło mi coś takiego
REVISED INJECTION VOLUME 1 -1,404 mm3/st
REVISED INJECTION VOLUME 2 0,316 mm3/st
REVISED INJECTION VOLUME 3 -0,153 mm3/st
REVISED INJECTION VOLUME 4 0,785 mm3/st

Ciśnienie na wolnych obrotach 30MPa

Co o tym sądzicie?? Nie podob mi się 1 i 4. Co może być? Regeneracja??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2017, o 12:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 273
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Właśnie rozmawiałem z firmą Pezal ( oficjalny przedstawiciel Denso) i dostałem odpowiedź że do 1AD brak jest fabrycznie regenerowanych wtrysków i nie prowadzi się jakiejkolwiek regeneracji tych wtrysków, aktualna cena nowego 1050zł/szt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 22:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 700
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
Sajmooon napisał(a):
Właśnie rozmawiałem z firmą Pezal ( oficjalny przedstawiciel Denso) i dostałem odpowiedź że do 1AD brak jest fabrycznie regenerowanych wtrysków i nie prowadzi się jakiejkolwiek regeneracji tych wtrysków, aktualna cena nowego 1050zł/szt.


mhmm wygląda, że dodzwoniłeś sie do pani Basi co akurat czasu nie miała :-D
dzwoń jeszcze raz ...bo mają w ofercie regenerowane do 1AD o numerze : 23670-09280 (to do 1AD bez DPF...ale do wersji z DPF tez maja )
numer Denso : 095000-7670R
regenerowany w cenie: 749pln

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 07:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:58
Posty: 273
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D - DPF
Akurat wtedy nie rozmawiałem z panią Basią tylko z jakiś panem :P
Ale skoro tak mówisz to będę się z nimi kontaktował :)
A jak tak wiesz kto tam pracuje znasz ten warsztat? możesz coś o nim powiedzieć z doświadczenia ? byłbym wdzięczny na informację czego mam się po nich spodziewać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 13:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 543
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
A ja zapytam na przyszłość - obym nie potrzebował.
Czy w Pezalu wymienią wtryski na regenerowane wymienia uszczelki pod wtryskami oraz wpiszą nowe wtryski do ECU.
Czyli czy wykonają pełna procedurę wymiany wtrysków ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 14:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 700
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
prenrzyk napisał(a):
A ja zapytam na przyszłość - obym nie potrzebował.
Czy w Pezalu wymienią wtryski na regenerowane wymienia uszczelki pod wtryskami oraz wpiszą nowe wtryski do ECU.
Czyli czy wykonają pełna procedurę wymiany wtrysków ?

nie mam z nimi doświadczenia...ale zakładam, że jak podejmują sie wymiany to wszystko to o czym piszesz zrobią.. :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 13:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 543
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Ok. Myślałem ,że jesteś "bliżej" Pezalu.
Jak coś będę i tak pytał u źródła

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 21:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 405
Pochwały: 41
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Pezal i moje doświadczenie...
Zawiozłem im filtr paliwa, daje i mówie poczekam , chce powiedziec gdzie jest filtr na co kierownik serwisu "my wszystko wiemy" , ok czekam, patrze z jednego stanowiska przejezdza na drugie po 20-30 min , potem patrze kanapa całą wyjeli , porozbierali itd. Przychodzi czerwony jak burak kierownik serwisu "czy wie pan gdzie jest u pana filtr paliwa?" Musiałem wleźć na serwis i palcem ćmokom pokazać. Czy zmienili nie mam pewności...

2ga sytuacja,

Pojechałem po zawór scv na telfonie umowa na 600 zł , na miejscu 700 zł.
Wymiana u nich ok , ale trzeba adaptować i dodatkowe 100 zł ( komp + adaptacja ) oczywiscie o ile wyjdzie z gniazda pompy. Całosc za wymioanę jak dobrze pamietam okolice 200 zł.

W diesel service kuźmicz zmienili za 20 zł.

Także z daleka od papraków. Jak byłem na hamowni w tune-upie to nawet Robert nie chciał się na temat ich pracy wypowiadać. Także ostrzegam przed paprakami !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2017, o 08:53 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1082
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Scv sie adaptuje? Nie wiem jak w lexie ale w avenie to 2 srubki i jedna wtyczka- 5 minut roboty.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2017, o 10:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 405
Pochwały: 41
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Wg serwisu pezal inaczej auto nie odpali jak ONI nie zrobią adaptacji. W lexie też 2 śrubki uszczelka i jazda. U mnie jedynie problem jest z dojściem do zaworu bo jest blisko ściany grodziowej i nie miałem takiego fajnego imbusa na grzechotce z "elastyczną" przedłużką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2017, o 20:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1082
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Dziwne, moj odpalil i odpala do dziś :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2017, o 23:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 405
Pochwały: 41
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
No niestety, zbłaźnili się za każdym razem jak miałem z nimi kontakt. Zresztą będąc w firmie zajmującej profesjonalnie chiptuningiem, usłyszałem że lepiej jest założyć używki jak dać do pezala na regenerację...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 19:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 cze 2014, o 11:40
Posty: 31
Marka: Toyota
Model: Previa
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0
Niestety dzisiaj mechanik mnie oświecił, że w mojej Previi z 2005 wtryski do regeneracji. Sam nie wiem, gdzie to zrobić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 21:08 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:30
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D
Dziś pojechałem do mechanika bo martwi mnie stukot jak się rozgrzeje to słychać jak by popychacz stukał posprawdzał wtryski i stwierdził że na jednym jest korekcja zero i on może tak stukać. Ava odpala nie kopci nie traci moc nie wiem coś mi się nie bardzo wydaje że to wtrysk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 14:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 lis 2016, o 22:40
Posty: 14
Lokalizacja: Olsztyn
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 D4D
Panowie pytanie,

Moja ave ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku. 3-5 sek odpala, jak już się rozgrzeje to wszystko jest w porządku, odpala od pierwszego strzała. Zimą znowu było jeszcze gorzej bo czasami to za 3-4 razem udało mi się odpalić...Od czego to się dzieje..?
Świece są sprawdzone - działają prawidłowo, rozrusznik w porządku, masa też...

I tu może wtryski...z kolei słyszę różne teorie zaczynając od tego że jakby wtryski nawalały to na ciepłym silniku występowałyby problemy z odpalaniem a tu czegoś takiego nie ma, tylko na zimnym...

Macie jakieś sugestie co to może być? Podkładki pod wtryskami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 19:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1082
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 65
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Jakies bledy? Moze nieszczelnosc ukladu paliwowego, moze SCV?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 23:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 678
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Kumi napisał(a):
Panowie pytanie,

Moja ave ma problemy z odpalaniem na zimnym silniku. 3-5 sek odpala, jak już się rozgrzeje to wszystko jest w porządku, odpala od pierwszego strzała. Zimą znowu było jeszcze gorzej bo czasami to za 3-4 razem udało mi się odpalić...Od czego to się dzieje..?
Świece są sprawdzone - działają prawidłowo, rozrusznik w porządku, masa też...

I tu może wtryski...z kolei słyszę różne teorie zaczynając od tego że jakby wtryski nawalały to na ciepłym silniku występowałyby problemy z odpalaniem a tu czegoś takiego nie ma, tylko na zimnym...

Macie jakieś sugestie co to może być? Podkładki pod wtryskami?



Zawór scv

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 10:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2017, o 12:19
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 2.0 116 km
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Toyoty Avensis Verso 2005 r. D4D 2.0 116 km przebieg 240 000km. Samochód dostałem od teścia który użytkował go od 10 lat i od roku męczył się z dziwnymi pracy objawami silnika a tym samym teraz ja się z nimi męczę;) A mianowicie:

Samochód od 1600 obrotów nie przyspieszał jednostajnie przy wciśnięciu pedału w podłogę tzn. albo przyspieszał po czym na pół sek. była dziura i szedł dalej albo przyspieszał pulsacyjnie (1s przyspieszał normalnie, 1s mułowato, 1s normlanie itd.). Zdażało się, głównie na 3 biegu, że chcą szybko przyspieszyć od tych 2000 obrotów, samochód przyspieszał "mułowato" co po 2 sek kończyło się 3 kontrolkami na desce (Trakcja, VSC, Check eng) i trybem serwisowym. Po wyłączeniu i włączeniu silnika check zostawał (znikał samoczynnie po 2-3 dniach) ale samochód już jechał normalnie.

Podłączyłem OBD i z TORQ odczytałem następujące błędy P1251, P0627. Skasowałem je żeby zobaczyć który pojawi się po kolejnym checku. Dwa dni później znów przy przyspieszaniu na pełnym obciążeniu wyskoczyły 3 w/w kontrolki wraz z błędem P1251. Odczytałem dane z zamrożonej ramki:

Obciążenie silnika = 100 %
Temperatura płynu chłodzącego = 77 °C
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 34,664 psi
Obroty silnika obr./min = 2 971,75 rpm
Prędkość (OBD) = 69 km/h
Temperatura powietrza na wlocie = 31 °C

Wniosek - Turbina przeładowuje.

Jako, że teść bał się jeździć dynamicznie samochodem (właśnie przez checki i tryb serwisowy podczas wyprzedzania) to stwierdziłem, że wezmę go autostradę i trochę "przedmucham", na wjeździe na autostradę i próbie przyspiszenia oczywiście check, zjechałem na pobocze, reset i spokojniej przyspieszałem do tych 140 - 160 km/h (3000 - 3500 obr/min).
Zrobiłem jakieś 100 km i od tego momentu samochód jak by dostał nowe życie, od tych 1600 obr/min przyśpiesza od razu, nie ma wrażenia pulsowania, check nie wyskakuje.

Przed świętami wjechałem na orlen (przy rezerwie, wcześniej lałem na BP), dolałem preparat STS do czyszczenia wtryskiwaczy, zalałem pełen bak VerVy i ruszyłem autostradą do domu rodzinnego żeby znów go trochę przedmuchać (100 km). We wtorek po świętach kiedy stałem na światłach jadąc do pracy, na desce rozdzielczej zapalił się Check Engine, samochód szedł normalnie, żadnych objawów oprócz checka nie zauważyłem. Podłączenie OBD i błąd P1238, skasowałem go i po przejechaniu kawałka na OBD pojawiło się od razu ostrzeżenie P1238 (bez checka) które po 2 dniach znów przeszło w błąd a tym samym checka na desce.

Znalazłem na tym forum, że błąd P1238 wiąże się z uszkodzonym wtryskiwaczem. I tutaj mam do Was pytanie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Teściowi mechanik z pół roku temu też zdiagnozował 1 kiepski wtrysk, ale jak ja wziąłem samochód to nie było błędu oznaczającego problem z wtryskiwaczami tylko z przeładowaniem turbiny. Czyżby coś nie tak z Orlenowską Vervą?


Samochód zapala bez problemu na mrozie, nie ma problemów ze zgaszeniem silnika, nie kopci, jedyne co słyszę dziwnego to gwizd turbiny ale podobno to normalne.

Nie mam pojęcia od czego zacząć, wg. toyodiy.com mam wtryskiwacze o numerze 23670-29035 które są nieregenerowalne. ASO Diesel Wachowiak z Poznania zaproponował mi nowy za 999zł netto. Ale objawy są bardzo dziwne i nie chciałbym władować 1200 zł za wtryskiwacz + robocizna jak się okaże, że problem leży całkowicie gdzie indziej, tym bardziej, że mając samochód dwa miesiące problem z wtryskiem pojawil się tydzień temu, ale mam też z tyłu głowy, że teściowi kiedyś mechanik też zdiagnozował uszkodzony wtryskiwacz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 12:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 405
Pochwały: 41
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Takie różne pulsacyjne przyspieszanie to jak dla mnie zawór scv, przycina się i pompa nie daje odpowiedniego cisnienia. Na dzien dobry wyczysc i jak sie da zaślep egr (dopytaj tu ludzi czy mozesz to zrobic bez konsekwecji checka). Warto podpiąć pod techstrema nie torqa i zobaczyc podgląd korecji wtrysków. Wiem że tylko na stole mozna zweryfikować ich poprawność działania ale, tu będzie chociaż jakiś pogląd. Skąd w ogole jestes ? Moze ktoś z forumowiczy Ci zepnie z kompem. Ewentualnie sam zainwestuj w kabelek i działaj. Ja przez 6 miechów szukałem dziury w całym co dolega dla mojego klekota i skończyło się odczytami live data na hamowni, co wskazało mi przyczynę w sumie podobną do Twojej. Cisnienie na pompie nie szło jednostajnie tylko wariowało i w różnych przedziałach były cyrki z mocą.

EDIT :

W sumie ogarnij najpierw apke elmscan toyota , tam moze tez bedziesz miał podejscie do sprawdzenia korekt wtrysków.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: josef


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda