TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 19 paź 2018, o 10:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 14:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Witam
Postanowiłem napisać nowy wątek, ponieważ sprawa jest skomplikowana i nie znalazłem dokładnie takiego przypadku na forum.
Toyota avensis verso 116km d4-d rok 2003.
Problem: brak mocy na wyższych biegach 3-4-5 przez ok 3-4 sekundy. Gdy samochód jest zimny (do momentu zgaśnięcia niebieskiej kontrolki) auto zachowuje się normalnie. Po rozgrzaniu, samochód łapie "dziury" po zmianie biegów i trwa to chwilkę, po czym zaczyna jechać normalnie.
Przy większej prędkości (w górnych obrotach) czuć szarpanie autem.
Z forumowiczem "mech z toyoty" podłączyliśmy kompa i błędów nie wykazało, jednak widać chwilowy spadek ciśnienia na listwie do ok 28.
Turbina ładuje idealnie.
Sprawdziliśmy zaworki na pompie, sprawdziliśmy zaworek na listwie, przeczyszczony EGR, wymieniony filtr paliwa, przedmuchany przepływomierz, dolewałem hektolitry środków czyszczących do baku (i ze stacji i LM)- nic nie pomagało).
Auto nie kopci, odpala bez problemu.
Teraz czas na wyciągnięcie pompy i wtrysków.
Będę informował w tym wątku o dalszych postępach lub ich braku- zapraszam również do komentowania.
Pozdrawiam
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 14:39 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7183
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jeżeli masz chwilowe spadki ciśnienia na pompie to może jednak zaworki (zaworek) SCV przycina się.
Może któryś wtryskiwacz blokuje się otwarty i ciśnienie w listwie spada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 14:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Zaworki na pewno ok- ponieważ wykręcaliśmy z mojej drugiej toyoty, która chodzi idealnie i objawy te same.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 16:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
CR będzie obcinał jak na turbo cisnienie wzrośnie ponad dopuszczalną wartość, więc zobacz ciśnienie w CR-e w funkcji obrotów i ciśnienia doładowania w teście pod obciążeniem (gaz w dechę np. na 4 biegu od 1500obr).
w verso standardem jest zapchanie kata pod autem, zacznij od najprostszych rzeczy znim silnik rozbebeszysz. wykręć dwie śruby ze sprężynami przed 2-gim katem rozsuń lekko rury i jedź na test - będziesz wiedział co robić dalej :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2012, o 10:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Nadal nie wiem co mi się psuło, ale to coś na pewno się już zepsuło bo opisywany efekt nie dotyczy już tylko chwilowego braku mocy, a auto zamula cały czas jakby nie miało turbiny na każdym biegu i rozpędzenie go do 100km/h zajmuje ponad 20 sekund...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2012, o 10:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
rozepnij kata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2012, o 10:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 771
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Ja bym podmienił przepływkę jednak. Jak spalanie wygląda?

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2012, o 11:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
arek184 napisał(a):
Ja bym podmienił przepływkę jednak. Jak spalanie wygląda?

przepływka nic do tego nie ma, p[o drugie nie padają, po trzecie wystarczy ją wypiąć do sprawdzenia (komp symuluje sobie jej pracę)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2012, o 13:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Spalanie jest w miarę normalne. Spala mi nieco więcej niż toyota corolla e12 mojej żony, więc tutaj wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2012, o 14:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Przyczyną całkowitego zaniku mocy był pęknięty wężyk. Miałem nadzieję że wraz z tym wszystko się naprawi- ale niestety nadal przy przyśpieszaniu na parę sekund spada mu ciśnienie.
Dzisiaj wypiąłem kata ale objawy nie zniknęły.
Czas jechać rozpruwać silnik ;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2012, o 14:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Sprawa chyba się wyjaśniła- bo po sprawdzeniu wtrysków okazało się że 3 są całkiem zepsute. Teraz szukam używek- jak ktoś ma jakieś namiary gdzie warto a gdzie nie- proszę o namiary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2012, o 14:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
Artur79 napisał(a):
Sprawa chyba się wyjaśniła- bo po sprawdzeniu wtrysków okazało się że 3 są całkiem zepsute. Teraz szukam używek- jak ktoś ma jakieś namiary gdzie warto a gdzie nie- proszę o namiary

a co znaxczy całkiem kolego :brewki:
jakie korekcje wyszły?
najpierw leje się czyściciele a dopiero później wywala kasę na wtryski.
jak miałem korekcje juz podchodzące pod -/+2 a po czyzczeniu mam idealne -/+ 0,1-0,3.
więc zanim spłukasz się z kasy spóbuj profesjonalnych środków FORTE, LM itd.., żadne tam STP ze stacji benzynowych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2012, o 14:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sty 2012, o 13:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Tych środków już wlałem pare litrów (dokładnie LM). Wtyski leją mocno na przelewach- sprawdzane na stole w Sobótce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2012, o 18:17 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
no to padaka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2014, o 19:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 14:54
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Kolego przeczytałem Twój wątek ze łzami na końcu nosa. Mam versalke z 2001 r. z tym samym silnikiem i te same objawy. Jestem po sprawdzeniu wszystkiego, łącznie z zaworami. Po weekendzie jadę na sprawdzenie wtrysków.

Możesz napisać więcej co po wymianie wtrysków? Czy problem ustał? Czy regenerowałeś czy kupiłeś używki?
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2014, o 20:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 720
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
Udaj się kolego na testy drogowe jeśli masz jakiś problem z autkiem. Tu nie ma co płakać, zrób testy, wymień to co faktycznie szwankuje i jeździj dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2014, o 21:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dziwne że to wtryski? pisałeś w pierwszym poście że auto nie kopci i odpala normalnie
w mojej verso zanim wymieniłem wtryski,to objawy miałem takie, że moc była ale jak przyśpieszałem to kopciła i były wyczuwalne większe drgania siedzeń.
dzisiaj mam wymienione na używki,ale dobrze trafiłem bo jest wyczuwalnie większa moc i zero kopcenia czy wibracji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2014, o 16:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 kwi 2014, o 16:27
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2004
Silnik: jest - d4d 116
Witam - podepnę się pod temacik ... mój teściu ma mały problemik z silnikiem -tylko czasami na ciepło przy redukcji auto nie ma kompletnie mocy i trwa to kilka sekund po wciśnięciu sprzęgła obroty automatycznie wzrastają - po chwili wszystko wraca do normy ... nie towarzyszy temu żadne efekty świetlon-dymne - Co o tym sądzicie drodzy forumowicze -sam jeżdżę hdikiem i nie spodlałem się tam z podobnym problemem - może na początek dolać trochę 2T co by wtryski i pompę przesmarować ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2014, o 21:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
wmk16 - na początek to trzeba zrobić testy drogowe z pomiarem ciśnienia paliwa i turbo w czasie jazdy w zakresie obrotów 1600 - 4000 rpm i wtedy będziesz wiedział co robić dalej.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 18:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 14:54
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
OK, ja już się z tym uporałem. Na teście drogowym wyszło, że w momencie "zamuły" ciśnienie paliwa spadało do 30%.
Wtryski zostały wyjęte, sprawdzone i wyszły OK, winą mechanik obarczył podkładkę pod jednym wtryskiem, przez którą lało paliwo (stąd spadek ciśnienia).
W styczniu regenerowałem turbinę bo padła. Mechanik twierdzi, że możliwe jest jakoby paliwo przelewające się przez wadliwą podkładkę dostało się na turbinę i pomogło jej dojść do kresu swych dni.
Na moje szczęście skończyło się na 500 zł, uff. Wersaleczka odzyskała wigor :-D

_________________
wersalka = wygoda+10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2016, o 09:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 14:54
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
OK, witam po dłuższej przerwie. Okazało się, że podkładka pod wtryskami to jednak fałszywy trop. Po przejechaniu ok. 700km objaw wrócił.
Po dalszych poszukiwaniach okazało się, że problemem jest zawór/czujnik turbo.
Obecnie jeżdżę ze śrubą wkręconą w zawór (działa!) szukam części choć na używkach trudno coś znaleźć, średnie ceny to 600-800 zł.
Dojrzewam do nówki, znalazłem za 1500 zł.
Pozdrawiam.

_________________
wersalka = wygoda+10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2016, o 19:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sie 2008, o 07:07
Posty: 19
Lokalizacja: Legionowo
Marka: Toyota
Model: Previa
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: D4-D
Witam
I jak po wymianie zaworu turbo już jest wszystko ok??
Bo mam dokładnie ten sam problem.... Dziwi mnie jedynie to ze na nierozgrzanym silniku jest wszystko super... autko smiga jak szalone... dopiero jak osiągnie temperaturę pracy to zamula czasami przy zmianie biegów bo ciśnienie na listwie spada do 30 a powinno być około 100...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2016, o 09:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 14:54
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Nie, zawór to fałszywy trop. Szukałem dalej. Pomogła ostatnia rzecz, ale to za chwilę.
Nie odzywałem się wcześniej, bo chciałem poczekać czy na pewno jest już OK. Wcześniej potrafiłem przejechać nawet 1000km i zło wracało.
Teraz przejechałem 10 000km i wiem, że problem zostawł rozwiązany.
Prozaiczny, mało prawdopodobny, dlatego sprawdzony jako ostatni, a mianowicie:
- wymontowana została pompa paliwa,
- wyczyszczona w serwisie specjalizującym się w tego typu pracach (była cała zawalona, brudna, paliwo ledwo ciekło),
- po wyczyszczeniu podpieli ją do układu testowego, stwierdzili, że działa i oddali,
- mój mechanik zamontował i do dziś hula super.
Mam nadzieję, że ze swojej strony zakańczam wątek.

_________________
wersalka = wygoda+10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 14:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 723
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
a wtryskiwacze byly czyszczone jakims srodkiem kiedykolwiek?
bo bardzo dziwne ze pompa CR byla zawalona i brudna ...bo podlaczanie 'na krotko' srodka do czyszczenia wtryskiwaczy czysci rowniez pompe CR i zawor SCV itd...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2016, o 14:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2013, o 14:54
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Wtryski na samym początku sprawdzone. Trzy w normie, czwarty też, ale blisko granicy minimum. Pod jednym rozwalona uszczelka.
Wszystkie przeczyszczone w serwisie specjalizującym się we wtryskach.
Po skręceniu ok. 800km bez objawów. Potem wróciły.

_________________
wersalka = wygoda+10


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2017, o 14:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sie 2008, o 07:07
Posty: 19
Lokalizacja: Legionowo
Marka: Toyota
Model: Previa
Nadwozie: inne
Rocznik: 2001
Silnik: D4-D
Ok. To jakoś muszę sprawdzić tą pompę. Jednak stawiam na wtryski bo korekcje mam mocno rozjechane.. na zimnym na jednym z wtryskow mam 4.999 . Jak jest zimna to przy zmianie biegów mimo puszczonego pedału gazu nadal lekko wchodzi na obroty jakbym wcisnął sprzęgło bez zwolnienia gazu..

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda