TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lip 2017, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2016, o 21:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Cześć,

Szukałem i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Czemu obroty na skaczą czasami jak jest ciepło z 900 na 950 do 1000? Nie ma znaczenia czy jest włączona klima czy nie.

Wyczyściłem już EGR, przepustnice i kolektor ssący. Nie ma poprawy. Świece nowe ale chyba średnio mają wpływ.

Ktoś zajrzał gdzieś jeszcze i udało się to usunąć?

Pozdrawiam

Jak było to karą przyjmę z pokorą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2016, o 22:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 126
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Borykam się z takim lub podobnym kłopotem (czasem skoczy w dół aż zgaśnie) już jakieś trzy tygodnie, szukam 100% sprawnego EGR, albo ryzyk i kupie nowy, lękoty mam że to jednak pompa, no sam juz nie wiem, siadło by całkiem i by wyszło, a tak...................


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2016, o 23:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
U mnie właśnie w dół nie leci tylko delikatnie w górę i nazad na 900 obrotów. Kurna irytujące to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 14:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 126
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Podmieniłem czujnik położenia wału, niestety bez zmian, no może troszeczkę łatwiej odpala po takim samozgaśnięciu. Już nie mam pomysłów, każdy chce pod kompa podłączać, za każdym razem kasa, a on i tak nic nie pokazuje, dziekan_alzair u Ciebie doszedłeś co za kłopot??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2016, o 21:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 202
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
dziekan_alzair napisał(a):
obroty na skaczą czasami jak jest ciepło z 900 na 950 do 1000?


Na całkowicie rozgrzanym silniku skaczą? Czy tak niedługo po odpaleniu?

dziekan_alzair napisał(a):
delikatnie w górę i nazad na 900 obrotów


Ale tak ciągle szybko góra-dół-góra-dół-góra-dół, czy podjeżdżają na 950, potem kilka lub kilkanaście sekund się utrzymują i zjeżdżają na 900 na dłużej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2016, o 09:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 126
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
No to wreszcie znalazłem gówno, podmieniłem sterownik wtryskiwaczy i wszystko gra, masakra, tyle czasu i stresu. Trafiłem używkę za 65pln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2016, o 12:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Hey, No u mnie ustało ostatnio. Spróbowałem jeździć bez włączonej klimy i wtedy w ogóle nie skacze. Kiedy włącza się kompresor klimy to wtedy co jakiś czas podskoczy nie wiem czy to w końcu coś mechanicznego czy elektronika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2016, o 00:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 126
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
10 dni spokój i znowu to samo, o qrwości. Nic, wezmę jeszcze jedną używkę, może to pech.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2016, o 13:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 245
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
hubig napisał(a):
dziekan_alzair napisał(a):
obroty na skaczą czasami jak jest ciepło z 900 na 950 do 1000?


Na całkowicie rozgrzanym silniku skaczą? Czy tak niedługo po odpaleniu?

dziekan_alzair napisał(a):
delikatnie w górę i nazad na 900 obrotów


Ale tak ciągle szybko góra-dół-góra-dół-góra-dół, czy podjeżdżają na 950, potem kilka lub kilkanaście sekund się utrzymują i zjeżdżają na 900 na dłużej?


Ja od jakiegos czasu mam tak, ze jak odpale silnik po nocy, to przez jakies 5-10 sekund obroty powiedzmy 'faluja' jakby ciut powyzej 900 rpm.
Po tych paru chwilach obroty ustabilizowane.

Ktos cos? jakis pomysl? :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sie 2016, o 19:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2012, o 21:32
Posty: 79
Marka: Toyota
Model: AVENSIS
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV 150 kM
Wyczyść wtryski. Miałem tak samo po zakupie samochodu parę lat temu. Wyczyściłem bezpośrednio i od tego czasu zapala równo. Pewnie po odpaleniu puszcza Ci dodatkowo sporego dymka ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2016, o 02:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 sie 2014, o 19:17
Posty: 245
Lokalizacja: GD
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD
Martin29 napisał(a):
Wyczyść wtryski. Miałem tak samo po zakupie samochodu parę lat temu. Wyczyściłem bezpośrednio i od tego czasu zapala równo. Pewnie po odpaleniu puszcza Ci dodatkowo sporego dymka ;))

Dzieki za odpowiedz. Co do dymka przy odpaleniu to zdazy sie...szczególnie po nocy.
Czym czysciles wtryskiwacze? Liqui Moly Diesel Spulung na krótko?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 18:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
A u mnie skaczące obroty powróciły. Przypomnę że obroty delikatnie podskakują kiedy auto się rozgrzewa od 900 do max 930 obrotów na dosłownie pół sekundy (podskoczy i opada). Nie ma znaczenia włączona/wyłączona klima.

Co do tej pory zrobiłem:
1. Wyczyszczony EGR
2. Wyczyszczony kolektor ssący i rury doń dochodzące.
3. Wyczyszczona przepustnica
4. Wtryski przepłukane Liqui Moli - w formie naprawczej i zapobiegawczej.
5. Wymieniony czujnik podciśnienia - był wadliwy (spadek mocy, kopcenie...)

Może ktoś coś jeszcze robił??

Na co jeszcze zwrócić uwagę.

Irytuje mnie to jak sprzątanie na święta :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
A powiedz jak odpalanie przy temperaturze zbliżonej do zera od +5 stopni w dół?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Odpala za pierwszym razem. Lekko zakręci i silnik chodzi. Ostatnio stała jakieś 16 dni (delegacja) i przy -3 odpaliła za pierwszym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Masz silnik 116, 126, 150 czy 177 konny?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Silnik 116-to konny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 19:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
ok, proponuje przyjrzeć się zaworkom SCV, u Ciebie są 2 u mnie jeden. U mnie przed wymianą lubił przy temperaturach poniżej +5 stopni falować na wolnych obrotach a przy temperaturach poniżej zera odpalał i po sekundzie gasł, za drugim razem odpalał idealnie i nie falował. Z tego co wiem moczenie i czyszczenie zaworów na niewiele się zdaje bo mają wadę i się przycierają. Jest dosyć obszerny wątek na ten temat na forum. Jedyne co mi przychodzi do głowy.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 20:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Dzięki za radę.

Jeśli to ten przy pompie wtryskowej z której wychodzi zasilanie listwy CR to raczej mam jeden a przynajmniej drugiego nie znalazłem.

Fakt zawór SCV czyściłem i wymieniałem na nim Oring rok temu. Może to jeszcze sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 20:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
w 1CD są dwa SCV zielony i czerwony.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 21:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:35
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Avensis
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV D4D 116 km
Zupens napisał(a):
w 1CD są dwa SCV zielony i czerwony.

Ale w wersji 110 konnej czyli w t22. W T25 116 km jest tylko jeden zaworek scv.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 22:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
racja :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 22:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 369
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
dziekan_alzair napisał(a):
A u mnie skaczące obroty powróciły. Przypomnę że obroty delikatnie podskakują kiedy auto się rozgrzewa od 900 do max 930 obrotów na dosłownie pół sekundy (podskoczy i opada). Nie ma znaczenia włączona/wyłączona klima.

Co do tej pory zrobiłem:
1. Wyczyszczony EGR
2. Wyczyszczony kolektor ssący i rury doń dochodzące.
3. Wyczyszczona przepustnica
4. Wtryski przepłukane Liqui Moli - w formie naprawczej i zapobiegawczej.
5. Wymieniony czujnik podciśnienia - był wadliwy (spadek mocy, kopcenie...)

Może ktoś coś jeszcze robił??

Na co jeszcze zwrócić uwagę.

Irytuje mnie to jak sprzątanie na święta :(


Mógłbyś rozwinąć punkt 5 . Czy masz na myśli czujnik doładowania ?

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Zaworek SCV już wyciągnięty i wyczyszczony. Zamontowany na miejsce jutro testy.

I tak u mnie jest jeden zaworek SCV.

Odnośnie punktu 5. Mapsensor jest bliżej grila z fioletową naklejką. A czujnik podciśnienia to ten z pomarańczową naklejką odrobinkę dalej na wysokości wtrysków. (Chyba dobrze pamiętam nazwy)

Były te czujniki już na forum opisywane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Jezeli scv sie przyciera to czyszczenie nic albo prawie nic nie da. Ja swoj rozbieralem na czesci pierwsze i na tej ,,tulejce,,, ktora porusza sie wewnatrz widoczne sa rysy. Tylko wymiana na nowy lub sprawny uzywany.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2016, o 23:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Ja wiem że moczenie w nafcie rys nie usunie. Pytanie czy to na pewno odpowiada za drobne podskoki obrotów w trakcie łapania temperatury przez auto (jak złapie temperature to wszystko jest ok). Na brak mocy nie narzekam w żadnym przedziale obrotów.

Zapytam w zaprzyjaźnionym szrocie czy mi na testy pożyczą na dni kilka. Wiesz, mnie chodzi o narzędzia do diagnozy w ramach środków dostępnych domowo (TAK WIEM NIE WSZYSTKO SIĘ TAK DA). Kupowanie części na półkę jest średnio opłacalne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 10:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Dnia następnego pierwszy test: FAILED

Auto odpaliło dopiero za 3 -cim. Może po wyjęciu i włożeniu SCV musi się "ułożyć" (albo cokolwiek innego)

Obroty podskoczyły kilkakrotnie. Zobaczę raz jeszcze.

No i kolejna porażka. Pan w zaprzyjaźnionym szrocie sprzedaje pompę razem z zaworkiem.

Nie ma kogoś z okolić Łodzi kto mógłby może wspomóc w diagnozie zaworkiem :)

A tak na marginesie czy ktoś zna wymiary tego oringu na zawór SCV? kurna gdzieś posiałem te numerki :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 19:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Nie masz problemów z moca nic sie nie przycina dobrze zapala wiec zostaw tego scv w spokoju bo to napewno nie przez niego:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2016, o 22:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 126
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Ja z żadną mocą nie miałem kłopotów, tylko to falowanie w dół, przeważnie do zgaśnięcia, po czym odpalenie graniczyło z cudem. Wymieniłem SCV używka za 200pln, i działa do dziś bez kłopotu. Wyżej dokładniej opisałem co i jak się działo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2016, o 00:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 369
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
dziekan_alzair napisał(a):
Zaworek SCV już wyciągnięty i wyczyszczony. Zamontowany na miejsce jutro testy.

I tak u mnie jest jeden zaworek SCV.

Odnośnie punktu 5. Mapsensor jest bliżej grila z fioletową naklejką. A czujnik podciśnienia to ten z pomarańczową naklejką odrobinkę dalej na wysokości wtrysków. (Chyba dobrze pamiętam nazwy)

Były te czujniki już na forum opisywane.


Kolego wszystko się zgadza ale dalej nie zaspokoiłeś mojej ciekawości , który zaworek wymieniłeś i jakie miałeś objawy ? Czujnik doładowania czy sterowanie turbiną ?

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 gru 2016, o 10:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 mar 2010, o 10:51
Posty: 87
Lokalizacja: Pabianice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Dzisiejszy test ZDANY. Autko zapaliło od strzała. Poranna jazda nie wykazała anomalii z obrotami. Jeszcze jeden ostatni test dziś po południu.

@Pablooo1 - wygląda na to że mógł być przyczyną mojej bolączki :)

@Biały DWR - ja też powalczyłem z SCV i wygląda to że jest znacznie lepiej.

@ANDRZEJ104 - wymieniłem CZUJNIK PODCIŚNIENIA TURBINY oznaczenie na etykietce 085. http://www.nanodatex.pl/zawor-turbo-258 ... 71262.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda