TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 gru 2018, o 18:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2016, o 12:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Witam
Zakładam ten post, żeby ujednolicić informacje, które zebrałem przeszukując forum odnośnie ogrzewanie w mojej AVE 2.0 D4D T25 1CD.
Mianowicie:
1) Jak to jest z temperaturą płynu chłodzącego - jadąc przy ostatnich mrozach, przy temp -6 C trasą 65km po jakichś 20 km płyn chłodniczy nagrzał się do poziomu pomiędzy połową a kreską poniżej na skali temp. cieczy chłodzącej. Po 3 minutach jazdy spadł pół kreski lub całą kreskę i tak utrzymywał się przez kolejne 20 km kiedy wrócił znowu na 3 minuty do odpowiedniego stanu( zakładam, że umowne 90 stopni występuje na skali pomiędzy dokładnie kreską połowy skali a jedną kreską poniżej). Dodam że ciepłe powietrze wydawało mi się, że nie było tak ciepłe, jak powinno.
Na forum jedni piszą, że tak te Toyoty mają, inni że to wina termostatu i nie powinno spadać, jeszcze inni, że coś innego. Jak ktoś ma wiedzę na ten temat poproszę o konkrety.
2) Proszę o poradę odnośnie odpowietrzania układu chłodzenia. Na forum jedni piszą, żeby nagrzać silnik na maksa, inni żeby tylko trochę, aż się otworzy termostat. Kiedy termostat się otwiera? Mam stać przy włączonym silniku i czekać, aż się otworzy i wciągnie płyn, czy jak ? ( sorry, jestem laikiem, dlatego odwiedzam to forum :)) Przy większym nagrzaniu płyn zwiększa swoją objętość, więc domyślam się, że ciężko jest wyegzekwować stan płynu.
Prosiłbym o wskazówki, co zrobić po uruchomieniu zimnego silnika.
W książce obsługi wyczytałem, że w mojej ave stan płynu ma być pomiędzy wskaźnikiem LOW i MAX na zimnym płynie, ale rozumiem, że ma być w połowie ?
Sorry z góry, że to kolejny wątek, ale przeglądnąłem sporo treści i nikt konkretnie nie mówi, po jednej instrukcji następny pisze " a ja to robię tak" opisując sytuacje z rozgrzanym silnikiem. Instrukcja dla laika, nie dla mechanika samochodowego.

Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2016, o 19:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 cze 2013, o 17:53
Posty: 23
Lokalizacja: w-wa
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
Co do wahań temperatury to Ci nie odpowiem bo nie u mnie taki problem nie występuje (a przynajmniej nie zauważyłem).

Poziom płynu nie ma znaczenia czy będzie po środku czy nie. Ma się mieścić w przedziale i tyle.
Na początku gdy próbowałem walczyć z długim nagrzewaniem samochodu zalałem pod górną kreskę. Po nagrzaniu płyn się rozszerzył i nadmiar wywaliło. Więcej dolewek nie robiłem.

Układ po nagrzaniu silnika powinien odpowietrzyć się sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2016, o 21:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 mar 2011, o 17:53
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 d4d
1.Po zapaleniu zimnego silnika możesz obserwować temperaturę rur lecących od chłodnicy do silnika, jeżeli będą się robić ciepłe chwilę od zapalenia silnika to znaczy że masz otwarty termostat cały czas(czyli źle).
2. W czasie jazdy i po nagrzaniu się do właściwej temperatury włączasz nawiew na ful , temperatura nie powinna spadać , przy większym mrozie pewnie trochę poleci w dół ale od 0stC w górę nie powinna się praktycznie ruszyć. Znaczne skoki temperatury będą świadczyć o uszkodzonym termostacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2016, o 09:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę sobie te rurki, czy się robią ciepłe.
Natomiast u mnie ten "lekki" - na wykresie - spadek wskazówki występuje tylko przy minusowych temperaturach.
No nic, będę obserwował. Zobaczymy, co będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2016, o 13:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1289
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 92
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Gorna rura przy chlodnicy bedzie robic sie lekko ciepla, najwazniejsze zeby dolna byla zimna. Dotknij reka chlodnicy tylko uwazaj na wentylatory. Jak dobrze pamietam to termostat zaczyna otwierac sie przy 84 stopniach a jego pelne otwarcie jest przy 95. A jak masz ochote to termostat do garnka termometr w wode i gotujesz :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2016, o 22:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Witam
wczoraj jechałem trasę 50 km, z temperaturą powietrza +3 stopnie. Wskazówka temp. płynu chłodzącego nagrzała się do odpowiedniej, po czym spadła o pół kreski niżej i tak 3 lub 4 razy, wydawało mi się, że nawiew ciepłego powietrza powinien być cieplejszy.
Podjechałem dziś do mechanika, odnośnie termostatu, sprawdziliśmy rury do chłodnicy i dolna była zimna, gdzie wskazówka temp. płynu w aucie była prawie na wymagane 90 stopni. Odkręcił korek od zbiorniczka wyrównawczego i stwierdził, że ciśnienie się tworzy i że raczej termostat zdrowy. Odpiął czujnik płynu, który umiejscowiony jest w chłodnicy i wskazówka płynu na zegarach i tak pokazywała jakąś temperaturę, stwierdził, że nie powinna pokazywać żadnej, tylko być ustawiona jakby płyn był zimny.
CHciałbym tylko zapytać i potwierdzić tę tezę, czy ma on racje, gdyż pierwszy raz byłem u gościa, a wydał mi się średnio kumaty w tym co robi :)
Dodam jeszcze, że czytam o tym czujniku i okazuje się, że oprócz tego w chłodnicy jest jeszcze jeden gdzieś w bloku silnika. Ale gość zajął się tylko tym w chłodnicy, w sumie nie zmierzył rezystencji ani nic takiego, tylko stwierdził to tak na "oko" rzekłbym
Jak ktoś może podpowiedzieć, to z góry dzięki

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2016, o 23:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 499
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Czujnik temperatury płynu do komputera i wskaźnika jest w głowicy lewy przód silnika http://img12.allegroimg.pl/photos/orygi ... 00845398_1
Czujnik w chłodnicy jest do wentylatora .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 08:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Andrzej104 Dzięki za podpowiedź
Rozumiem, że to ten zielony czujnik, nad przepustnicą, patrząc na zdjęcie ?
Jest możliwe, że ten czujnik w chłodnicy się "zawiesza" i nie włącza wentylatorów w odpowiednim momencie i źle podaje ?
Kiedy powinny się włączyć wentylatory? Wtedy, kiedy otworzy się już termostat? Pytam, bo brakowało mi na wskaźniku temperatury dosłownie drgnięcia wskazówki do góry, żeby była odpowiednia temp. płynu, ale obserwowaliśmy wentylatory i się nie załączyły jeszcze. Czy czujnik wentylatorów jest połączony w jakiś sposób wymianą "danych" z tym czujnikiem w głowicy czy działają one w sposób niezależny i raczej mój przypadek związany będzie z tym w głowicy ?
Dzisiaj rano jechałem do pracy ok 6 km i zdecydowanie szybciej zacząłem czuć ciepłe powietrze, przy wskazówce temp. płynu na jakichś 3 kreskach od pozycji zimnej - od dołu, przy temperaturze na pokrętle na godzinie drugiej. Aczkolwiek było 10 stopni na plusie więc też drobna różnica no ale zdecydowanie szybciej, a gość ruszał tylko czujnik wentylatorów.
Ma ktoś może dane jaka powinna być oporność na danym czujniku ?


Dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 17:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 499
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Czujnik zaznaczyłem na zdjęciu


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 20:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Dzieki za to zdjęcie. Rozumiem ze odpowiedzia na moje pytania jest wymiana tego czujnika twoim zdaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2016, o 21:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 499
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Wskazówka od temperatury nie powinna się poruszać jeśli silnik osiągnął temperaturę roboczą i pracuje . Może być kilka przyczyn : termostat , czujnik - przeważnie przekłamuje o pewną wartość zaniża lub zawyża wskazania ale żeby skakały wartości < może być przetarta wiązka > uszkodzony wskaźnik , ja bym zaczął od termostatu .W Techstream obserwując temperaturę dało by się ocenić wartość skoków , czy są płynne , czy skokowe i co szwankuje .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 00:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 08:48
Posty: 394
Pochwały: 4
Moim zdaniem termostat, wymień na orginał bo te zamienniki często są wadliwe po wyjęciu pudełka...

_________________
Using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 08:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Widzicie Panowie, i tak to jest, mechanik mówi, że na 99% to nie termostat, bo rura zimna dolna, robi podciśnienie i tlumaczył co i jak. Wy mówicie, że zaczęlibyście od termostatu. Bądź tu człowieku chory i idź do lekarza :) W każdym razie i tak się przekonam o tym dopiero jak przyjdzie niższa temperatura, bo przy takiej, jaka jest teraz, to wszystko wygląda na sprawne.
dzięki za podpowiedzi, muszę wyciągnąć termostat i wrzucić do garnka. Z tym, że jakby termostat zostawał otwarty, to wskazówka temp. na zegarach nie powinna lecieć dużo niżej niż tylko kreseczkę lub pół na wykresie ?
Mam rozumieć, że oryginalny termostat jest dostępny tylko i wyłącznie w ASO ? :) Czy Wahlera też jest oryginalnym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 11:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1289
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 92
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Jezeli wskazuje Ci temperature tak jak na zdjeciu w ponizszym watku to nie musisz sie niczym martwic.viewtopic.php?f=73&t=10433

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 11:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Jakby tak wskazywało stale to bym się nie martwił. problem w tym, że jadąc przy -5 trase 70 km ta skazówka wędrowała tak jakby o całą kreskę niżej, a jak było +3 to mi opadała o pół kreski niżej wskazując wartość równo z kreską poniżej kreski połowy zakresu.
Z tym że przy + 3 stało mi się tak ze 3 razy, natomiast przy - 5 wskazówka pokazaną przez Ciebie wartość - czyli temperaturę właściwą - osiągnęła raptem 3 razy w ciągu 70 km za każdym razem po 3 minuty i spadała. czyli wskazówka przy niższych temp sie waha. Tak, jakbym w zimnej temp jezdzil na niedogrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:59 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1289
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 92
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Termostat do gara i bedzie wszystko wiadomo. Moj przy -20 i przejechaniu 25 km nagrzal sie tylko do 1/4 skali. Termostat juz kupilem ale przed montazem sprawdze stary. Czekam tylko na cieplejsze dni.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 13:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Dzięki za podpowiedź.
A kupiłeś oryginalny w ASO ? czy może tego wahlera ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 13:19 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1289
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 92
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Kupilem vernet bo taki akurat byl w sklepie. Pamietaj zeby zakladac odpowietrznikiem do gory.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 13:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2015, o 14:08
Posty: 34
Marka: Tyota
Model: Avensis T25 1CD-FTV
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
Fajnie, dzięki za podpowiedzi.
Ktoś powyżej zasugerował, żeby kupić oryginalny, gdyż zamienniki często są wadliwe, dlatego też pytam, jaki zakupiłeś.
Aczkolwiek nawet nie wiem jakiej firmy jest oryginalny w moim aucie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda