TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 31 paź 2014, o 20:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Za mało mocy
PostNapisane: 10 cze 2010, o 18:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 kwi 2008, o 01:06
Posty: 2
Lokalizacja: Olsztyn
Witam. Mam ave d4d z 2002 roku i po ostatnim tankowaniu jak jechałem na trasie zauważyłem że jak wrzucam 5 bieg i dodaje gazu to auto prawie nie przyspiesza tylko trzyma obroty i prędkość. Gdy delikatniej dodaje gaz auto zaczyna powoli przyspieszać. Zauważyłem także spadek mocy na innych biegach. Turbina się włącza. Wymieniłem filtr paliwa i nic nadal tak samo, dotankowałem dieselgold i też chyba tak samo, podłączony pod kompa u mechanika był jeden błąd dotyczący zaworku przy turbinie ale po jego skasowaniu i jeździe i ponownym podłączeniu nie pojawił się żaden błąd. Czy ktoś wie co to może być?? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2010, o 18:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 08:15
Posty: 12
Lokalizacja: Opole
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Mam podobne odczucia u mnie. Może to być spowodowane dużą temperatura i włączona klimatyzacją, ewentualnie zapchany/zabrudzony intercooler.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2010, o 18:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 kwi 2008, o 01:06
Posty: 2
Lokalizacja: Olsztyn
no właśnie nie, jak wyłączyłem klimę to to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2010, o 18:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lut 2009, o 23:41
Posty: 213
Lokalizacja: Qtno
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Celica
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTI
Spróbuj wybrać się na tą samą trasę kiedy będzie chłodniej. Powinno być lepiej. Kiedyś jechałem w 35 stopniowy upał w cztery osoby z włączoną klimą i odczuwałem ogromny ubytek mocy. To była prawdziwa mordęga, a nie przyjemna podróż. Możesz też jechać na myjkę ciśnieniową i umyć intercooler przez wlot powietrza w zderzaku po stronie kierowcy. Może coś pomoże.

_________________
TOYOTA Avensis T22 SW 2.0 D-4D 81kW Silver Linea Luna >> TOYOTA Celica T23 1.8VVTI 143KM Silver


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 cze 2010, o 00:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 cze 2010, o 21:51
Posty: 2
Lokalizacja: UK
Dziwna sprawa, bo na zimnym silniku wszystko smiga, a kiedy sie rozgrzeje, nie ma siły jechać do jakichs 2 - 3 tys obrotów kiedy sie zalącza turbo... moment wlaczenia turbo tez sie zmienia za kazdym razem... ( to już jest naprawde dziwne, bo wydaje mi się że turbo ma swoj stały zakres w ktorym dziala) ale jak juz turbo się zalączy wbija w fotel jak na motorze... Auto swiezo po wymianie oleju, uzupełnieniu płynów... dzis wymieniony filtr powietrza, jutro wymienie filtr paliwa... choć nie wiem czy jest sens bo na filtr paliwa mi to nie wygląda, może świece?? jakies pomysly??

[ Dodano: 2010-06-30, 21:39 ]
filtr paliwa wymieniony i dalej to samo... warsztat tez rozłożył ręce... na kompie nic nie wyszlo... Pomocy....:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lip 2010, o 08:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 paź 2009, o 18:44
Posty: 217
Lokalizacja: Mint...
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
@rajtajtaj zawór egr - jeśli masz cierpliwość przeczytaj temat od początku. Jeśli odnosisz wrażenie że ciągniesz przyczepę a tak naprawdę w lusterku wstecznym nic nie ma to wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują na egr.
Komputer u mnie też nie pokazywał tej awarii - dlatego nikt nie chciał robić.
...zapomniałem: nie lej gównianego paliwa. Moja nie lubi paliwa ze stacji na S, nie leję w texaco, natomiast bardzo lubi aral, total (tankuję tylko w UK), stary CPN (w Polsce).

Dodam jeszcze, samochód z zanieczyszczonym zaworem tak się zachowuje jak opisałeś, brak mocy, czasem dymi (tak w zależności od pogody - jak mu się spodoba), czasem gwałtownie przyspiesza (napisałeś że jak motocykl) - dokładnie chodzi o EGR.
U mnie było tak, że zawór nie był specjalnie brudny... jednak dał mi w kość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2010, o 07:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 cze 2010, o 21:51
Posty: 2
Lokalizacja: UK
TheRektor napisał(a):
@rajtajtaj zawór egr - jeśli masz cierpliwość przeczytaj temat od początku. Jeśli odnosisz wrażenie że ciągniesz przyczepę a tak naprawdę w lusterku wstecznym nic nie ma to wszelkie znaki na ziemi i niebie wskazują na egr.
Komputer u mnie też nie pokazywał tej awarii - dlatego nikt nie chciał robić.
...zapomniałem: nie lej gównianego paliwa. Moja nie lubi paliwa ze stacji na S, nie leję w texaco, natomiast bardzo lubi aral, total (tankuję tylko w UK), stary CPN (w Polsce).

Dodam jeszcze, samochód z zanieczyszczonym zaworem tak się zachowuje jak opisałeś, brak mocy, czasem dymi (tak w zależności od pogody - jak mu się spodoba), czasem gwałtownie przyspiesza (napisałeś że jak motocykl) - dokładnie chodzi o EGR.
U mnie było tak, że zawór nie był specjalnie brudny... jednak dał mi w kość.


Dzieki za porade, ale okazało się jednak że przepływomierz poległ:( on był przyczyną. kupiony nowy (115 funtów...:( ) i Ave prawie lata. a co do paliwa jezdze tylko na V-Powerze made by Shell:):):)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 16:51
Posty: 4
Lokalizacja: lublin
Witam wszystkich, jestem świeżym posiadaczem Toyoty Avensis Verso 2.0 D4D, autko mam od dwóch miesięcy i do tej pory myślałem że jestem z autka zadowolony, ale niestety jak tu już jestem to czyli nie do końca. A dokładnie to dopadł mnie problem braku mocy, ale mój przypadek jest inny niż tu opisywane, zaczęło się tydzień temu podczas odpalania samochodu troche dłużej kręcił niż zwykle, po odpaleniu w ogóle nie chciał jechać, tz. ruszył ale bardzo długo się rozpędzał no i tak ledwo co udało się złapać 80km/h i tyle więcej nie chciał iść, jak by jakiś tryb awaryjny między czasie zapalił się check , po zgaszeniu auto i ponownym odpaleniu było to samo ale za czwartym razem był już ok szedł normalnie, tak było przez jeden dzień i do wczoraj było całkiem normalnie nic się nie działo, wczoraj znów się zaczeło tyle że gorzej po kolejnych próbach odpalania było ciągle nanic, czyli auto odpala ale przy dodawaniu gazu strasznie wolno idą obroty w górę, po przejechaniu pięciu kilometrów zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest już ok, nie wiem co zacząć wymieniać , sprawdzałem na podmiankę zawór VTV(czy jakoś tak to się nazywa) i przepływkę , nic nie pomogło macie koledzy może jakieś pomysły? Z góry dziękuję za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 12:22
Posty: 44
Lokalizacja: Maz
Wyczyść EGR, sprawdź wtryski, turbo. Kiedy samochód był na przeglądzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 17:59 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
Krumins napisał(a):
Wyczyść EGR, sprawdź wtryski, turbo. Kiedy samochód był na przeglądzie?

co ma egr do tego? co wtryski? a co turbo? a przeglad?????
stasek81 napisał(a):
nie wiem co zacząć wymieniać , sprawdzałem na podmiankę zawór VTV(czy jakoś tak to się nazywa) i przepływkę , nic nie pomogło macie koledzy może jakieś pomysły?

moze najprosciej podjechac na kompa zamiast zgadywac
skoro nie kumasz sie w temacie zbytnio a tak wnioskuje to dlaczego zamieniasz elementy na chybil trafil???? zaplacisz 30-50pln max 100pln i cos wyjdzie. jak nie wyjdzie to wtedy mozna strelac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 18:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 12:22
Posty: 44
Lokalizacja: Maz
kamyk napisał(a):
Krumins napisał(a):
Wyczyść EGR, sprawdź wtryski, turbo. Kiedy samochód był na przeglądzie?

co ma egr do tego? co wtryski? a co turbo? a przeglad?????

A no te rzeczy mają sporo do tego. Rozumiem, że masz obycie większe itp., ale podpiąć samochód pod testery i sprawdzić te rzeczy nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2010, o 18:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 16:51
Posty: 4
Lokalizacja: lublin
dzięki za rady, nie wiem czy wyjdzie coś na kompie bo jak auto dobrze chodzi to chyba niema żadnego błędu no zreszto nie wiem, a gdzie się podłączyć w serwisie czy gdziekolwiek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 15:28 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2008, o 10:05
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ_FSE
stasek81 napisał(a):
nie wiem czy wyjdzie coś na kompie

jak sie zapalił check engine to na pewno wyjdzie, nawet jak juz jest ok.
Co to moze byc to mozemy sobie zgadywac, jak sie nie podepniesz pod kompa to sie nie dowiesz. Na mój gust to moze być zabrudzony egr ewentualnie przepływomierz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2010, o 17:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 16:51
Posty: 4
Lokalizacja: lublin
Byłem dzisiaj na kompie, wyszło trzy błędy
1. przepływomierz (pewnie dla tego że go odłączyłem gdy auto chodziło)
2. błąd pompy :-( ten taki ogólny chyba 1228 nie pamiętam dobrze
3. nieznany (tak było w testerze napisane)

Na razie auto jeździ może wykasowanie coś pomoże, zauważyłem jeszcze że teraz to jest tylko z rana przez jakieś pięć kilometrów a potem po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu jest już cały dzień ok.

Mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, mam możliwość wymienić zawory na pompie, z tym że musze zrobić to sam w domu czy da rade i czy ma to jakiś sens, czekam na szybką odpowiedź i jakieś rady bo pompę będę miał do jutra, pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: brak mocy
PostNapisane: 28 lip 2010, o 19:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 sie 2009, o 13:47
Posty: 43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
stasek 81 witaj kolego jestem też posiadaczem verso i mam Ci smutną wiadomość nikt nie znajdzie przyczyny Twego problemu nie ma takiego szpeca każdy będzie Ci wciskał inną teorie wymienisz wszystko i dalej nie bedzie chodzić jak należy ja byłem wszędzie jeszcze raz podkreślam wszędzie i nic musisz się z tym pogodzić i jeżdżić jak auto chodzi,odnośnie zaworków w pompie to nic mi nie dało pewnie i tobie nic jedynie 900 zł do tyłu,co do kompa to jeszcze pewnie upłynie jedno 10-lecie zanim taki stworzą taki komp jeśli chodzi o Verso


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2010, o 12:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Bezedury waćpanna opowiadasz i tyle ;-).
Ujeżdżam Verso od 3 lat, przerabiałem ww problemy i wiem, że w większości przypadków żadna magiczna wiedza nie jest potrzebna.
Z reguły za brak mocy odpowiadają:

- zaworki SVC (błąd P1228)
- przepływomierz (nie wywala błędu)

- zarośnięta sadzą turbina (objawy różne)
- elektrozawory i czujniki sterujące turbiną
- wtryskiwacze (można sprawdzić na komputerze)

Przeglądnij ww układy i będzie dobrze (najczęściej "siadają" dwie pierwsze pozycje). Zaworki SVC lepiej kupić nowe. Przepływomierz przed ew. wymianą można testowo podmienić nawet od "zwykłej" Avensis D4-D, jeżeli stwierdzisz że jest lepiej - wymienić (koszt ~ 600 zł).

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: brak mocy
PostNapisane: 30 lip 2010, o 19:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 sie 2009, o 13:47
Posty: 43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
odpowiem na powyższy post. stwierdzenie,że -żadna magiczna wiedza nie jest potrzebna to mam pytanie co jest potrzebne? chętnie skorzystam z rady,bo jest tu podane tyle przyczyn że jesteśmy w punkcie wyjścia,nic nie widze tu konkretnego
-turbina (objawy różne) to jakie konkretnie? twierdzenie różne to pojęcie bardzo ogólne
-elektrozawory to ile 3 czy wszystkie jak wszystkie to ile?
-przepływomierz(nie wywala błedu) to co wróżyć? czy napewno nie wywala?
cytuje kolegę-- przeglądnij w/w układ i tu nasuwa się pytanie czy może wystarczy szklana kula czy może mikroskop a może z balkonu? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2010, o 21:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Looz :-)...

Analizujemy w kolejności:

1. stan filtrów (zwłaszcza powietrza)

2. zaworki SVC (choroba wieku dziecięcego w modelach do 10.2003), błąd P1228 w parze z trudnością w przejściu 3000-3300 obr./min na IV i V biegu.

3. przepływomierz, nie wywala błędu - co nie oznacza że się tego nie da zdiagnozować.
Najprościej, wyjmujemy gada i traktujemy specjalnym preparatem np. firmy Liqui Moly. Oczywiście montaż w odwrotnej kolejności i próba czy jest lepiej.
Ewentualnie, wyłączamy silnik, rozłączamy wtyczkę przepływomierza i odpalamy silnik. Świeci kontrolka "CHECK..." nie przejmujemy się tym i robimy próby przyspieszania. Jeżeli silnik przyspiesza bez odczuwalnej różnicy w kulturze pracy - przepływomierz może być uszkodzony. Wypadało by dokonać wówczas kolejną próbę do której potrzebny nam będzie "dawca" sprawnego przepływomierza - pożyczamy do testu (wymiana jest banalna) i po stwierdzeniu ze jest wyraźnie lepiej, udajemy się do ASO celem zakupu tegoż.

4. zarośnięta sadzą turbina, jak napisałem daje objawy różne tzn. w sposób niepowtarzalny
raz zachowuje się poprawnie i wszystko wydaje się być w porządku, do czasu kiedy np. podczas wyprzedzania my mu w gaz - a auto nie będzie miało zbytniej ochoty na naszą propozycję przystać. Tudzież, na względnie zimnym silniku będzie wszystko OK - a na gorącym już nie koniecznie. Są to tylko przykłady, paleta zachowań ze strony samochodu może być szersza.

5. elektrozawory - hmm, najlepiej trafić na allegro komplet używek (mi się udało za 100 zł - wierz mi to naprawdę niewiele, w ASO za komplet zapasowych żarówek chcą ok. 190zł...)
i metodą prób i błędów poprzekładać i zobaczyć co będzie. Istotny jest zawór VRV - pierwszy od strony chłodnic, jego niesprawność wpływa na siłownik podciśnieniowy turbiny i tym samym wydajność tejże. Jeżeli już przy tym jesteśmy, wypada sprawdzić stan wężyków dochodzących do tych zaworków (czy siedzą na swoich miejscach, oraz czy nie są spękane) oraz stan całego układu dolotowego od filtra powietrza aż do kolektora ssącego (czy nie ma gdzieś śladów oleju, czy układ jest szczelny itp.)

6. najlepiej poradzić się w tych kwestiach fachowca (nie koniecznie z ASO)...

...

Nie bardzo mi się chce zagłębiać dalej,
na forum znajdziesz sporo tematów opisujących nasze zmagania - a może dopiszesz coś ciekawego z własnych doświadczeń?

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2010, o 19:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 16:51
Posty: 4
Lokalizacja: lublin
Witam ponownie, mój problem chyba został rozwiązany, postąpiłem tak jak wskazał komputer czyli błąd p1228 zaworek pompy zielony, wymieniłem go no i jak narazie jest ok, przy okazji wymieniłem filtr paliwa gdyż byłem autem na wakacjach we Włoszech i w sumie nie wiem co lałem do zbiornika. Dziękuje wszystkim za sugestie jeżeli ktoś ma jakieś pytania lub problemy to proszę pisać będzie się coś myśleć. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sie 2010, o 12:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 wrz 2008, o 14:16
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Witam
Mam następujący problem, a może zwidy
Ave 2006 D42 (2,2) silnik 2ADFTV
Pierwsze objawy samochód się nie kręcił dochodził do 2 tys i po tym koniec nie kręcił się wyżej, później kontrolna engine chec i VSC się świeciło
Po oddaniu do serwisu stwierdzili że paliwo zalane musiało nie być pierwszej jakości, w baku były dosłownie jakieś czarne paprochy. Wymieniono Filtr Paliwa i wszystko wróciło do normy .

Ale …
Mam wrażenie że Ave nie jest tak zwarta wczesniej wydawało mi się że wciskając gaz moc już była wyczuwalna około 1900 obrotów teraz to jest koło 2100, ale bądźmy szczerzy że teraz na to zwracam uwagę.
Możecie poradzić jak i co sprawdzić, aby się upewnić czy parametry silnika są prawidłowe
Bo to mogą być cały czas moje zwidy …

Dzięki i Pozdrawiam

_________________
Ave...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sie 2010, o 22:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zajrzyj w EGR, 2.2 lubi miec go zapchanego, instrukcja jak to zrobic jest w dziale manuali

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2010, o 18:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 44
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Avensis T25 2.0 D4D 116KM z 2003 roku przejechane 214 tyś km

Mi 2 tygodnie temu jak wracałem z Chorwacji po przejechaniu ciągiem około 600 km z bardzo krótkimi przerwami tak do 5 minut (prędkość tak do 160 km/h) nagle auto przestało ciągnąć, mogłem rozwinąć maksymalnie 120 km/h. [ miałem 30 km do domu to bez gaszenia auta dojechałem i na drugi dzień auto już normalnie jeździło, ale pojawiła się kontrolka silnika na desce rozdzielczej]

Pojawił się błąd :help: "Przekroczona maksymalna wartość ciśnienia doładowania" :help: kod jakieś tam P niestety nie zapisałem i skasowałem.

od tego czasu zrobiłem z 500 km i auto zachowuje się normalnie i żaden błąd się nie pojawia. :fajka:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sie 2010, o 20:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 18:54
Posty: 241
Lokalizacja: Świebodzice
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Sugeruję - oddać turbinę do oczyszczenia z nagaru (kierownice). Przerabiałem temat, najgorzej jak zabraknie mocy podczas wyprzedzania...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sie 2010, o 22:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
sandr napisał(a):
Sugeruję - oddać turbinę do oczyszczenia z nagaru (kierownice). Przerabiałem temat, najgorzej jak zabraknie mocy podczas wyprzedzania...


dobrze kolega sandr prawi :-D w mojej skończyło się na wymianie wirnika turbawki :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2010, o 11:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 44
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
sandr napisał(a):
Sugeruję - oddać turbinę do oczyszczenia z nagaru (kierownice). Przerabiałem temat, najgorzej jak zabraknie mocy podczas wyprzedzania...


czy do czyszczenia sami wykręcaliście turbinę, (bo może można zrobić to samemu) ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sie 2010, o 21:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sie 2010, o 21:28
Posty: 4
Lokalizacja: walsall
witam moja avensis utracila moc wszystko jest ok na zimnym silniku jak tylko silnik sie zagrzeje brak mocy i czarny dym z rury,bylem u mechanika odpial przeplywomierz jak reka odjal wszystko ok,zamontowal nowy,podlaczyl i to samo wymieniony filtr powietrza Pomocy panowie co moze dolegac mojej ave:)po wymianie przeplywomierza komputer nie pokazuje bledow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sie 2010, o 17:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sie 2010, o 21:28
Posty: 4
Lokalizacja: walsall
hej to znowu ja dzisiaj rano silnik wogole nie ciagnal zalaczyla sie kontrolka check engine blad p1251 pan mechanik wyczyscil egr i autko chodzi ladnie ale brakuje troche tego kopa od turbo,powiedzial(wpo angielsku) ze jakis zawor 'turbo vane valve' trzeba by wymienic bo nie otwiera sie jak powinien i nie ma takiego doladowania do turbo jak powinno byc,pytanie brzmi co to jest i czy moge z tym jezdzic jakis czas bez zadnych konsekwecji dla turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sie 2010, o 20:32 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
pawel_g3 napisał(a):
hej to znowu ja dzisiaj rano silnik wogole nie ciagnal zalaczyla sie kontrolka check engine blad p1251 pan mechanik wyczyscil egr i autko chodzi ladnie ale brakuje troche tego kopa od turbo,powiedzial(wpo angielsku) ze jakis zawor 'turbo vane valve' trzeba by wymienic bo nie otwiera sie jak powinien i nie ma takiego doladowania do turbo jak powinno byc,pytanie brzmi co to jest i czy moge z tym jezdzic jakis czas bez zadnych konsekwecji dla turbo


mechanik bredzi, bo p1251 oznacza przeładowanie a nie niedoładowanie! zawór VRV może powodować p1251 (przeładowywanie turbiny) jednak jego wymiana nie zawsze pomoże. trzeba zobaczyć czy turbo przeładowuje, moim zdaniem skończy się na czyszczeniu układu kierownic (w najlepszym przypadku) :jezyk: . jak tego nie zrobisz to możesz zdziwić się w czasie wyprzedzania tira jak ci odetnie wtryski, nie ryzykuj! bo to nie jest błachostka. a przepływke wymieniłeś niepotrzebnie, bo jej odpięcie powoduje przejście kompa w tryb serwisowy i symulację jej pracy, tak że wydaje się że jest wszystko ok, ale to złudne. a i zmien mechaniora bo maca po omacku :jezyk: i wiedzą nie grzeszy.

U mnie niestety w koniec końcu skończyło się na czyszceniu kierownic i wymianie wirnika - generalka turbiny :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sie 2010, o 22:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sie 2010, o 21:28
Posty: 4
Lokalizacja: walsall
czyli nie koniecznie musze wymieniac ten turbo vane valve(po naszemu chyba vrv)wystarczy czyszczenie jakis kierownic,dziwna rzecza jak dla mnie to to ze po wyczyszczeniu egra wydaje mi sie ze turbo pracuje jakby inaczej zanim mi to wyczyscil wiec tak sobie mysle ze moze wtedy sie przeladowywalo normalnie kosmos jak dla mnie,moglbym powiedziec ze kocham avensis ale why it happend to me:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2010, o 12:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 kwi 2010, o 20:10
Posty: 25
Lokalizacja: Szczecin
Witam , samochód do tej pory nie robił problemów, aż do dnia wczorajszego. Zapaliła się rezerwa i zatankowałe na BP 12L. ON ultimate,(wcześniej tankowałem zwykłą rope) i po przejechaniu 10 km zapaliła się kontrolka silnika a po sekundzie VSC, TRC OFF. Silnik stracił moc i kręci do 2000obr. Samochód dotankowałem tego samego dnia na orlenie ale juz ON 38 zwykły. Przejechałem 80km ale kontrolki palą się nadam i brak mocy. Odpaliłem samochód rano silnik zimny i nadal pali się kontrolka silnika i po sekundzie zapalają się kontrolki VSC TRC OFF. Jak myslicie co powiniennem w pierwszej kolejności sprawdzić bezpieczniki czy EGR.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal