TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lip 2018, o 13:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 74  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 cze 2017, o 18:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Witam. Nikt nie kwapił się odpisać. W tym przypadku to może i dobrze. Szukałem tu i tam i okazało się, że po podłączeniu wtyczki z ECU (EGR odłączony komputerowo przy usunięciu DPF) auto jeździ normalnie. Wtyczkę odłączył mi macher gdy usuwał DPF i wyłączał EGR.
Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje, że jest ok chociaż EGR programowo wyłączony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2017, o 11:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
jeszcze doprecyzowując. Chodzi o wtyczkę z ECU do EGR. Odłączony był EGR


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2017, o 11:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a masz zaślepiony przepływ EGR-u?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2017, o 14:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
miałem zaślepiony. Wyjęcie zaślepki nic nie dało. Dopiero po podłączenie wtyczki nie ma zaniku mocy po przepchaniu np. 20 km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2017, o 14:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
może mi ktoś z szanownego grona podpowiedzieć dlaczego nie było mocy jak wtyczka od EGR była wypięta, chociaż jest wyłączony programowo? Czy on rzeczywiście jest wyłączony?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2017, o 16:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 713
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
wrzuć zaślepkę na EGR i będzie wiadomo czy wyłączony ... nie powinno nic się zmienić jak zaślepka będzie ..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2017, o 19:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 cze 2017, o 17:22
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1ADFTV
Rozzi napisał(a):
pasterzem napisał(a):
Kupiłem używaną, przełożyłem, stan ten sam... Kod błędu P1271. Widze dwie możliwości, albo ta listwa którą kupiłem też była walnięta, albo coś innego - jakieś pomysły macie Panowie?


sprawdź połączenie masy na nadwozie ..
bardzo wątpliwe, że obie listwy sa padniete (no ale niemozliwe) ... P1271 pojawia sie jak brak jest sygnału potwierdzajacego otwarcia zaworu z EDU do ECM ..
Sprawdź połączenia kabli przy listwie...czy nie mają przerwy, zwarcia itp..


I wracam z tematem.. wymieniłem listwę na 100% dobra, pozniej wymieniłem zawór scv na pompie. Niby samochód jedzie lepiej, ale w dalszym ciągu wywala ten sam błąd tyle ze rzadziej. Połączenia kabli sprawdzone..
Co dziwnego idzie zauważyć to ze ładnie zwalnia ciśnienie po przygazowaniu, natomiast jak zgasiły auto to cały czas ciśnienie na listwie zostaje na poziomie 300.

Jakieś pomysły? Jutro jadę zawieźć pompę do sprawdzenia. Myśle jeszcze o sterowniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2017, o 21:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
Rozzi napisał(a):
wrzuć zaślepkę na EGR i będzie wiadomo czy wyłączony ... nie powinno nic się zmienić jak zaślepka będzie ..


Ok. Tak zrobie. A w techstream 'ie moge to sprawdzic?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 12:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Wtyczka była odpięta i sobie dyndała w komorze silnika niczym niezabezpieczona?, jeśli tak to może wilgoć w kostce słało sygnał w komputer i głupiał niektóre zasilania są wspólne i niemożne ich wyłączyć dziwne że tak sobie ją zostawił.
EGR na 100% masz wycięty po odpięciu kostki to powinna być choinka kontrolek :)

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2017, o 17:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 sie 2015, o 13:12
Posty: 138
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1ADFTV
temp123 napisał(a):
Wtyczka była odpięta i sobie dyndała w komorze silnika niczym niezabezpieczona?, jeśli tak to może wilgoć w kostce słało sygnał w komputer i głupiał niektóre zasilania są wspólne i niemożne ich wyłączyć dziwne że tak sobie ją zostawił.
EGR na 100% masz wycięty po odpięciu kostki to powinna być choinka kontrolek :)


wtyczka była zabezpieczona. Po włożeniu problem ustał.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sie 2017, o 23:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Witam wszystkich, więc w mojej avensis 2.0d4d 110PS wystąpił następujący problem po wymianie rozrządu ,(ustawiony poprawnie) po wciśnięciu gazu w podłogę obroty rosną do 3000 i koniec czy zimny czy ciepły nie dymi lekko odpala. Teraz co zrobiłem (oczywiście cały wątek przeczytałem) sprawdziłem błędy wyskakuje tylko czasem P0500, wymieniłem filtr paliwa, podmieniłem zaworki na pompie CR ze sprawnej ave, podmieniłem przepływomierz, BRAK REAKCJI, podłączyłem kompa pod obd i ciśnienie na szynie mnie zdziwiło na jałowych 35MPa po dodaniu gazu rośnie przez chwile 51MPa i spada do 15Mpa przy 3000 obrotów, ciśnienie MAP na jałowych 89kpa przy 3000 obr 115kpa
co mogę jeszcze sprawdzić?
(dodam że przy odkręcaniu łapy silnika ukręciła się nakrętka w profilu zamkniętym i musiałem przyspawać ją przy czym aku odpiołem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 07:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 718
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
na jałowym jak najbardziej ok. Natomiast przy 3000obr tragedia. Podejrzewał bym zaworki, ale nie przy aż takim spadku. Albo masz gdzieś nieszczelność, albo wtryski leją.

Podrzucam ci wyniki z testów mojej Verso od Aliego. Masz tam referencyjne wyniki i granice.
Popatrz w załączniku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 09:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Dziękuję za szybką odpowiedź, tylko przed wymiana rozrządu wszystko było ok, brak dymienia korekcję na wtryskach - 1,1,1.5,1 więc to raczej nie wtryski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 15:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 718
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
siedząc już kilka lat na tym forum dość często użytkownikom po różnych pracach mechaników samochody dziwnie się zachowują.
Spróbuj odpiąć wtyczkę z zielonego zaworka i odpalić auto, potem to samo z czerwony, jak odpali to zaworki raczej dobre, choć w cale nie eliminuje to możliwości zacinania się zaworków. Przepatrz też listwę zasilania i przewody.

Co do korekcji wyniki czasami nijak się mają to rzeczywistości. Jedną z opcji jest uruchomienie testu w techstremie i wyłączaniu poszczególnych wtrysków. Jeśli po wyłączeniu wtrysku silnik inaczej się zachowuje, ma nie równą pracę, wibracje, to dobrze to świadczy o wtrysku. W przeciwnym wypadku wtrysk leje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 16:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Samo wyłączenie wtrysku kompem nie daje pełnego obrazu w jakim jest stanie . Należało by jeszcze zaślepić wyście z listwy na ten wtrysk , a najlepiej do króćca wtrysku zapiąć wężyk i zanurzyć w pojemniku z wodą aby stwierdzić czy ma szczelną końcówkę wtryskiwacza w czasie pracy .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 18:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 718
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
ciekawy pomysł. sam też mam osobiście problemy z mocą. Już się nawet śmieje ze moją avke ver. trapi SKS(starość q-wa starość).
Rozwiń trochę swój pomysł bo nie mogę za bardzo zrozumieć . Chodzi o demontaż wtrysku, podpięcie go ponownie do listwy poprzez dłuży wężyk i włożenie go do pojemnika z wodą, i odpaleniu silnika?. Wtrysk włączało by się w trakcie pracy silnika poprzez podpięcie wtyczki?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 21:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Odpinajac wtryski, silnik reaguje tak samo na każdym, ale gdyby lał wtrysk to by dymil? Raczej. A czy mogłem uszkodzić w jakiś sposób pompę CR podczas wymiany rozrządu? Bo tak stwierdził Pan z serwisu '' japancars'' ten werdykt kosztował mnie 100 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2017, o 16:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Pompę wysokiego ciśnienia ustawiłeś NA ZNAKI ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2017, o 21:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Ustawiona :hahaha: jeszcze jakieś ciekawe pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2017, o 21:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
:hahaha: Przed wymianą rozrządu wszystko Ok po wymianie brak mocy prawdopodobna przyczyna wszystko oprócz rozrządu mało przekonujące.
Trochę więcej pokory nie jesteś na forum grupy volkswagena gdzie większość postów pozostaje bez echa tu ludzie pomagają jak jest się grzecznym trzeba czytać ze zrozumieniem, bo nie opisałeś czy sprawdziłeś jeszcze jedną rzecz szeroko opisywaną w tym temacie, ale taki mądrala sobie sam poradzi.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2017, o 15:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 145
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Moje wtryski leją w przelew, nie na tłoki więc nie ma chmury, i nie na tyle by coś było nie tak. Przypuszczam że gdyby mocniej to i z ciśnieniem byłoby coś nie tak i byłby kłopot, na razie nie dotykam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sie 2017, o 22:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Ale to nie było napisane ze złośliwością, zrobiłem już kilkanaście takich rozrządów i zawsze był ok. Z wykształcenia i zamiłowanie jestem mechanikiem lecz ta sprawa mnie przytłoczyła i nadal szukam pomysł co jeszcze, w weekend podmieniłem sterownik silnika, bez efektu, dziś oddałem wtryski do sprawdzenia. Zobaczymy co wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2017, o 19:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Wtryski sprawdzone wszystkie ok, pozostaje faktycznie ta pompa wysokiego ciśnienia, niestety w zakładzie w którym sprawdzali wtryski nie mają sprzętu do pomp CR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2017, o 05:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Sterownik silnika czy sterownik wtrysków podmieniłeś .?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2017, o 14:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Dziękuję za zainteresowanie, tak podmoeniony razem z immobiliserem i stacyjka ten sam efekt. Jak by ktoś potrzebował taki zestaw na podmianke to mogę pożyczyć, Dziś oddalem pompę CR do sprawdzenia. Ale dopiero w środę będzie wynik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2017, o 21:02 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Pompa dobra ale sitko na wejściu zasilania trzeba wyczyścić :diabel:

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 00:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lip 2017, o 23:16
Posty: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0d4d
Tak właśnie uświadomił mnie gość od pomp że ostatecznie te pompy są zabezpieczone takim sitkiem i że je wyczyścić przy okazji,i uświadomił mnie ze pompy denso siadają niezwykle rzadko. Na pewno podzielę się werdyktem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 13:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 188
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Taka sytuacja. Ciepłe auto traci moc w zakresie niskich obrotów. Do 2000 ciągnie jak żółw, można gaz wciskac do dech i nie idzie - potem jak włączy sie turbo idzie jak rakieta. Wtryski ok, filtry powymieniane, przeplywka czyszczona. Jakieś pomysły???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 16:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Jaki silnik ? EGR czyszczony ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2017, o 16:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2012, o 19:44
Posty: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 D4D
:auto: Może EGR zapchany u mnie tak było...teraz smiga


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 74  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda