TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 paź 2017, o 13:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2099 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 09:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
wtryski maja korekcje ok..?
SCV i przeplywomierz wymieniony z tego co pisałes? - wiec tutaj nie powinien byc problem..(?)
zostaje albo listwa wtryskowa albo sama pompa paliwa.....mhm...
w kazdym razie najlepiej testy z nagraniem parametrów zrobić ....i analiza powinna coś wypluć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 09:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
SCV przepływka nowe turbo czyszczone korekcję z tego co mówił mechanik są ok. Dam radę samemu zrobić porządek z pompą paliwa czy trzeba Bąk zrzucać i paliwo zalewać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 10:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Ten typ tak ma że jak wciskasz pedał gazu powoli jest ok ale jak dasz do końca to dławi przerywa i dalej ciągnie między różnymi obrotami. Pali auto mało nie kopci odpala normalnie EGR zaślepiony i wyłączony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Panowie ktoś z Was bawił się w czyszczenie pompy paliwowej w baku. Zdemontowałem klapkę osłonę wypiłem wtyczkę zasilania trzy przewody paliwowe ale dużą czarną nakrętką nie da się ruszyć jak się dostać do tej pompy . Pomocy !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
w baku nie ma żadnej pompy paliwa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 20:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Czyli nie ma sensu tam zaglądać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 21:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Jest tam coś do czyszczenia ? Żeby poprawić dynamikę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 21:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1020
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Moze byc sitko przy smoku.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 23:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Czym to odkręcić najlepiej ? Bo ani drgnie a dostęp kiepski.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 15:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Panowie a może moja Toyota ma problem z potencjometrem gazu ?? Przerabiał już ktoś ten temat ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 18:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2016, o 21:28
Posty: 134
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Z tego co mi jeden mech tłumaczył, to by trza cały układ paliwowy wyczyścić, a tak na raty to lipa, bezsensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 16:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Panowie pomocy !! Odkręciłem potencjometr gazu po ponownym jego przykręceniu wywala mi dwa kody błędów dotyczące pedała gazu. Czy specjalnie trzeba potencjometr ustawiać czy wystarczy przykręcić i podpiąć kostkę .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2017, o 15:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Potencjometr ustawiony błędów nie ma. Auto jeździ pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 01:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 23:20
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Chciałbym podłączyć się do wątku "braku mocy" gdyż czasami jest z nią kłopot a wątek obszerny. Mój przypadek był taki, że od pewnego czasu, początkowo na austostradzie, później po przejechaniu AVE 2001 d4d >200Kkm kilku kilometrów aż do przejechania kilkuset metrów zaczęła zapalać się kontrolka usterki silnika. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu odpuszczała i tak dalej. W znajomej stacji ASO stwierdzili błąd pompy paliwa. Dokładnie nie mogli określić przyczyny. Objawy po zapaleniu kontrolki były takie, że AVE straciła moc i dynamikę, wkręcała się tylko do 3000 obr, powyżej bardzo wolno, zużycie paliwa w normie poza przyspieszaniem. Jak mnie już to wkurzyło i zrobiło się cieplej postanowiłem zaglądnąć do baku bez rozeznania układu paliwowego (może coś z pompą paliwa? -a tu ZONK, pompy niet :)). Wyciągnąłem pływak z sitkiem. Zdjąłem sitko z rurki ssawnej gryż w miejscu jej przylegania do dolnej ścianki sitka była czarna plama osadu. Po jej usunięciu od wewnątrz i zewnętrznego umycia sitka oraz oczyszczeniu dna komory pływaka w baku, złożyłem wszystko. Po odpowietrzeniu układu i uruchomieniu silnika dynamika wróciła do normy, a błąd się nie pojawia. Po wątkach widzę że czasami szukamy przyczyny braku mocy lub podobnych a przyczyna może być prozaiczna a mechanikom jest wszystko jedno co będą rozbierać. Dotychczas tankowałem paliwo tylko na SHELU sporadycznie na ORELNIE, pomimo tego na dnie baku był ciemny osad z paliwa bądź z powrotu z pompy paliwa. Sitko (bardzo gęste) jest mocno zarośnięte-poprztykane brudem. Na koniec moje pytanie, czy można dokupić samo nowe sitko do wskaźnika poziomu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 17:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Witam to może moją Ave boli ten sam temat Co Twoje auto muszę to sprawdzić ;) napisz czy odkręciłeś to wieko bo u mnie to ani rusz .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 17:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Miało być czym odkreciłes oczywiście...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 17:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Tylko pytanie czy na każdym biegu miałeś problemy powyżej 3000 tys obr ? U mnie pierwszy i drugi bieg kręci się raczej w normie to od 3 biegu przydusza powyżej 3000tys nawet po czyszczeniu na krótko LM2666 jest jakby lepiej aczkolwiek przydusza na raty i przerywa może ma większą potrzebe paliwa a w baku sitko blokuje .. muszę koniecznie tam zajrzeć do baku to jedyna nadzieja bo już się zastanawiam czy nie sprzedać auta .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2017, o 00:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 kwi 2009, o 23:20
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Pierwszy i drugi bieg ciągnął raczej dobrze, kiepsko było od trzeciego szczególnie po zapaleniu kontrolki silnika. Co do dostępu to pod tapicerką kanapy po lewej stronie jest pokrywa przyklejona elastycznym silikonem. Trzeba ją podważyć (mocno trzyma) i mamy dostęp pokrywy czujnika. Teraz trzeba wypiąć wtykę, otworzyć korek wlewu paliwa, bo potrafi nadciśnienie w balu cisnąć paliwo przewodami. Zdjąć obejmy z przewodów i śrubokrętem krzyżakowym odkręcić kilka śrub. Podnieść pokrywę i zsunąć sitko smoka z rurki. OT i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2017, o 18:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Dzięki za odpowiedź u mnie podobnie jeden i dwa jedzie nawet dobrze problem jest wyżej muszę porządnie wyczyścic bak itd bo innych opcji już nie widzę. Mam jeszcze jedno pytanie jak zdejmujemy obudowę silnika zaraz na początku silnika widzimy taki mały filterek jakby powietrza czemu to służy w silniku 1AD i czy to może być coś ważnego jeśli chodzi o moc silnika. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2017, o 18:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 mar 2017, o 13:07
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Aventis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Witam na wstepie napisze ze jestem lajkiem w tych sprawach I nie wiem czy to sie przyda ale sprobuje opisac moj problem a byl podobny Co piszecie o braku mocy a mianowicie kilka dni temumechanik wymienil mi pare uszczelek przy silniku plus olej filtr oleju I paliwa wyjechalem tylko za brame na prosta droge 1,2 obrotow prawie 3 tys a moja avka zamulona nie miala sili bylem wkurzony wsiadzilem kupe kasy a samochod nie chcial jezdzic zapojechalem do niego podlaczyl pod komputer cos poustawial I znow wrocila moc nie chcial powiedziec dokladnie co zrobil tylko powiedzial mi ze wlaczyl sie tryb awaryjny dodam jeszcze ze zagladal do turbiny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 maja 2017, o 19:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 00:58
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Panowie pomocy. Wciąż borykam się z tym samym problemem, wyeliminowałem inne wady, a samochód wciąż ma takie same objawy. Na 100% przyczyną jest zbyt niskie ciśnienie doładowania, w serwisie stwierdzili że to turbina. Jak się okazało turbo jest sprawna, wymieniony został wąż ciśnienia. Niczego to nie zmieniło. Podczas jazdy parametry sensoru MAP wskazują maksymalnie 90 kPa przy 3000 obr. a to stanowczo za mało. Macie jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2017, o 15:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
U mnie temat braku mocy szarpania powyzej 3 tys obr rozwiązany!!! U mnie nie była to przeplywka ani scv ani zapchany kat lub filtr paliwa czy wtryski lub Eger. Turbo wymontowane sprawdzone stan super a auto nie jedzie . Szukali pukali stukali i znaleźli ze kabel masa od vrv jest upalony bialy proszek w środku. Kabel wymienili zawór ciśnienia też rurki . W końcu się kręci do 4.5 tyś jak należy nie słabnie nie przerywa moze kiedyś przy okazji zobaczę do baku z ciekawości ale na teraz jest wszystko OK.



.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2017, o 09:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6974
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 820
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Super, że udało się sprawcę znaleźć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2017, o 17:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Panowie pomocy znowu to samo masakra !!! Szarpie plus tryb awaryjny. Normalnie Spale to auto !! Pomocy bo mnie krew zaleje !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2017, o 18:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
a jaki błąd wyrzuca? Bo tryb awaryjny nic nie mówi.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2017, o 18:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Jak zwykle przeładowuje turbinę to za zawsze wymienione kupę rzeczy jak poczytasz wyżej to się dowiesz mówię Wam masakra chyba sprzedam i kupię coś innego bo mam dość tego auta mechanik już tel nie odbiera jak dzwonie bo również ma dość heheh kurde dajcie bańkę z benzyną i zapałki skończę raz na zawsze z Ave :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2017, o 21:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie chce mi się czytać wszystkiego, szczególnie że widzę tu skakanie od sasa do lasa. Jak rozumiem masz błąd zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Z tego co gdzieś wyczytałem to została sprawdzona turbosprężarka pod kątem działania geometrii. Czy próbowałeś podmiany zaworu sterującego geometrią?

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2017, o 07:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Jasne zawór nòwka sztuka. turbo czyste 2 razy wyciagane do sprawdzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2017, o 07:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 700
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no to trzeba komputer na kolana i w drogę. Zobaczyć co dzieje się w danych w tym momencie. A nie szukać przyczyn wszędzie dookoła. To bierze się tylko i wyłącznie ze sterowania turbosprężarką.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2017, o 07:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 111
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Do sterowania turbo służy tylko zawór turbiny czy coś jeszcze ? Auto było u mechanika tydzień temu przelotował kabel od zaworu turbiny i wymienił zawór mówił że kabel był upalony auto jeździło ładnie w pierwszy dzień z każdym dniem gorzej błędy łapie jak jadę powyżej 170 muszę wtedy się zatrzymać wył silnik odczekać i jadę dalej chwilę potrzymam powyżej 170 i dalej to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2099 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: msols


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda