TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lip 2017, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2050 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [d4d] Brak mocy
PostNapisane: 19 maja 2008, o 21:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 17:17
Posty: 3
Lokalizacja: ważne?
Ave nie ma mocy, wcale nie chce przyspieszać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, o 21:14 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
moze cos wiecej, ktory rok, jaka wersja silnikowa, jakie sa objawy, cos stuka, puka, dymi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, o 21:15 
wymień filtry powietrza i paliwa, sprawdź turbo jeśli to nic nie da sprawdź sprężanie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, o 21:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 17:17
Posty: 3
Lokalizacja: ważne?
rok prod 2000 silnik diesla D-4D, jak wymienie to napiszę czy cos pomogło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2008, o 21:21 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
jak masz jakis problem to najpierw napisz co to za model i wersja silnikowa i opisz objawy, co sie dzieje, a tak napisales tylko, ze nie ma mocy i juz...troche malo...wiesz to byla troche taka zgadywanka, moze chodzic o diesla, benzyne, gazika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, o 18:07 
Ja polecam MANN'A paliwa wedlug znaczników manna idzie WK 720/2 x
a powietrza C 3146


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2008, o 18:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 17:17
Posty: 3
Lokalizacja: ważne?
Dzięki wielkie pomógł dla Ciebie (sprawdzałem filtry były zabite jutro wymianka)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2008, o 20:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 cze 2008, o 07:53
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
Coś podlusiło mnie aby umyć silnik i zaczęło się... W jednej z wtyczek (na oko kompletnie suchej) powstawało zwarcie. Praktycznie brak możliwości ruszenia po uruchomieniu dowolnej funkcji układu elektrycznego np. świateł czy kierunkowskazu. Po skrupulatnym przejrzeniu wszystkich wtyczek (zapryskaniu WD40 i przedmuchaniu) maszyna ruszyła, jednak zapaliła się magiczna lampka oznaczająca problem z silnikiem. Maszyna nie ma mocy czyli z TurboDiesla dostałem zwykłego Diesla. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, który oczywiście w ASO na komputerku mi sprawdzą, jednak być może ktoś walczył z czymś takim. Swoją drogą starałem się zachować umiar w tym myciu i robić to na ciepłym silniku, zaraz po umyciu odpaliłem silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2008, o 22:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2007, o 22:38
Posty: 136
Lokalizacja: Z nienacka
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250
zgredzio69 napisał(a):
zapryskaniu WD40


Oj, to nie był dobry pomysł!!!

WD40 to jest dobre do łańcuchów w rowerze...

polecam to:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1032725.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... wd+40&sid=

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2008, o 00:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 cze 2008, o 07:53
Posty: 8
Lokalizacja: Szczecin
TheBestBoy napisał(a):
zgredzio69 napisał(a):
zapryskaniu WD40


Oj, to nie był dobry pomysł!!!

WD40 to jest dobre do łańcuchów w rowerze...

polecam to:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1032725.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... wd+40&sid=


Dzięki za poradę, wyraźnie mechanior wprowadził mnie w błąd sugestią z tym WD40... Przedmuchanie wtyczek byłoby zapewne lepszym pomysłem. Z linków wynika, że pozostaje zastosowanie IPA Cleanera lub cierpliwe odczekanie na ulotnienie się WD, co jednak nie jest takie pewne, ponieważ substancja lotna wietrzeje a cięższy tłuszcz pozostaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 cze 2008, o 10:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Na koniec polecam przedmuchanie sprężonym powietrzem takim jak do czyszczenia komputera lub na stacji benzynowej - kompresorem.
WD40 jest świetne ale do np elementów takich jak drzwi, zamki , szyny od foteli itp. WD40 jest bardziej do smarowania elementów.(tak jak pisał The Best BOy)
Pozdr

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Utrata mocy D4D
PostNapisane: 22 lip 2008, o 12:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2008, o 00:29
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź
Witam

Mam nastepujący problem w mojej Avensis Verso D4D z 2002r. (przebieg 118 tys. km)
Otóż autko po wciśnieciu pedału gazu do podłogi w okolicach 2,5 tys obrotów traci moc. Obroty nie wzrastaja. Po odpuszczeniu pedału gazu i delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma. Autko pełny przegląd, który zalaecany jest przy 100 tys. km. przeszło jak miałóo 110 tys. km (wymiana rozrządu kompletna, wszystkie filrty, olej, olej w skrzyni biegów).
Byłem z tym problem w ASO Toyoty. Zrobili diagnostykę komputerową i nie znależli żadnych błędów. Stwierdzili, że przpływomierz powietrza ok.

Czy ktoś może orientuje się, co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2008, o 23:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lip 2008, o 22:50
Posty: 5
Lokalizacja: wieluń
witam moja ave od 3 tygoni zaczela dymic na czarno i brakuje jej mocy a na piatym biegu moc spada tak ze musze redukowac do 4 i dodatkowo dymi - wymienilem filtr powietrza , paliwa zmienilem stacje na shel lub bp -zaczelem pomalu robic to co opisales na temat EGRa i odziwo do tego zaworu ( zdjecie w zalaczniku) dochodza dwa wezyki jak wypiolem tenz prawej to zaczela pod cisnieniem leciec plyn koloru czerwono- brunatny i szybko zalozylem wezyk z powrotem - czy tak powinno byc czy tam ma byc plyn duzo plynu inna rzecz ktora mnie nipokoi to od filtra powietrza do turbiny idzie gruby waz jak go zdjolem to w turbinie byl olej? ropa? cos czarnego to samo jest w wezyku ktory odchodzi za czujnikiem na filtrze powietrza w kieruku silnika tez jest w srodku usmarowany w srodku (zdiecie z czerwona strzalka) - aha przy obr ok2.2 i 2.6 zaczyna lekko szarpac silnikiem ale zaraz przechodzi - prosze o pomoc co mam zrobic - komputer zadnych bledow nie wykazal dodam ze jestem za granica a tu chca mi pokolei wymieniac wszystko poczawszy od filtrow mimo ze sa nowe pomocy prosze odpisz lub skype artur19_69 po godz 21 zdiecia cos nie chca sie zapakowac prosze o maila to je wysle pozdrawiam i zgory dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Przykro mi
PostNapisane: 28 lip 2008, o 01:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2008, o 04:30
Posty: 13
Lokalizacja: suwałki
Pochwały: 1
objawy ktore opisales dokladnie wskazuja na umierajaca turbine. Nie polecam jezdzic autem dopuki nowa lub zregenerowana turbina nie zostanie zainstalowana. Otoz zjawisko oleju w przewodach powietrznych od turbiny swiadcza jedno bardzo klarownie uszczelniacze na walku turbiny ulegly uszkodzeniu w zwiazku z czym silnik przy pracy w zakresie 2,2 i 2,6 obrotow trzesie sie bo dostaje zbyt ciezkie paliwo(dodatkowo obciazone olejem z silnika). Ten zakres obrotow to zakres pracy turbiny w ktorym pluje ona najwieksza iloscia oleju. Nie polecam autem jezdzic bo jak padnie turbina kompletnie w czasie jazdy to wyssie ci znaczna czesc oleju w uklad zasilania, w skutek czego mozesz przytrzec motor. Znam to z autopsji reno laguna po tym jak turbina padla silnik juz nie chodzil tak jak przed tym incydentem. Jak bedziesz zmienial turbine upewnij sie ze intercooler jak i wszelkie przewody do niego prowadzace beda zdemontowane i porzadnie wymyte.[pzdrawiam i na przyszlosc polecam poszukac gdzies na necie jak sie prawidlowo eksploatuje uturbione diesle ta lektura z pewnoscia pomoze ci wydluzyc zycie kolejnej turbiny


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2008, o 01:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 maja 2008, o 04:30
Posty: 13
Lokalizacja: suwałki
Pochwały: 1
sprawdz szczelnosc ukladu doprowadzenia powietrza, nie mam pewnosci. Znajomy kiedys mial bardzo podobne objawy w WV pasacie i do wymiany przepustnica byla bo gdziestam delikatnie cos tam bylo w niej pekniete,zrobili to i wszystko wrocilo do normy. Nie mam pewnosci bo przyczyn moze byc ok miliona ale sprawdz to i pisz dalej jak nic nie znajdziesz PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2008, o 08:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 20:31
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Objawy wskazują na przepływomierz, ale skoro stwierdzili że ok...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2008, o 16:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 mar 2008, o 15:50
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
na 99% to zawór scv na pompie wtryskowej. Jeśli coś Ci to pomoże to najprawdopobniej "zielony". Gdybyś był w Wa-wie, to można by się spotkać, podmienić zawór (mam taki). Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2008, o 09:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2008, o 00:29
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź
Żeby było ciekawiej, teraz od jakiegoś czasu objawy ustały. Wszystko jest ok. Już kiedyś coś takiego było, ze przez jakiś czas wszystko było cacy, ale później niestety objawy wróciły.
Jutro jadę na wymianę filtra paliwa i zobaczymy co będzie. Mam juz zakupionego KNECHTa, więc go podmienię.
Jesli to nie pomoże trzeba będzie próbować kolejnych mozliwości. I chyba rzeczywiście zacznę od zawora scv na pompie (dzięki za podpowiedź Zawilczak - w razie co odezwę się w tej sprawie.)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sie 2008, o 11:29 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2008, o 11:00
Posty: 30
Lokalizacja: Kutno
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-4D
Witam wszystkich! Mam problem z Avensis z 2004 roku 2.0 116KM. 148tys km. Otóż problem pojawia się sporadycznie i ciężko go ustalić, chodzi o to że podczas jazdy ze stałą prędkością np 110 km/h i wciśnięciu pedału gazu autko nie reaguje po redukcji na niższy bieg również, jakby turbina się nie załączała. Gdy zgasze samochód i ponownie go odpale problem jakby znika i jedzie dobrze. Następny dzień może jeździć ok bez usterek. Byłem na komuterze ale nic wtedy nie wykazał no i autko jeździło wtedy dobrze. Podsunie może ktoś z was jakiś pomysł? Dziękuję i pozdrawiam!


______________________________
stachu01, na forum był już wątek na identyczny temat. Przeczytaj go najpierw, a ewentualne pytania zadawaj w istniejącym wątku.

Portal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 21:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 19:24
Posty: 114
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 (D4D)
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD
To teraz ja mam pytanka.
Kupilem ok 3 tyg Ave 2.0 d4d (t22 po liftingu) rocznik 2002.

Kiedy jezdzilem tym autkiem jakies 2 tyg temy, wydawalo mi sie, ze spalanie mialem duzo nizsze w miescie, niz mam teraz.

Objawy jakie mam to, ze
- komputer pokladowy szybko pokazuje chwilowe spalanie na poziome 20l w momencie zmiany biegu na wyzszy. Wydaje mi sie, ze przy zmianie mialem ok 11, 12 i kiedy predkosc ustabilizowala sie, mialem ok 6 i w dol... teraz zatrzymuje sie na ok 9 i powoli spada ...

Wymieniony filtr powietrza, olej (na pełny syntetyk), nie wymienialem filtru paliwa ... warto, cos to zmieni?

W obroty wysokie szybko wpada, przy dluzszej jezdzie dostaje dopalu z turbinki i niby ok, ale spalanie ........

Tankowalem na Shelu (Diesel extra) a dzisiaj na BP Diesel Ultimate.

Oponki nowe, cisnienie 2.3

Co moge jeszce zrobic dla tego Ave?

Czeka mnie za 2 dni wyjazd po Europie (4 osoby + full bagaze ...)

Boję się .... :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 21:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
xor2 napisał(a):
To teraz ja mam pytanka.
Kupilem ok 3 tyg Ave 2.0 d4d (t22 po liftingu) rocznik 2002.

Kiedy jezdzilem tym autkiem jakies 2 tyg temy, wydawalo mi sie, ze spalanie mialem duzo nizsze w miescie, niz mam teraz.

Objawy jakie mam to, ze
- komputer pokladowy szybko pokazuje chwilowe spalanie na poziome 20l w momencie zmiany biegu na wyzszy. Wydaje mi sie, ze przy zmianie mialem ok 11, 12 i kiedy predkosc ustabilizowala sie, mialem ok 6 i w dol... teraz zatrzymuje sie na ok 9 i powoli spada ...

Wymieniony filtr powietrza, olej (na pełny syntetyk), nie wymienialem filtru paliwa ... warto, cos to zmieni?

W obroty wysokie szybko wpada, przy dluzszej jezdzie dostaje dopalu z turbinki i niby ok, ale spalanie ........

Tankowalem na Shelu (Diesel extra) a dzisiaj na BP Diesel Ultimate.

Oponki nowe, cisnienie 2.3

Co moge jeszce zrobic dla tego Ave?

Czeka mnie za 2 dni wyjazd po Europie (4 osoby + full bagaze ...)

Boję się .... :-(


http://avensis.info/viewtopic.php?t=189 ... e+spalanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 21:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 19:24
Posty: 114
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 (D4D)
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD
Ehhmm, pojezdze, sprawdze czy tloczki odbijaja, no bo to moge zrobic ...

Filtr paliwa, przeplywka? Co radzicie sprawdzic, co jutro moge podzialac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2008, o 22:16 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Filtr paliwa na pewno bym zmienił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sie 2008, o 15:29 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2008, o 11:00
Posty: 30
Lokalizacja: Kutno
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-4D
Witam wszystkich! Jeśli chodzi o mój problem to wszystko się wyjaśniło, otóż poszedł mi zawór EGR. Avensis tracił moc i bardzo kopcił bo zawór się do końca nie otwierał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2008, o 22:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2008, o 00:29
Posty: 3
Lokalizacja: Łódź
Witam

Niestety mój problem powrócił (jak zmora). Znów zaczęła występować utrata mocy. Może kolegom/koleżankom nasunęły sie jakieś nowe pomysły. Nadmienię tylko, że 2 m-ce temu wymieniłem filtr paliwa i przez ten czas było ok. (być moze czysty przypadek, bo bezpośrednio przed wymiana tez nic się nie działo). Kiedyś któryś z kolegów proponował wymianę zawora scv na pompie. Co o tym sądzicie?

Z góry dzięki za wszelkie pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2008, o 22:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2008, o 22:46
Posty: 1
Lokalizacja: Mazowieckie
Witam.POsiadam toyote avensis d4d 2.0 diesiel 2004 rok.jestem pierwszym włascicielem pojazdu (bralem nowe z salonu) w wersji Sol czy sol plus (nie pamietam).Auto ma przejechane na dzien dzisiejszy 105tys km po polskich drogach.serwisowane w 100% na gwarancj (do 100tysiecy), mój problem polega na ,,utracie mocy" i strasznym kopceniu.Auto wolno sie rozpedza i przy tym strasznie kopci dosłownie jak ciezarówka bez silnika.rano (jak jest zimny silnik) jak odpalam to za mna nic nie widać doslownie czarne chmury dymu, spalin.byłem w DE w policjanci chcieli zabrac dowód rejestracyjny i auto na serwis ;/.serwis Toyota Kompiński w górach koło Płocka to jedna wielka banda oszustów i zlodziej, objawy pokazywaly sie juz przy przebiegu 80tys (auto na gwarancji) i nie potrafili tego wykryć.teraz juz po gwaracnji okazało sie ze przewody od intelcoolera do ,,gdzies tam" pogniły i z nich wydostaje sie olej i stad utrata mocy i ,,dymienie" jesli ktoś ma podobny problem prosze o odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2008, o 23:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:48
Posty: 56
Lokalizacja: Wołomin
Czyli można rozumieć ,że silnik się przytarł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2008, o 09:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Problem jaki opisujesz najczęściej powoduje zawór EGR. Jest on dobry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2008, o 09:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Nie przytarł się silnik. Jeżeli rury od intercoolera nie są szczelne to silnik dostaje za mało powietrza i nie spala do końca paliwa. Jeśli rury są mokre, zaolejone to rzeczywiście znaczy że jest gdzieś nieszczelność. Koszty - jedynie aso to ok między 300 a 400 zł za rurkę a są dwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2008, o 13:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2008, o 18:38
Posty: 93
Lokalizacja: wawa
jesli sa slady oleju w rurach od intercoolera swiadczy to o uszkodzeniu turbiny, podjedz do stacji i zrob korekcje wtryskiwacy bo moga byc to wtryski przy okazji zobacza cisnienie doładowania turbiny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2050 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 69  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda