TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 22 lis 2014, o 18:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 cze 2008, o 17:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Witam Mam dziwne uszkodzenie w Avensis 2,0TD 1998 Silnikowi brakuje mocy Po wciśnięciu gazu na max obroty dochodzą do 3000 Taki objaw ma miejsce dopiero po około 15 min jazdy, na chłodnym silniku wszystko jest OK Również kiedy silnik popracuje kilka minut na luzie wszystko wraca do normy Wymieniłem filtr paliwa nic to nie zmieniło Wyjęcie filtra powietrza również nic nie zmienia Przed wystąpieniem tej usterki silnik też nie był specjalnie zrywny ale teraz to już tragedia Może ktoś z Kolegów miał taki problem Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 17:53 
Nie kopci nadmiernie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 18:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Nie W normie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 18:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
Co to znaczy w normie ??? Tzn. kopci czy nie po odpaleniu i przyspieszaniu ??? Turbina Ci się załącza przy przyspieszniu? Tzn. czy ją słyszysz na wyższych obrotach ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 21:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
To znaczy że nie kopci Turbina załącza się normalnie W momencie utraty mocy załącza się kontrolka silnika która gaśnie po kilkunastu sekundach na luzie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 22:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:48
Posty: 50
Lokalizacja: Wołomin
Wydaje mi sie ,że jednak musisz wyłapać kod błędu jak zapali sie kontrolka serwisu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 22:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17690
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 202
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
pax3 napisał(a):
Wydaje mi sie ,że jednak musisz wyłapać kod błędu jak zapali sie kontrolka serwisu.

ja tez mialem rozne cuda z utrata mocy, tak jak pisze Pax3 podjedz odczytac blad i bedziesz duzo wiecej wiadzial, ja tak zrobilem i bardzo szybko bylo po sprawie

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2008, o 22:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Jutro jadę do serwisu żeby podłączyli pod komputer zobaczę co pokaże

[ Dodano: 2008-06-05, 17:27 ]
Witam ponownie Podłączenie do czytnika pokazało błąd P 1220 Timer Control Circuit Malfunction Mechanik mówi że to uszkodzenie komputera Prosze o opinie Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2008, o 10:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 19:25
Posty: 34
Lokalizacja: GARWOLIN
:-( Witam ja mam analogiczną sytuację z moją AVE lecz jeszcze jest do tego słaby rozruch ciepłego silnika ( trzeba kręcić jak starego malucha), po podłączeniu pod KTS 550 pojawił sie ten sam błąd po ponownym podłączeniu kompa był brak możliwości połączenia z kompem samochodu, pojechałem do innego machera który ma inny typ komputera (zapomniałem nazwę) po połączeni sprawdził błędy i pokazało błąd TAKTOWANIA po skasowaniu błędu nic nie pomogło ale jak rozpędziłem auto do ok 140 km/h zaświeciła się ponownie lampka silnika i ponownie ten sam błąd taktowania ale zauważył że po zaświeceniu się tej lampki spadło ciśnienie doładowania z ok 1,7 bara na 0, 9 bara. Dziś podałem nr błędu i objawy człowiekowi który pracuje w servise toyoty ma sprawdzić co to za błąd 1220 i ewentualnie poda przyczynę spadku mocy ??? ??? ;-( :nuda:

[ Dodano: 2008-06-06, 14:30 ]
;-( ;-( ;-( ;-( właśnie jestem po rozmowie z człowiekiem z servisu i odpowiedział że kody które podałem to kody do BOSCHA a oni mają tester toyoty i kody są dwu cyfrowe tak więc ''lipa'', podpowiedział że może być przestawiony pasek rozrządu, ale ja wybieram się do nich na diagnozę, jak coś będę wiedział to się odezwę chyba że ktoś z forumwiczów podpowie jak usunąć te wadę :nie: :-( :help:

_________________
MOJA PIERWSZA TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2008, o 15:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Witam Błąd p 1220 to błąd toyoty Wszystkie są opisane tu http://avensis.info/viewtopic.php?t=68&highlight=p1220 Bardzo jestem ciekaw co Ci powiedzą w serwisie Jak będziesz wiedział napisz zaraz bo zastanawiam się czy kupować komputer Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2008, o 09:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 19:25
Posty: 34
Lokalizacja: GARWOLIN
:hihihi: w servisie toyoty stwierdzili przestawiony pasek rozrządu i jestem umówiony na poniedziałek celem wymiany rozrządu
ps. polecam wizyty w servisie bo koszt wymiany to 629 zł całego kompletu, warto odwiedzać strony toyoty, o efektach poinformuję po zbiegu :nuda:

_________________
MOJA PIERWSZA TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2008, o 10:19 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
sekwestrator napisał(a):
:hihihi: w servisie toyoty stwierdzili przestawiony pasek rozrządu i jestem umówiony na poniedziałek celem wymiany rozrządu
ps. polecam wizyty w servisie bo koszt wymiany to 629 zł całego kompletu, warto odwiedzać strony toyoty, o efektach poinformuję po zbiegu :nuda:

O ile wiem, za tę cenę dostajesz tylko pasek + wymiana, za rolki i napinacz płacisz dodatkowo - i nie jest to dopłata typu 50 zł...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 cze 2008, o 14:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 19:25
Posty: 34
Lokalizacja: GARWOLIN
zgadzam się z kolegą lecz można się dogadać by załatwili te części po cenach promocyjnych
(i załatwią)za obydwie rolki dopłacam ok 130zł ale można dostać rabat na zachętę.
Jest możliwość dostarczenia swoich części a oni wykonają tylko robociznę, a mnie chodzi o to by mieć pewność co do ustawienia rozrządu a przy okazji wymianę

[ Dodano: 2008-06-17, 21:45 ]
no i naprawili poprostu pasek rozrządu był przestawiony o jeden ząbek na pompie, juro jadę odebrać auto z servisu i napiszę jak wrażenia

_________________
MOJA PIERWSZA TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 cze 2008, o 21:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:48
Posty: 50
Lokalizacja: Wołomin
sekwestrator- i jak w końcu wymiana paska zlikwidowała usterkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2008, o 21:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 23:44
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Witam wszystkich Moja ave już OK Uszkodzona była pompa wtryskowa Specjalne podziękowania i duże piwo dla kolegi sekwestratora za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2008, o 21:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 19:25
Posty: 34
Lokalizacja: GARWOLIN
Servis chodzeń2 jest super panowie sprawę załatwili baaardzo pozytywnie
wymiana paska była wskazana bo wymienili uszczelniacze, rolki, pasek i fura śmiga 180 km/h bez problemu silnik pali na dotyk-teraz wiem że mam fajne auto :jupi: :ok:
Usterką było przestawiony pasek na pompie o jeden ząbek opóźniony wtrysk paliwa :-D

_________________
MOJA PIERWSZA TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2008, o 21:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2008, o 20:36
Posty: 2
Lokalizacja: anlia
czy jest mozliwosc odczytu kodow usterek w tojocie avensis 1.8 gs z 98r tak jak z tego auta? http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dz ... ldl_b.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2008, o 21:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
goliat napisał(a):
czy jest mozliwosc odczytu kodow usterek w tojocie avensis 1.8 gs z 98r tak jak z tego auta? http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dz ... ldl_b.html


Nie. Tylko testerek. I oby Cię złącze nie zmyliło, tam nie jest system obd2 a tylko samo gniazdo.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2008, o 21:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2008, o 20:36
Posty: 2
Lokalizacja: anlia
czy masz jakiegos linka jak ten tester wyglada? i skad wziasc??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2008, o 21:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Niewiele testerów to robi, gdy do silników 4A-FE i 7A-FE dali Boschowski system. Napewno komunikuje sie z tym KTS (ale tam są ograniczone możliwości i błędy). My do tego używamy Carmana i jest pełna obsługa diagnostyczna.
http://www.cjr.pl/CARMANSCANLite/tabid/60/Default.aspx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2009, o 20:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 21:22
Posty: 16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Witam.
Od wczoraj mam problem ze swoją Toyota Avensis 2.0 TD z roku 2000. Wydaje mi sie że jest to coś z niedoprowadzeniem paliwa do silnika. Silnik właśnie tak pracuje jakby mu brakowało paliwa. Jak dodaje gazu to wchodzi na 2tys obrotów to jest wszystko. po chwili silnik zaczyna sie mulić i obroty spadają. nie trzyma obrotów. Jak podpompuje na pompce ręcznie paliwo to wchodzi na 4tys. obr i z nowu opada. i potem już o wysokich obrotach nie ma mowy. Wymieniłem filtr paliwa na nowy i nic to nie pomogło. Byłem u mechanika i powiedział ze może to być pompa wtryskowa, wtryski lub też wiele innych przyczyn...
Zastanawiam sie co zrobić bo mechanik nie powiedział mi co to jest na 100%...
Pomóżcie co może być przyczyną tej sytuacji...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2009, o 21:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 456
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Może warto sprawdzić błędy na komputerze?

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 21:22
Posty: 16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kolega mi przedstawił taką sytuacje. Chciałbym sie zapytać czy mówił prawde...?
Jeśli ustawie kluczyk w stacyjce w położeniu bezpośrednio przed zapłonem (tak że wszystkie kontrolki sie świecą ale na odpalam) to słychać jest prace pompy wtryskowej. Takie charakterystyczne syczenie i stop. Sprawdzałem to u siebie i nie ma tego charakterystycznego dźwięku pompy. Przed awarią było to słychać. Kolega mi powiedział że to awaria pompy wtryskowej. Czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 456
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
vanmarian, mogę to sprawdzić u siebie ale powiedz czy to ma być słyszalne w kabinie czy trzeba mieć ucho pod maską? Czy to syczenie jest ciągłe czy tylko na chwilę (z postu wnioskuję że chwilowo).

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
a moim zdaniem nie słychać pracy pompy bo w dieslu ze względu na ciśnienie wtrysku paliwa jest on mechaniczna i działa w momencie gdy silnik zaczyna kręcić. Możesz słyszeć inne odgłosy ale moim zdaniem nie pompę. W benzyniaku za to masz pompkę w zbiorniku i rzeczywiście po ustawieniu na zapłon słychać że zaczyna pracować. W dieslu jej nie ma i dlatego też np dla odpowietrzania masz pompkę na filtrze.
Niewątpliwie masz problem w układzie zasilania lub wtrysku paliwa ale ciężko powiedzieć nam co Ci mogło się przytrafić. Dużo tam kosztownych elementów. Myślę że wizyta u mechanika porządnego niezbędna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 21:22
Posty: 16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
To ciekawe dlaczego przed ten dźwięk był przed awarią a teraz go nie ma...?
Sam już nie wiem co to może być...
Jery możesz sprawdzić u siebie ten dźwięk. Jest on chwilowy. Od momentu przekręcenia w dane opisane położenie (opisałem je wcześniej) przez jakieś 3-5 sek. i koniec. Ja go słyszałem w kabinie. Najlepiej usiąść w środku i przy otwartych drzwiach to sprawdzić.
Kolega mi podpowiedział że to jest dźwięk pompy, ja przyznam sie że nie wiem. Może to jest dźwięk podgrzewania świec....?

[ Dodano: 2009-11-18, 15:57 ]
Najgorsze jest to że w mojej okolicy nikt nie chce sie podjąc naprawy jeśli byłaby to pompa. W całym Mińsku Mazowieckim nie ma mechanika który naprawia pompy wtryskowe do toyoty. Mogą co najwyżej wyjąć mi pompę (wcześniej rozbierając rozrząd) i potem z pompą musze zasuwać do Wa-wa. A tam koszty naprawy tego elementu zaczynają sie od 600zł.
Żebym wiedział że to napewno pompa to kupiłbym drugą używaną na allegro i taniej by było. Ale właśnie nie wiem.
Jak podłącze pod komputer to będe wiedział napewno co to jest czy też nie?

[ Dodano: 2009-11-18, 16:34 ]
Jeszcze jedno dodam bo zapomniałem o tym wcześniej napisać.
Jak daje gazu to kopci jak cholera. :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 18:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 456
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
vanmarian, sprawdziłem w drodze do domu, parę razy podkręcałem do pozycji "choinki" na kontrolkach, a przed zapłonem, i nic nie słyszałem. Jutro jak będę pamiętał sprawdzę przy otwartych drzwiach ale raczej nie ma żadnego dźwięku bo coś bym kojarzył.

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 19:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17690
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 202
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
vanmarian napisał(a):
Jak podłącze pod komputer to będe wiedział napewno co to jest czy też nie?
wynik diagnostyki komputerem nie powie czy padla pompa, szczegolnie w silniku TD, poszukaj warsztat ktory podejmie sie kompleksowej diagnostyki ukladu paliwowego, a ze pompy na miejscu nikt robic nie chce to norma, takie rzeczy wysyla sie do specjalistow ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 20:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
Jery napisał(a):
vanmarian, sprawdziłem w drodze do domu, parę razy podkręcałem do pozycji "choinki" na kontrolkach, a przed zapłonem, i nic nie słyszałem.


U mnie też absolutnie nic nie słychać a pali zawsze jak Chuck Norris z pół obrotu :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 23:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 21:22
Posty: 16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Wstawiłem moją miłość do warsztatu. zobaczymy czy ją wyleczą.
I co to będzie. O wynikach was poinformuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal