TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 cze 2018, o 12:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 20:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sie 2007, o 14:36
Posty: 360
Lokalizacja: Lubin
Miquel napisał(a):
Pawelek, a dużo przepłaciłem? Dasz jakiegoś linka do allegro?


Ja za swoje świece Denso zapłaciłem 48,00 zł.
Tu masz GG do gościa 2532573.
To jest firma AutoTech z Wrocławia.
Napisz na GG co potrzebujesz a oni wyślą ci to do domu.
Ja kupowałem u nich świece i filtr kabinowy.
Szybka wysyłka, nie ma problemu z towarem "za pobraniem".

_________________
Obrazek
Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 20:48 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
MaŁy_RaDeK
Za 100zł to w ASO mówią "dzień dobry", reszta imprezy idzie raczej w tysiące niż setki :-(

Miquel
Tu mnie trochę podbudowałeś. W takim razie zlecę wymianę na przeglądzie w kwietniu, bo w wakacje będzie kilka kursów do Rajchu po kolejną Toykę :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2007, o 22:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
coś o pasku z "Auto Świata"


Zanim narobi szkód
Pasek rozrządu - cała prawda

Stary olej powoduje przyspieszone zużycie silnika. Ze starym paskiem jest gorzej - może całkowicie zdemolować jednostkę napędową. Koniecznie przeczytaj, jak tego uniknąć.
Wniosek stąd jeden: na wymianie paska nie wolno oszczędzać, przy czym przestroga ta ma wiele aspektów. Po pierwsze - nie wolno zwlekać. Dopuszczalny przebieg paska podany jest zawsze w instrukcji obsługi samochodu, ale zawarte tam informacje należy koniecznie skonfrontować z opinią mechaników zajmujących się na co dzień obsługą pojazdów danej marki. W wielu wypadkach zalecenia producentów okazują się bowiem zbyt optymistyczne w naszych warunkach klimatycznych i drogowych.

Zdarzało się także, że wytwórcy najpierw określali częstotliwość wymiany np. na 120 tys. km, a potem w instrukcjach dla swych ASO korygowali tę wartość w dół, np. do 90 czy nawet 60 tys. km. Jeżeli nie mamy pewności, kiedy wymieniono pasek w aucie, którego właścicielem zostaliśmy, jedyną rozsądną decyzją jest natychmiastowa wymiana tego elementu. Zapewnienia sprzedającego to za mało, należy żądać dokumentów potwierdzających, co i kiedy wymieniono. Przymierzający się do sprzedaży swego auta mógł wymienić pasek, ale mógł też "darować sobie" wymianę innych, nieco mniej zużytych elementów. A to niedopuszczalne, bowiem...

... - po drugie - nie wolno ograniczać się do wymiany samego paska. Jeśli producent samochodu zaleca, by jednocześnie wymieniać rolki prowadzące, napinające czy też pompę wody, należy tych wskazówek bezwzględnie przestrzegać. Jeśli mechanik mówi, że części te są jeszcze w dobrym stanie, to spróbujcie poprosić go wtedy o pisemną gwarancję na usługę. W zdecydowanej większości wypadków jego pewność siebie zniknie gdzieś w okamgnieniu. Nikt bowiem nie jest w stanie przewidzieć, czy element przetrwa jeszcze 60 albo 120 tys. km, a tyle przecież musi wytrzymać, aby kolejna wymiana paska była wymianą planową, a nie wymuszoną przez zerwanie. Oszczędności tym bardziej nie mają sensu, gdyż koszty dodatkowych części stanowią zazwyczaj ułamek kosztów całej operacji wymiany paska rozrządu.

Po trzecie - nie wolno oszczędzać na mechanikach. Operacja wymiany paska rozrządu ma kluczowe znaczenie dla żywotności silnika i kosztów eksploatacji auta w perspektywie długofalowej, dlatego należy zadbać o to, by przeprowadził ją naprawdę doświadczony fachowiec. Istotne jest przy tym nie tylko doświadczenie ogólne, ale również praktyka przy samochodach danej marki. Tylko ona pozwala na rzetelną ocenę stanu technicznego wszystkich współpracujących z paskiem elementów silnika. Wiele z nich wymienia się nie według ścisłych wskazań producenta, ale zgodnie z "wyczuciem" mechanika, który musi zweryfikować ich stan techniczny. Pomyłka lub zbytni optymizm mogą dużo kosztować.

Po czwarte - nie wolno oszczędzać na częściach. W wypadku układu rozrządu należy z ogromną ostrożnością podchodzić do wszelkich tanich zamienników. Zaoszczędzenie kilkuset złotych na cenie części nie ma żadnego uzasadnienia, gdyż może grozić awarią, której koszty pójdą w tysiące złotych. Nie zawsze konieczne jest płacenie za drogie części w ASO, ale na pewno lepiej będzie zdać się na opinię dobrego mechanika niż kupować części tylko dlatego, że kosztują tanio.

Działanie układu rozrządu
Zdecydowana większość samochodów wytwarzanych na rynek europejski wyposażona jest w jednostki napędowe z rozrządem napędzanym za pośrednictwem elastycznego paska zębatego. W zależności od konstrukcji silnika pasek opiera się - poza kołami pasowymi wału korbowego i wałka rozrządu - także na jednej lub kilku rolkach prowadzących i napinających, a często jeszcze napędza pompę płynu.

Kiedy wszystko funkcjonuje normalnie, zawsze zachowany jest niewielki, ale bezpieczny odstęp zaworów i tłoków. Gdy pasek się zerwie (niekiedy także w razie jego "przeskoczenia"), w większości silników dochodzi do zderzenia tłoków z zaworami. Skutki mogą być rozmaite - od wygięcia zaworu po całkowite zniszczenie silnika - zależy to od konstrukcji jednostki napędowej oraz od prędkości obrotowej, przy której doszło do awarii. Tylko w bardzo nielicznych silnikach (zwanych silnikami bezkolizyjnymi) pęknięcie paska rozrządu nie powoduje zderzenia tłoków z zaworami. Dlatego nie brak takich, którzy uważają, że napęd rozrządu wykorzystujący wiotki pasek to niestety nie najlepszy pomysł.

Dlaczego więc producenci stosują paski, a nie o wiele trwalsze łańcuszki, które w dodatku sygnalizują dźwiękiem swe postępujące zużycie? Cóż, po prostu chodzi o pieniądze. Pasek - zapewniając taką samą, a nawet lepszą dokładność pracy rozrządu - jest dużo tańszy w produkcji, a do tego waży mniej od łańcuszka i pracuje znacznie ciszej.

Kiedy wymieniać?
Sprawdź dokumentację!
Informacje dotyczące częstotliwości wymiany paska rozrządu są zawsze zawarte w instrukcji obsługi samochodu. Niestety, najczęściej nie ma tam żadnych wskazówek dotyczących konieczności wymiany napinaczy czy też pompy wody. Tego rodzaju wskazówki mechanik musi po prostu znać na pamięć lub umieć je znaleźć w książkach zawierających instrukcje serwisowe. Nieco więcej informacji odszukać można w takich publikacjach jak "Autodata", ale aby z nich skorzystać, trzeba mieć sporą wiedzę fachową.

Spytaj mechanika!
Rozsądnym wyjściem jest skorzystanie z wiedzy mechanika, najlepiej takiego, który na co dzień zajmuje się obsługą samochodów danej marki. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nawet firmowym instrukcjom serwisowym nie zawsze można wierzyć. Dość często okazuje się, że okresy wymiany podawane przez producentów aut należy w polskich warunkach skrócić. Przyczyniają się do tego zapewne warunki jazdy w naszym kraju, czyli np. brak długich, ale "niemęczących" dla silnika przebiegów autostradowych.

Dlaczego się psują?
Pasek rozrządu może zawieść po prostu "ze starości" czy na skutek zmęczenia materiału, ale także w wyniku zużycia rolek i łożysk, które nie obracają się dostatecznie lekko. Zdarza się, że wytrzymuje o wiele krócej niż zakładał producent - na przykład wtedy gdy miał kontakt z olejem wyciekającym z silnika albo kiedy z powodu jakiejś usterki (na przykład awarii pompy wody) poddany był obciążeniom znacznie przekraczającym wartości przyjęte przez konstruktora.

Bardzo wiele zależy też od mechanika zakładającego pasek. Niewłaściwe naciągnięcie paska - zbyt lekkie lub zbyt mocne - może drastycznie skrócić jego żywotność. Dlatego wymianę paska warto powierzać tylko doświadczonym fachowcom.

Pamiętajmy, że silników z paskiem rozrządu nie należy uruchamiać "na pych" lub przez holowanie. Pasek może przeskoczyć, a nawet się zerwać.

Skutki zerwania paska
Zerwanie paska zawsze kończy się tak jak na zdjęciu powyżej - niezdolnością samochodu do jazdy. Jednak jedynie nieliczni szczęśliwcy będą mogli wpisać na listę wydatków tylko holowanie i założenie nowego paska. W większości silników zerwanie paska pociąga za sobą poważne uszkodzenia silnika. Najczęściej dochodzi do kontaktu tłoków z zaworami, co powoduje, że te ostatnie wyginają się oraz uderzają w wałek rozrządu i popychacze. Może to pociągnąć za sobą konieczność generalnego remontu (wymiana zaworów, wałka, uszczelniaczy, śrub, uszczelek itd.) lub wymiany głowicy, ale na tym nie koniec nieszczęść. Niekiedy bowiem zdarza się, że silnik po naprawie głowicy nie pracuje tak dobrze, jak przed awarią. Oznacza to, że uderzenie spowodowało także odkształcenia tłoków lub wału korbowego. Pechowcy mogą więc wymienić cały silnik!

Uszkodzenia pompy wody
Dość często przyczyną uszkodzenia napędu rozrządu bywają awarie pompy wody. Widoczna na zdjęciu pompa wytrzymała zaledwie 15 tys. km od chwili wymiany rozrządu, wykonanej przez zbyt oszczędnego mechanika. Zablokowanie jej koła napędowego spowodowało wycinanie zębów paska, na szczęście jedynie na około dwóch trzecich jego szerokości. Kierowca Volvo 850 usłyszał dziwny dźwięk spod maski i wyłączył silnik - jak się okazało - w porę. Resztki zębów pozostałe na części paska do końca obracały wałkiem rozrządu, obyło się więc bez kosztownej naprawy silnika. W tym wypadku można jednak mówić o dużym szczęściu - zazwyczaj bywa gorzej.

Wymiana paska w Volkswagenie Passacie - bardzo czasochłonna
Gdy patrzy się na rozebrany już silnik, wymiana paska rozrządu może wydawać się rzeczą dość prostą. Wystarczy zdjąć pasek, sprawdzić, czy wszystkie koła są w odpowiednim położeniu (czasem mają odpowiednie znaki, ale w wielu modelach aut skorzystać trzeba ze specjalnych przyrządów), założyć nowy i gotowe! Niestety, to nie takie łatwe. Aby wymiana paska spełniła swoje zadanie, czyli zagwarantowała bezpieczeństwo silnikowi, należy starannie skontrolować stan wszystkich kół zębatych, rolek prowadzących i napinających, a także wszelkich innych podzespołów współpracujących z układem rozrządu, czyli np. pompy wody albo pompy wtryskowej.

Sprawdzić trzeba również bardzo dokładnie stan osłony rozrządu, bo jeśli do wnętrza zacznie dostawać się brud, a co gorsza olej, to żywotność paska będzie o wiele mniejsza. Jeśli połączyć to wszystko z koniecznością demontażu wielu elementów osprzętu silnika, układu chłodzenia, a nawet elementów nadwozia, takich jak zderzaki, nadkola itp., to okazuje się, że wymiana paska może w niektórych autach być operacją bardzo pracochłonną i niestety drogą. W połączeniu z cenami części zamiennych kilkutysięczny rachunek okaże się niekiedy uzasadniony. Ale na tym oszczędzać nie wolno!

Wymiana paska w Volvo 240 - prosta i szybka
Jak przyjemna może być naprawa starszych samochodów dobrych marek! Dobry przykład to wymiana paska rozrządu w Volvo 240. Nie potrzeba do niej podnośnika ani kanału, nie są też niezbędne żadne specjalistyczne przyrządy. Dostęp do rozrządu uzyskuje się w kilkanaście sekund, zdejmując mocowaną patentowymi zaczepami osłonę. Wszystkie elementy - koła, rolki itd. - widać wtedy jak na dłoni, nie ma więc problemów z określeniem ich właściwego położenia, demontażem czy powtórnym montażem. Całość operacji wykonuje się w kilkadziesiąt minut, przede wszystkim dlatego, że wymiana paska rozrządu nie wymaga zdemontowania żadnych elementów osprzętu silnika ani jakichkolwiek innych części. Wyraźnie widać, że konstruktorzy tego samochodu myśleli o tym, by praca mechanika była jak najłatwiejsza. Niestety, dziś nie ma już aut z tak przestronną i łatwo dostępną komorą silnikową. Czasy się zmieniły...

Fakty o pasku
1. Czasami zdarza się, że pasek "przeskakuje" o jeden ząbek, dość często dochodzi do tego w wyniku prób uruchamiania samochodu "na pych". Niektóre silniki są w stanie przetrwać taką sytuację - o swym stanie informują jednak drastycznym pogorszeniem osiągów i kultury pracy. Autem musi natychmiast zająć się mechanik!

2. Pierwsze oznaki zużycia paska to najczęściej rysy i mikropęknięcia. Jeśli już wystają z niego kawałki tkaniny, dalsza jazda jest głupotą. Ale uwaga! Za wyjątkiem sytuacji opisanej w punkcie 1, zerwanie paska rozrządu nie jest na ogół poprzedzone żadnymi objawami. Nawet doskonale wyglądający pasek może zerwać się kilkaset metrów po wyjechaniu auta z warsztatu!

3. Jeśli silnik naszego samochodu nagle zaczyna wydawać dziwne odgłosy, zawsze najrozsądniejszym wyjściem jest zatrzymanie go i wezwanie pomocy drogowej lub odholowanie auta do warsztatu. Może to oszczędzić wydatków. Jeśli silnik zatrzyma się podczas pracy i istnieje podejrzenie zerwania paska, nie próbujmy go uruchamiać, bo możemy znacznie powiększyć skalę zniszczeń!

_________________
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 wrz 2007, o 21:54 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Nikos napisał(a):
Witam

Mam D4D z 2001 który przejechał w Niemczech 159 kkm natomiast w Polsce zrobiłem dopiero 4 kkm. Niestety padło mi koło dwumasowe. Dzisiaj zaprowadziłem autko na wymianę koła i sprzęgła (nowy komplet kupiony na allegro za 2750 + 350 zeta robocizna). Zastanawiam się nad wymianą rozrządu (niby mam książkę serwisową z Niemiec i tam są powbijane przeglądy co 15 kkm ale w Toyocie nie byli w stanie zweryfikowac wiarygodności.)
Reasumując po wymianie mam autko który powinno zrobić ze 100 kkm więc warto chyba zainwestować i cieszyć się jazdą,

polecam dieselka :)

Nikos


Lepiej rób rozrzad jak nie masz pewnosci. Ja tez kupilem auto z ksiazka...jednak mam podstawy twierdzic ze wpisy w niej sa lewe. Byla tez nalepka dot. niedawnej wymiany paska. Przy wymianie ktora niedawno zrobilem okazalo sie ze pasek prawdopodobnie byl wymieniony, ale tylko pasek i byl zbyt slabo napiety...tak ze doszla mi jeszcze wymiana napinacza hydraulicznego oprocz rolek.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 08:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Witajcie, mnie tez czeka wymiana paska rorządu-wczoraj sprawdziłem ceny w mojej SO - razem z pompą wodną , paskiem i rolkami+robocizna to ok.750 PLN :-(
Chyba pojadę najpierw sprzedac puste puszki na złom :nuda :-D

__________________________________________________
No i przeniosłem bo był OT :jacipokaze: :jacipokaze: :jacipokaze:

Ziemas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 09:13 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
d15 napisał(a):
Witajcie, mnie tez czeka wymiana paska rorządu-wczoraj sprawdziłem ceny w mojej SO - razem z pompą wodną , paskiem i rolkami+robocizna to ok.750 PLN :-(
Chyba pojadę najpierw sprzedac puste puszki na złom :nuda :-D


Pompy nie trzeba obligatoryjnie wymieniac bo D-4D napedza pompe tylem paska. Mechanik powinien sam stwierdzic czy pompa dziala w porzadku czy kwalifikuje sie do wymiany.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 09:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Dzięki za informacje, ale po takim przebiegu (109kkm) to łozysko w pompie prawdopodobnie lepiej przy okazji też wymienic - a porzynajmniej tak sugerował mechanik :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 09:56 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
d15 napisał(a):
Dzięki za informacje, ale po takim przebiegu (109kkm) to łozysko w pompie prawdopodobnie lepiej przy okazji też wymienic - a porzynajmniej tak sugerował mechanik :-)


Zaraz nas ktoś za OTowanie przegoni... :chytry:
A tymczasem, żeby nie rozrywać wątku, spytam: a da się samo łożysko wymienić? Czy tylko całą pompę?

[ Komentarz dodany przez: Ziemas: 2007-09-07, 10:32 ]
Portal a skąd wiedziałeś :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 10:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Z tego co wiem, to chyba raczej cała pompa :-(
Koszt to ok.200PLN więc nie zbyt wielka tragedia.
Pozdro :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 22:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 08:12
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
Chcę wymienić rozrząd w mojej Ave z 2001. Znalazłem takie coś na allegro http://moto.allegro.pl/item240639602_ro ... ginal.html
Czy warto zainwestować w taki zestaw ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 23:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Nikos napisał(a):
Chcę wymienić rozrząd w mojej Ave z 2001. Znalazłem takie coś na allegro http://moto.allegro.pl/item240639602_ro ... ginal.html
Czy warto zainwestować w taki zestaw ???


Warto!

Sprobuj moze tez skontaktowac sie ze sprzedawca do ktorego podalem link w innym poscie i zapytaj o cene takiego kompletu. Moze byc troche taniej.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 23:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 08:12
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
Znalazłem komplet na allegro http://moto.allegro.pl/item240639602_ro ... ginal.html.

Gdzie we Wrocławiu i za ile (chodzi o robociznę) można wymienić rozrząd ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 wrz 2007, o 23:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Nikos napisał(a):
Znalazłem komplet na allegro http://moto.allegro.pl/item240639602_ro ... ginal.html.

Gdzie we Wrocławiu i za ile (chodzi o robociznę) można wymienić rozrząd ???


Okolo miesiac temu wymienialem rozrzad. Bylem z tym w ASO w Swiebodzicach - jakies 60km od Wroclawia. Za robote wzieli 300zl.
W ASO na Bielanach chcieli 500, w garazach 300-400zl wiec ostatecznie zdecydowalem sie na ASO - niech robi ktos kto sie na tym zna.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 11:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
MaŁy_RaDeK napisał(a):
Z tego co wiem, to Avensis 2.0 D-4D (CDT220) silnik 1CD-FTV poj. 1995 cm3 i moc 110 KM ma pasek a nie łańcuch.

Wymiana co 150 tys. km.


Błąd, w silniku D4D Wymiana odbywa się według książki serwisowej co 105 tys. km

Ja wymieniam lada moment i muszę się poważnie zastanowić na jaki pasek, gdzie i za ile...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zagadka?
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 20:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2007, o 20:31
Posty: 112
Lokalizacja: Murowana Goślina
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D-4D
Witam wszystkich forumowiczów. Bardzo czesto przegladam to forum i mam jedno pytanie: kupiłem pare dni temu ave z 2001 D4-D 157 tys km i niby od pierwszego własciciela ma ksiązke serwisową która kończy sie na 106tys przy 99 835 tys km jest napisane ze zotała wymienoina taka część nazwa: steuerriemen. co to jest????
druga sprawa : przy odpalaniu troche długo "kreci" i czasem takie szarpniecie "czuc" pod nogami?czy to koło zamachowe ? wymieniłem rozrusznik na inny i to samo sie dzieje sprzedawca mówił ze to moze bendix w rozruszniku...
czekam na help Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 21:55 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
1. steuerriemen - czyli zostal wymieniony rozrzad (dla swietego spokoju radze wymienic jeszcze raz, bedziesz mial pewnosc, ze wszystko jest ok)

2. co do dlugiego krecenia to moze kosta zaczyna Ci nawalac.
jesli chodzi o szarpniecie to nie wiem z czym to moze byc zwiazane bo nie mam diesla. u mnie w benzyniaku nie spotkalem sie z czyms takim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 wrz 2007, o 23:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
wystarczy obejrzec rozrzad, bedzie widac czy ma 10kkm czy 90kkm

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zagadka?
PostNapisane: 9 wrz 2007, o 21:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
olek21 napisał(a):
druga sprawa : przy odpalaniu troche długo "kreci" i czasem takie szarpniecie "czuc" pod nogami?czy to koło zamachowe ? wymieniłem rozrusznik na inny i to samo sie dzieje sprzedawca mówił ze to moze bendix w rozruszniku...
czekam na help Pozdrawiam


Tez mam chyba takie szarpniecie, ale krece 1-2 sekundy (szarpnie calym silnikiem). Poza tym czasami jak wysprzeglam silnik toczac sie powoli na 1 lub 2 biegu czuje ze szarpnie cala skrzynia. Mam nadzieje, ze nie to nie kolo dwumasowe, bo nie jestem gotowy na taki wydatek.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 wrz 2007, o 21:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2007, o 20:31
Posty: 112
Lokalizacja: Murowana Goślina
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2,0 D-4D
no własnie coś mi sie zdaje z to właśnie to jutro jade do mechaniora. zobacze pogadam napisze ale tak czy siak jestem zadowolony bo znam ten samochód bo ojciec ma ave I. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2007, o 09:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
No i wymienione, poszło nawet gładko: pasek + rolki + napinacz hydrauliczny, a do tego pasek klinowy i micro... :ok:
Fakt, że na koncie luźniej, ale przynajmniej spokój na następne 100kkm.

[ Dodano: 2007-10-06, 14:39 ]
No i kicha ;-( Po 2kkm, zaczęła piszczeć rolka napinająca (od tyłu pompy) - porażka!!!!
Mechanik (inny niż ten który wymieniał), stwierdził, że prawdopodobnie rolka lub pasek jest za mocno napięty - okaże się w poniedziałek, jak zawiozę auto do reklamacji... ;-(
No chyba, że jakąś padniętą rolkę włożyli (na fakturze są wszystkie nowe części) - to wtedy nie odpowiadam za siebie.. :chytry: :chytry: :chytry:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 10:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 maja 2007, o 12:55
Posty: 2
Lokalizacja: łódź
Witam!
czy moze ktos podac liste wszystkich czesci jakie trzeba kupic by wymienic kompletny rozrzad w toyce avensis 2.0 silnik 3s-fe? lacznie z pompa wodna...i jakich firm najlepiej kupowac (oczywiscie poza ASO).. pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 12:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Całe szczęście, że poprzedni właściciel wymienił kompletny rozrząd (przy 100tys. km). Ale na wszelki wypadek sprawdziłem ile może kosztować wymiana rozrządu w silniku D4D. I okazało się, że ceny części wahają się od 600 zł (allegro i sprzedaż wysyłkowa) do 1500 zł (sklepy) :jacipokaze: . Robocizna od 150 zł do 400 zł. :jacipokaze: Nie sprawdzałem w ASO. Ale wszędzie najdroższy był napinacz hydrauliczny.

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 13:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
d15,uważaj z tym napięciem paska rozrządu,bo miałem kiedyś poważny problem po wymianie paska rozrządu. Byłem u pseudo mechaników i tak mi naciągneli pasek rozrządu,że po przejacheniu kilkaset kilometrów (też pasek piszczał) trzeba było wymieniać pompę wodną. Nacisk paska na pompę był tak duży,że pompa tego nie wytrzymała :jacipokaze:
Najlepiej pojechać do serwisu, jakiegoś normalnego (czyt.porządnego) i na taką usługę wziąść fakturę - koniecznie!!! Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji jak u Ciebie to faktura będzie podstawą reklamacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 13:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Dzieki za opinie. Wczoraj odebrałem po reklamacji i co się okazało: pasek wał-alternator był za luźny ( :bojesie: ) i z tego było to piszczenie (taki kanarek pod maską).
Już jest ok, Gloria mruczy jak stara kocica w marcowym słoneczku ;-)
Ach te dieselki...... :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 13:47 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
d15 napisał(a):
Już jest ok, Gloria mruczy jak stara kocica w marcowym słoneczku ;-)
Ach te dieselki...... :ok:


d15, a jak z drganiami silnika? U mnie są dosyć mocno odczuwalne w kabinie - co prawda tylko przy pewnych, określonych prędkościach obrotowych, ale jednak. W sumie przeszkadzają bardziej niż dźwięk silnika. A słyszałem, że wymiana paska rozrządu miewa na to wpływ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2007, o 13:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Szczerze mówiąc, jest troszkę jakby lepiej. Tak jakby sie gładziej zbierała wchodząc na obroty, a trzęsawka też mniejsza. Ale wiesz, czasem jest to odczucie subiektywne - kiedyś, jeszcze w Feli (1,9D) dolałem płynu do spryskiwacza i tez mi sie wydawało, że ciszej chodzi :-D :-D :-D
A tak poważnie, to teraz jeżdżę i sie "wsłuchuję" we wszelkie odgłosy spod maski i nie mam żadnych zastrzeżeń (oprócz stanu konta ;-( ), ale to było do przewidzenia.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 12:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 maja 2007, o 12:55
Posty: 2
Lokalizacja: łódź
Witam!
ponowie prosbe...czy moze ktos podac liste wszystkich czesci jakie trzeba kupic by wymienic kompletny rozrzad w toyce avensis 2.0 silnik 3s-fe? lacznie z pompa wodna...i jakich firm najlepiej kupowac (oczywiscie poza ASO).. pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2007, o 18:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2007, o 15:51
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze witam wszystkich bo to mój pierwszy post.

Chciałem wam się pochwalić moim Ave 2.0 D4D 2003 116 KM
Jest to beżowe kombi w wersji terra - śliczność :fajka:

Ma spory przebieg bo 238 k km ale myślę że jeszcze pożyje.

Problem polega tylko na tym że dzisiaj okazało się że nigdy nie miał wymienianego rozrządu. Silnik ten jest o zgrozo na pasku :bojesie: !!

Ciekawe czy ktoś znał równie duży przebieg bez naprawy rozrządu?

Pozdrawiam
Maciej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2007, o 18:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Witam i gratuluję!
A swoją drogą, jak stwierdziłeś, że rozrząd nie był wymieniany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 paź 2007, o 18:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Strach się bać, co mogłoby się stać!!!!
Ojej, do rymu ( a nie rozrządu) gadam :-D
Witaj maciej :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda