TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 sie 2018, o 07:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sie 2013, o 09:44 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
silnik do remontu kolego :/

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 10:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 23:24
Posty: 135
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D (1CDFTV)
A co konkretnie trzeba zrobić i jaki może być tego koszt?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 10:37 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
:D żartowałem

tam gdzie drwa rąbią tam wióry lecą

to całkiem normalne kolego

nie masz się czym przejmować

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 11:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 23:24
Posty: 135
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D (1CDFTV)
Ale zgrywus:p

Ale na pewno?:p

Bo ją już kasę liczyłem po Twoim poscie:p


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 07:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:48
Posty: 10
Lokalizacja: Łęczna
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Witam serdecznie kolegów forumowiczów!
Podepne się pod temat....
Od 2 lat jeżdzę Toyotą 2,2 D-cut 177KM w zeszłym roku w listopadzie zauważyłem że Toyota mocno dymi na biało (niebiesko). problem pojawiłał sie przed osiągnięciem temperatury optymalnej oraz chwile po. Gdy był już nagrzany i przejechałem około 30 km dymienie ustawało. Z wstydem przejeździłem całą zimę i jak tylko zrobiło sie cieplej na zewnątrz problem całkowicie zniknął. przez cały "ciepły" okres wiosna i lato nie zaobserwowałem żadnego dymu.
głowne podejrzenia padały na DPF. Wyszukiwałem w internecie wszystkie mozliwe informacje na ten temat. Juz byłem bliski pozbycie sie tego "ekologicznego wynalazku", lecz koszt tego jest nie mały. znalazłem ciekawą informacje na temat aktualizacji oprogramowania, niektórzy twierdzą ze to pomogło.
Proszę o opinie na ten temat.
Z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 08:11 
Pozbycie sie tej ekologii jest jak najbardziej sensownym rozwiazaniem. I napewno w sumie tanszym niz diagnostyki, updaty i byc moze propozycja zakupu nowego filtra. Podjedz do ASO i w pierwszej kolejnosci daj sobie sprawdzic poziom wypelnienia filtra i system mierzenia roznicy cisnien (sensor) przed i za filtrem. Zrob to najlepiej po jakiejs trasie. Przejechanej na podwyzszonych obrotach (2500 jakies 50km) tylko bez palowania. Wtedy filtr powinien byc w miare czysty z sadzy. Nastepnie po zbadaniu poziomu wypelnienia bedzie wiadomo w jakim stopniu jest on juz nieodwracalnie zarosniety.


Góra
  
 
PostNapisane: 20 wrz 2013, o 08:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W aucie z 2006 aktualizacja oprogramowania moze pomoc bo byla przeprowadzana i to wielkrotnie, i warto sprawdzic czy takowa zostala przeprowadzona w Twoim aucie czy nie, info otrzymasz w aso, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 13:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9573
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 512
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Gdybym był zmuszony do zakupu diesla z dpf-em to na pewno po pierwszych problemach z nim pożegnałbym się z nim na dobre.... Kupę kasy nas kosztuje ta ekologia...

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 13:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:48
Posty: 10
Lokalizacja: Łęczna
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Witam ponownie.
Wgranie nowego oprogramowania nie pomogło. Komputer błędów nie wykazał. w załączniku zdjęcia wydruków z ASO.
Panowie nie potrafili powiedzieć dlaczego auto dymi, a tym bardziej dlaczego dzieje sie to tylko w zimniejsze dni.

Załącznik:
DSC_0043_1.jpg

Załącznik:
DSC_0041_1.jpg

Załącznik:
DSC_0042_1.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 13:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:48
Posty: 10
Lokalizacja: Łęczna
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
jeszcze jeden załącznik

Załącznik:
DSC_0045_1.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2013, o 20:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
heh komputer nic nie powiedział czyli wszystko w porządku :twarz:

a co to za ASO tak z ciekawości ?

na załączniku numer 3 i 4 widać nieprawidłowości

porównaj swoje dane z tymi z DATA LIST :czytaj:

Szkoda że Ci nie wydrukowali FREEZE FRAME DATA

Bo od tego zaczyna się diagnostykę w tym modelu silnika

ale co tam lepiej nacisnąć kasuj wszystkie błędy i po sprawie :jupi:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2013, o 08:01 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
Ciekaw jestem kto pierwszy zauważy nieprawidłowości i pochwali się spostrzegawczością :chytry:

Panowie zawstydźcie pana Mariana z ASO :diabel:

Ciekawe jak zareaguje kierownik serwisu dowiadując się że jego diagnosta nie potrafi odczytać

podstawowych danych diagnostycznych :szatanek:

klubber7 nie ma tragedii ogarniemy to :ok:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 18:34 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
i co nikt nie widzi żadnych nieprawidłowości ?

nikt nie chce pomóc koledze ?

może kolega alien się wypowie

bo wczoraj pozjadał wszystkie rozumy

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2013, o 23:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Klubber7 - widzę, że ja muszę Ci pomóc, bo na kolegę Autokam nie ma co liczyć, on zawsze wie, ale nie powie, taki typ :jezyk:
Po pierwsze, jak masz problemy z dymieniem to trzeba przeczyścić rurki - tylko jakie :swirek:
Ale muszę przyznać rację Autokam, że ten serwis ASO to powala na kolana - widocznie chłopaki nie znają angielskiego i nie czytają manuali, albo ich już nie mają, bo sprzedali na lewo i teraz lipa, bo nie mają z czym porównać, a na praktykach w Japonii też nie byli :hahaha:
Wracając do rzeczy, bo mnie Autokam ostatnio podpuszcza, ale mógł by się bardziej postarać, chociaż analizę parametrów w F1 Toyota, a tu taki stary silnik 2AD-FHV do analizy i to porówanwczej z jego manualami spod poduszki ....
Dobra do rzeczy:
1) Po pierwsze trzeba sprawdzić wszystkie parametry związane z wtryskami, bo jak dymi to pierwsze podejrzenie to wtryski, EGR, DPF lub turbo (zależy jaki kolor dymu)
2) Sprawdzając pierwszy parametr: Fuel Press - 36700 kPag, a powinno być 37 to 43 MPa, czyli troszkę mało u Ciebie
3) Następnie pozostałe parametry: Injection Volume: 8,55 mm3, a powinno być: 2.8 to 7.3 mm3
4) Pilot 1 Injection Period: 0 us, a powinno być: 45 to 215 µs
5) Pilot 2 Injection Period: 177 us, a powinno być: 110 to 230 µs
6) Main Injection Period: 323 us, a powinno być: 75 to 320 µs

A to jest tylko porównanie z danymi referencyjnymi z manualem Autokama spod poduchy, a wnioski to nasz ukochany kolega Autokam poda jak na tacy - teraz jego kolej do tablicy ....
Swoją drogę przepisz te parametry do excelka, bo ja słabo widzę na tych fotkach o niskiej rodzielczości ...

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2013, o 07:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 314
Lokalizacja:
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Klubber7 napisał(a):
Wgranie nowego oprogramowania nie pomogło. Komputer błędów nie wykazał.

To tak jak u mnie. Wgranie nowego softu nie pomaga.

Klubber7 napisał(a):
Panowie nie potrafili powiedzieć dlaczego auto dymi, a tym bardziej dlaczego dzieje sie to tylko w zimniejsze dni.

Nie bój nic. Dokładnie wiedzieli w czym problem. Tyle tylko, że oficjalnie nie mogą się do tego przyznać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2013, o 08:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Dobre - wiedzą, ale nie powiedzą - skąd ja to znam ??? :swirek:

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2013, o 19:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
No i dałeś się podpuścić jak pastuch na kozę kolego alien :hahaha:

alien_obcy napisał(a):
Klubber7 - widzę, że ja muszę Ci pomóc, bo na kolegę Autokam nie ma co liczyć, on zawsze wie, ale nie powie,


tu się zgodzę ale tym razem powiem z przyjemnością


Po pierwsze, jak masz problemy z dymieniem to trzeba przeczyścić rurki - tylko jakie

:szatanek: buheheheh co inne niż w 1CD i kolega już nie ma pomysłu które

alien_obcy napisał(a):
Ale muszę przyznać rację Autokam, że ten serwis ASO to powala na kolana



alien_obcy napisał(a):
Wracając do rzeczy, bo mnie Autokam ostatnio podpuszcza, ale mógł by się bardziej postarać, chociaż analizę parametrów w F1 Toyota, a tu taki stary silnik 2AD-FHV do analizy i to porówanwczej z jego manualami spod poduszki ....



Dobra do rzeczy:
1) Po pierwsze trzeba sprawdzić wszystkie parametry związane z wtryskami, bo jak dymi to pierwsze podejrzenie to wtryski, EGR, DPF lub turbo (zależy jaki kolor dymu)

ad1: napisz do rzeczy a nie jak 10 latek egr dpf turbo :wazup:

2) Sprawdzając pierwszy parametr: Fuel Press - 36700 kPag, a powinno być 37 to 43 MPa, czyli troszkę mało u Ciebie

ad2 : nie prawda jest w normie nie ma się czego czepiać

3) Następnie pozostałe parametry: Injection Volume: 8,55 mm3, a powinno być: 2.8 to 7.3 mm3

ad3 : dawka wtrysku jest lekko podniesiona przez zmianę softu na nowy

4) Pilot 1 Injection Period: 0 us, a powinno być: 45 to 215 µs

ad4 : no odpowiedz mi na pytanie dlaczego jest zero ?

Check to see if "Pilot 1 Injection Period"
is not zero when symptoms occur.

5) Pilot 2 Injection Period: 177 us, a powinno być: 110 to 230 µs

ad5 : w normie

6) Main Injection Period: 323 us, a powinno być: 75 to 320 µs

ad6: w normie

No to żeś naaaa diagnozował że huhu... :wysmiewacz:

Potwierdza to moje zdanie na twój temat że coś tam wiesz o 1CD i na tym koniec

niestety 2AD to jak sama nazwa wskazuje może za 2 Anno Domini i to musisz czytać i czytać

nie wiem czy ci te 2 lata wystarczą :tak:



alien_obcy napisał(a):
A to jest tylko porównanie z danymi referencyjnymi z manualem Autokama spod poduchy, a wnioski to nasz ukochany kolega Autokam poda jak na tacy - teraz jego kolej do tablicy ....
Swoją drogę przepisz te parametry do excelka, bo ja słabo widzę na tych fotkach o niskiej rodzielczości ...



Jak już jestem przy tablicy :diabel:

z przyjemnością wytknę czego nie zauważył kolega który tak dumnie i pewnie oferuję niezawodną diagnozę na forum

Parametr : Diesel Throttle Learn Status

U kolegi klubbera widać jak BYK NG

CO OZNACZA NG :-D

nie dobrze ? hmmm? to takie skomplikowane co najmniej jak Main Injection Period :hahaha:

co kolego alien ?

otóż nie NG w tym wypadku oznacza :

NG indicates that a foreign object
may be lodged in the throttle
valve or actuator components, or
a disconnection/short exists in the
signal wires.

następny PARAMETR : EGR Close Lrn.val.

na biegu jałowym 0.34 to 0.70 V

u kolegi mamy 4V

Cóż nam to mówi ? hmmmm... alien znów zapomniał buuuuuuuuuuu.....

taki z niego diagnosta toyoty jak z koziej.....

otóż drogi kolego klubber mówi nam to że :

This value is the EGR position
sensor output voltage.
·
When the value is at the upper or
lower limit of the normal range, it
is possible that a foreign object is
lodged in the EGR valve seat
area.


jaki z tego morał ?

uwaga stawiam diagnozę na odległość :hahaha:

robię to pierwszy raz :diabel:

foreign object
may be lodged in the throttle
valve or actuator components

&

it
is possible that a foreign object is
lodged in the EGR valve seat
area.

Dziękuję za uwagę

i pozdrawiam Sarumana :papa:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2013, o 20:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Autokam - no w końcu wyszedłeś na ludzi i pokazałeś, że masz manuale do wszystkiego, które leczą na odległość :-D
Ciekawe jaki tam Obcy siedzi w przepustnicy lub EGR ? :hahaha:
Teraz kolega Klubber7 powinien jechać do ASO i pokazać Twoje wnioski i niech szukają zagnieżdżonego Obcego - ciekaw jestem wyników.
A ja oprócz EGR sprawdziłbym przelewy na wtryskach (pomimo dobrych wartości korekcji wtrysków), to bardziej z praktyki niż z manuali :-)

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 20:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
Synu mój, jeśli przyjmiesz moje wypowiedzi i zachowasz u siebie moje przykazania, aby swym uchem zwracać uwagę na mądrość, tak by skłonić serce ku rozeznaniu; jeśli też przywołasz zrozumienie i wydasz głos za rozeznaniem, jeśli będziesz tego szukał jak srebra i poszukiwał jak ukrytych skarbów, to zrozumiesz bojaźń przede Mną i znajdziesz poznanie. Gdyż Ja daje mądrość; z moich ust pochodzi wiedza i rozeznanie. I dla prostolinijnych zachowa on praktyczną mądrość; dla chodzących w nieskazitelności jest tarczą, przestrzega bowiem ścieżek sądu i strzec będzie drogi lojalnych wobec niego. Wtedy zrozumiesz prawość i sąd, i prostolinijność – całą drogę tego, co dobre.

2,1–9

:jezyk:


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 20:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5752
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 395
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Panie Kierowniku....my już spakowani....może kierownik prowadzić przez te Morze Czerwone suchą stopą :-D


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 20:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
No to lubię w Tobie kolego AUTOKAM :-D


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 21:04 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
To sobie posłodziliśmy, a tu główny pacjent - Klubber7 się nie odzywa - co dalej z tym problemem, jestem b. ciekaw dalszej historii - powinien jechać z tą diagnozą do Kierownika ASO Toyota...

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 21:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
operacja się udała...pacjent zmarł. :-D

Sam umieram z ciekawości co to za ASO :jedzonko:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 22:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 lut 2011, o 19:48
Posty: 10
Lokalizacja: Łęczna
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 D-Cut diesel
Przepraszam że tak długo się nie odzywałem, brakuje czasu...
ASO Toyota Lublin.
Dziś byłem u "magika" którego poleciło mi kilku znajomych (bardzo go zachwalali). Widać że gość ma pojęcie, sprawdził auto i niestety nic nie znalazł. Nawet przy mnie obdzwonił kilku swoich znajomych mechaników i żaden nie potrafił pomóc. A ja sam już zgłupiałem....
Dodam że EGR był czyszczony kilka miesięcy temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2013, o 22:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Z Twoich rejonów nie mam znajomych, co potrafią leczyć - w razie co pozostaje Ci przyjazd do Wawy.
Najpierw jedź do ASO Toyoty i rób awanturę, niech się wezmą do roboty - pokaż im porównanie do wartości referencyjnych i wnioski od Autokama - w szczególności niech sprawdzą przepustnicę (jak EGR był czyszczony).
Dodatkowo niech porobią test z wtryskami np: niech podepną zespawany wtrysk po kolei pod każdy wtryskiwacz i sprawdzą, czy nie znika problem po podmiance.

Autokam - co manual mówi o tym, że parametr: Throttle position sensor u kolegi jest 21,9%, a wg referencji powinien być: Idling and after warmed up engine: 45 to 95%

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 20:57 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
nie do końca te parametry się zgadzają z softem wgranym u klubbera

po zmianie cal. ID wygląda to tak

Ignition
switch ON:
60 to 85%
·
Warmed-up
and idling:
10 to 80%

także czujnik położenia przepustnicy trzyma parametr co nie wyklucza niestety uszkodzeń mechanicznych

po to są dodatkowe parametry takie jak : Diesel throttle motor duty,Diesel Throttle Learn Status...


a tak ogólnie to wygląda tak

Throttle position sensor output
voltage is converted using 5 V =
100%.

When · fully closed: 14%.
When fully open: 70%.
When the ignition switch is turned
from off to ON, the throttle valve
fully opens once.
·
When the ignition switch is turned
from ON to off, the throttle valve
fully closes once.

;-)

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 21:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Czyli wynika z tego, że po zmianie softu, przepustnica działa tak jak powinna.
Klubber7 - co tam słychać u pacjenta i lekarzy?

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 21:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
no nie do końca bo Diesel Throttle Learn Status = NG

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 21:24 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Racja i już z Tobą się zgadzam i niedługo będziemy pić brudzia :diabel:

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2013, o 21:26 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 110
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
:piwo:

Tak nawiasem napisałem maila do dyrektora serwisu Pana Roberta Kurysa opisując całą sytuacje

czekam na odpowiedź :szatanek:

http://www.toyota-lublin.pl/serwis-mechaniczny.tmex

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda