TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 paź 2018, o 05:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 mar 2014, o 19:19 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 11:27
Posty: 79
Lokalizacja: Wieden
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D (93kW)
Bylem dzis w ASO Toyoty. Panowie najpierw przejechali sie autem, przeprowadzili ze mna wywiad dlaczego przyjezdzam. Czy cos sie swieci na wyswietlaczu? Czy cos nie dziala. No to im wytlumaczylem co i jak, ze sprawdzilem poziom oleju i plyn chlodzenia i wszystko jest w porzadku - dlatego chce sprzwdzic, zeby byc spokojnym.

Podlaczyli komputer, przejechali sie, obejrzeli Auto, oleje te sprawy. Wyszedl do mnie Pan i powiedzial, ze nie ma zadnych bledow. Autko w super stanie. Nie dostalem wydruku bo nie bylo zadnych wskazan komputera.

Powiedzialem im przy okazji o biezacym spalaniu, ze to mozna poznac jak na postoju zuzycie paliwa jest wysokie. Tyle, ze u mnie biezace spalanie czy na zimnym czy na cieplym pokazuje caly czas 30 l/100 km. To sie dowiedzialem, ze to jest normalne i tak to pokazuje. :niewiem: Powiedzieli mi, ze autko za mna pokazuje 99,9/100 km i to jst normalne. Zmienia sie jak jade. I badz tu teraz madry.

Pan powiedzial mi tylko, ze przy jezdzie miejskiej powinienem sie postarac raz w miesiacu (przynajmniej raz!!!) tak z 30-40 km na autostrade, na 4 biegu, pod 80-90 km/h zeby go przepalic. Co powiedzial mi jeszcze, ze jak czasmi zakopci to moze tez cos przepalic i stad ten jasny dym...

Co Wy na to?


Pozdr Obrazek

_________________
"Skyler let me explain you something: I'm the one who knocks!!!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2014, o 21:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 12:44
Posty: 315
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: Mazda 6 Pb i ON
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.2D i 2.0
W DE podlaczenie i odczynia bledow(TOYOTA INTELLIGENT TESTER II ) kosztuje 20€.(tylko wydruku mi nie chca robic, nie rozumie dlaczego, takie zachowanie w dwoch innych ASO, jezeli zdzieliz im zlecenie na naprawe odlicza ci z rachunku owy koszt)

Pytales na wersje ECU jaka masz i jaka jest dostepna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2014, o 21:58 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 11:27
Posty: 79
Lokalizacja: Wieden
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D (93kW)
ECU - masz na mysli soft do silnika? Pytalem, ale z racji tego, ze musialem corki odebeac ze szkoly przedkoszla nie mialem na to czasu. W kwietniu musze zrobic przeglad techniczny i samochodu to sprawdze - tak sie umowilem.

_________________
"Skyler let me explain you something: I'm the one who knocks!!!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 01:36 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Ach Ci fachowcy z ASO - błędów może nie być, a czy sprawdzili, co Ci pisałem wcześniej ??? - ale to tego trzeba się samochodem przejechać.

"Adriano - niech sprawdzi jaki jest status DPNR/DPF Status Reju oraz parametry:
DPF Differential Pressure
Exhaust Temperature B1S1
Exhaust Temperature B1S2
MAF?

Soft do kompa silnika (ECU) powinni rutynowo skontrolować i zobaczyć, czy nie ma nowszego z poprawkami ...

Adriano Leite! napisał(a):
Powiedzieli mi, ze autko za mna pokazuje 99,9/100 km i to jst normalne.

Takie splanie jest nienormalne jak występuje, gdy delikatnie ciśniesz gaz, ale jak komp próbuje cały czas wypalić DPF i dowala paliwa, to masz takie ekstremalne spalanie i to nie jest "normalne" ... na dłuższą metę rozrzedzony olej paliwem, większe spalanie (mierzone na stacji) i inne problemy.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 09:45 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 11:27
Posty: 79
Lokalizacja: Wieden
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D (93kW)
Autem jechali i powiedzieli, ze wszystko jest OK. Nie wiem czy podczas tej jazdy powinni cos podlaczyc,zeby zebrac jakies materialy do analizy? Nie mam pojecia.

Powiedzieli to co napisalem.
Co do spalania to nie wiem jak to odbierac. Czy na zimnym czy na rozgrzanym wlaczam i pokazuje 30 l/100 km. Podczas jazdy w miesice ten "pasek" (jak go nazwyam) rusza sie i pokazuje rzeczywiscie ile autko spala w danym momencie. Jedynie na postojach jest takie jak na obrazku. Odpala bez problemu, przyspiesza tez bez problemu, nie czuc utraty mocy, oleje i plyn chldzenia tez ok.

Badz teraz madry i pisz wiersze.

_________________
"Skyler let me explain you something: I'm the one who knocks!!!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 11:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Jeszcze raz napiszę-to co Ci wysłałem, to takie parametry dla kontroli DPF'a powinny zostać zebrane podczas jazdy.
Dla mnie autoratywna miara, to spalanie od zalania po korek do następnego tankowania - jakie masz rzeczywiste (NIE komputerowe) spalanie po mieście i na trasie oraz czy podnosi Ci olej w silniku ??? - sprawdź to porządnie i wtedy się martw na zapas.

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 11:32 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 11:27
Posty: 79
Lokalizacja: Wieden
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4D (93kW)
Jeszcze raz dzieki Alien_obcy. Nastepnym razem postaram sie zebrac wiecej informacji.

W miare regularnie sprawdzam sr. spalanie i na trasie jest okolo 5,0 - 5,5 l/100 km przy pelnym obciazeniu. W miescie okolo 8,9 - 9,0 l/100 km i tez jest to powtarzalny wynik.

W moim drugim watku odnosnie biezacego spalania wlasnie dostalem odpowiedz, ze takie wskazania spalania podczas postoju sa normalne - ponizej link. :szatanek:

viewtopic.php?f=23&t=19081

_________________
"Skyler let me explain you something: I'm the one who knocks!!!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 11:36 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Spalanieniem na postoju nie ma co się martwić - najważniejsze jest spalanie rzeczywiste w czasie jazdy - a jak widać Twoje jest OK.
Ale jak jeździsz tylko po mieście, to problem z DPF wcześniej, czy później powróci ...

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2014, o 22:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 706
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
alien_obcy napisał(a):
jak komp próbuje cały czas wypalić DPF i dowala paliwa, to masz takie ekstremalne spalanie i to nie jest "normalne" ... na dłuższą metę rozrzedzony olej paliwem, większe spalanie (mierzone na stacji) i inne problemy.

Przybywanie oleju do takiej sytuacji w tych silnikach nie dochodzi gdyż ten DPNR posiada własny wtryskiwacz, czyli piąty, który leje bezpośrednio do katalizatora. A z tego co się orientuje to Avensis niema silnika 1.4Td który faktycznie posiada takowy problem chyba że coś mnie omineło to przepraszam.

Co wy tak się czepiliście tego chwilowego spalania średnie się liczy na postoju pokazuje ci 30l/100km zostaw auto odpalone na dwa dni pod domem przejechany dystans 0km a w zbiorniku Sahara i gdzie to się ma do odczytu z komputera.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 21:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2015, o 12:46
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2008
Silnik: D4D 1ADFTV
Witam wszystkich to mój pierwszy post na forum.

Moja avka dymi na siwo.

Szukając przyczyn w internetach trafiłem na to forum i tu pełen szacun i uznanie na użytkowników i moderatorów za wkład i wiedzę.

Wracając do mojego samochodu dymienie na siwo jest jedynym powodem do wstydu i zmartwienia z racji użytkowania tego pojazdu. Nie ubywa płynu chłodzącego, oleju także, a na pewno go nie przybywa. Brak spadku mocy, spalanie nieco wzrosło (ok. 0,3-0,5l). Przeglądając różne wątki na forum dochodzę do wniosku, że wina może leżeć po stronie filtra DPF. Wszystko zaczęło się właściwie od ostatniej wymiany oleju. Najpierw dymienie raz na tankowanie, potem raz na kilka przejazdów, a obecnie przy każdym przejeździe, zawsze na rozgrzanym silniku. Dziennie robię średnio ok. 80 -100km głównie trasa poza miastem. Olej - wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie takim „no name” u „pana Janusza” i tu zaczyna się problem. Zalałem Formuła Ford F 5W30 bo miał być bardzo dobry a teraz widzę, że na pewno nie na dla DPF.

Teraz pytanie jak żyć. Prośba o jakąś poradę. Planuję wymienić olej wraz z płukaniem silnika, trochę pojeździć i jeśli objawy nie ustaną wyczyścić (zregenerować) DPF. Czy może lepiej zrobić to za jednym podejściem wymiana oleju i regeneracja? Prośba o jakieś sugestie co do preparatu do płukania oraz oleju tzn. 5W30 czy 0W30 przebieg 120tys.

A może jakieś inne rozwiązanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 22:27 
Jezeli przy kazdym nagrzaniu silnika zaczyna sie regenerowac filtr to moim zdaniem sa to jego ostatnie chwile. Zwlaszcza, ze robisz duze przebiegi. Jednorazowe zalanie nieprawidlowego oleju nie powoduje takich rewelacji. Olej niskopopiolowy ACEA C2 jaki ma byc w tym silniku tez ma jakies ilosci tych popiolow, ktore nieodwracalnie i powoli zatykaja filtr. Pytanie ile tego oleju silnik bierze.
Moja rada to chemia do filtra i wypalanie z kompem w trasie. Powinno zadzialac. Jezeli po kilku tys. km sytuacja sie powtorzy DPF do wymiany. Mozna wyciac dpf i zastosowac emulator. Ale roznie sie to sprawdza.
Edit:
Proponowalbym jeszcze zrobic kompleksowa diagnostyke na kompie w ASO. Warunek to kumaty diagnosta, ktory potrafi zinterpretowac wyniki i wskazac niedomagania.


Góra
  
 
PostNapisane: 19 lip 2015, o 22:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 755
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie wiem, czy jest jakaś sensowna odpowiedź w tej sytuacji, bo wszystko opiera się na gdybaniu. Stan DPF można sprawdzić za pomocą jakiegoś interfejsu diagnostycznego. Olej wymienić na właściwy. Nikt nie jest w stanie z Twojego opisu wywnioskować nic więcej.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2015, o 07:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2015, o 12:46
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2008
Silnik: D4D 1ADFTV
kumaty diagnosta - możecie kogoś polecić z okolic Lublin - Radom. Ewentualnie z którego z tych miast ASO ma lepszą opinie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lip 2015, o 22:36 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 706
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Czy jesteś pewien, że masz dpf?? Auto było sprowadzone??
Jeśli jesteś pewien, że ma DPF to pierwsze, co bym zrobił to umówił się na wizytę w ASO w celu sprawdzenia oprogramowania silnika, bo była informacja o takim problemie i zmieniano oprogramowania ;-) .
Jeśli auto było sprowadzone i nieserwisowane to przebieg jest nieznany i po prostu czas najwyższy na wymianę lub zabawę w wycinanie :diabel: .

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2015, o 12:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Niestety klasyka w tym aucie, korporacja taksowkowa w moim miescie ma kilka (nascie?) t27 1ad (przed fl) i tylko w tym tygodniu spotkalem 3 sztuki na miescie co za soba mocna siwa chmure zostawialy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2015, o 21:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2015, o 12:46
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2008
Silnik: D4D 1ADFTV
Byłem dzisiaj w ASO Toyota.

Po dwóch godzinach dowiedziałem się, że mieli taki przypadek i winny jest czujnik analizy paliwa (spalania?) czy coś podobnego i trzeba go wymienić na nowy (1000zl). Filtr DPF ocenili na dobry.
Prosiłem także, aby zajrzeli pod maskę ponieważ zauważyłem jakieś pocenie czy raczej mały wyciek. Zapomnieli, wiec samochód ponownie trafił na warsztat. Po chwili pojawiła się kolejna diagnoza: turbosprężarka. W pierwszej kolejności powinienem naprawić turbinę, a następnie (ewentualnie?) czujnik powiedział Pan z serwisu. Faktycznie turbina jest w oleju, wcześniej tego nie dostrzegłem.

Czuję, że muszę zasięgnąć jeszcze jakieś dodatkowej porady.

Zauważyłem dodatkowo, że rzadziej mi dymi na paliwie verva Orlen w porównaniu do ultimate BP(?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2016, o 17:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 kwi 2016, o 17:30
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 diesel 1AD
Witam
Pytanie do Adriano Leite!
Czy ogarnięty już został temat z kopceniem. U mnie ten sam przypadek. Autko takie samo. Kopci jak się zagrzeje, gdy silnik osiągnie temperaturę optymalną. 2ka - 3ka. Jak dodam gazu kopci dotąd aż nie zdejmę nogi z gazu. Dym jasny (szary) nie czarny. Bardzo proszę o odpowiedz. Jeśli można to poproszę o wiadomość na email corsoallegro@gmail.com z nr kontaktowym to wymienimy się wiadomościami. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2018, o 20:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2017, o 20:29
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D-4D
Witam,

Jestem tutaj nowy i mam pewien problemu. Szukałem rozwiązania na forum ale nie widziałem dokładnie odpowiedzi na moją przypadłość.
Panowie pacjent avensis 2008 rok d4d 126km podczas przyśpieszania gdy auto juz sie nagrzeje z biegu 1 na 2 i 2 drugiego na3 chmurka białego dymu za mna ( wygląda na białą nie jest to raczej niebieska).
Komputer „zwyklego mechanika” nie pokazuje nic. Wtryski robilem na paczatku marca a pod koniec marca czyszczony DPF .
Teraz komp tez pokazuje ze DPF ok. ( byłem u tych co mi go czyścili.
Dadam, że auto ma moc Nic nie świszczy i nie wskazuje na turbin...
Uszczelka pod glowica? Plyn chlodniczy jest nie ubywa nie wylewa?

Czy ktos sie spotkal z takim czyms? Bo nie wiem co mam robić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lip 2018, o 23:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 590
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 23
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
niesprawny filtr cząstek stałych nie mylić z zatkanym pozdr

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 12:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2017, o 20:29
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D-4D
Dostałem też info, że może być to 5 wtrysk, który odpowiada za ten filtr jest taka możliwość ?

Pozdrawim


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 08:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 maja 2017, o 20:29
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D-4D
Ostatnio w swoim temacie zauważyłem, że gdy jest ciepło , słonecznie nie pada to te dymienie przy przyśpieszaniu jest mniejsze albo znika. Ale gdy zrobiło się troszkę zimniej i padał deszcz to się wzmożyło.

Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda