TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 1 wrz 2014, o 13:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2012, o 15:08 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1076
Pochwały: 108
Marka: TOYOTA
Model: LC HDJ 105
Rocznik: 2002
Silnik: 2UZ-FE
OPIS UKŁADU SZYNY PALIWOWEJ

a. Układ wtryskowy z szyną paliwową:
W układzie zasilania z zasobnikowym układem wtryskowym paliwo jest pod wysokim ciśnieniem, co zmniejsza jego zużycie i zapewnia wysoką moc przy jednoczesnym zmniejszeniu drgań silnika oraz wyciszeniu jego pracy.
W takim układzie, w szynie paliwowej znajduje się paliwo pod wysokim ciśnieniem, dostarczane przez pompę wysokiego ciśnienia. Utrzymywanie paliwa pod wysokim ciśnieniem umożliwia zachowanie stabilnego ciśnienia wtrysku paliwa bez względu na obciążenie i prędkość obrotową silnika.

Moduł ECM przy użyciu modułu EDU dostarcza prąd do zaworu elektromagnetycznego w wtryskiwaczu, sterując kątem wyprzedzenia wtrysku oraz dawką wtryskiwanego paliwa. Monitoruje również ciśnienie paliwa w szynie paliwowej, analizując sygnały czujnika ciśnienia paliwa. Jego kolejna funkcja to sterowanie pompą wysokiego ciśnienia tak, aby dostarczała ilość paliwa niezbędną do utrzymania ciśnienia docelowego.
Układ ma ponadto zawór dwudrożny we wtryskiwaczu otwierający lub zamykający przepływ paliwa. Dlatego też zarówno czas wtrysku, jak i dawka wtryskiwanego paliwa mogą być precyzyjnie ustalane przez moduł ECM.
Układ wtryskowy z szyną paliwową powoduje wtrysk paliwa w dwóch dawkach. Aby zapewnić łagodny przebieg spalania, zasadniczą dawkę paliwa poprzedzono dawką pilotującą. Umożliwia to zmniejszenie drgań silnika oraz hałasu stukania.

b. Elementy układu wtryskowego z szyną paliwową:

Element Opis
Szyna paliwowa Przechowuje paliwo pod wysokim ciśnieniem dostarczone przez pompę wysokiego ciśnienia
Pompa wysokiego ciśnienia Napędzana przez wał korbowy
Dostarcza paliwo pod wysokim ciśnieniem do szyny paliwowej
Wtryskiwacz Wtryskuje paliwo do komory spalania zgodnie z sygnałami modułu ECM
Czujnik ciśnienia paliwa Monitoruje ciśnienie paliwa w szynie i wysyła sygnały do modułu ECM
Ogranicznik ciśnienia Otwiera ogranicznik ciśnienia, co pozwala zmniejszyć ciśnienie w szynie paliwowej, gdy przekracza ono ustalony poziom
Zawór sterujący ssaniem W oparciu o sygnały z modułu ECM zawór ustala ilość paliwa dostarczaną do szyny paliwowej i reguluje ciśnienie w szynie

c. Tabela kodów usterek dla układu wtryskowego z szyną paliwową

WSKAZÓWKA: Tabela ta pokazuje najczęstsze kombinacje kodów usterek dla każdej usterki.

Obszar sprawiający problem Usterka Nr kodu usterki DTC
Wtryskiwacz
Przerwa lub zwarcie w obwodzie wtryskiwacza P0200, P1238, P0093*
Zablokowany w położeniu otwartym P0093, P1238
Zablokowany w położeniu zamkniętym P1238
Czujnik ciśnienia paliwa
Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa lub stały sygnał wyjściowy czujnika P0087, P0190, P0192, P0193
Ogranicznik ciśnienia
Przerwa lub zwarcie w obwodzie ogranicznika ciśnienia P0088*, P0093*, P1229*
Zablokowany w położeniu otwartym P0093
Zablokowany w położeniu zamkniętym P0088*
Zawór sterujący ssaniem
Przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu sterującego ssaniem P0627, P1229, P0088*
Zablokowany w położeniu otwartym P1229, P0088*
Moduł EDU Usterka modułu EDU P0093*, P0200*, P1238*
Układ wtryskowy z szyną paliwową (układ zasilania)
Wycieki paliwa w obszarze wysokiego ciśnienia P0093

*: Zależnie od okoliczności, w jakich wystąpiła usterka, kod usterki DTC może nie zostać zarejestrowany.

d. Opis kodów usterek dla układu wtryskowego z szyną paliwową:

Nr kodu usterki DTC Opis
P0087 Sygnał czujnika ciśnienia paliwa się nie zmienia
P0088 Zbyt wysokie ciśnienie paliwa (200 MPa [2039 kgf/cm2, 29 007 psi] lub więcej)
P0093 Wycieki paliwa w elementach wysokociśnieniowych
P0190 Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa (napięcie na wyjściu jest za niskie lub za wysokie)
P0192 Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa (napięcie na wyjściu jest za niskie)
P0193 Przerwa lub zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia paliwa (napięcie na wyjściu jest za wysokie)
P0200 Przerwa lub zwarcie w obwodzie modułu EDU lub wtryskiwacza
P0627 Przerwa lub zwarcie w obwodzie zaworu sterującego ssaniem
P1229 Nadmiar paliwa

OPIS UKŁADU STEROWANIA WTRYSKIEM
Moduł ECM steruje układem wtrysku paliwa, regulując pracę wtryskiwaczy i pompy wysokiego ciśnienia. Moduł ECM odmierza dawkę wtryskiwanego paliwa i reguluje kąt wyprzedzenia wtrysku, sterując czasem trwania i synchronizacją zasilania zaworu elektromagnetycznego wtryskiwacza. Inna jego funkcja to regulacja ciśnienia wtryskiwanego paliwa za pośrednictwem zaworu sterującego ssaniem, znajdującego się w pompie wysokiego ciśnienia.
Pompa zasilająca dostarcza paliwo ze zbiornika paliwa do pompy wysokiego ciśnienia.

OPIS DZIAŁANIA POMPY WYSOKIEGO CIŚNIENIA
Ruch obrotowy krzywki mimośrodowej w pompie wysokiego ciśnienia powoduje, że krzywka pierścieniowa popycha tłoczek A, jak pokazano na rysunku poniżej. Sprężyna ciągnie tłoczek B (położony po przeciwnej stronie tłoczka A) w górę. W ten sposób tłoczek B zasysa paliwo, a tłoczek A jednocześnie pompuje paliwo.

OPIS DZIAŁANIA ZAWORU STERUJĄCEGO SSANIEM
WSKAZÓWKA: Moduł ECM nadzoruje działanie zaworu sterującego ssaniem, regulując objętość paliwa tłoczonego przez pompę wysokiego ciśnienia do szyny paliwowej. Ma to na celu zapewnienie wewnątrz szyny paliwowej żądanego ciśnienia wtrysku.

a. Niewielkie otwarcie zaworu sterującego ssaniem:
i. Gdy otwarcie zaworu sterującego ssaniem jest niewielkie, ilość dostarczanego paliwa jest mała („A”).
ii. Objętość zasysanego paliwa zmniejsza się z powodu zwężenia kanału, choć tłoczek wykonuje pełny suw. W wyniku różnicy między objętością geometryczną a objętością zasysanego paliwa tworzy się podciśnienie („B”).
iii. Pompa rozpoczyna tłoczenie, gdy ciśnienie paliwa w punkcie (A) jest większe niż ciśnienie w szynie paliwowej (B) („C”).

Myślę że po przeczytaniu powyższego FAQ będzie trochę jaśniej. Zwróćcie uwagę na znaczenie dawki pilotującej która tak często jest pomijana przez pseudo diagnostów a ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego działania układu


Rozmieszczenie komponentów układu paliwowego CR w t25 przed FL (1CD)

Obrazek

1 EDU (sterownik układu wtryskowego)
2 Camshaft Position Sensor (czujnik położenia wałka rozrządu)
3 Fuel Injectors (wtryskiwacze)
4 EGR Volume Control Valve (zawór recyrkulacji spalin)
5 Fuel Heater ( podgrzewacz paliwa)
6 Glow Relay (przekaźnik świec żarowych)
7 Mass Air Flow / Intake Air Temperature Sensor (przepływomierz)
8 Intake Shutter Valve Control Motor (zawór ISC)
9 Engine Coolant Temperature Sensor (czujnik temp.płynu chłod.)
10 Glow Plugs (świece żarowe)
11 Crankshaft Position Sensor (czujnik położenia wału korbowego)
12 Fuel Pressure Sensor (czujnik ciśnienia paliwa)


Rozmieszczenie komponentów układu paliwowego CR w t25 po FL (1AD)

Obrazek

1 Glow Plugs (świece żarowe)
2 VSV for EGR ( elek-pneum.przeł.podciśnienia)
3 VRV for EGR (elek-pneum. regulator podciśnienia)
4 Fuel Injector ( wtryskiwacze)
5 Suction Control Valve ( zawór SCV)
6 Power Heater Assembly ( dodatk.nagrz.)
7 Oil Pressure Switch (przeł.ciśń.ol.)
8 Intake Air Temperature Sensor (czuj.temp.pow.)
9 Throttle Body Assembly (elektroniczna przepustnica)
10 MAP sensor (czuj.podciś.w kol.ss.)
11 Power Steering Pressure Switch ( czuj.ciśn.ukł.wspomagania)
12 Oil Pressure Sensor ( czuj.ciśn.ol.)


Rozmieszczenie komponentów układu paliwowego CR w t25 po FL (2AD)

Obrazek

1 EDU
2 Crankshaft Position Sensor
3 Differential Pressure Sensor
4 Fuel Injector
5 EGR Solenoid VAlve (Vacuum)
6 Turbo Vacuum Solenoid Valve
7 Exhaust Temperature Sensor
8 Exhaust fuel addition injector
9 Fuel Temperature Sensor
10 Suction Control Valve
11 Supply Pump
12 Mass Air Flow Sensor
13 ECU relay
14 Air/Fuel Ratio Sensor
15 Battery Temperature Sensor
16 Battery Current Sensor
17 Engine Coolant Temperature Sensor
18 Crankshaft Position Sensor
19 EGR Valve
20 Throttle Position Sensor
21 Throttle Body
22 Glow Plug
23 MAP sensor
24 Fuel Pressure Sensor
25 Common Rail
26 Camshaft Position Sensor


Dawki pilotujące i głośna praca silnika
Wszyscy z użytkowników 1CD-FTV,1AD,2AD,1KD posiadający wtryskiwacze starego typu niestety skazani są na głośną pracę wtryskiwaczy na zimnym silniku ponieważ na etapie produkcji tych wtrysków problem był dopiero opracowywany przez inżynierów Denso, którzy w układzie po zmianowym wprowadzili 2 dawki pilotujące. Opis dotyczy układów przed zmianowych !!!

Obrazek

ps:dawkę pilotującą najlepiej widać na oscyloskopie wybierając jako parametr jeden z wtryskiwaczy i dawkę pilotującą

od 2008 roku wszystkie wtryskiwacze mają 2 dawki
nastąpiła zmiana w procesie produkcyjnym stąd to całe zamieszanie z softami kampaniami i nabieraniem wody w usta przez co poniektórych ;-)
wtryskiwacze z 1 dawką pilotującą to bubel,blamaż i nieporozumienie przez które nie jeden diagnosta dostał spazmu i wrzodów żołądka :jacipokaze:

_________________
Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

http://toyota.jp/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2012, o 18:00 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2082
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 36
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25 Sedan
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE
Dałem pochwałę bo mało kto potrafi na forum tak dobrze przedstawić problematykę CR. :ok:

_________________
* AVENSIS 1.8 VVTi * * 2008 SOL * PREMIUM

** RAV4 4x4 2.0 VVTi ** ** 2011 ** PREMIUM

I AM THE LAW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2012, o 11:59 
Online
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 410
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FTV (+VTECH box)
AUTOKAM napisał(a):
Wszyscy z użytkowników 1CD-FTV,1AD,2AD,1KD posiadający wtryskiwacze starego typu niestety skazani są na głośną pracę wtryskiwaczy na zimnym silniku ponieważ na etapie produkcji tych wtrysków problem był dopiero opracowywany przez inżynierów Denso którzy w układzie po zmianowym wprowadzili 2 dawki pilotujące
opis dotyczy układów przed zmianowych !!!


możesz rozwinąć trochę temat ?
ja do tej pory sądziłem, że 2 dawki pilotujące były tylko we wtryskiwaczach piezo (np w silniku 2.2 177KM 2ad-fhv) ...a w innych wtryskiwaczach zastosowano 1 dawke pilotującą...
I tak np 2AD-FTV (2.2 150KM) ma 1 dawke pilotującą :
Obrazek

Są wtryskiwacze piezo (nowego typu) do silników innych niż 2AD-FHV ?
btw- nie zauważyłem głośniejszej pracy na zimnym...problem z nowymi wtryskiwaczami jest taki, że nowy kosztuje prawie 3000pln/sztuke...a już do 2AD-FTV 'jedynie' 1650pln....różnica spora :-(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal