TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 13 gru 2019, o 10:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 paź 2018, o 21:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2014, o 11:45
Posty: 402
Pochwały: 64
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 D4-D Po wirusie
Da się jak najbardziej ale nie będzie to złożone w sposób prawidłowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2018, o 21:08 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
enesen napisał(a):
Wcale nowych śrub głowicy nie trzeba. Toyota przewiduje montaż starych lub nowych. Powiem więcej, przy wymianie śrub na nowe jest inna procedura dokręcania która dodatkowo rozciąga je. Przy starych śrubach procedura jest inna(krótsza).


Mozesz opisac te procedury?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2018, o 19:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lip 2017, o 15:56
Posty: 14
Lokalizacja: Police
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD_FTV
Cytuj:
Mozesz opisac te procedury?


jeśli masz nowe to trzeba zaciągnąć 50 nm, potem 3 razy dokręcić na 90 stopni, odpuścić 2 razy na 90 stopni i dokręcić 3 razy na 90 stopni.
Jeśli masz używane, to zaciągnąć 50 Nm i potem 3 razy dokręcić na 90 stopni


Pochwały przyznane za post: 2

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2018, o 19:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
a ktoś z kolegów posiada jakiś manual odnośnie wymiany UPG?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 18:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 15:05
Posty: 133
Lokalizacja: Macroom, Co. Cork
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FTV
Panowie wychodzi na to że i mnie po kupnie spotkał problem uszczelki.
Dmucha w układ chłodzenia, niestety za granicą koszty wymiany uszczelki będą za duże. Lepsza opcja wymiany silnika.

Wiem tyle że 2AD-FTV i FHV to ten sam blok i głowica. Strzelam że jedynie różnią się osprzętem ?
Szukam samego silnika, osprzęt przerzucę ze swojego. No i z jakiego rocznika najlepiej brać silnik ? Po 2012 czy ogółem z T27 ? No i silnik nie musi być typowo z avensis, może być z rav4 ?

Mały edit, mam egr cooler u siebie w silniku, może to wina tego, nie koniecznie uszczelki pod głowicą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2018, o 13:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 15:05
Posty: 133
Lokalizacja: Macroom, Co. Cork
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FTV
Tester CO2 przyszedł, wywala spaliny do układu, padła decyzja o wymianie silnika.
Mam dobrą ofertę z IS220D z 2007 roku, przebieg silnika to 88k km. Dziwnie mało ale wezmę. Czy może użyć samego słupka i przetransportować swój osprzęt czy trzeba coś modyfikować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 11:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lis 2018, o 22:06
Posty: 5
Marka: Toytota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D ADT250
Hej, moja avka T25 2008 1AD-FHV 2.0 przebieg 116 000 km (prawdziwy). Bąbelki w zbiorniczku chłodzenia, pozytywny test CO2. UPG :(
Kto może polecić warsztat w Warszawie do wymiany UPG? Jakie koszty?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 12:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Witam. Czy awaria uszczelki dopada też nowsze silniki 2.0, chodzi mi o auta z roku 2014/2015.podobno Toyota coś w tych silnikach poprawiła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2018, o 23:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 600
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 25
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
dopada dopada pozdr

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2018, o 08:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Zrobiłem Renówką Laguną III 2.0 dci 320 000 km bez żadnej awarii, znajomy ma taka renówkę z przebiegiem 450 000 km i jeździ nie długo dobije do 500 000. a mówi się że to takie złe samochody. Kupiłem Avensis w dieslu bo potrzebuje samochód na długie trasy i zamiast spokojnej jazdy będę myślał czy coś zaraz nie strzeli w tym samochodzie. Spróbuję wykupić przedłużona gwarancję na ten samochodu bo samochodu pochodzi z Polskiego salonu, ma przejechane 75 000 km i był cały czas serwisowany w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2018, o 22:39 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3641
Pochwały: 367
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
mech z toyoty napisał(a):
dopada dopada pozdr

@Mech z toyoty UPG w silnikach 1AD i 2AD robicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2018, o 23:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 600
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 25
Marka: volvo
Model: xc90
Nadwozie: inne
Rocznik: 2008
Silnik: 3,2 awd
jasne że robimy pozdr

_________________
http://www.centrumajk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2018, o 08:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
mech z toyoty napisał(a):
jasne że robimy pozdr

a jak często zdarza wam się robić te silniki i które częściej 2.2 czy 2.0.
z tą uszczelką to czyta ruletka. Sąsiad ma avensista t25 z nalotem około 400 000 i uszczelki nie robił, jeden wtryskiwacz wymienił niedawno wraz se sprzęgłem i kołem dwumasowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2018, o 11:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 gru 2018, o 11:03
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2 D4d 126 km
Witam. Mam zdiagnozowany przedmuch uszczelki. Koszt naprawy wg mechanika to ok 3500 pln z czesciami. Mozecie podac co powinno zostać wymienione oprocz uszczeliki przy takiej wymianie. Podobno do tego silnika jest malo zamiennikow. Jutro wybieram sie do warsztatu zebu podjac decyzje co dalej. Bede wdzięczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 09:56 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Bylo juz pisane:
- uszczelka kolektora dolotowego i wydechowego
- uszczelnienia wtryskiwaczy
- masa uszczelniajaca misy olejowej
- podkladki pod przelewy wtryskiwaczy
- speawdzenie lub wymiana srub głowicy
- obrobka glowicy ( moze kosztowac 300 albo nawet 1000)
- do sprawdzenia pompa wody, termostat
- uszczelka pokrywy rozrzadu
- uszczelka gornego dekla glowicy
- ja przy okazji wymieniam olej i plyn chlodniczy

To z grubsza tyle piszac z pamieci. Na zdjeciu wycena w sklepie u mnie na wsi.


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 23:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 gru 2018, o 11:03
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2 D4d 126 km
dziekuje za informacje :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2018, o 16:05 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Głowica zrzucona, poszla do sprawdzenia, na uszczelce, glowicy i bloku nie widac żadnych przedmuchow. Ktoś coś doradzi? Kolektor dolotowy zagruzowany.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2018, o 19:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Witam.
Jaki przebieg ?
czy na gładziach cylindrów jest taki nagar ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2018, o 20:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
284 tys, nagar jest w dolocie, gladzie cylindrow widzisz na zdjeciu, jest troche nagaru bo czuc to pod palcem ale bez tragedii.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2018, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
to całkiem niezły przebieg bez awarii uszczelki, a powiedz jaki masz styl jazdy, i o ile masz podniesiona moc. Pytam bo zbieram informacje na temat silnika 2.0 D4D. Chcę podnieść moc bo na razie ma seryjnie 124KM. Co prawda moje auto jest z roku 2014 i podobno coś zostało w tych silnikach zmienione to z opisów na forum i w tych niby poprawionych silnikach potrafi siąść uszczelka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2018, o 15:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Zupens napisał(a):
284 tys, nagar jest w dolocie, gladzie cylindrow widzisz na zdjeciu, jest troche nagaru bo czuc to pod palcem ale bez tragedii.

w dolocie to masz szajs z EGRu. Sprawdź czy tuleja się nie opuściła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2018, o 17:45 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
To musial sie nazbierac u poprzedniego wlasciciela bo u mnie zaslepiony od 4 lat, piszac o tulejach masz na mysli to?
https://m.youtube.com/watch?v=tjzapSsG-FU
@konradob Ty sie nie martw na zapas. U mnie moc okolo 150 km a noge po rozgrzaniu silnika mam bardzo ciezka. Masz swieze auto to smigaj i sie nie zastanawiaj. Koszt zrobienia upg raz na 200 tys km to jest nic w porownaniu do tego ile ludzie wkladaja kasy w inne auta bo wiecznie coś :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2018, o 18:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2013, o 21:08
Posty: 138
Lokalizacja: Warszawa/Grodzisk Mazowiecki
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 2,0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0 D4D 124KM
Zupens napisał(a):
To musial sie nazbierac u poprzedniego wlasciciela bo u mnie zaslepiony od 4 lat, piszac o tulejach masz na mysli to?
https://m.youtube.com/watch?v=tjzapSsG-FU
@konradob Ty sie nie martw na zapas. U mnie moc okolo 150 km a noge po rozgrzaniu silnika mam bardzo ciezka. Masz swieze auto to smigaj i sie nie zastanawiaj. Koszt zrobienia upg raz na 200 tys km to jest nic w porownaniu do tego ile ludzie wkladaja kasy w inne auta bo wiecznie coś :-)

Dziękuje za odpowiedź. Między świętami jestem umówiony na hamownie i ewentualny chip tuning.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2018, o 19:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Zupens napisał(a):
To musial sie nazbierac u poprzedniego wlasciciela bo u mnie zaslepiony od 4 lat, piszac o tulejach masz na mysli to?
https://m.youtube.com/watch?v=tjzapSsG-FU


dokładnie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2018, o 22:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Czesto slyszales lub miales takie przypadki?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 10:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Zupens napisał(a):
Czesto slyszales lub miales takie przypadki?


Kilka było. Ale nie liczyłem. Nie we wszystkich. Ale też jak myślisz dlaczego Toyota w akcji wymieniała tzw short block?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 14:59 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wada konstrukcyjna, w przypadku opuszczenia blok jest na smietnik czy planowanie zalatwi sprawe?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 21:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
Zupens napisał(a):
Wada konstrukcyjna, w przypadku opuszczenia blok jest na smietnik czy planowanie zalatwi sprawe?


no tak, ale ta wada to właśnie ten filmik co wkleiłeś :). To wszystko zależy od tego co zastaniesz. Za dużo też nie możesz planować bo uszczelki tak grubej nie dostaniesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 06:47 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1375
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 96
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Tylko widzisz na filmie roznica +/- 0,02 a biuletyn techniczny przewiduje wymane bloku przy zwichrowaniu wiekszym niz 0,05. Kwestia tylko tego czy opadniecie tulei mozemy traktowac jako krzywizne bloku :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2018, o 16:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 852
Lokalizacja: GT4 Belgia
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Corolla Verso
Nadwozie: inne
Rocznik: 2011
Silnik: 2AD
zrobisz jak wolisz. Ja nie widzę zakładania uszczelki na coś takiego, to zaproszenie do kłopotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1446 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda