TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 10:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1313 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lis 2015, o 17:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1021
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Niech każdy wciska pedał gazu jak mu pasuje. Nie ma co drążyć, bo robi sie OT :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 22:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 09:34
Posty: 1
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Witam wszystkich,

mam możliwość zakupu T27 Wagon z 2009r. 2.0D z przebiegiem 95 tys.km, bezwypadkowe, wersja Sol, 2 kpl. kół: lato, zima. Auto jest z polskiego salonu, od pierwszego właściciela który kupił już nowy model.
W tym miesiącu przeszło remont silnika. Podczas przeglądu w serwisie stwierdzono pocenie się w okolicy uszczelki pod głowicą, toyota poczuła się do winy i wzięła na siebie koszty części, natomiast właściciel musiał pokryć koszty robocizny. Z tego co mówi właściciel wymieniono uszczelkę pod głowicą, panewki, pierścienie... wszystkiego nie pamiętał, ponieważ nie dostał jeszcze rachunku z serwisu. Przeczytałem prawie cały wątek, w szczególności posty dotyczące T27 i ta o której piszę jest chyba autem najmniejszym przebiegiem, które dopadła awaria UPG...
Waham się ponieważ nie wiadomo czy sytuacja się nie powtórzy, jak jest z gwarancja po naprawie, czy są to 24 m-ce dla osób fizycznych? Myślicie, że warto ryzykować, może skoro naprawa została wykonana tak wcześnie to lepiej dla silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 22:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 20:59
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FTV
Może i będzie najmniejszy przebieg ale na forum. Co się działo na świecie to nikt z Toyoty nigdy nie piśnie.
Sytuacja się powtórzy ale za ile, to nie wiesz. Nie ma znaczenia że naprawa została wykonana wcześnie, ponieważ dotyczy wymiany większości silnika a ten tak jak poprzedni może szwankować po przejechaniu znowu 95tys. Ja miałem pierwszą naprawę po 155 tys a teraz 260tys i znowu coś się dzieje.
Gwarancji 24 miesiące na usługę to chyba nie dostaniesz ale nigdy się tym nie interesowałem wiec reki nie dam sobie uciąć.

Swoją droga to płacenie za naprawę to super zagranie ze strony serwisu/TMP. Części w cenie zakupu za grosze (zresztą tak samo wadliwe jak poprzednie) a za robociznę którą TMP musiała by zapłacić serwisowi, opłaci klient.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2015, o 15:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Marcin-33 napisał(a):
... T27 Wagon z 2009r. 2.0D z przebiegiem 95 tys.km, bezwypadkowe,...W tym miesiącu przeszło remont silnika.... stwierdzono pocenie się w okolicy uszczelki pod głowicą, toyota poczuła się do winy i wzięła na siebie koszty części, natomiast właściciel musiał pokryć koszty robocizny.

Ciekawe, dlaczego Toyota nie pokryła kosztów w całości, skoro nie upłynęło 7 lat ani nie przekroczono 170.000 km przebiegu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2015, o 23:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2015, o 12:35
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4d
Panowie. Pytanie może i glupie ale mnie nurtuje. Chodzi o prawidłowo dokręcony korek od płynu. Dokręcać do do końca ?? czy pozostawić trochę niedokręcony, wtedy zgra się ten wypustek na korku z wcięciem pokazane na zdjęciach.

Mam jeszcze pytanie czy dziwne bulgotanie po odpaleniu auta to 100% objaw padniętej uszczelki pod głowicą ?? Płynu nie ubywa, nie dymi, ogrzewanie ma, robiłem test na spaliny w płynie wynik negatywny. Po odkręceniu korka wyraźne "syknięcie". Bulgotanie pojawiło się po wymianie oleju i filtrów, płynu nie ruszali. (może zbieg okoliczności)

Dobijające jest to że 50000 temu miałem remont za 13 tys. zł w TOYOCIE czyżby powtorka z rozrywki ??


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2015, o 09:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Nakrętkę (korek) należy dokręcić tak, aby garbik na niej pokrył się z wycięciem na kołnierzu zbiorniczka. Tak dokręcając nakrętkę daje się wyczuć delikatne "kliknięcie". Jest to system zabezpieczający przed samoodkręceniem się nakrętki.
Z prawie identycznymi objawami miałem w swojej Corolli Verso. Powodem była minimalna nieszczelność pompy wodnej, która powodowała zasysanie powietrza. Objawy ustąpiły po jej wymianie.
Sprawdź przede wszystkim bardzo dokładnie wszystkie połączenia w obiegu płynu chłodzącego, w tym szczelność pompy wodnej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2015, o 22:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
Witam,
Moją T27 2.0 D4D czeka wymiana UPG w przyszłym tygodniu. Autko jest z sierpnia 2009 i ma nalatane 209 tyś. km. Problem pojawił się w czerwcu tego roku przy pierwszych upałach. Na postoju klima nie chodziła natomiast podczas jazdy już tak. Podjechałem do mechanika i okazało się że wywaliło płyn z zbiorniczka. Dolałem płynu i wszystko wróciło do normy, dopóki nie przegoniłem auta po autostradzie po, której znowu wokół zbiorniczka było mokro a płynu w zbiorniczku na minimum. Wróciłem do mechaniora wymienił korek na zbiorniczku ale przez kolejne dwa dni to samo, zrobił więc test na CO2 i wynik był negatywny. Zaczął szukać przyczyn takiego stanu, wymienił termostat co i tak nie pomogło. Zrobiłem w ten sposób 9 tyś km płyn w zbiorniczku cały czas na minimum bo co dolałem to wywalił nadmiar i trzymał minimum. Ostatnio zaczął mi ciemnieć zbiorniczek, ponowiliśmy test na CO2 i tym razem wynik pozytywny. Gdyby nie sytuacja z klimą pewnie do dziś bym nie wiedział że coś jej dolega gdyż auto zachowuje się zupełnie normalnie tzn. odpala rano bez problemu nawet po ostatnich mroźniejszych nocach, ma moc, ogrzewanie działa jak należy, nie przegrzewa się, węże nie twardnieją itp. Olej wymieniałem co 15 tyś. Oleju nie przybywa ma normalną barwę jedynie w zbiorniczku ostatnio robi się na ściankach ciemny nalot.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2015, o 23:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 20:59
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2AD-FTV
Nie jest możliwa sytuacja kiedy płyn zostaje wyrzucony ze zbiorniczka wyrównawczego i węże nie sa twarde. Raczej nie oceniasz ich tak bo możesz je ścisnąć.
Nie będą twarde jak kamień bo wcześniej zadziała korek albo ściągnie Ci węże z króćców (sytuacja ekstremalna)
Zanim pojawią się spaliny w płynie lub jakieś inne objawy minie trochę czasu ponieważ dolewa się co i raz nowego płynu.
Najlepiej zaobserwować to mocując na wylocie wężyka spod korka niedużą buteleczkę i sprawdzając czy pojawia się w niej płyn. Po wlewaniu tego płynu z powrotem do układu można spróbować szukać w nim spalin ale to już tylko potwierdzenie tego co i tak wiadomo.
Gdyby ubywało płynu a nie dało by się go zaobserwować w butelce, należy szukać pod silnikiem czy nie widać wycieków (np. pod pompą lub uszczelka pod chłodnicą EGR).
Jeżeli i tu nie widać to pozostaje jeszcze możliwość uszkodzenia wewnątrz chłodnicy spalin EGR. Wtedy płyn ucieka w układ wydechowy.

To tak z doświadczenia i po obserwacji swoich samochodów które miały problem z uszczelką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2015, o 00:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
A czy nieszczelność w chłodnicy EGR może dawać takie objawy jak uszkodzona UPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2015, o 00:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
Trochę mnie ta sytuacja zmartwiła z tą UPG i przy tym przebiegu gdyż poprzednio miałem Vectrę z 2007 roku 120 PS, którą sprzedałem przy przebiegu 460 tyś i poza częściami czysto eksploatacyjnymi nic się nie psuło a największy wydatek to był dwumas przy 290 tyś. Rok temu gdy kupowałem Ave myślałem że T27 już ten problem nie dotyczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 16:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 sty 2016, o 16:42
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1ad-ftv
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Po sprzedaży Audi S4 biturbo szukałem jakiegoś normalnego samochodu. Najchętniej kombi diesel. Audi i Bmw wszystko tak kręcone z 400tys i bite, że postanowiłem kupić coś innego. Kupiłem krajowego Avensisa bezwypadkowego, nie zniszczonego, serwisowanego do samego końca, bez żadnych problemów a ma 240tys przebiegu. Problem w tym że nie czytałem opinii o 2.0d4d a wcześniej nie obiło mi się o uszy żeby były z nimi jakieś problemy. Cała euforia minęła po przeczytaniu forum...
A więc, czy są na tym forum użytkownicy T27 1ad-ftv którzy nie mieli nigdy problemu z głowicą, płynem itp? Pochwalcie się jeśli tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Oczywiscie sa, nie jest tak ze 100% populacji jest dotkniete. Sprawdz tez po vin, moze tam juz byl wymieniany silnik. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6975
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Dostałem informację, od jednego z pracowników stołecznych ASO, że problemem 1AD/2AD jest nie tylko nagar na tłokach zbijający głowicę.
Problemem jest też aluminiowy blok, który odkształca się i następnie rozszczelnia się na styku z głowicą głowicą (pewnie za mało masywny odlew jak na taką moc i takie ilości ciepła).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Do tego pewnie dochodzi czynnik wiecznie awaryjnej pompy czynnika chłodzącego. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2016, o 12:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2014, o 12:08
Posty: 23
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D4D, 150KM
A mnie zastanawia pytanie, czy nie można profilaktycznie co 100ooo zdjąć głowicy i usunąć nagar? z pewnością mimo komplikacji jest to tańsze niż wymiana bloku...(wiem coś o tym, sam płaciłem). :twarz:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2016, o 14:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Można, ale zdjęcie głowicy, to jej planowanie + nowa uszczelka + robocizna = ok. 3.500 PLN. W zdecydowanej większości silników 1AD oraz 2AD uszczelka jednak nie pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2016, o 15:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
piokli napisał(a):
Dostałem informację, od jednego z pracowników stołecznych ASO, że problemem 1AD/2AD jest nie tylko nagar na tłokach zbijający głowicę.
Problemem jest też aluminiowy blok, który odkształca się i następnie rozszczelnia się na styku z głowicą głowicą (pewnie za mało masywny odlew jak na taką moc i takie ilości ciepła).


coś dzwoni..ale nie do końca ;-)
jak problem byłby z materiałem i rozszerzalnością cieplną zastosowanego stopu aluminium....to: czy Toyota byłaby na tyle uparta, że w regenerowanych blokach...czy też nowych modelach (T27/T29) dalej stosowała ten sam stop ?? :jezyk: ..
źródłem (i to równiez wg Toyoty na podstawie TSB) jest gromadzący się z czasem nagar .....
czasem jest go na tyle dużo, że tłok waczyna uderzać w pokrywe głowicy a ta zaczyna 'jeździć' po bloku powodując wżery.....
alumioniowy blok/głowica = ciaśniejsze spasowanie i mniejsza tolerancja na ilość nagaru ...
no ale jak pan Kazik patrzy na taki wżer to od razu stwierdza...'paaanie ...łajno aluminium sie rozszczelniło' :hahaha:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2016, o 15:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
tomaszGdynia napisał(a):
A mnie zastanawia pytanie, czy nie można profilaktycznie co 100ooo zdjąć głowicy i usunąć nagar? z pewnością mimo komplikacji jest to tańsze niż wymiana bloku...(wiem coś o tym, sam płaciłem). :twarz:


jest też wersja 'economy' :
- wykrecamy świece żarowe i przez otwory usuwamy nagar np takim środkiem : http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/antykoks

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2016, o 19:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Rozzi napisał(a):
jak problem byłby z materiałem i rozszerzalnością cieplną zastosowanego stopu aluminium....to: czy Toyota byłaby na tyle uparta, że w regenerowanych blokach...czy też nowych modelach (T27/T29) dalej stosowała ten sam stop ?? :jezyk: ..
To nie jest tak ze material odlewu mozna sobie ot tak zmienic. Sam silnik trafil juz na smietnik historii i raczej juz w zadnej nowej wersji nie pojawi. Inni producenci robia tez silniki wysokoprezne a amelinium i jakos nie ma klopotu, ale tutaj ktos popelnil blad konstrukcyjny i tyle w temacie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2016, o 22:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
Jestem po wymianie UPG. Okazało się że blok i głowica są ok, tzn. nie ma żadnych zwichrowan ani wżerów. Wymieniono tylko uszczelkę pod głowicą gdyż był widoczny ( ciemny ślad) przedmuch na drugim cylindrze zaznaczone na zdjęciu.


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2016, o 22:50 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1021
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 63
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Jakie koszty, jesli to nie tajemnica?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2016, o 23:22
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1AD-FTV
Witam mam jedno pytanie. Czy pozytywny wynik na obecnosc co2 w zbiorniczku plynu chlodniczego oznacza w 100% koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica? Zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w temacie. Mam avensis 2012r 2.0 d4d 180k km. Mechanik ktory robil test stwierdzil ze moze najpierw sprobowac uszczelniacz a jesli nie pomoze to wymiana uszczelki. Po kontakcie z innym mechanikiem dostalem wskazowke by sprawdzic najpierw pompe wody i wymienic termostat, a jesli to nie pomoze to wymiana uszczelki. Problem zaczal sie od uciekanie plynu. W ciagu dwoch dni ubylo mi polowe plynu ze zbiorniczka, po uzupelnieniu po dwoch dniach znow brakowalo polowy.wywalalo przez korek- mialem plame na obudowie silnika i mokry zbiorniczek. Zgory dzieki za jakiekolwiek informacje. Pizdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 00:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 516
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Mechanikowi od "uszczelniacza" raczej podziękuj. Termostat i pompę oczywiście sprawdź, ale i tak skończy się wymianą UPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
WR26600 napisał(a):
Witam mam jedno pytanie. Czy pozytywny wynik na obecnosc co2 w zbiorniczku plynu chlodniczego oznacza w 100% koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica? Zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w temacie. Mam avensis 2012r 2.0 d4d 180k km. Mechanik ktory robil test stwierdzil ze moze najpierw sprobowac uszczelniacz a jesli nie pomoze to wymiana uszczelki. Po kontakcie z innym mechanikiem dostalem wskazowke by sprawdzic najpierw pompe wody i wymienic termostat, a jesli to nie pomoze to wymiana uszczelki. Problem zaczal sie od uciekanie plynu. W ciagu dwoch dni ubylo mi polowe plynu ze zbiorniczka, po uzupelnieniu po dwoch dniach znow brakowalo polowy.wywalalo przez korek- mialem plame na obudowie silnika i mokry zbiorniczek. Zgory dzieki za jakiekolwiek informacje. Pizdrawiam.


Boże co za idioci. Pozytywny test oznacza tylko i wyłącznie problemy z uszczelką. Zapomnij o innych sprawach i nie wydawaj kasy na termostat i pompę a ten od uszczelniacza niech sobie mózg uszczelni.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:29 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3192
Pochwały: 329
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
WR26600 napisał(a):
Czy pozytywny wynik na obecnosc co2 w zbiorniczku plynu chlodniczego oznacza w 100% koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica?
Mam avensis 2012r 2.0 d4d 180k km.

Jaki autko ma aktualnie przebieg?
Masz je od nowości, krajowa czy sprowadzona?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 09:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 156
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Pozytywny wynik na CO2 + duże ubytki płynu chłodzącego = natychmiast przestać jeździć i uszczelka do wymiany. Używanie samochodu z takimi objawami często kończy się także uszkodzeniem bloku. A to już bardzo poważne koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2016, o 23:22
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1AD-FTV
Witam ponownie, piszac 180k km mialem na mysli 180tys km, wiec niestety juz po gwarancji. Auto brytyjskie, pracuje w uk na taxi. Kupowalem avensis niespelna roczne z 53tys km. Ogolnie dzis kontaktowalem sie z polskimi mechanikami( wszystkie diagnozy to upg), poczytalem niniejsze forum i coz, jutro odstawiam samochod do warsztatu i niech sie dzieje wola nieba hihihi ogolnie jesli chodzi o silnik to wole dmuchac na zimne wiec od wczoraj auta nie ruszalem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
Zupens napisał(a):
Jakie koszty, jesli to nie tajemnica?


3800 zł z wymianą pompy wody gdyż kazałem ją przy okazji wymienić. Co prawda nic jej nie dolegało ale kazałem profilaktycznie wymienić z uwagi na przebieg. Przy okazji wyczyścili mi kolektor dolotowy egr i parę innych rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
carsik napisał(a):
WR26600 napisał(a):
Witam mam jedno pytanie. Czy pozytywny wynik na obecnosc co2 w zbiorniczku plynu chlodniczego oznacza w 100% koniecznosc wymiany uszczelki pod glowica? Zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w temacie. Mam avensis 2012r 2.0 d4d 180k km. Mechanik ktory robil test stwierdzil ze moze najpierw sprobowac uszczelniacz a jesli nie pomoze to wymiana uszczelki. Po kontakcie z innym mechanikiem dostalem wskazowke by sprawdzic najpierw pompe wody i wymienic termostat, a jesli to nie pomoze to wymiana uszczelki. Problem zaczal sie od uciekanie plynu. W ciagu dwoch dni ubylo mi polowe plynu ze zbiorniczka, po uzupelnieniu po dwoch dniach znow brakowalo polowy.wywalalo przez korek- mialem plame na obudowie silnika i mokry zbiorniczek. Zgory dzieki za jakiekolwiek informacje. Pizdrawiam.


Boże co za idioci. Pozytywny test oznacza tylko i wyłącznie problemy z uszczelką. Zapomnij o innych sprawach i nie wydawaj kasy na termostat i pompę a ten od uszczelniacza niech sobie mózg uszczelni.


Dokładnie tak jak pisze kolega powyżej. Mi co prawda sprawdzili najpierw jeszcze chłodnice EGR zanim wzięli się za wymianę uszczelki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2016, o 23:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 22:02
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 20D4D
josef napisał(a):
Pozytywny wynik na CO2 + duże ubytki płynu chłodzącego = natychmiast przestać jeździć i uszczelka do wymiany. Używanie samochodu z takimi objawami często kończy się także uszkodzeniem bloku. A to już bardzo poważne koszty.


Ja z walniętą uszczelką zrobiłem prawie 10 tyś km od lipca do grudnia 2015 gdyż auto było mi niezbędne w pracy. Oczywiście miałem świadomość że nie polepszam sytuacji ale nie mam drugiego auta a i też nie mogłem pozwolić sobie na tydzień przestoju. Mechanik zalecił mi tylko regularną kontrolę stanu płynu i dolewanie go. Zresztą zawsze wywalało mi go do poziomu LOW nigdy całego. Byłem przygotowany na to że po czymś takim to blok będzie na bank do wywalenia a tu miła niespodzianka, walnięta tylko uszczelka reszta w porządku. Poniżej foty rozebranego silnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1313 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda