TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sie 2017, o 06:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2017, o 14:20 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
piokli napisał(a):
Nikt tego nie jest w stanie policzyc wiec kazda ilosc jest prawdziwa i nieprawdziwa zarazem :-D
Ale zające ćwierkają .....

A ja już miałem UPG. Kiedy następny raz mnie dopadnie? Kto zgadnie?


zależy jak to było zrobione.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 14:37 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 1056
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Rozzi napisał(a):
piokli napisał(a):
Przy wiekszym to 3/4

to jest sianie paniki..za takie coś powinni banować :jezyk: :cfaniak:
a ja powiem "pal go sześć" i daje 6%

Ja tam czekam do 400 tys... ;-)

Wysłane z Honor 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2017, o 18:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
piokli - Ty powinieneś być członkiem komisji ds. katastrofy smoleńskiej. :-D A może już jesteś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2017, o 08:36 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3168
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
T27 FL z silnikiem 2AD-FTV o mocy 150 KM
Cytuj:
Pierwsza rejestracja 05/2013
Przebieg 324 000 km


Cytuj:
MOTOR UND GETRIEBE SEHR GUT ZUSTANG PROBLEME MIT HEAD GASKET


Cytuj:
Silnika i skrzyni biegów BARDZO DOBRY PROBLEMY ZUSTANG Z uszczelka głowicy


w atrakcyjnej cenie 7 490 EUR (brutto) - 32 439 zł (brutto) czyli " Break occasion ":-D

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Toyot ... 82815.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2017, o 22:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20373
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jakis poeta to chyba pisal, ale swoje zrobila zanim wydmuchalo :-). Pisanie ze silnik jest w bardzo dobrym stanie i ma tylko wydmuchana uszczelke to troche kpina z klienta :swirek: pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 15:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Witam,
Zaczynam się trochę obawiać, że moja uszczelka pod głowicą spakowała swoje rzeczy i się wyprowadziła.
Autko z 2006 roku po lifcie, silnik 2.2 d4d 146km. Przebieg 145tyś kilometrów.

Objaw jest taki, że po jeździe autostradą kilka-kilkanaście-a nawet kilkadziesiąt kilometrów załącza się wentylator chłodnicy, mimo że na desce temperatura jak byk stoi w miejscu, w którym powinna stać i ani drgnie powyżej połowy skali. Przy jeździe miejskiej taki objaw nie występuje, ale przy jeździe miejskiej rzadko zdarza mi się jeździć wystarczająco długo, żeby silnik osiągnął temperaturę roboczą. Więc nie wiem czy tylko czujnik temperatury, czy coś poważniejszego.

Drugi objaw to ubywający płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym. Jakiś czas temu miałem wyciek z pompy wody, która została wymieniona. Jednak po kilku tysiącach km znowu musiałem dolać bo było na minimum. Znowu nie wiem czy może pompa do d*** albo źle założona, może uszczelka jakaś przy pompie.

Na pewno nie wywala płynu przez zbiorniczek wyrównawczy bo nie ma żadnych śladów, zacieków itp itd.
Nie ma problemu z ogrzewaniem i auto ładnie grzeje już po 2km jazdy.
Nie ma problemu z mocą, nie bierze oleju.

Po za tymi dwoma w/w objawami nie dzieje się absolutnie nic.

Będę wdzięczny za sugestie, pomysły i porady.


Czy ktoś już robił uszczelkę u siebie w tym silniku? Jakie to są koszty?
Martwię się co nie co, bo myślałem, że te silniki bardziej żywotne są.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 15:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 690
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
jeśli płyn chłodniczy utrzymuje sie na minimum i nie spada dalej to nie ma raczej problemu z uszczelką ...
u siebie zauważylem, że każdej zimy praktycznie utrzymuje sie nizszy poziom płynu (w okolicy minimum) .

a wentylator po jeździe autostrada chodzi non-stop czy regularnie się załącza..?
klimatyzacja jest wyłączona ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 16:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 524
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Musisz sprawdzić pompę.Jak nie ma wycieku to pilnuj dalej poziomu.
U mnie jest jak u kol.Rozzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 16:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Rozzi napisał(a):
jeśli płyn chłodniczy utrzymuje sie na minimum i nie spada dalej to nie ma raczej problemu z uszczelką ...
u siebie zauważylem, że każdej zimy praktycznie utrzymuje sie nizszy poziom płynu (w okolicy minimum) .

a wentylator po jeździe autostrada chodzi non-stop czy regularnie się załącza..?
klimatyzacja jest wyłączona ?


Chodzi trochę, po kilku minutach się wyłącza i jest cisza. Klima wyłączona.
Poziom spada do minimum ale nigdy nie opróżnia zbiorniczka do zera.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 18:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 970
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
zwróć uwagę na wężyk nadmiaru płynu, stojąc przodem przy otwartej masce odchodzi od zbiornika na lewą stronę, na próbę możesz zamontować tam 0,5 litrową butelkę i będziesz wiedział czy płyn wyrzuca czy spala w silniku. Jak odpalasz po nocy to nie słyszysz w kabinie jak płyn przelewa się w nagrzewnicy?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2017, o 18:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Zupens napisał(a):
zwróć uwagę na wężyk nadmiaru płynu, stojąc przodem przy otwartej masce odchodzi od zbiornika na lewą stronę, na próbę możesz zamontować tam 0,5 litrową butelkę i będziesz wiedział czy płyn wyrzuca czy spala w silniku. Jak odpalasz po nocy to nie słyszysz w kabinie jak płyn przelewa się w nagrzewnicy?


Nie słyszę żadnego przelewania. O próbie z butelka myślałem i chyba zrobię na weekend.

To jednak nie rozwiązuje drugiego problemu, czyli włączającego się wentylatora chłodnicy przy zupełnie normalnej temperaturze silnika.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2017, o 18:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Dzisiaj jeździłem trochę po mieście i silnik rozgrzał się do temperatury roboczej. Wentylator załączał się i po chwili wyłączył w kilku sytuacjach. Mam wrażenie że wentylator chodzi w czasie jazdy i wyłącza się chwilę po zatrzymaniu samochodu. Myślę że o może być czujnik, tylko gdzie on właściwie jest?

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 00:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 690
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
kierownik napisał(a):
Dzisiaj jeździłem trochę po mieście i silnik rozgrzał się do temperatury roboczej. Wentylator załączał się i po chwili wyłączył w kilku sytuacjach. Mam wrażenie że wentylator chodzi w czasie jazdy i wyłącza się chwilę po zatrzymaniu samochodu. Myślę że o może być czujnik, tylko gdzie on właściwie jest?


a węże idące do chłodnicy sprawdzane czy gorące ?
bo podejrzanym staje sie termostat....(jesli termostat nie działa prawidlowo to wąż przy chłodnicy nie bedzie gorący..l)
jesli temperatura silnika rośnie do ok. połowy skali to czujnik temp. płynu raczej jest sprawny...
w razie czego t ozlokalizowany jest :
Załącznik:
czujnik.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 00:40 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
co znaczy "wentylator włączający się przy normalnej temperaturze silnika"? A przy jakiej temperaturze się załączać. Po to jest aby tą "normalną temperaturę" utrzymać. Nie jesteś w stanie na wskaźniku dostrzec ruchów wskazówki bo jest zbyt mało dokładny. Wskazówka będzie stała w połowie a wentylatory w przypadku za małego przepływu (chłodzenia) powietrza przez chłodnicę i przekroczenia temperatury granicznej dla układu się załączają. Temperatura silnika przy sprawnym układzie faluje w zakresie 5 stopni.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 09:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 19:21
Posty: 232
Lokalizacja: Chorzów
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-cat 177KM
Mój patent na kontrole uszczelki [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170315/d9abf88762fc5085fc5f885653f0b016.jpg[/img]
balonik na tej rurce, a jeszcze trzeba uszczelnić korek oringiem
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170315/303f4b4a1dd7289e910c848c57c61fef.jpg[/img]


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
____________________________________________________________
Pomogłem? Prosze o <plusik> nic to nie kosztuje ►
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 09:47 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3168
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
Cytuj:
Toyota Avensis wersja kombi
Rok produkcji 2007
Pojemność silnika 2,2 D4D diesel 150 KM
Przebieg 430000km - auto w ciągłym użytkowaniu
Auto regularnie serwisowane - olej wymieniany co 15tys. km
Wszelkie konieczne naprawy wykonywane na bieżąco. Posiadam wszystkie faktury z napraw i przeglądów.
Auto przy przebiegu 102000km miało wymieniany silnik w ramach "gestu dobrej woli" ASO TOYOTA.

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... 11a89cb2fc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 10:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
carsik napisał(a):
co znaczy "wentylator włączający się przy normalnej temperaturze silnika"? A przy jakiej temperaturze się załączać. Po to jest aby tą "normalną temperaturę" utrzymać. Nie jesteś w stanie na wskaźniku dostrzec ruchów wskazówki bo jest zbyt mało dokładny. Wskazówka będzie stała w połowie a wentylatory w przypadku za małego przepływu (chłodzenia) powietrza przez chłodnicę i przekroczenia temperatury granicznej dla układu się załączają. Temperatura silnika przy sprawnym układzie faluje w zakresie 5 stopni.


Wydaje mi się, że wentylator powinien się załączać przy przekroczeniu temperatury o ciut więcej niż niedostrzegalny mikromilimetr na wskaźniku ??? ??? ???


Rozzi napisał(a):
kierownik napisał(a):
Dzisiaj jeździłem trochę po mieście i silnik rozgrzał się do temperatury roboczej. Wentylator załączał się i po chwili wyłączył w kilku sytuacjach. Mam wrażenie że wentylator chodzi w czasie jazdy i wyłącza się chwilę po zatrzymaniu samochodu. Myślę że o może być czujnik, tylko gdzie on właściwie jest?


a węże idące do chłodnicy sprawdzane czy gorące ?
bo podejrzanym staje sie termostat....(jesli termostat nie działa prawidlowo to wąż przy chłodnicy nie bedzie gorący..l)
jesli temperatura silnika rośnie do ok. połowy skali to czujnik temp. płynu raczej jest sprawny...
w razie czego t ozlokalizowany jest :
Załącznik:
czujnik.JPG


Czyli co, rozgrzać go do temperatury roboczej i sprawdzić węże czy ciepłe? Czy powinny być ciepłe nawet po niedługiej jeździe?

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 15:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Wziąłem samochód dzisiaj na przejażdżkę po autostradzie, dobrze go zagrzałem no i wentylator się włączył, standard.
Górna rura dochodząca do chłodnicy była gorąca, dolna zaś zimna. Więc rzeczywiście termostat do du**.
Obrazek

Druga sprawa to to, że znowu miałem mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ale odkręciłem korek, zrobiło się PSSST i poziom się wyrównał do normalnego. Więc prawdopodobnie korek jest niedrożny i jak się nagrzeje to wytwarza się podciśnienie. Nowy korek już zamówiony.

Trzecia sprawa, poświeciłem trochę latarką i znalazłem w różnych miejscach ślady różowego płynu. Tylko nie wiem czy to jeszcze pozostałości po starej cieknącej pompie, która została wymieniona, czy coś poważniejszego.
No i skąd takie zapocenie przy alternatorze?

Tutaj video https://www.youtube.com/watch?v=rCHVONjXzJE


Jeżeli chodzi o wymianę termostatu to mam na tyle odwagi, żeby zrobić to samemu. Jedyne co chciałbym wiedzieć to czy muszę spuszczać cały płyn z układu czy po prostu po odkręceniu termostatu trochę wypłynie i tylko trzeba będzie uzupełnić braki?

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 19:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 maja 2012, o 11:13
Posty: 151
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2007
Silnik: 2 AD D-4D 2,2 136 KM
Według mnie, to są ślady po cieknącej pompie. W moim silniku, jak padła pompa, był mały naciek pod dolnym kołem pasowym oraz krople białego nalotu na ramie/rurze chłodnicy od strony koła pasowego, a także biało-różowe zabarwienie na rantach górnego koła pasowego. Płyn chłodzący z cieknącej pompy był rozrzucany na obudowę chłodnicy i na górne koło pasowe. Wyczyść dobrze te nacieki i obserwuj, co będzie się działo dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 22:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 690
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
kierownik napisał(a):
...
Trzecia sprawa, poświeciłem trochę latarką i znalazłem w różnych miejscach ślady różowego płynu. Tylko nie wiem czy to jeszcze pozostałości po starej cieknącej pompie, która została wymieniona, czy coś poważniejszego.
No i skąd takie zapocenie przy alternatorze?
...

-powycierać różowy nalot jak kolega josef już pisał, włączajac tutaj na przewodzie :
Załącznik:
plyn.jpg

jeśli pompa wody dalej cieknie to nalot pojawi sie ponownie..

-poceniem przy alternatorze się nie przejmować - ten typ tak ma ;-)
u mnie jest identycznie...poci sie obudowa łańcucha rozrządu ...można zacząć myśleć jak pocenie przybierze na sile....

do operacji wymiany termostatu chyba najlepiej będzie po prostu upuścić płyn - korek u dołu chlodnicy - tylko ostrożnie..plastik..

a tak btw...czy ja dobrze widzę, że jeszcze oryginalny akumulator :bojesie: ?
btw2: strasznie razi w oczy to połamane mocowanie uchwytu maski :nonono: ;-) ;-)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 22:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 970
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Tak wyglada cieknaca pompa, ja przy wymianie termostatu spuscilem plyn. Po lewej stronie chlodnicy na dole masz korek spustowy (foto). Ja dla lepszego dojscia odkrecalem pompe wspomagania(dwie sruby po wczesniejszym zrzuceniu paska- napinacz klucz 22 jak dobrze pamietam wszystko od gory) pamietaj zeby termostat zamontowac odpowietrznikiem do gory. Jak bedziesz mial pytania to pisz.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 22:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Rozzi napisał(a):
kierownik napisał(a):
...
Trzecia sprawa, poświeciłem trochę latarką i znalazłem w różnych miejscach ślady różowego płynu. Tylko nie wiem czy to jeszcze pozostałości po starej cieknącej pompie, która została wymieniona, czy coś poważniejszego.
No i skąd takie zapocenie przy alternatorze?
...

-powycierać różowy nalot jak kolega josef już pisał, włączajac tutaj na przewodzie :
Załącznik:
plyn.jpg

jeśli pompa wody dalej cieknie to nalot pojawi sie ponownie..

-poceniem przy alternatorze się nie przejmować - ten typ tak ma ;-)
u mnie jest identycznie...poci sie obudowa łańcucha rozrządu ...można zacząć myśleć jak pocenie przybierze na sile....

do operacji wymiany termostatu chyba najlepiej będzie po prostu upuścić płyn - korek u dołu chlodnicy - tylko ostrożnie..plastik..

a tak btw...czy ja dobrze widzę, że jeszcze oryginalny akumulator :bojesie: ?
btw2: strasznie razi w oczy to połamane mocowanie uchwytu maski :nonono: ;-) ;-)


Dzięki za porady. Na weekend powalczę z tematem.

A co do aku, nie nie, nowy, zmieniony jakieś dwa lata temu.

Mocowanie połamane bo sam nie wiem jak to się właściwie stało. Jakoś mi to nie przeszkadza.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2017, o 23:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Zupens napisał(a):
Tak wyglada cieknaca pompa, ja przy wymianie termostatu spuscilem plyn. Po lewej stronie chlodnicy na dole masz korek spustowy (foto). Ja dla lepszego dojscia odkrecalem pompe wspomagania(dwie sruby po wczesniejszym zrzuceniu paska- napinacz klucz 22 jak dobrze pamietam wszystko od gory) pamietaj zeby termostat zamontowac odpowietrznikiem do gory. Jak bedziesz mial pytania to pisz.


Czy układ po napełnienu odpowietrza się sam? Tzn ogrzewanie na full, auto odpalić i uzupełniać płyn aż otworzy się termostat i poziom płynu się ustabilizuje?

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:29 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3168
Pochwały: 327
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
T27 z silnikiem 2AD-FTV

Cytuj:
öl in wasser
Pierwsza rejestracja - 11/2011
Skrzynia biegów - Automatyczna skrzynia biegów
Paliwo - Olej napędowy
Przebieg - 286 500 km
Moc - 110 kW (150 KM)
Pojemność - 2 231 cm3

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Toyot ... 65935.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 22:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 690
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
kierownik napisał(a):
Czy układ po napełnienu odpowietrza się sam? Tzn ogrzewanie na full, auto odpalić i uzupełniać płyn aż otworzy się termostat i poziom płynu się ustabilizuje?


dokładnie :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 23:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Kupiłem dzisiaj termostat... Pan w sklepie mówił, że dobry... Ja natomiast nie jestem pewien czy ta mała dziurka (odpowetrznik?) jest w dobrym miejscu? Czy nie powinna być na zewnetrznej części termostatu? A może to nie robi dużej różnicy, ważne, że w ogóle jest?
Ktoś kto wymieniał, czy to taki termostat jak ma być? Wg danych otwiera się przy 82st. Wymiary też niby ok.

Obrazek
Obrazek

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 11:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 970
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 61
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Jest ok. Troche OT sie tu zrobil.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 13:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 255
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Hmmm, ja nie wiem już co myśleć. Pisałem w którymś z wcześniejszych postów, że opada poziom płynu w zbiorniczku jak samochód jest rozgrzany, a po odkręceniu korka robi się PSSST i poziom się podnosi do normalnego. Zamówiłem więc nowy korek, wczoraj wieczorem wymieniłem. Dzisiaj pojechałem do mechanika pogadać z nim no i w drodze do domu zauważyłem, że... wentylator chłodnicy się nie włączył jeszcze, mimo rozgrzanego silnika. Zboczyłem więc z kursu, dzida na autostradę, obroty do ponad 4tyś na każdym biegu, pełna pi**a. Zjechałem z autostrady, dalej cisza, wentylator nie chodzi. Otworzyłem maskę, poziom płynu w normie, odkręcam korek, psst się nie robi. Jadę dalej, wentylator stoi.

O co chodzi ?!?!?!?

Oczywiście, będę sytuację monitorował jeszcze przez weekend. Ale chwilowo nie ogarniam tego samochodu już.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 11:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lis 2016, o 13:50
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Witam,

Od 7 miesięcy jestem w posiadaniu Ave t27 2.0 D4D 126km. Kupiłem auto od znajomego który zrobił nią po autostradach 180 tysięcy kilometrów auto z polskiej dystrybucji serwisowane na bieżąco z 2009 roku natomiast pierwsza rejestracja w 2010 roku. Za auto zapłaciłem 37 tysięcy.

Przy przebiegu 215 tysięcy czyli jakiś tydzień temu zauważyłem spaliny w zbiorniczku wyrównawczym, okazało się że to uszczelka pod głowicą. Bez wahania złapałem za telefon i zacząłem szukać serwisu który przeprowadzi naprawę, takowy znalazłem i Ave jest w trakcie odrodzenia. Przeszła mnie przez chwile myśl sprzedać, ale jak zacząłem szukać co mógłbym kupić w tym przedziale cenowym szybko się zniechęciłem i postanowiłem ją zatrzymać a sobie zaoszczędzić nerwów związanych z oględzinami aut u "Mirków" którzy zapewniają zawsze stan idealny.

DO SEDNA !!!

Pytanie brzmi czy po takowej naprawie uszczelki pod głowicą (oczywiście komplet z planowaniem, uszczelnianiem itp.) a naczytałem się sporo, że w tych modelach często się to zdarzało cena mojej AVE rośnie czy maleje ? Tak jak jej atrakcyjność na rynku wtórnym ? Nie potrafię odpowiedzieć sobie na to pytanie a dręczy mnie już od jakiegoś czasu.

Pytanie drugie : Żeby dostać się do głowicy mechanik musiał sporo rozebrać, przy tej okazji zażyczyłem sobie wymianę rozrządu, wymianę wszystkich filtrów, olejów oraz płynów.
Może macie jakieś sugestię co jeszcze można zrobić po drodze?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi !!!
Miłego dnia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 11:36 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 17:32
Posty: 1056
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 67
Marka: Toyota
Model: T25 Luna Business
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Pilexus napisał(a):
Witam,

Od 7 miesięcy jestem w posiadaniu Ave t27 2.0 D4D 126km. Kupiłem auto od znajomego który zrobił nią po autostradach 180 tysięcy kilometrów auto z polskiej dystrybucji serwisowane na bieżąco z 2009 roku natomiast pierwsza rejestracja w 2010 roku. Za auto zapłaciłem 37 tysięcy.

Przy przebiegu 215 tysięcy czyli jakiś tydzień temu zauważyłem spaliny w zbiorniczku wyrównawczym, okazało się że to uszczelka pod głowicą. Bez wahania złapałem za telefon i zacząłem szukać serwisu który przeprowadzi naprawę, takowy znalazłem i Ave jest w trakcie odrodzenia. Przeszła mnie przez chwile myśl sprzedać, ale jak zacząłem szukać co mógłbym kupić w tym przedziale cenowym szybko się zniechęciłem i postanowiłem ją zatrzymać a sobie zaoszczędzić nerwów związanych z oględzinami aut u "Mirków" którzy zapewniają zawsze stan idealny.

DO SEDNA !!!

Pytanie brzmi czy po takowej naprawie uszczelki pod głowicą (oczywiście komplet z planowaniem, uszczelnianiem itp.) a naczytałem się sporo, że w tych modelach często się to zdarzało cena mojej AVE rośnie czy maleje ? Tak jak jej atrakcyjność na rynku wtórnym ? Nie potrafię odpowiedzieć sobie na to pytanie a dręczy mnie już od jakiegoś czasu.

Pytanie drugie : Żeby dostać się do głowicy mechanik musiał sporo rozebrać, przy tej okazji zażyczyłem sobie wymianę rozrządu, wymianę wszystkich filtrów, olejów oraz płynów.
Może macie jakieś sugestię co jeszcze można zrobić po drodze?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi !!!
Miłego dnia.


Że łańcuch wymieniasz znaczy się?

_________________
BLACK MAMBA by ARI <------ kliknij tutaj


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda