TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 paź 2017, o 16:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 mar 2007, o 12:31 
Jaki olej lać do TD, przejechane 245tys? Półsyntetyk czy już mineralny ? Auto z 98 roku.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 mar 2007, o 19:32 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Zależy na czym teraz jeździsz...
Jeśli na mineralu, to nie polecem przejscia na (pół)syntetyk.
Zazwyczaj przejście na "wyższy" nie jest wskazane (szczególnie przy takim przebiegu).

Na pewno weź olej dedykowany do diesli...

Z syntetyków np.:
- Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40
- Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Z półsyntetyków:
- Mobil Super S Turbo Diesel
- Castrol Magnatec Diesel 10W-40
Z mineralnych:
- Mobil Super M Diesel 15W-40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2008, o 22:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:48
Posty: 56
Lokalizacja: Wołomin
Proponuję VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 5L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 07:55 
Zależy jaki masz nalany, nie lej jeszcze minerala, jeśli nie jest nim teraz zalana, bo po co.

Z półsyntetyków polecam:
Castrol Magnatec Diesel 10W-40
za 4L-110Zł
Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40
za 4L-89zł
Valvoline MaxLife Diesel 10W-40
za 5L-140zł

Generalnie najbardziej polecałbym CASTROL'A, ponieważ to olej zalecany do Toyot, ale jak chcesz zaoszczędzić i kupić dobry olej to Mobil też może być, Valvoline jest porównywalny cenowo do CASTROL'A więc zależy co wybierzesz. Ja polecam CASTROL


Góra
  
 
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 09:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
hr_rekrut napisał(a):
Jaki olej lać do TD, przejechane 245tys? Półsyntetyk czy już mineralny ? Auto z 98 roku.


Ja leje Mobil One Super S Turbo Diesel 10W-40 i nie narzekam. Tym bardziej, że na liczniku niby 130 tys. km w co nie wierze. Zalałem bo nie wiedziałem co było wcześniej i myślę że się nie zawiodłem. Od ostatniej zmiany( a zbliża się druga) dolałem może połowę szklanki, więc chyba olej się sprawdził na dużym przebiegu. Choć korci mnie przejść na jakiś pełny syntetyk, ale skoro teraz jest dobrze to nie będę kombinować, bo to się źle kończy w moim przypadku :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 09:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2008, o 10:03
Posty: 99
Lokalizacja: Luciejów/Łódzkie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Też leję ten sam olej co Disaster, przebieg mam dużo większy - 205 tys. km i też mam co do niego wątpliwości - myślę, że może mieć ze 100 tys. więcej. Na nic nie narzekam i oleju praktycznie nie dolewam, jeśli jeżdżę spokojnie, a zazwyczaj tak właśnie jeżdżę.

_________________
Avensis T22 sedan 2,0 TD 1998 r. -> Avensis T22FL kombi 1,8 vvt-i 2000 r. -> Avensis T25 liftback 2,0 D4D 2003 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2008, o 13:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2007, o 22:30
Posty: 127
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 diesel
Jeżeli nie masz zalanego minerala polecam półsyntetyk Midland 10W40 (w autku licznik wskazuje na 185 kkm). Jestem bardzo zadowolony z tego oleju. Ubytki prawie żadne.
Tutaj masz kilka słów o tym oleju.

_________________
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 21:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2008, o 23:48
Posty: 56
Lokalizacja: Wołomin
proponuje to przeczytać oczywiście poglądowo-http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
ostatnio koleś wlał VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 do BMW 93r. tds-a przejechał 6000km
zero brania oleju i pocenia pod uszczelkami znikły.
Ja przetestowałem na agregacie (silnik TD stoi w mało przewiewnym pomieszczeniu to ciągle były problemy z jego przegrzewaniem) olej Liqui-Moly MoS2 Leichtlauf SJ/CF, EC I (5l -141zł ) i nie powiem po 3 mth. temp. na chłodzeniu spadła o 10-15 stopni to wnioskuję że i tarcie elementów w silniku mocno spadło.

[ Dodano: 2008-05-19, 22:21 ]
Proponuję jeszcze przeczytać :http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

[ Dodano: 2008-08-22, 00:07 ]
Przed wyjazdem na wakacje dokonałem zmiany oleju. Ave ma 182 tyś przebiegu,wybór padł na VALVOLINE Max Life Diesel 10W-40.Zaraz po wymianie zanikło poranne klepanie zaworów przy jeździe na zimnym silniku. Przejechane 5800km oleju ubyło ok.0,3-0,35l.(chyba w normie) max.prędkość podróżna 130km/h, ze względu na wysokie mandaty :-D .
Chyba zostanę już przy tym oleju (kusiło mnie na zalanie syntetykiem VALVOLINE MaxLife 5/40)ale częściej zmienię-co 10tyś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2010, o 22:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Również polecam Valvoline Max..... 10w40 ,rzeczywiście jest to dobry olej silnik równopracuje mimo ochłodzenia znikło poranne mocne klekotanie przeb. 236tys. TD.'98 Wcześniej był Mobil 10w40 i było dużo głośniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 paź 2010, o 08:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Tak, potwierdzam że na mobilu głosniej moja chodzi niż na Valvolinie. Z tym że mój to T22 1,8 ben.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 11:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Obrazek Obrazek
ostatnio wymieniałem uszczelke pod klawiaturą i tak wygląda mój TD (260tys.) po stosowaniu od kilku zmian Valvoline 10w40maxlife systematycznie co 10tys.wym.
Nie zauważyłem żadnych nagarów i zanieczyszczeń,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 11:56 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6972
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 822
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Elegancko :ok:
Aż miło popatrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 12:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Wniosek sam się nasuwa, że olej często wymieniany nie musi być aż super wysokiej jakości...
Jestem teraz spokojniejszy, że używając Mobila 10W40 to pojeżdżę trochę i nie będę miał problemów ;) zwłaszcza, że mi nie pije oleju :brewki:

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2011, o 15:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lip 2009, o 22:40
Posty: 8
Lokalizacja: opo
Wybrałem Valvoline max life 10w-40. Od 3 sezonów bez zarzutu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 00:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Coś naszłomnie aby na okres zimowy zalać 5w40 ,wybrałem Q.S. de lux.Według informacji producenta jest to półsyntetyk.
Jak narazie silnika mi nierospóściło,w sumie cięzko mi powiedzieć bo od dawna mam wyciek na pompie oleju i zawsze widze plamke rano ;-( .Tylko,że w kraju skąd pochodzi nie ma najlepszej opini,pozostawia ponoć jakąs zawiesine....
no i mój turbo dziadek ma juz 280tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 00:59 
Przejmujecie sie tymi przebiegami... Moj mial 325 kkm jak go sprzedalem i do 315 jezdzil na syntetku Mobil 1 5w50. Silnik 1.8 benzyna. Jesli dla Was 245, 280 kkm to JUŻ niewiadomo jak duzo i zastanawiacie sie czy lac minerał czy nie to lejcie ten 'wyzszy' olej, bo to dopiero polowa zywotu Waszych diesli. :ok:


Góra
  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 01:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
problem w tym ,że tak naprawde nikt niewie ile auto sprowadzone ma przebiegu ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2011, o 08:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 23:13
Posty: 195
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D | Box
Ja zawsze patrzyłem jakie mam spalanie oleju. Jak zaczynało przekraczać sensowne normy (200-250ml na 1000km to u mnie granica psychologiczna, mimo, że producent podaje, że i 1l na 1000km to jeszcze w normie) to zmieniałem na wyższy (syntetyk -> półsyntetyk -> mineralny). Teraz mam oficjalnie prawie 215kkm (mechanik ocenia go na tyle +- 50kkm, więc maks może mieć 270kkm) i spala mi 100ml na 1000km Motula Synergie 6100 10W40. Dodam, że mam go zaboxowanego, więc teoretycznie silnik trochę bardziej wysilony.
Jak badałem ten temat, to większość opinii mówiło, żeby jeździć na syntetyku jak najdłużej (byli tacy, który mieli przebiegi grubo powyżej 300kkm i jeszcze lali 5W30/5W40, szczególnie w mniej wysilonych autach), a dopiero jak się jego zużycie zwiększa przechodzić na półsyntetyczny.
Może źle do tego podchodzę, ale jeśli musiałbym zmienić już na mineralny to oznaczałoby, że silnik już zaczyna się nieubłaganie zbliżać do remontu i trzeba szukać nowego auta. W polonezie jeździłem na mineralnym, Avensis to inna klasa i jemu należy się dobre smarowanie:)

_________________
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 21:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2010, o 19:07
Posty: 4
Lokalizacja: Wyszków
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 TD
ja wlewam Shell Super Diesel HX-5 15W 40 bardzo dobry olej, nic nie ubywa, ani razu nie dolewałem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 23:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2010, o 21:57
Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
Ja jeżdżę na Liqui Molli półsyntetyku 10W/40 specjalnie skomponowanym do silników z dużym przebiegiem, mój ma obecnie 200 tys. i jest raczej oryginalny, oleju troszkę bierze nie wiem dokładnie ile na tysiąc km, ale nie wiecej niż 100 ml.
Nie wiem czy mój wybór oleju był trafny, jak prawie 2 lata temu kupowałem auto od Niemca to jeździł cały czas na półsyntetyku Castrola, ja długo robiłem rozeznanie u kilku specjalistów co mam lać i większość poleciła Liqui Molli, lub ewentualnie półsyntetyk Texaco (jest sporo tańszy). Texaco używałem w kilku poprzednich autach i to jest świetny olej, mniej znany bo nie potrzebuje reklam.
Efekt źle dobranego oleju jest widoczny dopiero po długim czasie, ale jedno na pewno jest słuszne - nawet najlepszy olej nie zapewni długiej eksploatacji silnika bez wymiany oleju, więc lepiej wymieniać nawet nieco częściej niż zaleca producent, tym bardziej że w naszych warunkach drogowych silniki maja gorzej niż w tej bardziej cywilizowanej części Europy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 08:11 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
Yeti napisał(a):
Nie wiem czy mój wybór oleju był trafny, jak prawie 2 lata temu kupowałem auto od Niemca to jeździł cały czas na półsyntetyku

no to nie był trafny kolego, ten silnik powinien pracowac na 5w30 B1/B5 więc na 10w40 go katujesz, szczególnie w zimie. zmien na właściwy! wszelkie opinie że z 1/2 syntetyka nie przechodzi się na pełny to brednie! zastosuj płukankę do oleju (LM, Millers) przed zmianą i śmigaj :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 17:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 07:33
Posty: 371
Lokalizacja: DĘBLIN
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD CTE
5w30 nawet z dużym przebiegiem 300tys czy to dobra opcja i jaki proponujesz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 00:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
chyba 5w30 nie bardzo mamy silniki które pamietają jeszcze Carine ,a tu oliwa raczej musi być tłusta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 07:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wg. instrukcji 5w30 jest wystarczajaco tlusta :jezyk: , tlustszy jest tylko tran ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 23:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 11:42
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Starlet
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 2C-TE 4E-FE
Ja mam już 254tys i teraz na pewno zaleje 5w30 B1/B5 najtrudniejszy wybór to marka oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 08:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 07:33
Posty: 371
Lokalizacja: DĘBLIN
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD CTE
stan 33 a teraz na czym śmigasz i czemu taka decyzja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 12:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 lip 2011, o 11:42
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Starlet
Nadwozie: inne
Rocznik: 1999
Silnik: 2C-TE 4E-FE
teraz śmigam na texaco havoline ultra s 5w40 HC, wlewając go myślałem że to syntetyk przejechałem na nim 6tys ubytek 3mm na bagnecie a więc prawie nic. I teraz szukam coś jeszcze lepszego (5w30)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 23:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Ja zpowrotem zalewam 10w40 uszczelniacz na pompie nie wytrzymał i mocno się zsikał przedtem nie było aż tak żle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2012, o 23:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Zakończyłem wymiane uszczelnień pompy oleju i przy tej operacji trzeba zdemontować miske ,spodziweałem się jakiegoś szlamu czy coś takiego a tu nic miska jak i silnik bez jakichkolwiek zanieczyszczeń Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2012, o 08:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 07:33
Posty: 371
Lokalizacja: DĘBLIN
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD CTE
ja zaleje teraz 10w40 valvoline maxlife ,a ty


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda