TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 25 paź 2014, o 07:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 271 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sty 2009, o 23:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 170
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
Szukałem, ale nie mogę znaleźć. Chociaż nie wydaje mi się, żeby takiego pytania nie było jeszcze na forum, to jednak poproszę Was jeszcze raz o podpowiedź: jak sprawdzić świece żarowe w D4D w VE T25 z 2004 roku?

Po zdjęciu osłony silnika są one umieszczone w po przeciwnej stronie niż wtryskiwacze, połączone jedną listwą z plastikowymi nakładkami? Są na 12V? Bo jeśli tak, to po odpięciu listwy mogę podac na nie bezpośrednio prąd z akumulatora i zaobserwować, czy iskrzy między kabelkiem a świecą, co oznaczałoby przepływ prądu? Można też wykręcić i sprawdzić jak się rozgrzewają. Można ewentualnie sprawdzić oporność?

Mam nadzieję, że wykażecie się cierpliwością i pokażecie odpowiedni link, lub odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 20:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 311
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Tak ta listwa jest od zasilania świec. Musisz ją zdjąć ze świec ( ale nie odpinaj z niej przewodu zasilającego bo niema takiej potrzeby ) i do każdej świecy podając prąd z (+ akumulatora auta (12V)) zobacz czy iskrzy to najprostszy sposób . Świeca sprawna pobiera około 9 A ( amper).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 21:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
ZORBA napisał(a):
Tak ta listwa jest od zasilania świec. Musisz ją zdjąć ze świec ( ale nie odpinaj z niej przewodu zasilającego bo niema takiej potrzeby ) i do każdej świecy podając prąd z (+ akumulatora auta (12V)) zobacz czy iskrzy to najprostszy sposób . Świeca sprawna pobiera około 9 A ( amper).


Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki, bo jesli dotknie ona gdzies masy to podczas proby zalaczenia swiec zrobi zwarcie.

P.S.
Jednostki odnoszace sie do wielkosci elektrycznych (analogicznie jak wszystkie inne) w polskim jezyku sie odmieniaja - ampery, wolty, waty, omy, farady, simensy, tesle, henry etc.
1A - jeden amper, 9A - dziewiec amperow :diabel:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 22:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 311
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki . Co to znaczy kolego BoB77 ??? Odnośnie odmiany " amper " to przepraszam ale w szkole elektrycznej nawet wykładowca na " PRACOWNI ELEKTRYCZNEJ" nie odmieniał . I tak mi też zostało :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2009, o 23:24 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
ZORBA napisał(a):
Niech tylko kolega nie probuje przekrecac stacyjki po odlaczeniu stacyjki . Co to znaczy kolego BoB77 ???

Odnośnie odmiany " amper " to przepraszam ale w szkole elektrycznej nawet wykładowca na " PRACOWNI ELEKTRYCZNEJ" nie odmieniał . I tak mi też zostało :nuda:


To znaczy ze jak zasili ta listwe a ona bedzie dotykala silnika na przyklad to przy prezkreceniu kluczyka komp bedzie chcial wlaczyc swiece, zasili listwe a obwod sie zamknie przez mase palac bezpiecznik w najlepszym przypadku.

A odnosnie odmiany, to pewnie Walesa tez nie odmienia, ale na przyklad na Wydziale Elektrycznym Politechniki Wroclawskiej karcili i zapewne dalej karca za poslugiwanie sie jezykiem pana z blyskawica na plecach kombinezonu. A niech reka boska kogos broni, aby napisal amper w pracy magisterkiej majac na uwadze wieksza liczbe niz 1. :tak:

Podobnie jest z gramami, newtonami, metrami. Tez sie odmieniaja :chytry:

Sorry za OT.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 11:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 170
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
Odpiąłem listwę i sprawdziłem wszystkie świece na obecność iskrzenia - na każdej iskrzyło. Zmierzyłem jeszcze oporność, wszystkie miały w okolicach 1,5-1,4oma. Niestety nie sprawdziłem poboru prądu. Czy na podstawie oporności można stwierdzić, że są ok.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 12:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
kysior napisał(a):
Odpiąłem listwę i sprawdziłem wszystkie świece na obecność iskrzenia - na każdej iskrzyło. Zmierzyłem jeszcze oporność, wszystkie miały w okolicach 1,5-1,4oma. Niestety nie sprawdziłem poboru prądu. Czy na podstawie oporności można stwierdzić, że są ok.?


Pomiar samej rezystancji powienien byc wystarczajacy. O ile mi wiadomo, to pobor pradu przez swiece zarowe to zwykle kilkanascie amperow wiec u Ciebie zmierzona rezystancja wydaje sie troche duza.

Nie chcialbym jednak wprowadzac w blad, bo nie znam dokladnych parametrow swiec D4D wiec moze ktos kto dysponuje nowa swieca moglby zmierzyc jej rezystancje i podac tutaj.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 13:09 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Ja myślę że jest ok rezystancja, uwzględniając jakiś tam błąd miernika. Pewnie rezystancja takiej świecy zmieni się w jakiś sposób wraz ze wzrostem temperatury. W każdym razie świece masz sprawne.

Bob77, zakradł Ci się mały błąd - prąd w Amperach nie w Ohmach, zmień bo będzie myliło ludzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 13:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1040
Lokalizacja: Wrocław
bobikos napisał(a):
Ja myślę że jest ok rezystancja, uwzględniając jakiś tam błąd miernika. Pewnie rezystancja takiej świecy zmieni się w jakiś sposób wraz ze wzrostem temperatury. W każdym razie świece masz sprawne.

Bob77, zakradł Ci się mały błąd - prąd w Amperach nie w Ohmach, zmień bo będzie myliło ludzi.


Hehe, nie przeczytalem co napisalem przed wyslaniem. Dziex.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 13:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 170
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
Oki, dzięki w takim razie bardzo. Czasami, jak jest zimno, to Avka odpala mi dopiero za drugim razem, myślałem, że to świece może.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 13:42 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Ja twierdzę że jest jakiś błąd konstrukcyjny, może za słaby rozrusznik, może świece źle dobrane albo coś jeszcze innego. D4D bardzo charakterystycznie się uruchamia, w żadnym innym aucie nie spotkałem się by tak długo musiał kręcić rozrusznik. Ja się z tym pogodziłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 13:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 311
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
kysior powiadasz że rezystancja świecy wynosi 1.4-1.5 oma . I=U:R więc 12V : 1.45 oma =8.27 ( I ) . U mnie też widziałem przy sprawdzaniu świec że pobór prądu wynosił około 9 amperów . Więc u Ciebie jest OK. Pamiętaj że po włączeniu zapłonu kontrolka grzania świec świeci przez 3 sek ale świece mają jeszcze zasilanie przez około 10 sek.[/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2009, o 15:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 23 lip 2008, o 11:24
Posty: 170
Lokalizacja: Trzebinia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D
bobikos napisał(a):
Ja twierdzę że jest jakiś błąd konstrukcyjny, może za słaby rozrusznik, może świece źle dobrane albo coś jeszcze innego. D4D bardzo charakterystycznie się uruchamia, w żadnym innym aucie nie spotkałem się by tak długo musiał kręcić rozrusznik. Ja się z tym pogodziłem.


A to znaczy, że nie kończy mi się silnik :) To dobrze :) Dzięki

[ Dodano: 2009-01-27, 14:37 ]
ZORBA napisał(a):
kysior powiadasz że rezystancja świecy wynosi 1.4-1.5 oma . I=U:R więc 12V : 1.45 oma =8.27 ( I ) . U mnie też widziałem przy sprawdzaniu świec że pobór prądu wynosił około 9 amperów . Więc u Ciebie jest OK. Pamiętaj że po włączeniu zapłonu kontrolka grzania świec świeci przez 3 sek ale świece mają jeszcze zasilanie przez około 10 sek.
[/quote]

Oki, zakładając jeszcze, że napięcie było w granicach 12,5 V to jeszcze bardziej zbliża mnie to do 9 Amperów :)

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2009, o 10:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 wrz 2008, o 14:45
Posty: 18
Lokalizacja: Mielec
bobikos napisał(a):
Ja twierdzę że jest jakiś błąd konstrukcyjny, może za słaby rozrusznik, może świece źle dobrane albo coś jeszcze innego. D4D bardzo charakterystycznie się uruchamia, w żadnym innym aucie nie spotkałem się by tak długo musiał kręcić rozrusznik. Ja się z tym pogodziłem.


Zapraszam do poczytania także o rozrusznikach w D-4D - tych BOSCH-owskich (montowanych w montowni w Anglii). Niestety w większości przypadków problemów z zapłonem przyczyną są te rozruszniki (aczkolwiek nie zawsze). Są po prostu za słabe a z czasem (gdy się trochę wyekspolatują i zabrudzią) słabną jeszcze bardziej co szczególnie daje się we znaki w zimie.
Niestety przerabiałem już ten temat u siebie nie raz. Zanim doszedłem do rozrusznika także sprawdzałem świece, czujniki temp. itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 11:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 lut 2009, o 16:18
Posty: 42
Lokalizacja: Żory
bobikos napisał(a):
Ja twierdzę że jest jakiś błąd konstrukcyjny, może za słaby rozrusznik, może świece źle dobrane albo coś jeszcze innego. D4D bardzo charakterystycznie się uruchamia, w żadnym innym aucie nie spotkałem się by tak długo musiał kręcić rozrusznik. Ja się z tym pogodziłem.


Też tak myślałem, ale nie dawało mi spokoju, że moja Avka pali dopiero po 20 sekundach kręcenia. Okazało się, że 2 świece były walnięte. Oryginały, na których bryczka zrobiła 150kkm. Wymieniłem wszystkie 4-ry w ASO na DENSO - fakt zapłaciłem 520 z robocizną, ale mam spokój i pali po 2-3 sekundach.
pzdr.

_________________
Japan cars are the best


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2009, o 11:55 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 cze 2008, o 07:34
Posty: 768
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: ZNR11L- Wersacze
Rocznik: 2007
Silnik: 1ZZFE-benzyna
Dzisiaj z ciekawości sprawdzałem ze stoperem w ręku ile czasu zajmuje odpalenie przy urwanej jednej świecy żarowej w T25 D4D przy temp. +1 C - czas 3-4 s .

_________________
Włóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2009, o 09:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
Witam.
Jakie świece polecacie do avy T22 (nie koniecznie oryginalne). Czy można stosować świece różnych producentów (np. jak mam dwie uszkodzone i tylko je chce wymienić). Wiem że aby wyniemić świece, trzeba odkręcać osłonę silnika, i szukać ich koło wstrysków, ale nie bardzo wiem gdzie i jak, prośba o jakiś mały tutorial(ewentualnie link do tematu).
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2009, o 23:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
Świece wymienia sie wtedy gdy sie przepalą nie ma określonego okresu. Jeśli wóz bez problemu odpala w niskich temperaturach to nie ma co cudować i być nadgorliwym. W nowoczesnych silnikach świece działają dopiero w minusowych temperaturach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2009, o 13:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
dobra, a czym trzeba się kierować kupując takie świece. Na allegro tego jest w brud: NGK, BOSCH, Champion, Daihatsu itd. Szukam czegoś taniego, Daihatsu są za 25 zł/szt.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 17:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 20:50
Posty: 11
Lokalizacja: Evesham
Witam. Też chciałbym się dowiedzieć jakie świece wstawić? Rozważam pomiędzy NGK Y-531J a CHAMPION GLOW PLUG CH302. A może jeszcze coś innego? Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 23:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
Polecam NGK i BERU miałem Championy w benzynie i mam z nimi nie miłe doświadczenia. Steel, wszystko zależy od portfela :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2009, o 13:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
Ale beru zazwyczaj jest do niemieckich aut, tylu skoda, VW, itd... Czy one też pasują do Toyoty ?
Tańsze które znalazłem na allegro:
http://allegro.pl/item757949748_swiece_ ... oyota.html
http://allegro.pl/item757963537_swiece_ ... _d_td.html

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2009, o 13:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1621
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 68
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
do td chyba tak, ale do d-4d beda za krotkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2009, o 19:31 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 maja 2009, o 13:17
Posty: 74
Lokalizacja: wlkp.
Pochwały: 6
witam pytanie odnośnie świec ile czasu zajmuje im nagrzanie sie ja moje po wykręceniu podłączyłem do prądu po około 15s sa dopiero czerwone na połowie długości, zanim sie zaczna robic czerwone to mija chyba z 5s. moze ktos sprawdzic jak to wyglada z nowymi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2009, o 22:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
SEBA6772, jeśli grzeją to nie kombinuj wszystko gra jak trzeba :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2009, o 09:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
Witam szanownych posiadaczy ave.
Czytam na forum o świecach żarowych i dochodzę do wniosku, że nigdzie nie ma, jak to zrobić krok po kroku z zaznaczeniem na co uważać (np. dokręcanie, smarowanie gwintu przed wkręceniem świecy). Pytanie TYLKO do osób, które to robiły i widzą o co common.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2009, o 11:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
i myślę że nikt tu takiej nie będzie Ci zamieszczał bo jak nie umiesz sam bez podpowiedzi to nie dotykaj się. Ze świecami często jest problem z wykręceniem, bo właśnie ktoś niedoświadczony je wcześniej za mocno przykręcił. Urywają się itp, trzeba rzeźbić i kombinować a w najgorszym wypadku rozbierać silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2009, o 13:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 311
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
W T25. Zdejmujesz pokrywę silnika ( 5 nakrętek ) i po jej zdjęciu między silnikiem a kolektorem ssącym ( czyli w str przodu auta ) masz metalową listwę przykręconą czterema nakrętkami ( na ich wierzchu są jeszcze plastikowe nakładki ) do świec żarowych .Odkręcasz te cztery plastiki i cztery nakrętki ( klucz nasadowy 10 mm ) i jeszcze musisz odkręcić po lewej str śrubę od przewodu zasilającego listwę. Po zdjęciu listwy masz już indywidualny dostęp wo wszystkich świeć żarowych . Ja je sprawdzam przez podłączenie zwykłego jednego kabla do + na akumulatorze a drugą jego str dotykam do nagwintowanego pręta na świecy , jak jest mała iskra przy zetknięciu to jest OK jak jej brak to spalona. Jeśli jest spalona to na zimnym silniku zalej jej gniazdo na noc jakimś dobrym penetratorem i próbuj rano , ale delikatnie , z wyczuciem nie na siłę !!!

W przypadku urwania jechać do : http://avensis.info/viewtopic.php?t=5602
Byłem tam i oni bez problemu wyciągnęli mi urwaną świecę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 08:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2009, o 19:56
Posty: 50
Lokalizacja: Suwałki
witam.
Cytuj:
Jeśli jest spalona to na zimnym silniku zalej jej gniazdo na noc jakimś dobrym penetratorem i próbuj rano


a profilaktycznie zalać wszystkie kanały, w celu wyczyszczenia ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2009, o 23:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:28
Posty: 74
Lokalizacja: Piaseczno
zalać aby nie urwać śruby... co chcesz tam czyścić wymień uszkodzoną lub wszystkie cztery i po krzyku..
pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 271 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal