TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 gru 2018, o 19:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 11:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:34
Posty: 38
Lokalizacja: dolnoslaskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 diesel
piokli napisał(a):
Może EGR zawiesił się i jest cały czas otwarty. Jak nie czyściłeś to zrób to, przeczyść i rozruszaj dokładnie, opis na forum.

tak prawdopodobnie pójdę w kierunku przeczyszczenia - EGR, kolektor ssący, i być może przepustnica i jeszcze sprawdzenie intercoolera.

piokli napisał(a):
Jeżeli nie EGR, to może któryś wtryskiwacz leje paliwem zbyt szczerze.


jak to mogę sprawdzić? parametry jakie otrzymałem (w sensie na wydruku od nich) po czyszczeniu wtrysków to:
1 : 0,472 mm3
2 : -0,779 mm3
3 : -0,935 mm3
4 : 0,941 mm3

injection volume : 6,86 mm3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 12:01 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jeżeli przed czyszczeniem wtryskiwaczy (układu paliwowego) nie dymił, a zaczął "nagle" to raczej wykluczył bym, że nagle zarósł nagarem kolektor ssący.

Na początek nie ruszaj kolektora ani przepustnicy, tylko wyjmij i rozruszaj EGR, aby na pewno domykał się viewtopic.php?f=71&t=3975
30 minut pracy do samodzielnego wykonania dla każdego i będziesz wiedział czy to nie z powodu otwartego stale EGRa.

Zrób to i napisz jakie efekty, będzie dalej analizować Twój przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 19:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:34
Posty: 38
Lokalizacja: dolnoslaskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 diesel
hm, no i co tu myśleć.. nie zabrałem się za ERG, nie zdążyłem.
od razu zaraz po pracy podjechałem tam gdzie robili czyszczenie wtrysków, z lekko mówiąc 'reklamacją'. szukali, sprawdzali, oglądali czy gdzieś obejma nie puściła,.. sprawdzili w komputerze czy ERG podaje dobrą ilość powietrza i było idealnie. podłączyli do komputera , sprawdzili wtryski a tu wyskakuje korekcja aż -2 , -3 !!
sugerowali coś że paliwo kiepskie,.. normalnie cholera wie o co chodzi , w końcu auto wyjechało na 'przepalenie', wróciło po pół godzinie i podobno było na trasie, jechane z prędkością pow 150 km/h .. i jak ręką odjął !
teraz jest zero spalin nawet przy maksymalnie wysokich obrotach i ostrym gazowaniu z rury wydechowej nic sie nie wydostaje, silnik ma z powrotem moc, jest nawet lepiej niż przed czyszczeniem.
nie wiem co myśleć - w ciągu jednego dnia auto zaczęło dymić i z dnia na dzień tracić moc (dzisiaj rano przy 40 na godzinę były kłęby dymu z tyłu), a tu w ciągu jednej ostrej jazdy kłęby dymu zniknęły a silnik odzyskał moc ?
kurde nie wiem, ale ważne że działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 19:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:34
Posty: 38
Lokalizacja: dolnoslaskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 diesel
acha, 'przepalanie' w trasie trwało 30 minut a gdy sprawdziłem licznik to widać było że auto przejechało jedynie 20 km.
niedługo jeszcze podjadę dla pewności sprawdzić korekcję w innym miejscu - tak dla pewności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2013, o 22:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Witajcie.Choć w innym poście pisałem,że dałem sobie spokój z dymieniem to jednak nie mogę przestać o tym myśleć :nonono:
Gdzieś tu na forum czytałem że jak przy butowaniu zakopci na 2-3 sek to jest ok.Dziś sprawdzałem na trzecim biegu przy ok 2400 obr dałem w pedał do dna i w ciągu tych trzech sekund doszedł chyba do 130 km/h czyli musiałem zmienić bieg...Fakt zakopcił na początku że było widać chmurę dymu w lusterku wewnętrznym ale tylko przez ok 2 sek..Podobny efekt dała jazda za autem...przy agresywniejszej zmianie biegów kopcił do trójki ale tylko na początku..potem ustawało i było w miarę ok.Przy jednostajnej jeździe nie ma dymienia.Mocno dymi także po długim postoju jak jest zimny-zanim dojdzie do temp.właściwej to na każdym biegu dymi...potem jakby się uspokaja ...Jak jadę normalnie to dymu za mną nie widać ale na pewno trochę kopci.Wydaje mi się że zaczęło kopcić po czyszczeniu egr-u,nie wiem do końca.Przepływka czysta-leciutko przemyłem wnętrze spirytusem salicylowym na waciku zrobiłem to baaardzo delikatnie-druciki w środku pozostawiły niewielki brud na waciku.Przeczyściłem pompę oraz wtryski bezpośrednio LM Diesel Spulung...Może trzeba wlecieć na banę i jej przywalić ze 170km/h w zasadzie jeżdżę wokoło komina i traski po 50-60 km nic więcej...Został Intercooler...Jak to draństwo zdjąć???Wykręcić belkę i górą czy jak???Z zewnątrz nie widać żeby był jakoś zabity błotem ale chodzi w głównej mierze też o środek czy tak??Nie wiem co jeszcze zostało do zrobienia?A te czujniki na przepustnicy pod zaworem egr???Je też można wykręcić i wyczyścić?Po wypłacie pojadę zrobić korekcję wtrysków i to mi wszystko właściwie wyjaśni...Ale do tej pory chciałbym coś jeszcze zrobić od siebie...Zaczyna się sezon urlopowy i zaczną się wyjazdy,więc czasu nie ma za wiele...
Darek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 cze 2013, o 21:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 21:34
Posty: 12
Marka: totota
Model: t25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d 116km
Witam,też mam taki problem z dymieniem,wykonane praktycznie wszystkie czynności które powinny wyeliminować dymienie,ale niestety nie mogę się pozbyć chmurki za autem.EGR, kolektor, przepustnica, przepływka czyste, korekcja wszystkie na 0,3 ,posprawdzane cały dolot szczelny,i nadal kopci ale dziwne,przy niskich obrotach(na wolnych i przy odpalaniu nie),na wysokich podczas przyspieszania czyściutko.Stojąc na wolnych obrotach delikatne kopnięcie w gaz tak do 1.5-2 tyś,i tak parę razy i za każdym razem czarna niemała chmurka z rury, ruszając szybciej chmura na starcie potem nic czyściutko aż do końca obrotomierza.Serwis sprawdzał wartości z czujników i wszystko w normie,może jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2013, o 10:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
No...tak jak u mnie...Może to katalizatory są pozapychane i nie wyłapują sadzy tak jak powinny (zaczytane z innego forum samochodu na literę F...)Czekam na korekcję ....wtedy zobaczymy,na zimnym przy ruszaniu bardzo dymi...jak klekocze -jak przestanie klekotać to potem już nie dymi tak bardzo,a jak tak to niewiele...Przy odpalaniu,nawet po długim postoju-bez dymka...
Darek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 22:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 21:34
Posty: 12
Marka: totota
Model: t25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d 116km
mam pytanie bo problemy z dymieniem zmniejszyły sie po odpięciu EGR-a,teraz jes tmocniejsza z dolu nie kopci przy ruszaniu (prawie) wcale,nadal jednak przy kilku krotnym dodaniu gazu do 1200-1500 obr,widać chmurki z rury,egr jest czysty bo czyściłem go 2 razy w ciągu tygodnia,na pewno się zamyka do końca(jest szczelny)pracuje bez zacięć,więc w czym jest problem że po odpięciu kostki problem znika,nie calkowicie tak jak opisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 11:35 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
bob82 - ja diagnozuję podobny problem i pomimo dobrych korekcji wtrysków, to wartość "injection volume" dla wtrysków jest poza normą i to może powodować przelewy na wtryskach = dymienie z rury.
Warto zrobić kompleksowe testy - ja generuję kilknaście zakładek z danymi w excelk'u :-)

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2016, o 10:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 22:35
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Avensis
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV D4D 116 km
Podzielę sie z Wami moim przypadkiem i rozwiązaniem problemu. Miałem problem z kopceniem na czarno z silnika 1CD-FTV Avensis 2003 rok, 116 KM ale tylko przy podłączonej wtyczce EGR. Eliminowałem wszystko co teoretycznie wpływa na dawkę paliwa i powietrze poprzez czyszczenie, wymianę lub podmianę włączenie z wtryskami, testy drogowe, kilku specjalistów od Toyot z woj mazowieckiego i nic. Oczywiście każdy obstawiał uszkodzony zawór EGR. Jednak podmiana na 100% sprawny też nie przyniosła poprawy.
Zajrzałem do procedury serwisowej Black Smoke silnika 1CD-FTV jaką dostałem od kolegi z forum. Punkt 4 opisywał zależność EGR i przepustnicy. Wskazówka brzmiała "system działa poprawnie jeżeli podczas zamknięcia EGR przepustnica jest całkowicie otwarta". W moim przypadku po dodaniu gazu i trzymaniu na obrotach przepustnica przymykała się i otwierała ale nie zawsze do końca.
Dodam, że podczas czyszczenia kolektora dolotowego umyłem też przepustnicę wiec nie ma mowy o zapchaniu jej przez nagar. Nie było też objawów falowania obrotów działało poprawnie. Przed wymiana przepustnicy rozmawiałem z mechanikami, którzy twierdzili, że przepustnica w dieslu służy do gaszenia auta.
Kupiłem używaną przepustnicę i po założeniu jej jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnej Toyoty.
Brak kopcenia i szybsze nagrzewania auta - wcześniej jeździłem z odłączoną wtyczką EGR.

Przy okazji:
W tym aucie wspomaganie jest hydrauliczne i niestety nie działa tak jak elektryczne. Jednak w mojej ocenie zbyt ciężko.
Po namowie kolegi zalałem strzykawkę preparatu Xado EX120 do wspomagania (cena ok 40zł) i eureka!!! Kręci się zdecydowanie lżej i nie słychać żadnego pisku z pompy.
Idąc za ciosem kupiłem preparat do oleju Xado 1Stage - jest dużo pozytywnych opinii o tym preparacie na różnych forach. Zaleję w tym tygodniu i podzielę się wynikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda