TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lut 2018, o 01:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 maja 2011, o 09:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Witam
Pisze bo chciałbym się poradzić w sprawie podkładek pod wtryskami. W zeszłym tygodniu robiłem remont głowicy. W zestawie uszczelek do głowicy były też takie miedziane podkładki pod wtryski i gumowe oringi. Ponieważ nie wiedziałem jak wybić te miedziane które siedzą w głowicy to złożyłem wszystko jak było. skutek jest taki że kompresja z jednej lub kilku komór spalania przedostaje się na góre i spod korka oleju wali niezłe ciśnienie. Zakupiłem w ASO nowe podkładki - te są już wykonane z aluminium. Wczoraj rano auto oddałem już do warsztatu diesel service żeby mi wymienili te podkładki. Wydawało się że dla fachowców żadna robota ale po pietnastej mechanik dzwoni że podkładki w ogóle nie chcą wyjść z głowicy, są strasznie zapieczone i auto zostaje do poniedziałku lub wtorku. Mówił też że muszą zastosować jakiś delikatny frez żeby je wyciągnąć. Tekst o frezie trochę mnie martwi. Czy ktoś miał podobne objawy z tymi podkładkami. Teraz tak myślę że mogłem poprosić zakład w którym regenerowałem głowicę o usunięcie tych podkładek. Czy to możliwe że podkładki są tak zapieczone? Z tego co mi mówił gość od głowic przed wymianą uszczelniaczy i szlifem była pół dnia w maszynie do czyszczennia. Nie wiem co mysleć.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2011, o 10:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Ja na Twoim miejscu cieszyłbym się, że to tylko podkładki. Mogło być znacznie gorzej! Wyrywanie wtrysków to raczej nieciekawa opcja. Miedziane podkładki po jakimś czasie użytkowania się rozpadają. Pierwsze objawy to, zmiana dźwięku pracy silnika, zaolejony silnik w okolicy wtrysków i czasami czuć spaliny w aucie. Gdy nie zrobi się tego na czas to wychodzi co wychodzi. Zakład w którym robiłeś głowicę powinien je usunąć bez pytania. Szukaj zakładu, który zrobi to porządnie, bo kwestia opiłków w komorze spalania po takim frezie to także niewesoła sprawa.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2011, o 10:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Na takim przedmuchu zrobiłem niecałe 100 km więc chyba nie będzie aż tak źle. Co do wyrwania wtrysków to nie bardzo mogę sobbie to wyobrazić skoro wtryski są przytrzymane za pomocą takich łap dokręcanych śrubami do głowicy:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200111 ... _2201.html

Myslę że skoro będą już coś frezować to zatkają dziury w podkładkach a potem opiłki wyciągną odkurzaczem. Jadę do nich w poniedziałek to pogadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2011, o 11:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Owszem stopka wtrysku jest przykręcana śrubą, ale zwróć uwagę, że 3/4 długości wtrysku siedzi w głowicy, w dziurze, która jest idealnie dopasowana kształtem do wtrysku. Takie przedmuchy, walą tam wszelaki syf, pod dużym ciśnieniem i powodują, że wtrysk potrafi się zapiec w utlenionym gnieździe. Przy próbie jego wyciągnięcia "po dobroci" można się zdziwić, a bez użycia specjalnego narzędzia sprawę można tylko pogorszyć. Po każdorazowym wyciągnięciu wtrysku, czyści się gniazdo, daje się nowe podkładki i smaruje wtrysk specpastą termoodporną. Podkładki baryłkowate po przykręceniu wtrysku odkształcają się i dlatego są jednorazowego użytku.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2011, o 16:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
No i jestem po odbiorze auta z warsztatu. Wymienione zostały podkładki miedziane pod wtryskami na te z zestawu uszczelek Ajusa - równie miedziane. Żeby wyciągnąć stare musieli je takby to powiedzieć "spłaszczyć" przy pomocy freza. Generalnie spod korka nadal wali ciśnienie ale jakby nieco mniejsze. Zostało sprawdzone również ciśnienie sprężania przy pomocy urządzenia SPCS 50 i wykres wykazał następujące cisnienia: 1 gar 30,5, 2 gar 31,5, 3 gar 30,5, i 4 gar 28,5 tak więc tu jest wszystko ok bo powinno być 28 lub więcej, minimum 23 a dopuszczalna różnica pomiędzy 5. Nie wiem - może podjadę jeszcze gdzieś z tym albo zobaczę sam czy wszystko dokręcone jak należy. Słyszałem że te podkładki powinno się dobijać czy jakoś tak żeby się ułożyły. Jakby co to mam jeszcze aluminowe zakupione w ASo więc może na te powinno się wymienić choć nie chciałbym drugi raz wydawać kasy na marne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2011, o 21:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
gdyby podkładki nie były szczelne to by pewnie silnik kompresji nie miał, stad chyba ten temat masz już załatwiony


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 14:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Sprawa się wyjaśniła całkowicie. Porównałem ciśnienie pod korkiem oleju u mnie z T25 2,2 D4D moich teściów z przebiegiem 90 tyś km i widzę że u mnie dmuchanie jest nawet mniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 14:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Paweł_G napisał(a):
Porównałem ciśnienie pod korkiem oleju u mnie z T25 2,2 D4D moich teściów z przebiegiem 90 tyś km i widzę że u mnie dmuchanie jest nawet mniejsze.

tylko tesciowi o tym nie mow :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 14:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
wrc napisał(a):
tylko tesciowi o tym nie mow :jezyk:


Za późno - teściu stał obok podczas oględzin. Tak walnęło że aż mi na twarz kropelki oleju poleciały ale to raczej zasługa centralnego umiejscowienia korka wlewu oleju - zaraz nad pracującymi wałkami rozrządu. Tu inżynierowie z Toyoty się nie popisali - w Golfie Mk3 1,6 też był korek wlewu oleju tak umiejscowiony ale wałek rozrządu był dodatkowo osłonięty do połowy taką osłoną :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 14:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ok, ale porównałeś jednak dwa zupełnie rożne konstrukcyjnie motory, 2.0 1cd i 2.2 2ad, wiec porównanie nie jest zupełnie miarodajne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 14:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Byłem przekonany że taka kompresja to silnik do remontu ale jak widać te diesle tak mają (to mój pierwszy diesel). Może nagram filmik i wrzucę w celach pogądowych.
Na YT znalazłem coś takiego - 37s:
http://www.youtube.com/watch?v=nBp-XqkM9dc

U mnie jest podobnie jak na filmie z tym że z bagnetu nic nie wali - to chyba objawa kończących się pierścieni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, o 14:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:52
Posty: 8
Lokalizacja: Biecz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDT
Witam w Nowy Roku życząc Wszystkim Wszystkiego Najlepszego.

Koledzy - proszę o pomoc - szukam uszczelniaczy wtryskiwacza d4d 2000r. Pracuje na 3 gary bo wali kompresją i olejem na zewnątrz.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, o 14:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
najszybciej w aso kolego: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2000_T ... _2201.html
numer OE: 23256-27010


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, o 15:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:52
Posty: 8
Lokalizacja: Biecz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDT
Kopiaste dzięki WRC.

Pozdrawiam Serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2012, o 01:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 08:38
Posty: 1824
Lokalizacja: Olsztyn/Rochdale
Pochwały: 147
Marka: Lexus
Model: IS 250 F Sport
Rocznik: 2012
Silnik: 4GRFSE
Jak już kupisz to napisz ile krzyczą za uszczelniacze w ASO, też musze wymienić... :-(

_________________
Części Avensis T22, Avensis T25 - priv


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2012, o 11:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1805
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2012, o 17:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 23:13
Posty: 195
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D | Box
Kurde, a ja się zastanawiałem skąd mam tam tę odrobinkę oleju zawsze...
Ciężko się to wymienia? Czy można to zrobić samemu jak np. świece (jak rozumiem to tylko kwestia odłączenia i wykręcenia wtryskiwaczy?!), czy warto raczej się pofatygować do warsztatu?

_________________
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2012, o 09:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Absolutnie bym się w to nie bawił samemu - podkładki siedzą bardzo głęboko w głowicy i trzeba mieć narzędzia i doświadczenie żeby je wyciągnąć i przy okazji nie wpakować niczego do cylindra na dole bo siedzą tam bardzo ciasno. Oryginalne miałem miedziane natomiast teraz mam zakupione w ASO aluminiowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2012, o 19:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2009, o 23:13
Posty: 195
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: D4D | Box
A jaki może być koszt samej robocizny? Bo jak gdzieś tu czytałem to te pierścienie i uszczelniacze będą kosztowały koło 200 zł...

_________________
Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2012, o 22:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:52
Posty: 8
Lokalizacja: Biecz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDT
Kpl. na jeden wtryskiwacz (3 elementy) 50 zł.
Tragedia bo żaden ASO nie ma na stanie - trzeba czekać dzień.
A i przy okazji uszczelke pod klawiature ok. 40 zł - mają w IC.
Wymiane lepiej zlecić zaufanemu mechanikowi albo patrzeć mu na ręce, żeby jakaś niespodzianka nie wpadła do głowicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2012, o 22:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
na takie rzeczy się stanów magazynowych nie ma, szczególnie do t22


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2012, o 23:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:52
Posty: 8
Lokalizacja: Biecz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDT
to są rzeczy pierwszej potrzeby - ponieważ nie da się dalej jechać a nie obciążają serwisu bo nie wiele kosztują
a T22 jeździ sporo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2012, o 09:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ok, każdy ma swoje zdanie, po mojemu to podkładki nie sa atrykulem pierwszej potrzeby, a t22 pod serwis zajeżdżają bardzo rzadko
wracajac do tematu: masz? wymieniłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2012, o 09:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1805
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
tez miałem je na następny dzień z samego rana i tak szybciej niz jaka kolwiek wysyłka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2012, o 10:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:52
Posty: 8
Lokalizacja: Biecz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDT
jestem po wymianie tych podkładek
może nie wiesz kolego - że jeśli wydmucha podkładke to silnik nie ma ciśnienia na tym cylindrze, auto słabnie i wali olejem
po przejechaniu ok. 1km wywaliło ponad litre oleju, przynajmniej silnik zakonserwowało bo brak wycieków i korozja łapie blok
analizując sytuacje- to prawdopodobnie przyczyniła się do tego wymiana oleju sama w sobie jak i mało prawdopodobne zmiana z castrola na elfa 10w/40


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 18:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 14:31
Posty: 186
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Sol
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Od pewnego czasu zauważyłem, że koło mocowania wtrysku nr 4, który zakończony jest nakrętką są plamy ropy albo oleju i jest tego w sumie sporo kropelek. Po dłuższej trasie i szybszej jeździe plamy są większe, kropelki są nawet na częściach obok. Podczas jazdy po mieście problem nie występuje. Wtrysk był wymieniany na oryginalny nowy po zimie, chyba w lutym ale nie pamiętam czy uszczelki i podkładki i co tam jeszcze też. Oleju nie ubywa ani nie przybywa stan jest ok.
Proszę o poradę czy mam kupić nową uszczelkę do wtrysku w ASO? Jaki jest koszt, silnik 2ad.

_________________
Cuộc sống giống như giấy vệ sinh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 18:48 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20502
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
taki temat istnieje, patrzales?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 19:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 14:31
Posty: 186
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Sol
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
wrc napisał(a):
taki temat istnieje, patrzales?

No właśnie nic szczególnego nie znalazłem.

_________________
Cuộc sống giống như giấy vệ sinh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 19:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1805
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Jesli te same co w 1cd to 28zł netto, gdyby byly inne to i tak pewnie kolo 30zł/szt ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 19:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 14:31
Posty: 186
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Sol
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Mam nadzieje, że to tylko sama uszczelka. Skoczę do Aso jutro i kupię, pokombinuję w garażu wieczorem. Trzeba by jeszcze te plamy czymś pomyć z silnika bo wygląda głupio tak zapaćkane :swirek:

_________________
Cuộc sống giống như giấy vệ sinh


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda