TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 maja 2017, o 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1947 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2007, o 13:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 gru 2007, o 22:59
Posty: 1
Lokalizacja: opole
jestem uzytkownikem toyoty d4d z 2003 roku. kupiony pare tygodni temu .
problem to rozruch gdy auto postoi kilka godzin / bez znaczenia czy zimno czy cieplo/
trzeba bezwzglednie pokrecic kilka razy rozrusznikiem.rozmawialem z poprzednim
wlascicielem mowi ze ten problem jest od nowosci .auto stalo kilka dni w serwisie autoryzowanym i mechanicy nie potrafili sobie poradzic z tym problemem /podlaczony komputer nie wykazal zadnych nieprwidlowosci/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2007, o 14:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
moze sprawdzic czy pompa sie nie zapowietrza np przez filtr paliwa ale skoro serwis nic nie znalazł to dziwne :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 20:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam ten sam problem... w ASO powiedzieli mi, że jest to wina rozrusznika - zbyt wolno kręci a jak wiadomo tego typu silnik musi być "dobrze zakręcony" ;-) - cóż ja mam nadzieję, że to "tylko" to... Czasami objawy te mogą być z winy wtrysków... czego nie życzę... W następnym tygodniu planuję zmianę rozrusznika - napiszę czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 21:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
w Dieslu za rozruch odpowiadają 3 rzeczy:
- aku (naładowany, sprawdzony?)
- świece (można sprawdzić w warsztacie ich wydajność-sprawdzone?)
- rozrusznik

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 21:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
CarinaGTI napisał(a):
w Dieslu za rozruch odpowiadają 3 rzeczy:
- aku (naładowany, sprawdzony?)

Aku jest ok w moim przypadku - zanim odpali to musi troszkę pokręcić... :-)

Cytuj:
- świece (można sprawdzić w warsztacie ich wydajność-sprawdzone?)

Też na początku tak mi się wydawało ale w ASO stwierdzili że kontrolka by się pokazała... ???

Cytuj:
- rozrusznik

Podczas odpalania słyszę że jakby się "przycinał" - zwalniał...

Diagnoz jest wiele... gdzieś znalazłem posta, że D4D 2.0 tak ma - i w większości trzeba po jakimś czasie zmieniać rozrusznik, w ASO też się długo nie zastanawiali - podobno w nowych rozrusznikach wada jest usunięta...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 22:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
nie trzeba zmieniać całego rozrusznika, często wystarczy wymienić same szczotki (charakterystyczne zgrzytnięcie), jeżeli się zacina to może być to bendiks (cyknięcie i gdy padnie zupełnie to słychać "cyk" i nie kręci), w clio też mi się zacina rozrusznik (szczotki się zacinają) wystarczy w odpowiednim miejscu lekko uderzyć w rozrusznik i działa na dotyk, zacina się zwłaszcza jak postoi pare dni. W końcu może się również przycinać bendiks na osi wirnika- wtedy nie słychać chcakterystycznego stuknięcia autmatu.
Może się wkońcu okazać, że tuleje w rozruszniku. Trzeba rozebrać i sprawdzić :-) a jesli nie pomoże przyczyny szukać głębiej - czyli czy cewki rozrusznika nie mają zwarcia- przyda się żarówka (jednym dotykam do uzwojenia stojana a drugi przykładam do obudowy) :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 22:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
niema jak to siła młotka :hihihi: :diabel:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 22:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
U mojej żonki w Clio II też raz odpalał raz nie... pukałem stukałem i nic... (w maluchu to zawsze działało ;P) aż wreszcie zaprowadziłem go do warsztatu... i co? jedyne czego nie sprawdziłem :glupek: to styk masy - ponoć te samochody tak mają ;-) bo aluminiowe i się utleniają - Wystarczyło przeczyścić i już :\

W Ave niestety już nie jest tak prosto...

co do rozrusznika to masz rację - miałem regenerować ale podzwoniłem sobie po warsztatach od Bosha do pana Tadzia i... koszty to od 140+części do ponad 600 pln-ów i nikt nie powie ile bo musi sprawdzić - wiadomo - a jak już zacznie sprawdzać to trzeba robić :-) no i jednak to nie nowy sprzęt... Na Allegro znalazłem kilka rozruszników tego typu, ceny to od 350 za niefirmowy (nowy). Po ASO też podzwoniłem, tak aby się pocieszyć, że może być drożej... no i jest... ceny od ok. 1800 (w-wa włochy) do ok. 2600 (w-wa chodzeń)... W końcu znajomy mi zaoferował nowy oryginalny (zobaczymy ;-)) cena 600 pln :fajka:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 23:40 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Moja też odpala dosyć długo. Tzn. bez przesady - tak do 2 sekund max :chytry: . Ale zawsze tak ma - czy przy zimnym, czy ciepłym silniku, akumulatorze padniętym czy świeżo naładowanym. I chyba to rzeczywiście wina rozrusznika - tak jakby się długo "rozpędzał". Pierwszy obrót silnika jest wyraźnie wolniejszy niż kolejne, a np. w Toledo TDI teścia kręci dużo bardziej ochoczo i to od samego początku.

Ale dopóki potrzebuję tylko tych 2 sekund na odpalenie nawet przy ostatnich mrozach, to raczej nie będę się tym zadręczał :chytry: . Zwłaszcza jeżeli regeneracja tyle kosztuje, a pewności że coś poprawi nie ma żadnej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 23:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Portal napisał(a):
Ale dopóki potrzebuję tylko tych 2 sekund na odpalenie nawet przy ostatnich mrozach, to raczej nie będę się tym zadręczał :chytry: . Zwłaszcza jeżeli regeneracja tyle kosztuje, a pewności że coś poprawi nie ma żadnej...

Nie no 2 sekundy to nie problem :-) u mnie to jest różnie niestety raz 2 raz 6 nie ma reguły... Jak sprawdzali w ASO to musieli go "na popych" potraktować (jednocześnie kręcąc rozrusznikiem) bo nie chciał zaskoczyć... :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
to jak w ASO diesla odpalają na pych to ja już nie mam pytań,
a co do młotka to potrzeba często matką wynalazków :jezyk: :-D

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:06 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
sam tak odpalałem kadecika to były czasy ech :diabel: :diabel: :diabel:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Też byłem baaardzo zdziwiony... :wow: Bo choć to mój pierwszy diesel wiedziałem, że ani na popych ani na hol nie da rady, no ale z dwójki i z rozrusznikiem jednocześnie zapalił od razu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Pisałem już o tym w temacie o świecach żarowych w D4D, może spróbuj 2-3 razy włączyć zapłon przed odpaleniem - za każdym razem kontrolka świeci coraz krócej i świece dostają max. temperaturę - u mnie to działa...
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 00:09
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
d15 napisał(a):
Pisałem już o tym w temacie o świecach żarowych w D4D, może spróbuj 2-3 razy włączyć zapłon przed odpaleniem - za każdym razem kontrolka świeci coraz krócej i świece dostają max. temperaturę - u mnie to działa...
Pozdrawiam
Darek

Niestety w tym wypadku to nie działa :( (sprawdzałem), ponieważ nie jest to zależne nawet od temperatury zewnętrznej. Czasami nawet lepiej odpala rano (dziś było - 10) niż na rozgrzanym silniku. Tak jak napisałem wcześniej raczej jest to rozrusznik (mam taką cichą nadzieję ;-))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, o 23:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
Czy ktoś kto ma T25 D4D 116km może mi powiedzieć czy jak jego samochód postoi kilka dni to żeby go odpalić musi dodawać gazu, czy powinien normalnie palic sam tylko po podgżaniu świec bez dodawania gazu. temperatura w garażu +8stopni. pużniej już pali normalnie bez gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sty 2008, o 18:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 sty 2008, o 13:30
Posty: 5
Lokalizacja: Kielce
Witam
Mam ave 2003 rok D4D. Ten sam problem z odpalaniem ale tylko rano. Świece sprawdziłem akumulator też, choć zauważyłem że kiedy zapalam elektryczne podgrzewanie silnika to osłabia mój akumulator i potrzeba trochę więcej kręcić. W trakcie dnia jest już dobrze pali z dotyku. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lut 2008, o 12:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
Ja znalazłem już przyczynę słabedo odpalania 1 i 2 wtryskiwacz juz nie są rewelacyjne ;-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lut 2008, o 13:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Fajne są te nowe diesle, bo przyjemne w jeździe ale nie ma się co oszukiwać że dla każdego z nich przyjdzie czas na wymianę koła dwumasowego a potem wtryskiwaczy. Czy kolega może nam powiedzieć przy jakim przebiegu się to ujawniło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lut 2008, o 01:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
140 tys km. :nie:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lut 2008, o 22:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 23:15
Posty: 11
Lokalizacja: Łuków
u mnie w Ave 2,0D4D z 00r, problemy pojawiają się po całej nocy stania lub dniu gdy jest zimny i chciał niechciał rozrusznik pracuje pod obciążeniem dość sporym bo zimno, ma wtedy tendencje do przeskakiwania, kreci kreci nagle chrobocze i za chwile dalej kręci. mechanik wymienił bendix ale nastepnego dnia znowu wszystko wróciło i sie zdenerwowałem. z czasem jednak doszedłem do wniosku że może zbyt długo kęci i na tym sie skupiłem. niewiem jak wam ale mi się wydaje że po nagrzaniu świec góra dwa obroty i powinien załapać a u mnie to kręcenie trwa troche dłużej a czasem przy większym mrozie gżałem kilkakrotnie świece żeby ten zapłon ułatwić. ostatecznie stwierdziłem że może to być wina przypowietrzonego układu. i tutaj pojawia się moje pytanko jak go solidnie odpowietrzyć. raz próbowałem i po nagżaniu załapar zaraz po zakręceniu, ale tak było tylko raz. ten guziczek do odpowietrzania gdy jest wszystkio ok powinien byc tak twardy żeby sie nie dało go przycisnąć czy jak? no niewiem podpowiedzcie jak go solidnie i na długi czas odpowietrzyć, a tak na marginesie dodam że niejeżdżę do sucha z reguły jak zapali sie rezerwa to tankuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 mar 2008, o 16:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
kamil263 napisał(a):
Ja znalazłem już przyczynę słabedo odpalania 1 i 2 wtryskiwacz juz nie są rewelacyjne ;-(


Jak sprawdziles te wtryskiwacze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 mar 2008, o 20:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
zostawiłem samochód na noc w ASO Toyoty i podłączyli do kompa i czegoś tam jeszcze i wskazało że na zimnym jest sraka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2008, o 21:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
A jaki koszt nowych wtryskiwaczy ? kupowales w salonie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2008, o 22:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
nic nie kupowałem jeżdze dalej, ewentualnie zrobie renowacje wtrysków . Nowe to z 2500 za sztuke w serwisie a renowacja z gwarancją 300 za sztukę. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 mar 2008, o 17:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
A gdzie mozna zrobic renowacje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2008, o 19:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:58
Posty: 320
Lokalizacja: Wa-wa
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 PRESTIGE
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0D4D
wpisz na allegro renowacja-naprawa wtryskiwaczy i znajdziesz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2008, o 19:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2007, o 22:38
Posty: 136
Lokalizacja: Z nienacka
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250
kamil263 napisał(a):
wpisz na allegro renowacja-naprawa wtryskiwaczy i znajdziesz


http://allegro.pl/search.php?string=ren ... ryskiwaczy
wynik:
Niestety nic nie znaleziono.

Może chodziło Ci o Google?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2008, o 20:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Masz tutaj:


http://allegro.pl/search.php?from_form= ... interval=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 mar 2008, o 02:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 wrz 2007, o 18:05
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
Ciekawe czy ktos probowal juz renowacji i jak dlugo wtryski wytzymaja po takim zabiegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1947 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda