TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 19 sie 2019, o 15:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2010, o 21:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 11:03
Posty: 1
Lokalizacja: PL
Witam,i z gory dziekuje za odpowiedzi

Po zeskanowaniu przez komputer wyskoczyly mi dwa bledy
1. 607-control module performance

2. 1251-step motor for turbocharger,control circuit (intermittent)
Dodam tylo ze zanim sie zapalila kontrolka mialem takie sytuacje ze spadaly obroty silnika
jednorazowo od czasu do czasy tzn co pare tygoni Z okolo 3000 do 2000 i zpowrotem na 3000 bez jakiego kolwiek slabniecia silnika To trwalo 1sekunde i bylo widoczne tylko po opserwowaniu obrotoscionierza
Usterki zostaly wykasowane w sobote 02.10.10 i jeszcze do tej pory sie kontrolka nie zapalila

Dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-06, 21:31 ]
Czy te usterki sa kosztowne i co to wogole jest???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2010, o 23:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20619
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
brak nawet informacji jakie autko jest pacjentem....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2010, o 07:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1490
Lokalizacja: PL
Pochwały: 14
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
tory napisał(a):
Witam,i z gory dziekuje za odpowiedzi

Po zeskanowaniu przez komputer wyskoczyly mi dwa bledy
1. 607-control module performance

2. 1251-step motor for turbocharger,control circuit (intermittent)
Dodam tylo ze zanim sie zapalila kontrolka mialem takie sytuacje ze spadaly obroty silnika
jednorazowo od czasu do czasy tzn co pare tygoni Z okolo 3000 do 2000 i zpowrotem na 3000 bez jakiego kolwiek slabniecia silnika To trwalo 1sekunde i bylo widoczne tylko po opserwowaniu obrotoscionierza
Usterki zostaly wykasowane w sobote 02.10.10 i jeszcze do tej pory sie kontrolka nie zapalila

Dziekuje za odpowiedzi Pozdrawiam



[ Dodano: 2010-10-06, 21:31 ]
Czy te usterki sa kosztowne i co to wogole jest???


układ sterowania turbiną, kierownice zaklejone lub zawór VRV źle działa. w ostateczności uszkodzenie turbiny. są kosztowne :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 15:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam wszystkich forumowiczów i sympatyków forum. Mam z moja avką taki problem. Właściwie to borykam się z nim od początku zakupu auta. Avka gdy mocniej wcisnę gaz bardzo często przymula na jakieś klika sekund czasami nawet szarpnie. I dzieję sie to tak że gdy kręcę się np po mieście lub gdy jeżdżę po jakiś osiedlowych uliczkach z obrotami do 2000 obr/min często własnie się takie przymulenie na chwilę pojawia.

Jakis czas temu gdy własnie auto zamuliło wtedy wcisnąłem gaz w podłogę i wywaliło bląd.
Diagnoza ; P1251 - Wysterowanie jedn ster. 1 turbosprężarki,
Przewód sygnałowy - przerwa

Obstawiam że chodzi o ten zawór podciśnienia.
Czy mógłby ktoś przybliżyć temat ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:19 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1490
Lokalizacja: PL
Pochwały: 14
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
zapnij kompa i zarejestruj parametry, czy rzeczywiście przeładowuje >214KPa.
czasami zdarza się że zaworek sterujący niedomaga ale najczęściej jest to niestety wina turbiny.
zobacz palcami czy czasem nie ma luzu wirnik ( jak da się sięgnąć przez gardziel ssącą)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 13:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Turbo pompuje dobrze. Auto nie kopci w ogóle. Silnik nie bierze oleju. Ale sprawdzę ten wirnik.

Mam pytanie jeszcze odnośnie tego elektrozaworu. Jeśli się okaże że to jego wina, to czy używka długo wytrzyma (aha i dłużej będzie sprawny gdy się go zakupi z filterkiem ??
W Necie jest kilka ofert jego zakupu używanego z filterkiem i bez.
Czy lepiej nowy ?? No ale ta cena :wow: :bojesie:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 13:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
:diabel: Turbiny bym się raczej nie czepiał. Bo auto w zakresie od 2000-4000 ciągnie jak szatan :diabel: tylko czasami ma te zdławienia przy ok 2,000 obr

Bo przecież logicznie gdyby turbo nie domagało - to by auto traciło na mocy cały czas. Czyż nie tak ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2018, o 15:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1490
Lokalizacja: PL
Pochwały: 14
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
no właśnie nie :jezyk:
wywaliło Ci błąd przeładowania, czyli wali za dużo.
a to przyczyna luzów na wirniku, zapieczonej geometrii lub zaworka sterującego VRV
weź tez pod uwagę, że ten błąd może być wynikiem usterki gdzie indziej np w CR (np. niedomaganie zaworów SCV)
dlatego sugeruję Tobie wykonanie testu drogowego z rejestracją podstawowych parametrów czyli: ciśnienia doładowania, ciśnienia w CR-e w funki obrotów oczywiście wszystko pod obciążeniem (gaz do dechy na 4 biegu od 1500obr.) tylko nie zabij się i kogoś :diabel:

zrób obdukcję wężyków podciśnienia między gruchą turbo a zaworem VRV - może kuna tu była :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 13:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Wczoraj korzystając z być może jednego z ostaniach ciepłych i słonecznych dni tego roku :-) jak radził kolega wtom zrobiłem ogledziny mojej turbo w ave:

1. Wirnik - ok, sztywny, bez żadnych luzów ani wzdłużnych ani poprzecznych
2. Sztanga - gruszka chodzi bez żadnych oporów i zacięć, czyli geometria w całym zakresie regulacji chodzi płynnie.

Więc turbina musi być OK. Ja obstawiam zawór podciśnienia bo pomysłów innych już chyba nie ma.
No cóż pozostaję zrobić testy drogowe :smutas:
O wynikach - poinformuję


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lis 2018, o 13:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
aha zapomniałem dodać wszystkie węże od turbo te małe podciśnienia i duże - drożne, całe i bez ubytków materiału gumowego.
Gryzoni nie było :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 22:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. Wygląda na to że już uporałem się z problemem ubytków mocy w mojej avce. Winowajcami okazali się :

1. Tak jak przypuszczałem -zawór VRV. Po prostu się przycinał i nie chodził płynnie tak jak powinien. Zaryzykowałem i rozebrałem ów mój stary zaworek i oczyściłem jego cześć mechaniczną. To nic trudnego :-) ( kupiłem drugi zawór - niepotrzebnie- ale jak znajdę czas też go rozbiorę i wyczyszczę oraz zamieszczę całą tą zabawę wraz z fotkami na forum dla potomnych :jupi:
2. Wężyk idący z pompy podcienienia do zaworka był ułamany w miejscu gdzie na chodzi na króciec tych metalowych rurek przyczepionych do intercoolera, co skutkowało zasysaniem lewego powietrza. Eh znowu jakaś dawna fuszera :jacipokaze:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 gru 2018, o 22:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Avcia śmiga teraz jak szalona dostaje kopa teraz już od 1800 obr :auto: :diabel: nie to auto. Aż będę musiał kiedyś na jakaś autostradę wyskoczyć żeby w pełni rozwinęła skrzydła :swiety:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2018, o 10:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 517
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 27
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
A może to " efekty " pozostałe po wymianie sprzęgła . Właśnie tą rurę miałeś luźną .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2018, o 10:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
ok 2 tyg od zabawy z czyszczeniem zaworu VRV. Niestety raz mailem przypadek kilka dni temu kiedy auto w zakresie obrotów 2000-3000 przy gwałtownym i szybkim dodaniu gazu niestety - 1 raz zrobiło 3 cykliczne szarpnięcia :smutas: potem, już było ok.
Stalo się to po tym jak zrobiłem kilka kilometrów jadąc z obr nie więcej jak 2 tyś z racji niedogrzanego silnika i małej ilości paliwa. Rzadko tak jeżdżę , ale czasami się zdarza. Dodatkowo zauważyłem że do tej pory jeżdżąc avką przeważnie dynamicznie - to się własnie czasami tak dławiła :jacipokaze: a teraz zacząłem jeździć umiarkowanie - i jest ok a nawet bardziej zrywna.

Zaworu VRV nie wymieniałem. Jak w/w wyczyściłem stary. Kupilem drugi używany i pewnie ten zamontuję (i zobaczę efekty) ale to pewnie chyba na wiosnę. Zimę już przejeżdżę tak jak jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 14:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam wszystkich w piękną wiosnę :-)
Więc mój problem z chwilowymi spadkami mocy w mojej avce dalej nie rozwiązany :smutas: ;-(
Niedawno zgodnie z zamierzeniem wymieniłem zawór VRV na inny (ten ma kapturek) i po wymianie tego zaworu kilka dni później znowu wywaliło ten błąd "Check" i tryb awaryjny :-( . Od czasu podmiany VRV błąd wyskoczył 2 razy, a za 1-szym razem (tu może jest jakaś zależność) w deszczową pogodę.
Testów drogowych jeszcze nie robiłem -na dniach zrobię. Tym bardziej ze jest to jeszcze coraz bardziej uciążliwe. Teraz po wymianie VRV auto dławi się za każdym razem mniej lub więcej po uruchomieniu silnika. Szczególnie jest to uciążliwe podczas jazdy po mieście na krótkich odcinkach. Mój styl jazdy jest raczej dynamiczny, biegi zmieniam przy ok 2500-3000 obr więc łopatki w turbinie raczej się nie powinni pozaklejać i emerycko tez raczej nie jeżdżę :auto:
Przy zmianie biegów charakterystyczne "szaszasza" Ale turbina sprawdzona - wirnik nie ma żadnych luzów. Ale czuć ze turbo dużo przeładowuję bo auto powinno mieć moc 116 KM ale "pod nogą" czuję jakby miał ze 150 :auto: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 14:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Zauważyłem jeszcze jedną zależność. Czujnik ciśnienia doładowania 84421-20210 jest połączony wężykiem gumowym z jakimś filterkiem. (podobno jest to jakiś filterek gazu) i po oczyszczeniu tego filterka nie ma już takich mocnych szarpnięć co były kiedyś lecz, jest ten spadek mocy jakby stał jakby mniej odczuwalny. Napięcie na wtyczce jest czyli sygnał dochodzi do czujnika, ale może to sam czujnik :niewiem:
Na moją głowę - to ten czujnik ciśnienia doładowania świruje. Ktos coś wie więcej na temat tego czujnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2019, o 06:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 53
Lokalizacja: Pomorskie
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Witam.
Sprawdź Map sensor, błąd 607 ustąpił po wymianie na używany. Natomiast 1251 przeladowanie turbosprężarki, czyszczenie kierownic pomogło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2019, o 21:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam. Więc dzisiaj zrobiłem testy drogowe w mojej avce. I jestem z nich średnio zadowolony. Chodzi tutaj o oprogramowanie którym mechanik je robił (chyba BOSCH) to był. Ale testy jakieś niekompletne. Pomierzył:
1. Ciśnienie na turbinie w jednostkach (bar) - i tak max ciśnienie wynosiło ok 2 bar. Wg jego relacji to bardzo dobra wartość, a mi się wydaje że to za dużo. I w momencie tych chwilowych spadków mocy - nagle ciścnienie zamiast właśnie rosnąc (podejrzewając przecież przeładowanie) to nagle spadało :bojesie: :bojesie: Jak bardzo nie wiem
2. Ciśnienie paliwa - mówił ze ok w całym zakresie
I to tyle. Reszta parametrów nie zczytana :jacipokaze:

Ale w poniedziałek rano kazał przyjechać - na poprawkę testów. Tyle dobrze że się nie poddaje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 09:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 817
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
nie wiem co to znaczy oprogramowanie BOSCH ale jeśli robił to KTSem to jest to bardzo dobry tester. Tak czy inaczej maksymalne ciśnienie jest podawane w wartości bezwzględnej czyli masz około 1 bara doładowania i jest to raczej normalna wartość o ile dobrze pamiętam dla tego silnika. Tester jest tak mądry jak oprogramowanie sterownika silnika, podaje to co sterownik chce podać a akurat te sterowniki nie są zbyt wylewne. W sumie jednak nie wiem co więcej potrzebowałbyś aby zdiagnozować problemy, które gnębią Twój samochód. Problem musi wystąpić a najlepiej występować podczas testu aby można było wyciągać jakieś wnioski.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 21:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam ponownie. Z braku czasu dopiero dzisiaj pisze.

Testy ponownie zrobione. Avka łapie muła, gaz w podłogę na 3 biegu, rozkręcone do 4000 obr. i ponownie wywala "check"(odcina turbo). Błąd znowu ten sam P 1251. Gasze silnik, uruchamiam znowu i auto już jeździło normalnie. Ciśnienie doładowania później już było w okolicach 1,8-2,0 bar-a
Wracamy na warsztat. Dalsze kroki to:
- sprawdzone podciśnienie na turbinie na biegu jałowym i na obrotach w okolicach ok 3000
- sprawdzone podciśnienie na gruszce za pomocą pompki vacuum


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 22:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Jego wnioski : "przyczyną musi być jakaś pierdoła, i to problem natury elektrycznej" Dał namiary na jakiś znajomych elektrów samochodowych, którzy "szybciej znajdą przyczynę" bo on znajdzie ale potrzeba mu czasu. Kazal jeszcze wyczyścić EGR, oraz porozkręcać dolot oraz przepustnicę i też wyczyścić. Bo tam na pewno jest wewnątrz wszystko zawalone olejem, i wężyk podciśnieniowy idący do przepustnicy (sprawdzić drożność i czystość) zabrałem auto i postanowiłem sam sobie te rzeczy porobić.

Ja obserwując zachowanie avki szczególnie w dniu wczorajszym zaobserowalem następujące zjawisko, zależne od warunków pogodowych :
Wczoraj w godzinach rannych gdy bylo, ładnie ciepło, sucho, - avka śmigała super, ani razu nie zamulała, wcale turbo nie przeładowało, ale gdy tylko pogoda sie zmieniła, przyszło, zimno, deszcz, zrobiło się wilgotne powietrze - avka zaczęła znowu zamulać i turbo przeładowywać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2019, o 22:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Więc utwierdzam się coraz bardziej w przekonaniu że - winowajcą może być ten czujnik ciśnienia doładowania 89421-20210 :sciana:
Moje działania już teraz we własnym zakresie będą obejmować czynności wg następującej kolejności :

- wyczyszczę EGR -pojeżdżę, poobserwuje czy pomogło jeśli nie to dalej :
- wyczyszczę cały dolot, włącznie z czujnikami, przepustnicą, sprawdzę wszystkie wężyki podcienienia i węże IC oraz sam IC
jego stan (nigdy tam nie zaglądałem) - pojeżdżę, poobserwuje czy pomogło jeśli nie to dalej :
- wymienię czujnik ciśnienia turbo, pojeżdżę, poobserwuje czy pomogło

Uff czuję że już jestem blisko rozwiązania problemu tego przeładowania ??? ??? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 20:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2011, o 21:55
Posty: 495
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1 CDFTV
Witam w ciepły czerwcowy wieczorek. :-)

Wiec w temacie przeładowania i błędu 1251 zrobiłem wg zapowiedzi :

- czyszczenie EGR (był tylko lekko okopcony na ściankach w środku, grzybek chodził idealnie ) po czyszczeniu EGR-a problem nie ustąpił :-( to następnie:
- zrobiłem czyszczenie całego dolotu łącznie z przepustnicą, wężami od IC, czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Problem również nie ustąpił :-(

Pozostał jeszcze tylko czujnik ciśnienia turbo. Najprawdopodobniej go wymienię, bo wyczyścić się go chyba nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda