TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 sie 2018, o 16:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2018, o 23:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
U mnie problemem był zawór vrv

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2018, o 23:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2018, o 22:53
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D 1CD-FTV
Czy ktoś mógłby pomóc w dokładnej diagnozie ?
Szukam co z tym zrobić ale wątków jest dużo i brak konkretnych odpowiedzi... Czyszczenie tego zaworu pomoże chociaż na jakiś czas ? Bardzo potrzebne mi teraz auto, a częstotliwość wystepowania problemu się nasila..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2018, o 22:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Czy na el. zaworze turbiny masz filterek { kominek } jeśli tak to na początek zdemontuj go - może być przytkany i słabo wentyluje gruche . Jeśli nie ma filterka , rozbierz delikatnie zaworek i umyj { nie pomyl sprężynek } . Sprawdź na zimnym silniku czy cięgno sterowania turbiną dasz radę przesuwać bez zacięć . jak coś ustalisz pisz - doradzimy co dalej .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2018, o 01:19 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2010, o 19:04
Posty: 1433
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 80
Marka: Toyka
Model: Matrix XRS
Rocznik: 2003
Silnik: 2ZZGE
Gerox - nie oczekuj gotowca tylko wyeliminuj poszczególne elementy - podmień na sprawny zaworek VRV i sprawdź cięgno turbiny - nikt za Ciebie tego nie zrobi i nie będzie Cię prowadził za rączkę i nie męcz mnie na priv'a ...

_________________
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz)- TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
Przykładowa analiza.
http://checkengine.eu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2018, o 12:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2018, o 22:53
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D 1CD-FTV
Znalazłem i zdemontowałem zaworek. Filterek jest jakoś dziwnie wykrzywiony. Spróbuję wyczyścić zawór i wyprostować ten filterek.
Obrazek

EDIT:
Czy to te blaszki trzeba odchylić, żeby dobrać się do wnętrza ?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2018, o 21:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 467
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Pisałem abyś zaczął od filterka , zanim cokolwiek rozbierzesz . TE blaszki należy odgiąć w zaworku .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 11:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lut 2018, o 11:10
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.00 d4d
Mam problem z autem po wymianie swojej zregenerowanej turbiny Przed regeneracją auto jeździło normalnie. Poluzowała się opaska zaciskowa na rurze wchodzącej na turbinę i coś wpadło z zewnątrz. Turbina zaczęła świstać przy przyspieszaniu a potem jak się nie przyspieszało już nie świstała. Postanowiłem ją zregenerować. Po regeneracji świszczy znacznie mniej ale według mnie nie powinna bo wiem jak było jak kupiłem auto . Ale nie o to mi chodzi. Po wjeździe z naprawy sprawdziłem auto jadąc do 60 km/h i się pożegnałem,. Gdy wjechałem na drogę szybkiego ruchu po przekroczeniu 120 km/h obrotach powyżej 2,3 tys. auto nagle zwolniło do 100 km/h i tak się toczyło, potem znów dostało mocy i prędkości do 130 km/h i po 2 km znów to samo. Pojechałem do warsztatu coś tam regulowali w turbinie ale po następnej próbie wszystko to samo jak wyżej pisałem. Mechanik stwierdził, że komputer nie wywala błędów i musi to być przyczyna sterowania silnika, tym bardziej, że auto stało bez zasilania z 4 doby i tym bardziej, że w moim aucie był demontowany dpf i zmieniany był program sterowania silnikiem aby pominąć pdf-a. I teraz sam nie wiem co mam robić, jestem załamany, każdy mówi co innego. Może ktoś miał podobny problem i mi pomoże? :help: :help: :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 11:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
wgrać najpierw oryginalny soft i sprawdzić co wyrzuci w błędach.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lut 2018, o 11:10
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.00 d4d
carsik napisał(a):
wgrać najpierw oryginalny soft i sprawdzić co wyrzuci w błędach.
Dlaczego teraz nie wykazuje błędów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
zapytaj tego co wgrał Ci soft

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lut 2018, o 11:10
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.00 d4d
carsik napisał(a):
zapytaj tego co wgrał Ci soft
Zapytam. Myślisz, że tu jest tylko przyczyna a nie z z regeneracją turbiny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
na forum często padają pytania jakby dało się coś wywróżyć w takich przypadkach. Ale szklana kula to mitologia. Żeby coś sensownego powiedzieć w takim przypadku potrzebna jest diagnostyka z komputerem, najlepiej w czasie jazdy. Błędy są ważne ale nie one dają pełny obraz sytuacji. Ale skoro przed regeneracją było w miarę dobrze a Ty jednocześnie zrobiłeś kilka rzeczy zacznij od tej, która w tym wypadku może bruździć najbardziej. Przy takich efektach jak opisujesz powinien pojawić się błąd. Może został zrobiony błąd w Twoim nowym sofcie i za dużo wyłączył ten co zrobił program. Do takich testów najbezpieczniejszy jest ori program.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lut 2018, o 11:10
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.00 d4d
carsik napisał(a):
na forum często padają pytania jakby dało się coś wywróżyć w takich przypadkach. Ale szklana kula to mitologia. Żeby coś sensownego powiedzieć w takim przypadku potrzebna jest diagnostyka z komputerem, najlepiej w czasie jazdy. Błędy są ważne ale nie one dają pełny obraz sytuacji. Ale skoro przed regeneracją było w miarę dobrze a Ty jednocześnie zrobiłeś kilka rzeczy zacznij od tej, która w tym wypadku może bruździć najbardziej. Przy takich efektach jak opisujesz powinien pojawić się błąd. Może został zrobiony błąd w Twoim nowym sofcie i za dużo wyłączył ten co zrobił program. Do takich testów najbezpieczniejszy jest ori program.
. Dziękuję za odpowiedź. Tak też mi mówili w warsztacie gdzie regenerowałem turbinę. Mieszkam koło Szczecina i musiałbym znaleść podobną dobrą firmę co zajmuje się tymi sprawami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2018, o 12:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 753
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
jeśli turbina dobrze wstaje to raczej nie w niej szukałbym problemu. Możesz też testowo włożyć zaślepkę w kanał EGR.


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2018, o 12:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 mar 2015, o 16:11
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Jakiś czas temu pisałem tu posta odnoście braku smarowania silnika, nie wiem czy pokłosiem tego nie jest przytarcie turbo. Zazwyczaj w samochodzie była cisza po za klasycznym klekotem, od 2 tyś był słyszalny cichy świst turbiny. Teraz niestety od samego początku słychać miałczenie w silniku, samochód nie chce się też wkręcać w obroty. Problem zaworków SCV wyeliminowany, 2 szt. nówki wstawione efekt niewielka poprawa w elastyczności, natomiast miałczenie bez zmian. 400K na liczniku więc i tak już wymagały wymiany. Zostaje mi jeszcze poczekać do wtorku, dojedzie archoil i doleję do zbiornika. Leję d6900 max a raczej lałem, po tym trochę go wyciszyło i poprawiło elastyczność, teraz już od 2 miesiecy na zwykłej ON pomyka i może trzeba znowu przeczyścić. Miałczenie nagrałem link do filmu poniżej może koś z was będzie miał pomysł co to może być.

https://www.youtube.com/watch?v=BjmeH5R-zxk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2018, o 23:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lis 2015, o 21:04
Posty: 22
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FHV
Mam niestety te same problemy z autem (avensis t25 2.2 d-cat 177 KM) po zagrzaniu auto może osiągnąć tylko około 70km/h i 2tyś obrotów podczas jazdy. Podczas postoju do 3tyś obrotów. To są logi z Techstream-a gdzie właśnie aktualnie był ten problem. Zgaszenie auta i wyjęcie kluczyka pomaga ale na jakiś czas.
Na luzie
Obrazek


Na max obrotach
Obrazek


DPF wycięty. Egr zaślepione. Wszystko podobno powyłączane komputerowo.

Martwią mnie trzy parametry: Pilot 1 injection Period, After injection Period, AFS Voltage B1S1 w każdych przypadkach jest 0. Nieważne ile wcisnę pedał gazu. Na zimnym silniku parametry normalnie sie zmieniają oprócz AFS Voltage B1S1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2018, o 18:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 lip 2012, o 15:25
Posty: 143
Lokalizacja: DK, ZS
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t25 fl
Rocznik: 2007
Silnik: ADT250L-AWFEYW
Mozecie polecic kogos do regeneracji turbo ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2018, o 09:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 kwi 2016, o 15:30
Posty: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 d4d
Turbina nie pompuje powinno być 214kpa w map na maksymalnych obrotach, sprawdź zawór vrv

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2018, o 20:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 22:16
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Witam,
Dzisiaj po szybszej jeździe autostradą, chyba padła mi turbosprężarka. Dość głośno gwiżdże, wcześniej tylko świszczała i w sumie nie przyspiesza tak jak powinna.

Poniżej nagranie:
https://youtu.be/02BEt7tfNrE

i zdjęcia wirnika:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały układ dolotowy do sprężarki był zaolejony. Tam wgłebi widać pogięte i powyłamywane niektóre wirniki. Od czego? W tej rurce leżały (takie 2 malutkie kawałki gumy). I w sumie pytanie, czy na pewno sprężarka do wymiana? :) Czy może regeneracji? A może tu coś innego daje takie dźwięki?
I MAP przy 2tys. obrotów de facto spadł do 93kPa (z 96kPa przy 800rpm)

Ale czarnego dymu jak dotąd nie widziałem, dlatego nie mam pewności.

I pytanie, czy da się jakoś prowizorycznie na chwile odłączyć turbosprężarkę, aby pracował jak wolnossący?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 07:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 maja 2015, o 21:26
Posty: 42
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2 ON
Jak łopatki wirnika pogięte czy powyłamywane to na pewno turbina do regeneracji. Za duży luz osiowy i i wirnik zaczął trzeć o obudowę. Niebezpieczne jest to na tyle, że niektóre elementy wirnika mogą zostać zassane do silnika i narobić bigosu. Są firmy co regenerują turbiny, na używaną szkoda czasu i pieniędzy lepie zrobić raz a dobrze.
Turbiny nie da się odłączyć jest napędzana spalinami z silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 16:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2018, o 22:16
Posty: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4-D
Ok dzięki. Już mi się nie chciało się samemu tym bawić i oddałem do serwisu. Potwierdzili, że to turbina i według nich jest w takim stanie, że się nie da regenerować i zamówią "nową" zregenerowaną. I cała naprawa razem z turbosprężarką 2500. Mogłem kupić jakąś tańszą na allegro, ale trochę miałem obawy co mi sprzedadzą.

mam nadzieję, że tam nic nie wpadło :) bo bym chyba musiał złomować Avkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2018, o 11:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 mar 2015, o 16:11
Posty: 14
Marka: toyota
Model: avensis Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Mojej turbince też się odbiło olejem i słychać metaliczny dźwięk obcierania. Obecnei zamówiona na alledrogo regenerowana i tu moje pytanie, czy wymiana samemu jest skomplikowania? EGRa czyszczę z przepustnicą, ale do turbo się nie dobierałem stad moje pytanie.
może ma ktoś schemat poglądowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 322 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda