TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 20 paź 2014, o 06:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 wrz 2011, o 15:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 sie 2010, o 14:20
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: d4d
Oryginalna rolka napinacza w aso kosztuje chore pieniądze (920 złotych) więc zacząłem szukać zamienników. U siebie założyłem zamiennik firmy BTA za który zapłaciłem 230 złotych. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, a dodatkowo zachęca fakt, że jest z japońskim łożyskiem. Ale uwaga! Tu dobre strony się kończą bo niestety są pewne różnice. Dokładnie 3!
1) Najmniejszy problem to fakt, że otwór przez który montowany jest trzpień jest odrobinę mniejszy. Trzpień w starej rolce wchodził gładko, tu trzeba go wciągnąć przez dokręcanie nakrętki kluczem.
2) Drugi problem jest taki, że przy tym otworze w rolce oryginalnej jest kołnierz, a w zamienniku go nie ma. W związku z tym trzeba pod nakrętkę włożyć podkładkę albo nawet dwie.
3) Największy kłopot jest z blaszaną osłoną od strony silnika nakładaną na trzpień pod rolkę napinacza. Osłona nie pasuje do rolki zamiennika bo w jednym miejscu rolka ma szerszą średnicę.

Jeżeli macie taką możliwość to polecam jednak wymienić samo łożysko w oryginalnej rolce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2011, o 12:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 maja 2010, o 22:29
Posty: 172
Lokalizacja: Skierniewice
Marka: Ford
Model: była T22
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Labudzisz napisał(a):
Oryginalna rolka napinacza w aso kosztuje chore pieniądze (920 złotych) więc zacząłem szukać zamienników. U siebie założyłem zamiennik firmy BTA za który zapłaciłem 230 złotych. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, a dodatkowo zachęca fakt, że jest z japońskim łożyskiem. Ale uwaga! Tu dobre strony się kończą bo niestety są pewne różnice. Dokładnie 3!
1) Najmniejszy problem to fakt, że otwór przez który montowany jest trzpień jest odrobinę mniejszy. Trzpień w starej rolce wchodził gładko, tu trzeba go wciągnąć przez dokręcanie nakrętki kluczem.
2) Drugi problem jest taki, że przy tym otworze w rolce oryginalnej jest kołnierz, a w zamienniku go nie ma. W związku z tym trzeba pod nakrętkę włożyć podkładkę albo nawet dwie.
3) Największy kłopot jest z blaszaną osłoną od strony silnika nakładaną na trzpień pod rolkę napinacza. Osłona nie pasuje do rolki zamiennika bo w jednym miejscu rolka ma szerszą średnicę.

Jeżeli macie taką możliwość to polecam jednak wymienić samo łożysko w oryginalnej rolce.

Święta prawda ja również jak wymieniałem na zamiennik musiałem troszkę to wszystko poprzerabiać ale w końcu działa już któryś miesiąc bez problemowo

_________________
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie
http://avensis.info/viewtopic.php?p=138724#138724


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lis 2011, o 20:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 598
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
jako ze 2 tygodnie temu wymieniałem rozrząd wraz z wymianą łożysk w rolkach napinających, oraz same paski. Chciał dodać ze łożysko w rolce przy alternatorze jest inne(jest mniejsze, i prawie ze mieści się w tym drugim prawidłowo podanym) Dla potomnych podaje jego nr
NSK EP6203 Mogę tez zrobić zdjęcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2011, o 20:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 mar 2011, o 21:18
Posty: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2005
Silnik: 4wd4 1CD-FTV
Witam,
Chce sam wymienic pasek rozrządu, w avensis verso 05r.. Ewentualnie moglby ktos pokropce napisac jak sie za to zabrac i na co zwrocic uwage ? Oraz czy naliezy wymienic łożyska w rolkach napinających ? :niewiem:

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2011, o 20:30 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
adiplo napisał(a):
Teraz skorzystamy trochę z praw fizyki. Środek rolki (to co było wewnątrz łożyska) do zamrażarki - korzystamy z rozszerzalności cieplnej metali. Zyskamy ułamek milimetra ale czasami to już sporo.

Proponowałbym to:
http://megastore.pl/80733,Oleje-smary-i ... -8916.html
adiplo napisał(a):
Cała operacja zajmuje max 30 min.

30min ze wszystkim? To ile leżało to w zamrażarce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lis 2011, o 11:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 535
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 17
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
JerzyRUKSZA napisał(a):
Witam,
Chce sam wymienic pasek rozrządu, w avensis verso 05r.. Ewentualnie moglby ktos pokropce napisac jak sie za to zabrac i na co zwrocic uwage ? Oraz czy naliezy wymienic łożyska w rolkach napinających ? :niewiem:

Pozdrawiam,

trochę tam jest ciasno,to nie jest taka łatwa sprawa jak na pierwszy raz i troche duzo pisania jak to zrobić ,ale uwagę zwróć na pompę wody ,rozrząd tylko jakiejś dobrej firmy powodzenia życzę i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2011, o 13:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2010, o 18:58
Posty: 23
Lokalizacja: Rybnik/Katowice
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
klimad napisał(a):
Labudzisz napisał(a):
Oryginalna rolka napinacza w aso kosztuje chore pieniądze (920 złotych) więc zacząłem szukać zamienników. U siebie założyłem zamiennik firmy BTA za który zapłaciłem 230 złotych. Na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, a dodatkowo zachęca fakt, że jest z japońskim łożyskiem. Ale uwaga! Tu dobre strony się kończą bo niestety są pewne różnice. Dokładnie 3!
1) Najmniejszy problem to fakt, że otwór przez który montowany jest trzpień jest odrobinę mniejszy. Trzpień w starej rolce wchodził gładko, tu trzeba go wciągnąć przez dokręcanie nakrętki kluczem.
2) Drugi problem jest taki, że przy tym otworze w rolce oryginalnej jest kołnierz, a w zamienniku go nie ma. W związku z tym trzeba pod nakrętkę włożyć podkładkę albo nawet dwie.
3) Największy kłopot jest z blaszaną osłoną od strony silnika nakładaną na trzpień pod rolkę napinacza. Osłona nie pasuje do rolki zamiennika bo w jednym miejscu rolka ma szerszą średnicę.

Jeżeli macie taką możliwość to polecam jednak wymienić samo łożysko w oryginalnej rolce.

Święta prawda ja również jak wymieniałem na zamiennik musiałem troszkę to wszystko poprzerabiać ale w końcu działa już któryś miesiąc bez problemowo

Ja też to wymieniłem na BTW z ic za 217 pln, do zauważonych różnic w budowie dodałbym jeszcze jedną: tuleja jest trochę węższa dlatego trzeba do zestawu dorzucić podkładkę M12 (trzpień rolki ma Fi12mm) i ja ją dałem od strony śruby aby dociągnąć do końca rolkę - bez podkładki nie da się dociągnąć rolki !!! Wymiana łożyska w rolce oryginalnej bez dużego imadła lub prasy oraz odpowiedniej rury do nabijania jest niemożliwa, ja przy wymianie uszkodziłem uszczelnienie łożyska bo mi coś tam zjechało przy nabijaniu...lepiej jednak wziąć BTW+podkładki dla tych co parkują pod blokiem i się nie bawić w wymiany łożysk bo szkoda czasu i nerwów
Pozdrawiam

_________________
Była HONDA ->MAZDA->TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 11:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 wrz 2007, o 08:35
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
chwala napisał(a):
Sznowni urzytkownicy Ave. Chciałbym ukrócić Wasze problemy z piszczącym paskiem. Moze brzmi to jak herezja, ale uwierzcie - DZIAŁA!
Otóż problem piszczenia wynika z zanieczyszczeń, jakie gromadzą się w rowkach paska wielorowkowego. Wieloletni mechanik z Toyoty mi pokazał jak sie tego ćwierkania pozbyć. Otóż na pracującym silniku należy suchym i czystym twardym przedmiotem (wkrętak, twarda drzazga albo cokolwiek podobnego) przetrzeć wszystkie rowki paska aby go oczyścić. Piszczenie ustępuje momentalnie. Spróbujcie!
Pozdrawiam
Chwała



Potwierdzam w 100% skutecyność patentu oczyszczenia paska, b.dobrze spisuje się stara szczoteczka do zębów:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2012, o 10:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 kwi 2010, o 09:40
Posty: 197
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV 116 KM
A jak ten wkrętak wyszarpnie nam z ręki i się wkręci to robi się bardzo fajnie. Jak czyścić to na zdjętym pasku i niepracującym silniku. Poza tym część kamyczków jest tak mocno wbita w pasek że czyszczenie na pracującym silniku ich nie usunie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2013, o 04:38 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2012, o 19:40
Posty: 30
Lokalizacja: WGM
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1cd-ftv D4D
Czy uwas ta rolka napinająca pasek wspomagania i klimatyzacji pokryta jest coś "jakby gumą"? U mnie "zdarła" się ta "warstwa" i pasek piszczy na zimnym. Czy to nie jest czasem powód piszczenia paska?

Czy "instalował" ktoś u siebie taki zamiennik rolki? Jak on się sprawuje ewentualnie?
http://allegro.pl/napinacz-rolka-paska- ... 90971.html

_________________
corollaE10 4EFE --> corollaE11 4AFE --> Avensis 1cd-ftv/Nissan N14 Ga14ds


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2013, o 19:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie, (przynajmniej u mnie) rolki maja metalowa powierzchnie, jest ona dosc zniszczona i luszczy sie. Doprowadzilo to do halasowania paska, pomoglo dokladne czyszczenie paska (tej strony z rowkami) z kawalkow metalu. Przy najblizszym zamowieniu czesci kupie nowy pasek. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2013, o 19:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:04
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8
Czy może ktoś podać dokładne wymiary łożyska do tej rolki napinacza albo jak to odczytać 6908 bo mi w sklepie dobrali łożysko o wymiarach 62*40*12 po rozebrania napinacza okazało sie że łożysko w rolce jest mniejsze .Prosze o pomoc dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2013, o 07:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17505
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
6908 jest z tego co pamiętam tylko w d4d, odczytaj numer lozyska w swoim napinaczu, rolka ma srednice zewnatrzna wg. katalogu 70mm, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2014, o 20:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lut 2014, o 20:08
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 Diesel D4D
Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów :-) Przeszukałem już całe forum i nie ma wątka, który mógł by mi pomóc (chyba, że się mylę)... Ale do rzeczy. Kupiłem Ave kombi D4D 2.0, 116 km. 2004 r. w listopadzie 2013 r. Mechanik wymienił mi wszystko co potrzeba lecz nie wiedział jaki napinacz z rolką do paska klimatyzacji kupić (ponoć jest kilka). Sprzedawca podpowiadał mu, żeby to tu, to tam zrobił dziórkę na śróbkę i też będzie pasować (taki sprzedawca). Chwała mechanikowi za to, że się nie zgodził. W innym sklepie powiedziano mi, że muszę znać nr. pompy klimatyzacji. Czy to prawda? Jak mogę wiedzieć jaki napinacz kupić? Czy ktoś może pomóc? Może po vinie da się? Proszę o pomoc co tu zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2014, o 21:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5076
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Sprawdzić po numerze VIN na stronie toyodiy.com

_________________
Obrazek
Jednym z najmilszych doświadczeń w życiu jest być celem, nie będąc trafionym (W.Churchill)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2014, o 21:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 240
Lokalizacja: pcim
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
W twoim silniku są dwa paski osprzętu jeden napędza pompę wspomagania i kompresor klimatyzacji tama napinasz pasek manualnie drugi zaś napędza alternator i napinacz masz na sprężynie taki automat i wychodzą dwa sprawdź po VIN sam lub do serwisu zadzwoni niech oni ci ustalą po vinie
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200503 ... ?hl=16620C
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200303 ... ?hl=16620C

_________________
toyota 4x4 photos


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal