TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 27 lis 2014, o 13:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2012, o 19:44 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1634
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 68
Marka: Toyota_Fiat
Model: Avensis_Panda4x4 '13
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D | MultiJet
Byle engine cleaner albo zmywacz do hamulców, odparowuje wraz z całym syfem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2012, o 16:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 maja 2009, o 14:31
Posty: 183
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Sol
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
ta uszczelka to część o nr 23681A - SEAL, NOZZLE HOLDER - koszt 33 zł brutto sztuka, oczywiście na zamówienie z dnia na dzień w ASO.

_________________
Cuộc sống giống như giấy vệ sinh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 00:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Witam,

Panowie, czy to jest normalne? Silnik miał ok. 60 stopni, a ciśnienie dosyć spore
1CD-FTV 110KM, olej 5W30
http://www.youtube.com/watch?v=CCQ4m-vCmDs
http://www.youtube.com/watch?v=Ce7wNmG1b0s

Koszt wymiany uszczelek pod wtryskami w ASO jest dość spory 400zł części + 400zł robocizna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 11:12 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
mariuszk napisał(a):
Witam,

Panowie, czy to jest normalne? Silnik miał ok. 60 stopni, a ciśnienie dosyć spore
1CD-FTV 110KM, olej 5W30
http://www.youtube.com/watch?v=CCQ4m-vCmDs
http://www.youtube.com/watch?v=Ce7wNmG1b0s

Koszt wymiany uszczelek pod wtryskami w ASO jest dość spory 400zł części + 400zł robocizna.

nie jest to normalne. nic nie powinno "dymić". więc albo pierściienie albo przedmuchy pod wtryskami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 11:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
wtom, a da się to jakoś w prosty sposób zdiagnozować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 13:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
jak masz nieszczelność na podkładkach lub pierścieniach to będzie widać na kompresji w garach. wykręć świece żarowe (lepiej nie rób tego sam :nonono: ) i zmierz ciśnienie w cylindrach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 17:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Oleju mi ubywa raczej niewiele. Od wymiany zrobiłem jakieś 1000 km, a ubyło 1mm na bagnecie. Nie kopci. Ciężko mi uwierzyć że to pierścienie.
Co do świec to spokojnie, zmieniałem je zimą i nie było problemów. :-) Muszę tylko dorwać urządzenie do mierzenia kompresji.
Czy na diagnostyce komputerowej wyjdzie niedomaganie któregoś z cylindrów bądź spadki kompresji (lub jakikolwiek inny ślad usterki) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 17:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17724
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 204
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie, kompresje mierzy się ciśnieniomierzem, innej drogi nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 21:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Nowe dane:
Po zdjęciu przewodu gumowego 12261 ujrzałem pokłady szlamu w otworze. W dodatku pod miejscem gdzie wchodzą przewody paliwowe "w rowku" było trochę oleju/paliwa, czy to może brać się z walniętej podkładki pod wtryskiem czy z samego wzrostu ciśnienia pod pokrywą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 21:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17724
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 204
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
syf w odmie nie ma wiele wspólnego z wtryskami


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 21:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
A nie jest tak że ciśnienie wywala spaliny do góry, gdzie mieszają się z olejem i powstaje szlam?
Przynajmniej na forum mogę sobie pogdybać, bo mechanicy bez $$ niechętnie chcą rozmawiać heh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2012, o 21:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17724
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 204
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Odpowietrzenie odmą odprowadza gazy w silniku do dolotu, aby trafiły do silnika, i dopiero po przepaleniu do atmosfery. Żaden silnik nie ma 100% szczelności, i odma jest potrzebna zawsze w silniku, a gazy te zabierają ze sobą także syf pozostały najczesciej po kiepskich olejach. Z czasem zatyka to odmę, i wtedy sa jaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2012, o 13:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 cze 2012, o 22:01
Posty: 24
Marka: Toyota
Model: inny
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Po wymianie kompletu podkładek auto już nie dymi. Ani z pod korka, ani z miarki oleju. Ciśnienie lekko dmucha, ale bez dymu. :jupi:
Co ciekawe wtrysk, który w Techstreamie miał wartość -2,04 pod obciążeniem spadł do -0,464 :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 16:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 306
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Kurde też będę musiał wymienić podkładki pod wtryskami :nuda: ,u mnie z pod korka dmucha spalinami jak z wydechu i silnik zaczął głośniej(twardziej)pracować.Może ktoś to sam robił i by mógł pomóc opisując po kolei co odkręcać i na co uważać :help: ,bo niestety w tym kraju mówi się że jeden pijany polak jest lepszy od trzech dobrych włoskich mechaników,przynajmniej tutaj na południu he he


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 16:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 538
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 17
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
jak śą zapieczone ,to nie jest tak łatwo wymienić,do tego pdkładki pod przelewy nowe powinno sie załozyć,uwazać trzeba na momenty dokręceń,ja wymieniam przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów,bo jak wiadomo wtryski sa pod nia pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 wrz 2012, o 18:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 306
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dziękuje za odpowiedz,mógłbyś(proszę) jeszcze napisać z jakimi momentami dokręcać,i w jakie narzędzie mam się wyposażyć,żeby wydrzeć te podkładki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 11:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 306
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dla zainteresowanych tematem,śrubkę dociskającą wtryskiwacz dokręca się z siłą 262kg~cm (25,7 Nm) ważne żeby przy odkręcaniu zwrócić uwagę na podkładkę aby później przy wkręcaniu tak samo ją osadzić,zalecają też podsmarować gwint i czapkę śrubki,olejem silnika.
Wcześniej przy odkręcaniu przelewów,też trzeba zwrócić uwagę jak są umiejscowione podkładki i tak samo umocować nowe,zalecane jest podsmarowanie śrubek.
Siła docisku czterech śrub przelewu :163 kg~cm(16 Nm)
Siła docisku piątej śrubki łączącej:128 kg~cm(12,5 Nm)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2012, o 16:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 538
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 17
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
wtryski dokręcam na 30 nm,przelewy bez dynamometra,jak wiadomo nie zawsze trzeba go uzywać,ale tylko wprawieni mechanicy ,którzy mają czucie w rękach moga to robić pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2012, o 20:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 306
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Zrobione!! ale muszę przyznać ma rację "mech z toyoty" że jest ciężko,ja najdłużej męczyłem się z wydarciem wtrysku co przepuszczał,bo był zaciśnięty nagarem,a potem koszmar żeby wyciągnąć podkładki miedziane.
Jeszcze taki prymitywny patencik,jak ktoś będzie próbował wyciągnąć te podkładki,to żeby nie kupował jakieś gadżety jak ja,bo to będzie strata czasu i pieniędzy.Mam kumpla,co grzebie przy samochodach ciężarowych i on mi doradził,żebym kupił jedną elektrodę,opukał ją z okładziny,tak żeby został sam drut,potem zagiął końcówkę i zaklepał tak żeby była płaska i ostra na końcówce,całe zagięcie i zaklepanie nie może być szersze lub mniejsze od otworu w podkładce,mi w taki sposób udało się wydrzeć cztery podkładki,w jakieś pół godziny :jupi: pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 16:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 786
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis / Corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 1cdftv / 3zzfe
Właśnie jestem po wymianie uszczelniaczy, wielkie dzięki dla mech z toyoty za podpowiedzi i pomoc :ok:
Uszczelniacze w jednym z wtrysków były skopane, na fotkach będzie widoczne jak wyglądał wtrysk.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Avensis T22 FL 2,0 D4D Czarna jak dupa szatana
Corolla E12 1,6 VVT-i Srebrna jak nie wiem co


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 16:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 786
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis / Corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 1cdftv / 3zzfe
Ciąg dalszy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Avensis T22 FL 2,0 D4D Czarna jak dupa szatana
Corolla E12 1,6 VVT-i Srebrna jak nie wiem co


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 18:30 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5972
Pochwały: 620
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
grubcio79 napisał(a):
Właśnie jestem po wymianie uszczelniaczy, wielkie dzięki dla mech z toyoty za podpowiedzi i pomoc :ok:
Uszczelniacze w jednym z wtrysków były skopane, na fotkach będzie widoczne jak wyglądał wtrysk.

Obrazek

Ten wtrysk po prawej był oblepiony z powodu złego uszczelnienia pod wtryskiem?
Pozostałe wtryskiwacze nie miały osadów na końcówce ?

Czy korzystałeś kiedykolwiek do dodatków do paliwa na oczyszczenie z osadów wtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 18:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 538
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 17
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
środek do paliwa niema tu nic do rzeczy pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 19:05 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5972
Pochwały: 620
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Wiem, że ten wtrysk po prawej jest oblepiony od przedmuchów z cylindra.
Ze środkiem czyszczącym chodziło mi o to jak wyglądają te "dobre" szczelne wtryskiwacze, czy były idealnie czyste czy z niewielkimi osadami i czy było coś dawane do paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 21:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2009, o 08:20
Posty: 786
Lokalizacja: Radom
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis / Corolla
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 1cdftv / 3zzfe
piokli napisał(a):
Wiem, że ten wtrysk po prawej jest oblepiony od przedmuchów z cylindra.
Ze środkiem czyszczącym chodziło mi o to jak wyglądają te "dobre" szczelne wtryskiwacze, czy były idealnie czyste czy z niewielkimi osadami i czy było coś dawane do paliwa.


Dokładnie ten oblepiony jest od przedmuchów, reszta wyglądała jak ten po lewej.
Co do dodatków to raz na 3-4 tankowania leje mixol około 2-3 setki na bak, ze 2 razy lałem środek do czyszczenia wtysków i to by było na tyle.

_________________
Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone - jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione !!!

Avensis T22 FL 2,0 D4D Czarna jak dupa szatana
Corolla E12 1,6 VVT-i Srebrna jak nie wiem co


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2012, o 22:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 306
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 3
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Moje wtryski na samych koncoweczkach,gdzie sa dziureczki byly narosniete czyms co przypominalo kamien lazienkowy,byl tak twardy ze po wielu nie udanych probach rozpuszczenia go,musialem go wyskrobac nozykiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 20:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 272
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D
Taki syf robi się od spalania oleju. U mnie przy robieniu uszczelniaczy zaworowych wtryski wyglądały tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2012, o 07:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 10:15
Posty: 6
Lokalizacja: Legnica
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: CDT220L-AWMNYW
Jest jakiś sposób aby upewnić się że podkładka pod wtryskiem jest uszkodzona.
Podejrzewam u siebie właśnie uszkodzenie podkładki. Objawy - puszcza białego bąka przy odpalaniu i wcina olej ok 1l-1000km.
Avensis D4D T22 2001 300000km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2012, o 07:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17724
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 204
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Prosta metoda jest proba woda, sam jej nie stosowalem, ale ponoc dziala. Co ma branie oleju do podkladki pod wtryskiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2012, o 08:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 lut 2012, o 10:15
Posty: 6
Lokalizacja: Legnica
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: CDT220L-AWMNYW
Ponoć dużo. Zapomniałem dodać że dmucha spod korka i to sporo. Sprawdzenie kompresji nie da odpowiedzi że to podkładka, bo mogą być też zawory.
Gdzieś wyczytałem nie pamiętam czy na tym czy innym formu, koleś opisywał objawy w swojej AVE. Mam takie same jak on, ktoś doradził, wymień podkładki pod wtryski, wymienił i objawy ustały (kopcenie na biało 2-3 sekundy czy ciepły czy zimny po odpaleniu, branie oleju i wiatry pod korkiem). Myślę sobie wymienię podkładki. Nie będę się bawił pojedynczo -wymienię wszystkie. I teraz jak sprawdzić czy to na 100% podkładki. Po zdjęciu pokrywy zaworów będzie coś widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal