TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 23 paź 2014, o 23:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2010, o 12:16 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
W mojej T27 2.2 150 KM jest takie urzadzenie. Jezdze na trasie, wiec nie podejrzewam ze go zapcham. Ale jestem ciekawy jak to wyglada w praktyce. I troche teorii od bardziej doswiadczonych kolegow nigdy nie zaszkodzi. Z tego co wiem to "system" sam sobie go wypala. Podobno podczas tej operacji spadaja osiagi. Moje pytanie brzmi:
1 jak czesto sie to dzieje, kiedy i w jakich warunkach
2 jak dlugo to trwa samo oczyszczanie filtra
Bede wdzieczny za wszelkie informacje

dpf d-cat dcat filtr cząstek wypalanie oczyszczanie zatykanie filtra

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 12:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 232
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
1. Zapchanie to jazdy na małych trasach, najlepiej po mieście. Niedogrzanie silnika, bogata mieszanka.

2. Odepchanie to przepalenie trwa od 15 do 30min. Najszybciej jak dajemy stałe wysokie obroty, prędkość mniej istotna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 19:20 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
filtry czastek stalych sprawiaja problemy glownie w autach co po miescie jezdza, dodatkowo pamietaj o odpowiednim oleju silnikowym i dobrym paliwie, niestety co by nie robic filtr bedzie musial pewnego dnia zostac wymieniony :-(

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 13:46 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
wrc napisał(a):
filtry czastek stalych sprawiaja problemy glownie w autach co po miescie jezdza, dodatkowo pamietaj o odpowiednim oleju silnikowym i dobrym paliwie, niestety co by nie robic filtr bedzie musial pewnego dnia zostac wymieniony :-(

pozdr :-D


Hm.. z ta wymiana to niekoniecznie. Sa juz jakies obejscia do niego podobno. No skarzylem sie dilerowi przy odbierze ze ten filtr taki do d... i wogole. Mily pan nie kazal mi sie martwic. Sa juz podobno profesjonalne obejscia.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 14:02 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 1664
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 74
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
W niektórych autach istotnie można wyłączyć filtr cząstek stałych, np. tu . O Toyocie nie słyszałem. A może "miły pan" chciał Cię tylko uspokoić :chytry:

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 14:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 232
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Sa obejścia w postaci emulatorów PDFa dostępne na allegro i u elektryków samochodowych:-))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 19:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wiem ze sa emulatory, ale czy to jest faktycznie rozwiazanie? Zreszta do motorow toyoty malo jest gotowych rozwiazan i ludzi ktorzy na tym zeby zjedli, w przypadku szmelcwagenow jest zdecydowanie latwiej. A jezeli ktos w salonie zasugerowal ze sa obejscia czy emulatory, no to chyba jest mocno przekonany do tego co sprzedaje.

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2011, o 23:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
Odswierzam watek. Jakis czas temu otrzymalem informacje, ze uwaga:
2,2 D4D DPF nie ma piatego wtryskiwacza. A bylem przekonany ze ma. Tak to jest... czlowiek kupuje a nie wie sam co.
Wychodzi na to, ze system DPF czyli wszystkie silniki w Toyocie z wyjatkiem D-Cata dziala na zasadzie zmiany kata wtrysku. Czyli te rozwiazanie ktore jest generalnie do... wiadomo do czego. Chyba napisze do TMP o oficjalna wykladnie.
Wkurzony troche jestem bo w momencie zakupu teksty jakie uslyszalem na moje pytania to takie, ze oczywiscie to tak jak D-Cat tylko ze tlenki azotu sie nie redukuja, i ze piaty wtrysk , tak tak to ten system. I tu pytanie z tych retorycznych. Jak tu wierzyc sprzedawcy.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 07:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tez spotkałem sie z wypowiedzią ze d4d dpf ma tylko zmian kata wtrysku, czyli jak piszesz rozwiązanie do d...
tyle ze toyodiy twierdzi ze piat wtrysk ma kazda t27:
1ADFTV: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2010_T ... 201.2.html
2ADFTV : http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2010_T ... _2201.html
2ADFHV: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2010_T ... _2201.html
wiec ktoś tu się chyba w salonie nie zna...
Visitor1230 napisał(a):
I tu pytanie z tych retorycznych. Jak tu wierzyc sprzedawcy.
chłopaki z marketingu nie maja się znać, maja towar sprzedawać, a ze bzdury wygadują, taka ich robota
pozostaje tez opcja ze toyota wypościła na rynek jakaś mała serie takich dpf ze zmiana kata wtrysku, i ja nie nadziałem się na nią na toyodiy, bo cały dzień szukać nie będę :cfaniak:

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 08:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
Nie myslalem, ze T27 jest juz na Toyodi. Dzieki. Po VIN-ie wychodzi ze jest. Zglupiec mozna juz. Bajki opowiadaja w salonach jak widze, ale do TMP i tak napisze. Ale z tego co widze to sa tam numery silnika z poczatkowymi cyframi. Czy to znaczy ze wymienione w opisie maja ten wtrysk czy nie ?

23710B INJECTOR ASSY, EXHAUST FUEL ADDITION
23710‑26011 ENGINE NO.=5XXXXXX-9XXXXXX, ENGINE NO.=0XXXXXX-4XXXXXX

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 09:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
na patrząc na to na logikę to podano wszystkie numery silnika, wiec zakładam ze masz tez zainstalowany ten wtrysk
ciekawe ze jak spojrzysz w link:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2010_T ... _2201.html
to od 02.2010 montują inny zaworek ??
cena zaworka nie spadła, czyli ten zaworek od pralki dalej kosztuje dumne 1045,82 euro.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 09:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
wrc napisał(a):
to od 02.2010 montują inny zaworek ??
cena zaworka nie spadła, czyli ten zaworek od pralki dalej kosztuje dumne 1045,82 euro.....

Wychodzi na to ze tak. A cena? No niepowiem, fajna.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 10:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 09:24
Posty: 457
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
Visitor1230 napisał(a):

Wychodzi na to, ze system DPF czyli wszystkie silniki w Toyocie z wyjatkiem D-Cata dziala na zasadzie zmiany kata wtrysku. Czyli te rozwiazanie ktore jest generalnie do... wiadomo do czego. Chyba napisze do TMP o oficjalna wykladnie.



Hmmm, w swoim 2.0 miałem na gwarancji (za poprzedniego właściciela) wymieniony piąty wtrysk, więc jak to możliwe? ??? :baseball:

_________________
Moja AVE - koniecznie zobacz!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 11:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
Anekr napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):

Wychodzi na to, ze system DPF czyli wszystkie silniki w Toyocie z wyjatkiem D-Cata dziala na zasadzie zmiany kata wtrysku. Czyli te rozwiazanie ktore jest generalnie do... wiadomo do czego. Chyba napisze do TMP o oficjalna wykladnie.



Hmmm, w swoim 2.0 miałem na gwarancji (za poprzedniego właściciela) wymieniony piąty wtrysk, więc jak to możliwe? ??? :baseball:

U nas w kraju dylko D-Caty 177 mialy piaty wtrysk do 2009. Np. w niemczech 2,0 byl nawet D-Cat. Roznie to bywalo na roznych rynkach.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 11:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
odróżnijmy systemy fabryczne i takie co później właściciele sami montowali, fakty sa takie:
- w de sprzedawano motory 1cd, 1ad i 2ad z piątym wtryskiem w modelu t25
- w pl sprzedawcy wymyślają w salonach ze w aucie zmienia się kat wtrysku w t27 dpf
- aut ze zmiennym kacie wtrysku nie można znaleźć w toyodiy
Visitor1230 napisał(a):
U nas w kraju dylko D-Caty 177 mialy piaty wtrysk do 2009. Np. w niemczech 2,0 byl nawet D-Cat. Roznie to bywalo na roznych rynkach.
bo tylko one miały filtr cząstek stałych (dpnr), wtedy zbędny bajer niewymagany przez polskie przepisy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 12:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 09:24
Posty: 457
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
Jeszcze dwie rzeczy mnie nurtują - czy można uznać, że d-cat = piąty wtrysk ??? Czy w przypadku piątego wtrysku występuje zawsze dodatkowy przycisk na konsoli?

_________________
Moja AVE - koniecznie zobacz!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 12:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie, ten przycisk to rzadkość, z tego co kojarzę to tylko 1cd go miały, ale musiałbym pooglądać toyodiy co by źle nie informować
kto na ochotnika sprawdzi? :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2011, o 08:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2009, o 23:26
Posty: 3503
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: Corolla E15 EJ(A)
Rocznik: 2013
Silnik: 1 ZR-FAE
Watpliwosci zostaly rozwiane calkowicie. Piaty wtrysk istnieje a panowie z ASO chyba opuszczali co niektore szkolenia :-) Wyslalem Vin i otrzymalem odpowiedz jak ponizej.

Witam

Prosimy zapoznać się z poniższymi wyjaśnieniami.

Ad. 1 Regeneracja filtra cząstek stałych odbywa sie poprzez zwiększenie temperatury filtra cząstek stałych do poziomu, przy której sadza (czyli cząstki stałe) wypala się - powyżej 600 °C.
Proces podnoszenia temperatury odbywa sie etapami, najpierw poprzez dodatkowo wtryskiwane paliwo wtryskiwaczem zasadniczym podczas procesu spalania, a następnie ostateczne podniesienie temperatury poprzez wtryskiwanie paliwa tzw. piątym wtryskiwaczem bezpośrednio do układu wydechowego. Takie dodatkowo wtryśnięte paliwo potrzebuje odpowiednio więcej powietrza aby mogło się spalić tak więc konieczne jest odpowiednie sterowanie układem dolotowym.


Ad. 2 System informowania o rozpoczętym procesie regeneracji filtra cząstek stałych po raz pierwszy został wykorzystany w silnikach wysokoprężnych nowej Toyoty Verso-S. System ten nie może być "domontowany" do samochodu, w którym nie był on przewidziany na etapie projektowania i produkcji.

Z poważaniem

Karolina Woźniak
Koordynator ds. Kontaktów z Klientami

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Biala Corolla 1.6 Valvematic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2011, o 10:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 14:45
Posty: 1630
Lokalizacja: Gdansk
Pochwały: 59
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2011
Silnik: 2,2d4d 168,5KM 2AD
Podczas odbioru ave dowiedzialem sie, ze Toyota pracuje nad lampka czy czyms podobnym co bedzie pokazywalo kiedy filtr dpf pracuje i sie wypala. Ale podobno ma byc stosowany tylko w silnikach D-cat jako tych bardziej narazonych na awarie dpfa.
pozyjemy zobaczymy

wlasnie doczytalem post wyzej, czyli to prawda. bedzie to dobry dodatek.

_________________
Fiat 126p 1991' 0,6L 24KM, Ford Sierra 1989' 2,0L 109KM, Fiat CC 1996' 0,9L 41KM, Renault Megane 2002' 1,4L 98KM, Lanos 2003 1,5L 95KM, Nubira 2003 2,0L 133KM, Laguna 2002 2,0L 140KM, Corolla 2009 1,4L 90KM, Avensis 2002 2,0L 147KM, Avensis 2011 2,2L 150KM, Avensis (nowe zycie)2011 2,2L 168,5KM,...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2011, o 20:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Visitor1230 napisał(a):
Ad. 1 Regeneracja filtra cząstek stałych odbywa sie poprzez zwiększenie temperatury filtra cząstek stałych do poziomu, przy której sadza (czyli cząstki stałe) wypala się - powyżej 600 °C.
Proces podnoszenia temperatury odbywa sie etapami, najpierw poprzez dodatkowo wtryskiwane paliwo wtryskiwaczem zasadniczym podczas procesu spalania, a następnie ostateczne podniesienie temperatury poprzez wtryskiwanie paliwa tzw. piątym wtryskiwaczem bezpośrednio do układu wydechowego. Takie dodatkowo wtryśnięte paliwo potrzebuje odpowiednio więcej powietrza aby mogło się spalić tak więc konieczne jest odpowiednie sterowanie układem dolotowym.


a wiec toyodiy nie kłamie, a wiele serwisów przespało (nawet nie sugeruje przebalowało :szatanek: ) szkolenia, bo wiem ze kilka aso wyraźnie informowało ze 5 wtryskiwacza w ave pdf nie ma :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2011, o 16:26 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 14:45
Posty: 1630
Lokalizacja: Gdansk
Pochwały: 59
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2011
Silnik: 2,2d4d 168,5KM 2AD
kiedys kupujac nowego merca dyr. ds sprzedazy przygotowal oferte na ktorej bylo wyposazenie auta o ktore spytalem przy odbiorze aby pokazal bo chce wiedziec jak to dziala. I okazalo sie, ze oooch pomylil sie Pan Sprzedawaca i w tym modelu tego nie ma! takze takie kwiatki to nie tylko w Toyocie.

_________________
Fiat 126p 1991' 0,6L 24KM, Ford Sierra 1989' 2,0L 109KM, Fiat CC 1996' 0,9L 41KM, Renault Megane 2002' 1,4L 98KM, Lanos 2003 1,5L 95KM, Nubira 2003 2,0L 133KM, Laguna 2002 2,0L 140KM, Corolla 2009 1,4L 90KM, Avensis 2002 2,0L 147KM, Avensis 2011 2,2L 150KM, Avensis (nowe zycie)2011 2,2L 168,5KM,...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:01 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 14:45
Posty: 1630
Lokalizacja: Gdansk
Pochwały: 59
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2011
Silnik: 2,2d4d 168,5KM 2AD
mam pytanko apropo dpf-a. powiedzcie mi mniej wiecej co ile km ten filtr sie wypala. jak czasem czytam, ze auto pali podczas wypalania 10 i wiecej litrow plus czasem leci biala chmura z rury to stwierdzam, ze u mnie czegos takiego nie widzialem. ani zwiekszonego zuzycia ani bialej chmury. mam ponad 10 tys km i nic. jak to jest?

_________________
Fiat 126p 1991' 0,6L 24KM, Ford Sierra 1989' 2,0L 109KM, Fiat CC 1996' 0,9L 41KM, Renault Megane 2002' 1,4L 98KM, Lanos 2003 1,5L 95KM, Nubira 2003 2,0L 133KM, Laguna 2002 2,0L 140KM, Corolla 2009 1,4L 90KM, Avensis 2002 2,0L 147KM, Avensis 2011 2,2L 150KM, Avensis (nowe zycie)2011 2,2L 168,5KM,...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
No to wszystko ciekawe jest.
Ja mam T25 FL (ADT250L-AWFEYW) TEC EUR WG LHD 1ADFTV DCR MTM 6F.Kupiony w polsce w lutym 2007.
I w/g ToyoDiY mam piąty wtryskiwacz.
To jak to właściwie jest . Chyba że źle patrze = http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200701 ... 201.3.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
na poprzedniej stornie masz silnik bez niego :cfaniak: , zajrzyj pod maske czy go masz, toyodiy tego nie odpowie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Jutro popatrzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2010, o 09:24
Posty: 457
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
Po VINie to nawet ASO nie chce się sprawdzać w 1AD - przerabiałem to u siebie po kupnie AVE. Odpowiedź pracownika aso na zapytanie o DPF przez telefon: "niech pan podjedzie, to szybciej będzie" :glupek:

Natomiast pozytyw jest taki, że jak otworzysz maskę to od razu widać czy masz czy nie.

_________________
Moja AVE - koniecznie zobacz!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 15:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Popatrzyłem i stwierdziłem,że jest 5 wtryskiwacz.
Od wiosny zeszłego roku / kiedy go kupiłem od 1 właściciela / ani razu nie poczułem aby następował proces wypalania.A swoją jazdą spełniam wszelkie warunki aby dość często następowało wypalanie - bardzo krótkie odcinki w mieście ,praktycznie silnik nie osiągający przez cały tydzień temperatury optymalnej.
Więc już zupełnie nie wiem co i jak.Samochód kupiony u dielera w Polsce w 2007r z silnikiem 1AD i ma dpf?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 16:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
W ąso stwierdzili,że były w T25FL montowane różne silniki 1AD. I z dpf i bez.
Jeździc jak jeżdzę,a od czasu do czasu przegonic na trasie niech sie wypali ? Ale co ile i kiedy to już nie wiedzieli.
Polecał jakiś srodek do czyszczenia dpf - do kupienia na stacjaqch Shella.Nic więcej nie wiedział.Podobno pomaga przedłużyć moment "śmierci" dpf i jego wymiany.
Czy ktoś coś słyszał na ten temat ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 20:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2008, o 20:04
Posty: 180
Lokalizacja: Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-CAT + BOX
Odnosnie wypalania PDF'a to nie zauwazylem aby w moim kiedykolwiek sie to odbylo, chyba ze odbywa sie niezuwazalnie dla kierowcy wtedy wielkie brawa dla Toyoty. Nalatane ponad 45 000 km, trasy glownie miejskie. Dla odroznienia mam te ku..estwo w Suzuki Grand Vitarze i potrafi mi sie czyscic dwukrotnie w miesiacu, silnik Renault BTW...
Wyciecie DPF'a i przeprogramowanie ECU da sie zrobic. Jest tumult ogloszen tego typu. Z ciekawosci koszt wyciecia DPF'a z Suzy okolo 1600 zl.

_________________
194KM + 466Nm = :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 20:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17515
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 196
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
w trasie się nic nie wypala, i w te bajki nie ma co wierzyć, optymalne warunki to umiarkowana prędkość, umiarkowane obroty, stale warunki pracy, ciepły silnik
xdauser napisał(a):
Jest tumult ogloszen tego typu. Z ciekawosci koszt wyciecia DPF'a z Suzy okolo 1600 zl.

i co z tego jak suzuki ma zupelnie inny system? sam temat usuniecie dpf w dcat nie jest wcale taki błahy, a watek taki już istnieje i polecam jego lekturę
tym co i sie filtr w widoczny sposób nie dopalal, polecam zapytać o to aso podczas serwisu, oni mogą w kompie podejrzeć kiedy to było, przynajmniej w GM bo toyoty z dpf nie miałem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 207 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kaziu, Tomek_one


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal