TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 10:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 23:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2013, o 19:22
Posty: 703
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
wrc napisał(a):
O accordzie sie super rzeczy wypisuje ale kto mial (a ja 6 lat mialem) ten wie ze tez tam tez klopoty wystepuja, a pisanie o tym na forum accorda powoduje nerwowosc klubowiczow, i sie o wadach trudno cos dowiedziec. Moj accord byl bardzo rzadko popsuty, ale jak juz to naprawy sa bardzo drogie i czesto wymagaja wyspecjalizowanych mechanikow. Sam obecnie tez suzkam nastepcy dla t22 i sie zastanawiam co kupic :-)

pozdr

Trochę odkop, ale możesz rozwinąć temat (?). Też myślałem o Hondzie jakiś czas temu, ale bardzo bałem się tego na co cierpią także Mazdy - jak się rudy na imprezę wprosi, to już nie wygonisz...
Ostanie Acco strasznie trzymają cenę na rynku wtórnym, za zadbaną "siódemkę" też z resztą trzeba trochę położyć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
"Let the future tell the truth, and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I have really worked, is mine."
Nikola Tesla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 20:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Posiadalem acco bardzo dlugi czas. Auto kupione jako uzywane z salonu z gwaancja, serwisowane, maly przebieg itd. Auto ma faktycznie bardzo wysoki poziom techniczny, i ktos sie troche na autach zna ten to widzi. Nie zmienia to jednak faktu ze wystepuja w tym aucie bardzo drogie do usuniecia usterki, ktore nie sa jakims wyjatkowym przypadkiem
Awarie pomp abs: pompa pochodzi od firmy ats (model MK60). Uklad zaczyna wywalac blad 66-1 (lub pochodny, jest wiele katalogow bledow dla roznych marek). Pompa nowa kosztuje ponad 5 tys. zl plus wymiana. Ew. ratuje ze sa firmy co opanowaly jej naprawe, wyslalem ja do Wroclawia i za 600zl ktos to jakos ogarnal. Pompa motnowana w wielu europejskich i japonskich autach. Pozycja zabudowy koszmarna, jej demontaz to horror, sam to zrobilem.
Poslizg sprzegla w 2.2 diesel: blad konstrukcyjny, prawdopodobnie problem docisku. Nigdy sie za naprawe nie wzialem bo jest bardzo droga. Ze wzgledu na duzo rozbierania strasznie droga jest robocizna, czesci obecnie potanialy da sie rade za 4 tys. sprzeglo z dwumasem kupic. Jest to jeden z drozszych dwumasow na rynku. Pewnie nie zawsze wymaga wymiany, ale od pewnego przebiegu wymiana sprzegla bez dwumasu nie ma sensu. Ja wolalem sprzedac auto niz sie z tym szarpac.
Zapiekajace sie sruby w zwieszeniu. Wymiana amortyzatorow wymaga czesto ciecia katowka. Jeszcze gorzej jest z tylnym wahaczem. Jest tam sruba mimosrodowa regulujaca kat kola. Musialem go regulowac, ale sruba nie puszczala. Masa ciecia katowka ktorego nie wytrzymala termicznie poduszka wahacza. Honda nie planuje zamiennika. Dwa tylne, proste jak barszcz wahacze to jak dobrze pamietam 1600zl. Po rabacie 1400zl. Okauje sie ze jest bardzo trudno dostepny zamiennik tuleji, dostalem go za 150zl ale musialem jechac do Poznania. Komplet nowych srub mimosrodowych i nakretki to 160zl. Mechnik strasznie urywal jak to auto robil. M6 ma dokladnie ten sam syf z tylu.
Korozja: zabezpieczenie w niektorych obszarach jest slabe. Moim zdaniem najgorzej wypada tyl w kombi (tam dospawane jest cos co przedluza plyte z sedana). I tak jest lepiej jak w M6.
Przekladnia kierownicza lubi stukac. Wymienilem dwie, po 1600 czy 1800 euro kazda. Ja bym z tym jezdzil dalej, ale dalo sie to na gwarancji zrobic. Dodam ze wymiana kolejnej to tylko blad serwisu, druga mialem po mniej jak 20 tys, km od wymiany pierwszej.
Nieszczelny kolektor wydechowy (tylko diesel). Pekaja spawy, powrocono do odlewu. Wymiana w aso 3000zl. Byla na to przedluzona akcja do 160 czy 180 tys. km. Jako ze mialem od poczatku do konca prowadona kssiazke zalapalem sie na wymiane gratis.
Sa tez inne numery ale poki co starczy. Jak napisalem auto rzadko sie psuje, ale jak juz to idzie to w tysiacie. Stad nie pytajcie czemu kradna. Obecna M6 tez raczej szara myszka i koszmarne ceny jak juz cos sie stanie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 20:58 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
To co teraz kupować ?
T27 bez mocnego silnika ?
Koreańczyka, opla, forda czy Audi (z silnikami VW!) lub Volvo (od chińczyka) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie wiem co kupowac, ale trzeba uwazac na niektore auta z super opinia w motorach i innych i podpytac jak wyglada rzeczywistosc. Moim zdaniem niezbyt skomplikowane auta z wolnossacym silnikiem benzynowym (przykladowo t27) to ekonomicznie dobra opcja, ale osiagi sa oplakane. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2009, o 12:51
Posty: 25
Lokalizacja: wwa
Marka: Toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benz
Jezdzilem 7lat accordem 7gen benzynowym 2,4; samochod z polskiego salonu nie psul sie poza detalami po 300 zl na rok. Sedan w Type S wyglada bardzo dobrze w porownaniu do avensisa. Technicznie zawieszeniowo oraz dynamika jazdy wypada o poziom lepiej niz avensis.Taka prawda. Ale w przypadku statecznego docierania z A do B mozna nie zauwazyc roznicy. W avensisie t27 jest nie do wyregulowania za wysoka pozycja za kierownica. Dla nawet sredniego wzrostu to problem i mam go i ja. Avensis jest cichszy przy braku deptania. Gaz do deski i jest glosno jak w hondzie i halas mniej przyjemny od silnika hondy .
Avensis tylko nieco bardziej miekki ale sie przechyla nieprzyjemnie . Dziury typu glebsze wyrwy studzienki w obydwu czuc i slychac tak samo.
Sprzedalem accorda bo sedan kiepsko dawal sie zapakowac w rodzinie i zawitala rdza na tylnych nadkolach. Samochod z jednej strony po naprawie z drugiej oryginal. Bez solidnego zabezpieczenia rdza go dopadnie ja takiego zabezpieczenia nie zrobilem.pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:09 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Dodam jeszcze ze jak dobrze pamietam to napinacz paska wielorowkowego kosztowal 1000zl. Rolki nie szlo podmienic wg aso. Rozebralem to sam i sprowdzilem lozysko z nsk polska. Dwa lozyska (wzialem drugie na rezerwe) z przesylka kosztowaly 30zl... Na moje oko ceny w aso hondy to 2x ceny w toyocie i 3x we fiacie pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2009, o 12:51
Posty: 25
Lokalizacja: wwa
Marka: Toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benz
Jeszcze skrzynia biegow - w avensisie ciezko mi wbic 1, sporadycznie ale jednak. I sam sposob dzialania - honda ma to fajniejsze -biegi jakby pomagaja wskakiwac ,opor rosnie a potem maleje .W avensisie trzeba je przesunac z polozenia na polozenie ze stalym oporem. Niby detal ale dla mnie odczuwalny przy kazdej zmianie.
Koszt uzywki accorda vs avensis chyba oddaje te roznice

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
No to przy Accordzie Mondeo wydaje się tanim w utrzymaniu i mało awaryjnym autem ;-)
Skoda Superb kosztuje i wygląda ciekawie, tylko nie wiadomo jak z silnikami od VW. VW bije się w piersi że od 2011-2013 turbo benzyny już nie żrą oleju jak głupie.
Volvo ze swoimi turbo silnikami 2.4 wydaje się ciekawe, tyle że kosztuje jak BMW/Audi.

Jakby chcieli wyprodukować Carinę E GTi , chętnie wziąłbym nową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2016, o 21:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Accorda tez obecnie bardzo ciezko kupic. Mimo wad planowalem kolejnego ale go nie znalazlem. Inne marki duzo latwiej kupic. Czego nie kupisz beda wydatki. Najmniej wlozylem w marea weekend jtd. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 01:13 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2013, o 19:22
Posty: 703
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
Dzięki Panowie za opinię, szczególnie @wrc. Nie spodziewałem się, że Honda może być aż tak drogim autem w utrzymaniu. Faktem jest, że każdy tyko chwali te auta, ew. coś o korozji ("bo to Japończyk") albo, że zawieszenie szybko się kończy ("bo te nasze polskie drogi..."). Warto wiedzieć na przyszłość.
@eric - skrzynia biegów w T25 jeszcze IMO daję radę, fakt nie ma rewelacji, ale jak zobaczyłem co się dzieje w C5 (kij w budyniu), to jakoś przestało mi zupełnie przeszkadzać. Za to z inną kwestą zgodzę się w pełni - spośród wszystkich wad Avensisa to pozycja za kierownicą jest tym co najbardziej irytuje mnie w tym samochodzie. Fotel absurdalnie wysoko, do tego zakres osiowej regulacji kierownicy raczej skromny. Już nie raz kusiło mnie pozbyć się T25 po przejechaniu się innym autem, idzie się do tego przyzwyczajać, ale po przesiadce z praktycznie każdego innego auta w tej klasie do siebie, czuję się jak w "dostawczaku". Tyle dziwne, że np. w Corolli E12 już takiego problemu nie mam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
"Let the future tell the truth, and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I have really worked, is mine."
Nikola Tesla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 07:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Mala poprawka,zawieszenie nie konczy sie szybko ale nic nie jest wieczne. Moje auto przejechalo tez 80 % poza pl. Kupujac jedna auto ktore ma 6 czy 8 lat trzeba sie liczyc ze pewnego dnia zawieszenie bedzie do wymiany. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 09:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 mar 2009, o 12:51
Posty: 25
Lokalizacja: wwa
Marka: Toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 benz
@Scoob
Moje uwagi dotyczyly t27; to znaczy ze nic nie poprawiono.
@wrc
Ilosc napraw i koszt jest fakycznie duza.Moze to kwestia przebiegu u diesla.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2016, o 12:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2013, o 19:22
Posty: 703
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1CD-FTV
eric napisał(a):
@Scoob
Moje uwagi dotyczyly t27; to znaczy ze nic nie poprawiono.

Widziałem, dlatego zwróciłem uwagę, że pisze o T25. Poza tym jeździłem też T27 FL i FLII i nawet w tym najnowszym, z całym nowym wnętrzem i nowymi fotelami dalej jest problem. Znajomy pracował w Toyocie jako sprzedawca i też potwierdził - wielu podobało się to auto, ale np. musieliby zrezygnować z Prestige, bo ze szklanym dachem zwyczajnie nie mieścili się w samochodzie. Trochę żałosne w aucie klasy D...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
"Let the future tell the truth, and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I have really worked, is mine."
Nikola Tesla


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda