TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 sie 2017, o 19:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 464 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 maja 2008, o 21:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 17:55
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 1CD–FTV
Czytam temat spalanie diesel i postanowilem zamiescic taki temat zeby pomoc tym niedowiarkom - ktorzy sie tak bardzo dziwia jak to mozna miec spalalnie na poziomie 5 l/100km - "nauczyc" sie jezdzic oszczednie
na poczatek proponuje oto takie filmiki ( moze ktos je juz widzial, jesli nie to warto )
1 film
2 film
3 film

Pozdrawiam
PS. jak przetestujecie, jesli oczywiscie bedziecie chcieli, to napiszcie wtedy o ile udalo wam sie zmniejszyc spalanie
Zycze powodzenia i duzych sukcesow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 21:40 
Mi się udało zejść do 3.8l/100Km, z regułt jeżdżę oszczędnie, ale ostatnio jak goniłem dupka Omegą to mi spaliła 6.6l.
Najważniejsze, jest hamowanie silnikiem i jazdz ze stałą prędkością bez gwałtownego przyspieszania i ruszanie ostrego, wtedy na pewno Wam się uda


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 21:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
dokładnie masz rację

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 22:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
ja mam t25 D4D 116KM i mi tak po miescie plus autostrady do 130 jak delikatnie jezdze pali 5.8. a do 3.8 to nie wiem jak jest mozliwe zejsc. a jesli mam byc szczery to te filmy to raczej takie podstawy ktory kazdy chyba wie kto jezdzi powyzej 2 lat samochodem.
a najlepszy text"gasic auto na drodze gdy uznasz ze bedziesz stal ponad minute" to juz obłed....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 23:04 
Nigdy nie hamowałem silnikiem. Nie wyobrażam sobie...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 23:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
blue_point napisał(a):
Nigdy nie hamowałem silnikiem. Nie wyobrażam sobie...

jakbys jezdzil tirem i mial pod soba ponad 40 ton to musialbys sobie wyobrazic i to jak najszybciej, bo bez hamowania silnikiem bys raczej pozytywnych efektow z jazdy nie przyniosl....
a jesli juz bys jezdzil i przerzucil hamowanie silnikiem co jest szybkie do opanowania na swoja osobowke to odczulbys spalanie mniejsze. bo prawda jest ze jak hamujesz silnikiem to autko prawie nie spala :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 23:25 
Ja chyba nawet tego nie umiem :-D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 23:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
nawyk warty nauczenia:) polecam :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 23:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 22 lut 2008, o 01:02
Posty: 309
Lokalizacja: Warszawa
A w instrukcji stoi jak byk - unikać hamowania silnikiem :nuda:

Hehe ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 00:05 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Dieslem zmieniac biegi przy 1500-2000rpm :glupek: Po krotkim czasie bedziemy walic taka sadza z rury, ze wszystkie te hasla o ekologii walkowane na filmie biora w leb, a silnik tego dlugo nie wytrzyma (chociaz na spalaniu pewnie zaoszczedzimy z 10zl na calym baku).

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 05:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
Eco-driving to dla kierowców skody jest dobry .... że tak powiem

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 07:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2008, o 07:16
Posty: 12
Lokalizacja: Whitestock
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 diesel
A moja T25 1.8 VVT-i na trasie spala ok. 4,9 l (110-120km/h), a po miescie 8,5-9 l. Nie hamuje silnikiem, nie wyłączam samochodu, a czasem lubie porządnie depnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 20:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 17:55
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 1CD–FTV
barthezo napisał(a):
a jesli mam byc szczery to te filmy to raczej takie podstawy ktory kazdy chyba wie kto jezdzi powyzej 2 lat samochodem.


Podstawy nie podstawy ale duzo kierowcow nie wie ze wlasnie tak nalezy jezdzic zobacz ilu z nich dojezdza do skrzyzowania na luzie..tu masz tego przyklad

blue_point napisał(a):
Nigdy nie hamowałem silnikiem. Nie wyobrażam sobie...


barthezo napisał(a):
a najlepszy text"gasic auto na drodze gdy uznasz ze bedziesz stal ponad minute" to juz obłed....


No moze jest to troche przekoloryzowane zeby na swiatlach gasic silnik ( nie robie tego )


BoB77 napisał(a):
Dieslem zmieniac biegi przy 1500-2000rpm


to jest diesel, jego nie trzeba krecic wysoko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 21:16 
nanakara napisał(a):
a najlepszy text"gasic auto na drodze gdy uznasz ze bedziesz stal ponad minute" to juz obłed....

Durnota nieprzeciętna, przez gaszenie i zapalanie najbardziej zużywa się silnik, więc im rzadziej się gasi tym lepiej. Ale też o tym słyszałem. Fajnie jest w Chryslerze 300c 5.7HEMI, jak się stoi na światłach to palą 4 gary, a jak się daje w but to 8 taka pseudo oszczędność środowiska


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 21:18 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
A moja T25 1.8 VVT-i na trasie spala ok. 4,9 l (110-120km/h), a po miescie 8,5-9 l. Nie hamuje silnikiem, nie wyłączam samochodu, a czasem lubie porządnie depnąć.


nie obraz sie Kolego ale mam rolke 1.6 vvti ktora jest lzejszym autem niz wspomniane wyzej t25 i wiem ile ona pali wiec w Twoje 4.9 l/100km nie uwierze... nie to auto i nie ta masa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 22:05 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
nanakara napisał(a):
to jest diesel, jego nie trzeba krecic wysoko


Zgadza sie, ale mimo wszystko jezdzac dieslem powinno sie podczas jazdy utrzymywac obroty w przedziale w ktorym moment jest najwiekszy (czyli nie krecic silnika ponad obroty na ktorych juz slabo sie zbiera i wrzucac wyzszy bieg tak aby po jego zmianie obroty pozwolaly na swobodne sie zebranie) w D-4D T22 najlepiej poruszac sie w zakresie 2000-3000rpm (w tym zakresie silnik najladniej sie zbiera i przy zmianie biegow przy 3000rpm wchodzimy akurat na 2000rpm).

Jesli wrzucisz wyzszy bieg przy 1500rpm podejrzewam ze silnik w ogole zacznie sie dusic. Ktos tu kiedys nawet pisal ze nie powinno sie nim jezdzic ponizej 2000rpm, ale co do tego to nie jestem pewien.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 22:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20369
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
jazda na niskich obrotach (szczegolnie pod obciazeniem) bardzo niekorzystnie wplywa na trwalosc uklad napedowego, do tego nie dziala turbo i silnik jest slaby, ja takze uwazam ze 2-3 tys. obr/min to optimum dla D4D
a jak patrze na deklarowane przez niektorych zuzycie paliwa to dochodze do wniosku ze moja ave jest uszkodzona, zuzycie ponizej 5 litrow diesla ??? , niestety nie u mnie

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 22:29 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
wrc napisał(a):
jazda na niskich obrotach (szczegolnie pod obciazeniem) bardzo niekorzystnie wplywa na trwalosc uklad napedowego, do tego nie dziala turbo i silnik jest slaby, ja takze uwazam ze 2-3 tys. obr/min to optimum dla D4D
a jak patrze na deklarowane przez niektorych zuzycie paliwa to dochodze do wniosku ze moja ave jest uszkodzona, zuzycie ponizej 5 litrow diesla ??? , niestety nie u mnie

pozdr :-D


Czytalem gdzies, ze w autach z turbina przy jezdzie na zbyt niskich obrotach (czyli w D4D moze to jest wlasnie tuz ponizej 2000rpm) nie ma odpowiedniego cisnienia w ukladzie zasilania i komp. glupieje poniewaz uwaza taki stan za nienormalny, w efekcie czego zaczynaja sie rozne jaja z silnikiem.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 23:10 
sambi napisał(a):
A w instrukcji stoi jak byk - unikać hamowania silnikiem :nuda:

Hehe ...


Mocno interesujace :wow:
A w ktorym miejscu ???

A tak serio-serio - to czym to grozi?
Cos mi kolacze jedynie po glowie o mozliwym zwiekszonym zuzyciu oleju silnikowego i tyle


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 23:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
A w ogóle to trzeba by się zastanowić, kto co rozumie przez hamowanie silnikiem. Czy każdy rodzaj jazdy z puszczonym gazem i sprzęgłem, czy tylko gwałtowne zmniejszanie prędkości przez jazdę na bardzo niskim biegu? Bo ja w tym miejscu nie traktuję słowa "hamowanie" zbyt dosłownie i kiedy jadę np. do 100 km/h na "piątce", a potem puszczam gaz i schodzę w ciągu kilkunastu sekund do 80, to dla mnie jest to jak najbardziej hamowanie silnikiem. Jak również wrzucenie "jedynki" przy 60 km/h, czego sam bym nie robił i nie dziwi mnie, jeśli instrukcja tego nie zaleca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 05:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
dokładnie tak ...
jak można sobie wyobrazić zmniejszanie prędkości ze 160 czy nawet mnniejszej do ok 80 czy 60 , przeciez tak sie robi wielokrotnie i jest to normalna jazda , bez sensu byłoby wtedy robienie tego na jałowym , i nikt mi nie powie , że tak robi / chyba ,że .../ moim zdaniem nie jest to szkodliwe dla silnika wogóle bo to normalna jazda,

- chyba , że ktoś redukuje ciągle biegi aż do wytracenia szybkości - no to dla mnie nie jest normalna jazda

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 05:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 paź 2007, o 09:10
Posty: 23
Lokalizacja: jędrzejów
w T 22 nie mam kompa ale w zafirze na biegu jałowym pokazywał spalanie 0,8 L , a po zdjęciu nogi z gazu ale na biegu 0,0 L więc jak to jest ???

_________________
szaman


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 06:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
w T25 pokazuje 3,3 czyli najniższe jakie może pokazać komp. , myślę , że zdjęcie nogi z gazu podczas jazdy w każdym samochodzie pokazuje najniższe wskazanie jakie może pokazać komp.

- co do wskazań komp. dot spalania , ciekawy i najbardziej chyba miarodajny byłby wskaźnik zużycia paliwa na godzinę lub minutę jazdy - czyli jego przepływ ,

- ale oczywiście kierowców najbardziej interesuje ile zużyje paliwa na danym odcinku jazdy.

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 06:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2008, o 07:16
Posty: 12
Lokalizacja: Whitestock
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2,2 diesel
tomek85_85 napisał(a):
nie obraz sie Kolego ale mam rolke 1.6 vvti ktora jest lzejszym autem niz wspomniane wyzej t25 i wiem ile ona pali wiec w Twoje 4.9 l/100km nie uwierze... nie to auto i nie ta masa...


No to chyba pojadę do servisu, bo cos musi być nie tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 08:55 
Gdzieś czytałem, żeby osiągnąć najniższe moliwe spalanie danym autem, to należy:
1. Jechać ze stałą prędkością 80Km/h (nie wiem dlaczego napisali, że przy 80 auto pali najmniej)
2. Na ostatnim biegu
3. Unikać gwałtownego hamowania (jak najmniej używać hamulca)
4. Unikać gwałtownego przyspieszania (bez wcisakania gazu w podłogę)
5. Tankować porządne paliwo (u nas np BP ULTIMATE DIESEL)

Jakby ktoś mógł sprawdzić ile wynosi średnie (chwilowe) spalanie przy 60km/h, 80km/h i 100km/h na 5 biegu lub 6 jeśli ktoś ma, było by fajnie, wiedzielibyśmy, przy jakiej prędkości na ostatnim biegu auto pali najmniej


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 19:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 17:55
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 1CD–FTV
gregor napisał(a):
jak można sobie wyobrazić zmniejszanie prędkości ze 160 czy nawet mnniejszej do ok 80 czy 60 , przeciez tak sie robi wielokrotnie i jest to normalna jazda


Portal napisał(a):
Bo ja w tym miejscu nie traktuję słowa "hamowanie" zbyt dosłownie i kiedy jadę np. do 100 km/h na "piątce", a potem puszczam gaz i schodzę w ciągu kilkunastu sekund do 80, to dla mnie jest to jak najbardziej hamowanie silnikiem.



no i wlasnie to jest to hamowanie silnikiem o ktorym jest mowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 20:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 kwi 2008, o 23:24
Posty: 31
Lokalizacja: krakow i ebley uk
:-)

tez uwazam ze spalanie w przwdziale 5.8, 6.0 jest jak najbardziej prawidlowe a tam jakies 3.8 no nie ma bola chyba ze wyjedzies z garazu i wjedziesz z powrotem.tez posiadam avensisa d4d 116km. z 2004 i wiem ile musze wlewac do niego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, o 14:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2007, o 12:02
Posty: 439
Lokalizacja: Tychy
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
bajbus napisał(a):
tez uwazam ze spalanie w przwdziale 5.8, 6.0 jest jak najbardziej prawidlowe a tam jakies 3.8 no nie ma bola chyba ze wyjedzies z garazu i wjedziesz z powrotem.tez posiadam avensisa d4d 116km. z 2004 i wiem ile musze wlewac do niego



Jest to możliwe tylko to trzeba byc zirytowanym i prydal by sie jakis staż za kierownica zeby miec pojecie jak jezdzic oszczednie , ale to tylko moja sugestia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, o 16:49 
jonw napisał(a):
Jest to możliwe tylko to trzeba byc zirytowanym i prydal by sie jakis staż za kierownica zeby miec pojecie jak jezdzic oszczednie , ale to tylko moja sugestia.

Dobrze gadasz, ja mam staż średni 7 lat prawko i udaje mi się osiągnąć wynik 4l i to nawet często chyba, że bardzo mi się spieszy :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2008, o 18:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 19:52
Posty: 40
Lokalizacja: Zalas:)
qfas napisał(a):
jonw napisał(a):
Jest to możliwe tylko to trzeba byc zirytowanym i prydal by sie jakis staż za kierownica zeby miec pojecie jak jezdzic oszczednie , ale to tylko moja sugestia.

Dobrze gadasz, ja mam staż średni 7 lat prawko i udaje mi się osiągnąć wynik 4l i to nawet często chyba, że bardzo mi się spieszy :D


Kolego jesli masz T25 D4D 116 km i uzyskujesz wynik w granicach 4 L to opisz jak to robisz ze taki wynik uzyskujesz.
bo wynik w granicach 5L jeszcze moge uwierzyc ale 4??
ja do pracy mam 5km i jezdze bardzo oszczednie, i czasami po autostradzie do 130, i wychodzi mi 5.8:
ale zeby osiagnac 4Litry to chyba trzeba jezdzic 90 km h po autostradzie non stop..
chyba ze sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 464 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda