TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 paź 2017, o 00:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2009, o 17:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mstef napisał(a):
5 przy 50km
to jakies zarty, moze i oszczedzi sie troszke paliwa ale silnik, skrzynia i dwumas dostana przy takiej jezdzie ladnie popalic, to nie ma sensu :nie: , zreszta jakbym chcial oszczedzac na maksa to bym sie nie pchal w ave i motor 2.0, tylko kupilbym yariska, bardzo oszczedny typ :ok:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2009, o 17:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
wrc napisał(a):
to jakies zarty, moze i oszczedzi sie troszke paliwa ale silnik, skrzynia i dwumas dostana przy takiej jezdzie ladnie popalic, to nie ma sensu


dokładnie - sztuka dla sztuki. Rozumiem jazdę ekonomiczną bez tzw "pałowania", ale mordowanie silnika takimi przełożeniami to jakaś masakra.
Granica między oszczędnością, a paliwowym skąpstwem jest cieniutka :D

_________________
Sukces nie zmienia człowieka, tylko obnaża jego prawdziwe oblicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 00:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 gru 2008, o 23:40
Posty: 2
Lokalizacja: Kłobuck
IMO należy kręcić silnik w "zielonym zakresie" a oszczędna jazda to trzymanie się dolnej połówki tego zakresu.
Wykorzystywać warunki na drodze, im lepsze tym szybciej jeździć - np z wiatrem czy z górki ;). Przy złych warunkach oszczędzać pedału.
Jeśli jest możliwość nie przyspieszać mocno pod wzniesienia. To tyle z doświadczenia Volvem FH automat 440KM

_________________
Avensis '01 D -4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 02:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:29
Posty: 464
Lokalizacja: LUBOŃ / PUSZCZYKOWO
Pochwały: 20
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1998
Silnik: 1.8
Z mojego doświadczenia jeżdżąc toyota corolla E10 dowiedziałem sie jak jezdzic ekonomicznie na liczniku są takie 2 kontrolki zielona i czerwona,zielona ekonomia(cieszyła) a czerwna strasznie denerwowala bo w tedy wiecej paliła.Ekonimia to nie jeżdzenie na 5 biegu 40km/h nauczyłem się że trzeba delikatnie dodawac gazu w granicach 3 tyś obrotów tak żeby auto ani się nie meczyło ani nie byo krecone jakoś na maxa ta toyota jezdziła 100km/h i na 5 biegu palila sie lampka ekonomiczna niestety powyżej 110km/h już tylko czerwona ale co chcieć od motoru 1,4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 09:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 22 lut 2008, o 01:02
Posty: 309
Lokalizacja: Warszawa
Tak czytam i chciałbym wyjasnic jedną kwestię. Jazda na biegu przy puszczonym gazie nie jest hamowaniem silnikiem. Hamowanie silnikiem to redukcja na niższy bieg by zwiekszyc obroty a zarazem opór, po to by jak najszybciej wytracić prędkość. I o to mi chodziło pisząc, że producent nie zaleca hamowania silnikiem (jak to się robi w ciężarówkach).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 20:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 17:55
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 1CD–FTV
sambi napisał(a):
Jazda na biegu przy puszczonym gazie nie jest hamowaniem silnikiem.


Wlasnie to jest hamowanie silnikiem
sambi napisał(a):
Hamowanie silnikiem to redukcja na niższy bieg by zwiekszyc obroty a zarazem opór, po to by jak najszybciej wytracić prędkość...(jak to się robi w ciężarówkach).

W ciezarowkach tez sie tak nie hamuje, hamuje sie jadac na biegu ktory uzyty byl przy predkosci przed rozpoczeciem hamowania ( jest to po prostu wspomaganie hamulca roboczego )


Mowiac o hamowaniu silnikiem w eco drivingu nikt nie ma na mysli jak najszybszego wytracenia predkosci bo nie o to chodzi, chodzi o to by jak najdluzej jechac na biegu nie uzywajac gazu ( wtedy spalanie jest rowne 0)
Nie wiem co jeszcze mozna dodac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2008, o 22:11
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D 1CD-FTV
nanakara napisał(a):
chodzi o to by jak najdluzej jechac na biegu nie uzywajac gazu ( wtedy spalanie jest rowne 0)


Konia z rzędem temu kto będzie jeździł, a spalanie będzie miał 0

_________________
Obrazek
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
"Мастер и Маргарита" - Михаил Афанасьевич Булгаков


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
SprinterPL napisał(a):
Konia z rzędem temu kto będzie jeździł, a spalanie będzie miał 0
przy jezdzie bez gazu i sporej predkosci jest zero :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2008, o 22:11
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D 1CD-FTV
wrc napisał(a):
przy jezdzie bez gazu i sporej predkosci jest zero


Zero absolutne?

_________________
Obrazek
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
"Мастер и Маргарита" - Михаил Афанасьевич Булгаков


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
SprinterPL napisał(a):
Zero absolutne?
z tego co sie orientuje zero absolutne to termin okreslajacy temperature 0 K, najnizsza mozliwa temperature :jezyk:
a auto nie pali przy takiej jezdzie nic: i diesel :diabel: i benzyna :diabel:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:33 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
sambi napisał(a):
Hamowanie silnikiem to redukcja na niższy bieg by zwiekszyc obroty a zarazem opór, po to by jak najszybciej wytracić prędkość.

A jak zakres obrotów niższego biegu przewyższa zakres maksymalnych obrotów silnika? Nie pomyślałeś o tym?

nanakara dobrze mówi, że do hamowanie silnikiem wcale nie trzeba używać biegów, można puścić gaz i czekać aż samochód się zatrzyma, można też na chama ciągle zmieniać biegi na niższe aż do zatrzymania ale to nie to chodzi w ekonomicznej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2009, o 23:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2008, o 22:11
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D 1CD-FTV
To miała być metafora.

0 (zero) = nic (nawet cząsteczki)

_________________
Obrazek
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
"Мастер и Маргарита" - Михаил Афанасьевич Булгаков


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2009, o 10:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
wrc napisał(a):
mstef napisał(a):
5 przy 50km
to jakies zarty, moze i oszczedzi sie troszke paliwa ale silnik, skrzynia i dwumas dostana przy takiej jezdzie ladnie popalic, to nie ma sensu :nie: , zreszta jakbym chcial oszczedzac na maksa to bym sie nie pchal w ave i motor 2.0, tylko kupilbym yariska, bardzo oszczedny typ :ok:

pozdr :-D


Próbowałem tak jeździć przez jakiś czas, ale tak jak napisałeś szkoda mi było skrzynki jak wrzucałem bieg na zbyt niskich obrotach. Szarpanie, stuki itp i stwierdziłem, że nie warto dla 1 litra paliwa mniej na 100km tak żyłować części które są o wiele droższe przy wymianie niż ten oszczędzony litr.
Ecodriving tak, ale w granicach rozsądku. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 12:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 11:40
Posty: 16
Lokalizacja: Gdańsk
czesc . ciagle piszecie o dielsu , a co z benzynką . jak uzyskac niskie spalanie . zaluwazylam ze jak jezdze 2000-2500 obrotow to spala mi 9,5 . a jak cisne to mniej spali . czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lut 2009, o 12:31 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1416
Lokalizacja: Dobra / Szczecin
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
U mnie to wygląda w ten sposób, że osiągam tą prędkość którą chcę jechać jak najszybciej i później już na 4-5biegu spokojnie pali koło 5-7l. Spalanie teraz jak widać po niżej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2009, o 01:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 sty 2008, o 17:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Julka20 napisał(a):
czesc . ciagle piszecie o dielsu , a co z benzynką . jak uzyskac niskie spalanie . zaluwazylam ze jak jezdze 2000-2500 obrotow to spala mi 9,5 . a jak cisne to mniej spali . czy to normalne?


Ważna jest prędkość, moja T22 D4 2.0 najmniej pali przy prędkościach utrzymywanych w zakresie 100-120 km/h, niestety w mieście nie da się tak jeździć, prędkości są mniejsze i choćby to była płynna jazda to niestety przy niższych prędkościach średnia spalania rośnie i to mocno. W praktyce trasa ok 7l/100 km a nawet czasami ciutek mniej , miasto (Warszawa) zawsze niecałe 10, bez względu na styl i warunki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2009, o 16:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Dopiero teraz obejrzałem te filmiki i w niektorych miejscach mialem ochote wylaczyc...
zmiana biegow 3 przy 30 ? 4 przy 40 ? to jest zarzynanie silnika porzeciez.
Dostaje na tym caly ulad przeniesienia napedu, skrzynia, nie mowiac juz o silniku, zawory...

Zreszta wystarczy sobie porownac spalanie 50kmh/ 5 bieg i tak sie rozpedzic do 100km/h,
zrobic to samo na 3 lub 4 biegu. Warto pamietac o tym ze bardziej obciazony silnik spala wiecej, druga sprawa to czas jaki potrzebujemy na rozpedzenie sie do porzadanej predkosci jest na tyle dlugi, ze juz sam ten fakt spowoduje wieksze spalanie.

Hamowanie silnikiem - fakt sam stosuje, widzac po sobie, to w miescie mozna spokojnie zejsc o 1l w dol ze spalaniem niz wrzucajac luz i tak dojezdzac do swiatel.
Ale nalezy pamietac tez o tym, ze ew redukcja powinna byc bardzo delikatna bo w tym momencie rozrzad dostaje niesamowitego kopa...

Wylaczanie silnika - ok ale nie na skrzyzowaniu czy na przejsciu dla pieszych, chociaz rzeczywiscie oszczednosc jest tutaj mozliwa, przy nowych silnikach rozruch nie zuzywa wcale wiecej paliwa niz normalnie podczas pracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2009, o 16:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Pytanie czy nasze silniki 4AFE, 7AFE, 3SFE można uznać za nowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2009, o 19:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lut 2009, o 17:15
Posty: 4
Lokalizacja: Przysucha/Warszawa
deeper napisał(a):
Ale nalezy pamietac tez o tym, ze ew redukcja powinna byc bardzo delikatna bo w tym momencie rozrzad dostaje niesamowitego kopa...

Tu się przydaje stosowany przez motocyklistów tzw. międzygaz. Chodzi o to, że kiedy wciśniemy sprzęgło przy redukcji, dodajemy gazu, żeby obroty silnika były podobne do tego, co otrzymamy przy wrzuceniu biegu. Czyli np.
mam 1,5 tys obrotów na 4 biegu
wciskam sprzęgło
dodaję gazu, żeby silnik miał ok 2,2 tys obrotów
wrzucam 3, puszczam sprzęgło
zmiana powinna być delikatna. Niestety, w nowych samochodach jest to o tyle problematyczne, że pedał hamulca jest czuły już od samego początku, więc ciężko jedną stopą dodawać gazu i używać hamulca. Problematyczne do tego stopnia, że ja w samochodzie daję sobie z tym spokój :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2009, o 22:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 gru 2007, o 16:00
Posty: 287
Lokalizacja: 3miasto
Cytuj:
Tu się przydaje stosowany przez motocyklistów tzw. międzygaz.

Ja tak wlasnie robie... tzn od czasu jak w oplu mialem zerwany pasek rozrzadu...
mechanior po ogledzinach stwierdzil ze zeby sa ponadrywane co moze wskazywac na hamowanie silnikiem (ta nagla zmiana obrotow) lub np sytuacje gdy na drodze mamy oblodzone fragmenty i samochod lapie i traci przyczepnosc, obroty gwaltownie rosna i natychmiast spadaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2009, o 01:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 11:28
Posty: 111
Lokalizacja: dsfdsf
SprinterPL napisał(a):
To miała być metafora.

0 (zero) = nic (nawet cząsteczki)


nawet czasteczki, wtryski sa poprostu nie aktywne. sprezanie powietrza w tlokach powoduje efekt hamowania silnikiem dopiero gdy obroty spadna wtryski zostaja ponownie wlaczone i paliwo znowu plynie. kiedys aby przekonac kolegow niedowiarkow przeprowadzilismy test dlugosci drogi hamowania silnikiem na wlaczonym zaplonie i wyjetym kluczyku i wyniki zachowaly sie w granicach mozliwego bledu pomiarowego wiec odpowiedz jest prosta.

opis dzialania wtryskow:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwi 2009, o 23:11 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Schwefel napisał(a):
Pytanie czy nasze silniki 4AFE, 7AFE, 3SFE można uznać za nowe?


Niestety nie - te jednostki są stosunkowo stare, aczkolwiek ja wolałem wybrać 4A-FE ze względu na mniejszą bezawaryjność i łatwiejszą naprawę. BTW ten silnik był montowany jeszcze w carinach - w ave lekko je zmodyfkowano...

W swojej ave zauważyłem, że jazda prędkością 90km/h nie ma sensu, bo pali praktycznie tyle samo co przy 110-120km/h. Powyżej tej prędkości daje się czuć wir w baku, ale tak na oko wynosi on jakieś 9litrów ~160, i jakieś 8@140km/h (4k obrotów. Generalnie nie staram się przekraczać 4k obrotów, ale niestety czasami by zebrać to auto trzeba zredukować do 3 i ciągnąć do redline'a. Generalnie najniższe obroty nie są dobre dla silnika - spalanie będzie minimalne tlyko do pewnego momentu, a moc dużo słabsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2009, o 09:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
anabolo napisał(a):
Generalnie najniższe obroty nie są dobre dla silnika - spalanie będzie minimalne tlyko do pewnego momentu, a moc dużo słabsza.
i zarzynka fundowana motorowi tez znaczna :diabel:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 20:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
No to ja wtrące. W swięta zrobiłem traskę 470 km w bieszczady i z powrotem z rodzinką 2+2 +pełen bagaznik+klima w jedną strone i spalanie wyszło mi 5.9l/100 km. Silnik 1,6 VVt-i. Myslę, że jest to wartość do przyjęcia. Jazda od 1 do 4 biegu w przedziale od 2 do 3 tys a na 5 biegu w zależności od warunków ale z racji natężenia ruchu sporadycznie i chwilowo jechałem wiecej niż 120 km/h. Wyznaję zasadę, że nie schodzę poniżej 2 tys obr/min a bieg zmieniam przy ok 3 tys-pomijąją oczywiście wyprzedzania.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwi 2009, o 21:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Coś te samochody za mało Wam palą...taki wynik dla mnie byłby zadowalający w 200%, tyle że w mieście a na trasie hmm 8L to by było dobrze.
pozdr

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwi 2009, o 22:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Kwestia czy Kometowi pokazał tyle komputer, czy tyle sam wyliczył... 8l w trasie to przesada, no chyba, że trzymasz obroty powyżej 4k jeśli chodzi o benzynę - jeśli tyle faktycznie Ci łyka to coś jest nie tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwi 2009, o 11:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
Wakacje zeszłego roku, trasa na Chorwacje, 4 dorosłe osoby plus dzieciak, auto zapakowane i klima., jazda po 130-140 km/h. Średnia wyszła 5,5 litra :ok: Byłem w ciężkim szoku, że tak mało. Trasa po Polsce trochę ponad 6 litrów na setka, a w mieście okolice 7.
Po mieście max 2500 rpm i zmiana biegu+eco driving w moim wydaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2009, o 12:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 23:36
Posty: 173
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 vvti
topolxd napisał(a):
SprinterPL napisał(a):
To miała być metafora.

0 (zero) = nic (nawet cząsteczki)


nawet czasteczki, wtryski sa poprostu nie aktywne. sprezanie powietrza w tlokach powoduje efekt hamowania silnikiem dopiero gdy obroty spadna wtryski zostaja ponownie wlaczone i paliwo znowu plynie. kiedys aby przekonac kolegow niedowiarkow przeprowadzilismy test dlugosci drogi hamowania silnikiem na wlaczonym zaplonie i wyjetym kluczyku i wyniki zachowaly sie w granicach mozliwego bledu pomiarowego wiec odpowiedz jest prosta.

opis dzialania wtryskow:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf


wtryski włączaja sie przy ok 1500 obrotów. Można to zauważyć hamując silnikiem i obserwować obrotomierz, przy tych obrotach czuje się lekkie szarpnięcie do przodu w momencie kiedy silnik dostaje paliwo.

_________________
pozdrawiam
Tomek Toost


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 cze 2009, o 12:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 11:28
Posty: 111
Lokalizacja: dsfdsf
1300-1500 :)

u mnie w 2.0 d-4 spalanie od 60 do 100 km/h jest takie samo okolo 4,5-5l/100km
wynika to zapewne z tego ze spalanie jednostkowe nie rosnie w tym zakresie duzo szybciej w funkcji predkosci.

ale zauwazylem ze gdy np. na 5 jade ponizej 60km/h to na kmputerze pojawiaja sie czasem wyzsze wartosci, musi to byc spowodowane zbyt niskimi obrotami i silnik wtryskuje wiecej paliwa aby sie podniesc.
aczkolwiek jazda w zakresie 1600-2300,2400 obr po miescie u mnie owocuje spalaniem w granicach 8,5l/100km

ogolnie w silnikach vvt-i mozna zaobserowac skok w spalaniu jadac ze stala predkoscia obrtowa 2900 a 3100 obr/min. Przy otwartych dodatkowych klapach silnik ma wiecej powietrza i wtryskuje wiecej paliwa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 09:22 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
w moim przypadku powolne rozpedzanie, jazda na biegu bez gazu (z gorki) oscyluje spalaniem w granicach (5,5 litra wg kompa/corolla) i ok 6.5 litra w przypadku ave komvi 4afe (trasa)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda