TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 paź 2017, o 00:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 09:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
qfas napisał(a):
No to tak: jadąc na Słowację zatankowałem u siebie do pełna pod korek 54l. Całą drogę z Lublina do Liptowskiego Mikulasa przebyłem na jednym zbiorniku (ok 700km) Spalanie na całym tym dystansie wyszło 4.1L (a miała na sobie bagaż+4 osoby). Az mi się wierzyć nie chciało, ale to była prawda spaliła tyle. A całą drogę jechałem tak: (zaznaczam, że był bardo mały ruch)
Unikałem gwałtownego przyspieszania, starałem się w ogóle nie wciskać mocno gazu, nawet przy ruszaniu gdy zatrzymałem się na torach ruszałem tak 1 tylko drygnąłem z miejsca i później 2 tak do 1600obr i 3 tak samo 4 1400 i 5 i na 5 jechałem sobie 80-90km/h. Ważne jest, aby przy oszczędnej jeździe tylko ruszac z 1 a nie piłować samochód do 2000obr, ja z 1 ruszałem i przy 1000-1100 zmieniałem na 2. I chyba najważniejsza sprawa jechać na ostatnim biegu i hamować silnikiem, a jak najmniej hamulcami. I dzięki takiej jexdzie udało mi się spalić 4.1l (myśle, że gdybym jechał sam, to wynik byłby mniejszy

[ Dodano: 2008-05-07, 19:40 ]
Dodam jeszcze, że dokładność wskazań komputera sprawdzałem u elektryka i wyszło, że pokazuje +/- 5%


A później, po takiej jeździe kolega pisze do działu "Problemy z kołem dwumasowym"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 09:52 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
rollins najpierw zobacz kto to napisal, dopiero potem analizuj...

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 11:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 15:16
Posty: 77
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
To jak będziecie mieli okazje karnąć się nową Ave, moi rodziciele mają 1.8, i tam są takie sprytniunie strzałeczki kiedy to optimal driving mówi ci kiedy zmienić bieg na wyższy lub niższy, i byłem w ciężkim szoku kiedy on mi kazał zmieniać bieg na wyższy, ja bym nigdy nie zmienił przy takich obrotach na wyższy .... niemniej mój tatko się do tego stosuje .... wiecie ile emerycka jazda po miescie w 100% ? 6,7 litra ..... komputer pokazywał 6,3 z liczenia literków paliwa wyjszło 6,7 .... bardzo mi się podoba ten nowy silnik 1,8 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 12:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 27 kwi 2009, o 23:36
Posty: 173
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 vvti
trasa Warszawa - Krynica Morska, prędkość przelotowa 120-140, kilka zrywów do 160, głównie te 120 (czasy szaleństw mam już za sobą) obroty rzadko przekraczały 3400, puszczanie gazu z wyprzedzeniem tak, że mało kiedy dotykałem hamulca.

Spalanie tydzień temu 6.9, wczoraj 7.2 (między weekendami jazda po mieście bez resetowania wzkaźnika)
silnik 2.0 benzyna

_________________
pozdrawiam
Tomek Toost


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 16:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 cze 2010, o 00:45
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Ja jestem zupełnie nowy na tem forum. Posiadam Ave T-25 z 2004 r.. Silnik 1,6 vvti.

Robię właśnie test spalania, czyli tradycyjnie - pod korek i do końca i potem pod korek..

Ale może tutaj uda mi się uzyskać odpowiedź na takie pytania?

- ile średnio (w rozbiciu na miasto i trasę) palą Wam takie samochody?

- czy Wam też komputer przy stojącym samochodzie na biegu jałowym pokazuje spalanie 35l/100 km?

- czy przejmujecie się wskazaniami komputera? (w mieście pokazuje mi jakieś abstrakcyjne wartości, typu spalanie średnie 13,5 l - po wyjeżdzie w trasę spada to dość równomiernie)

- czy ze wskaźnikiem poziomu paliwa na desce tez macie tak, że jeśli bak jest pełny, to najpierw przez pierwsze 150 km wskażnik ani drgnie, a potem leci w dół?

- jaki wynik spalania przy spokojnej jeżdzie na tym silniku powinienem uznać za "normalny"?

Przepraszam, że zadaję pytania w tym wątku, ale niejako dotyczą one spalania, a nie chce tworzyć osobnego threadu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 18:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ryjek1975 napisał(a):
Przepraszam, że zadaję pytania w tym wątku, ale niejako dotyczą one spalania, a nie chce tworzyć osobnego threadu...
mamy juz watek o komputerze i jego wskazaniach, mamy o tym ile pala nasze auta i jakie zuzycie jest normalne a to jest temat o tym jak jezdzic oszczednie :czytaj:
uzyj prosze opcji szukaj :czytaj: , bo wszystkie informacje sa juz na tym forum :czytaj: , na ktorym Cie goraco witam :ok:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 23:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 452
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
Generalnie na niższe spalanie sposób jest prosty, zwłaszcza dla osób dojeżdżających autem do pracy - wystarczy wyjeżdżać 20 min wcześniej :)

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 23:10 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 01:10
Posty: 4142
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 193
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147KM
Dokładnie tak jak mówisz :ok:

_________________
http://avensis.info/viewtopic.php?f=64&t=6686 -----------Zaglądnij do mojego tematu tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 cze 2010, o 23:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 970
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
ryjek1975 napisał(a):
Ja jestem zupełnie nowy na tem forum. Posiadam Ave T-25 z 2004 r.. Silnik 1,6 vvti.

Robię właśnie test spalania, czyli tradycyjnie - pod korek i do końca i potem pod korek..

Ale może tutaj uda mi się uzyskać odpowiedź na takie pytania?

- ile średnio (w rozbiciu na miasto i trasę) palą Wam takie samochody?

- czy Wam też komputer przy stojącym samochodzie na biegu jałowym pokazuje spalanie 35l/100 km?

- czy przejmujecie się wskazaniami komputera? (w mieście pokazuje mi jakieś abstrakcyjne wartości, typu spalanie średnie 13,5 l - po wyjeżdzie w trasę spada to dość równomiernie)

- czy ze wskaźnikiem poziomu paliwa na desce tez macie tak, że jeśli bak jest pełny, to najpierw przez pierwsze 150 km wskażnik ani drgnie, a potem leci w dół?

- jaki wynik spalania przy spokojnej jeżdzie na tym silniku powinienem uznać za "normalny"?

Przepraszam, że zadaję pytania w tym wątku, ale niejako dotyczą one spalania, a nie chce tworzyć osobnego threadu...

Recepta na niskie spalnie:)
1) jak masz taka mozliwosc udajesz sie na najblizsza autostrade:) (wiem, ze w PL to nie takie latwe. Mam to szczescie, ze moge korzystac z A4
2) jak juz jestes na rzeczonej autostradzie...
3) ustawiasz tempomat na wartosci max 100km/h (najelepiej 90km/h)
4) wrzucasz 6 bieg
5) zaczynasz czytac jakas ksiazke
6) co chwile sobie wmawiasz, ze sie nigdzie nie spieszysz. Nie pokaza cie, w "Uwaga pirat", przeciez tylko "robisz testy"
7) nie reagujesz na innych kierowcow, igonrujesz TIRy ktore chca cie rozjechac i wrzucic do rowu
8) "prowadisz testy" wiec nie korzystasz tej z klimy - chociaz jest 30 stopni:)
9) starasz sie przejachac przynajmniej 100km w ten sposob
10) to juz koniec - mozesz odczytac info z komputera i dodatkowo potwierdzic to szybkimi obliczeniami po zatankowaniu pod korek:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 20:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
Ja codziennie robię 120km do prac i spowrotem, spalanie 5-6 litrów. na następnym baku spróbuję coś pooszczędzać i podzielę się wynikami.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2010, o 12:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 lis 2010, o 20:50
Posty: 47
Lokalizacja: Toronto
Marka: Toyota
Model: AVE T25 + box
Rocznik: 2008
Silnik: 2,0 d4d 150 ps
witam wszystkich na forum,
jestem nowy na forum do tej pory jezdzilem na pb honda.
teraz przymierzam sie do zakupu ave 07 roku d4d 126 KM i poczytuje sobie co to za auto...

moje pytanie brzmi czy hamujac silnikiem (majac zapiety bieg hamuje hamulcem,albo w ogole wrzucam coraz to nizszy bieg) d4d nie bede uszkadzal tego nieszczesnego kola 2-masowego??
w benzynie hamowalem silnikiem o tyle skutecznie ze przy 165 tys jakie mam przebiegu jezdze na tarczach z fabryki i wygladaja jeszcze "grubo"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2010, o 14:12 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
bartas29550 napisał(a):
moje pytanie brzmi czy hamujac silnikiem (majac zapiety bieg hamuje hamulcem,albo w ogole wrzucam coraz to nizszy bieg) d4d nie bede uszkadzal tego nieszczesnego kola 2-masowego??

Czy nie będziesz uszkadzał? Na pewno będzie pracowało nieco intensywniej, ale chyba nie w większym stopniu niż np. podczas przyspieszania. Sądzę, że nie ma sensu z tego powodu rezygnować z hamowania silnikiem. Nawet jeśli to większe zużycie jest w jakikolwiek sposób mierzalne, to pewnie zamiast po 100 tys. km koło padłoby po 102. I nawet to nie jest w żaden sposób do przewidzenia. Żeby oszczędzać dwumasę należałoby po prostu nie jeździć ;-) , a hamowanie silnikiem (zwłaszcza takie delikatne, nie z redukcją do "jedynki" przy 50 km/h :chytry: , tylko po prostu puszczanie gazu w czasie jazdy bez sprzęgła) na pewno więcej da pożytku, niż szkody. Nie zaprzątałbym sobie głowy kwestią dwumasy w tym kontekście. Tutaj szkodliwe są przede wszystkim gwałtownie działające siły - czyli np. ruszanie z zerwaniem przyczepności, czy - analogicznie - takie właśnie gwałtowne hamowanie silnikiem. Rozsądna jazda w stylu, o jakim piszesz, na pewno nie zrobi kołu dwumasowemu krzywdy.

A w ogóle, to w roczniku, jaki Cię interesuje, te koła nie są już aż tak delikatne, więc tym bardziej nie ma czym się przejmować.


PS. Witaj na forum i życzę owocnych zakupów :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2011, o 10:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Najbardziej irytujący są Ci "oszczędzający" co 300 metrów przed światłami wrzucają luz i się toczą i to jeszcze często lewym pasem.... Po prostu masakra
Dodatkowo uwielbiam tych kierowców, którzy w toczącym się korku zostawiają przerwę np 50 metrów bo tak im wygodniej i mają gdzieś tych wszystkich z tyłu i że np na poprzednich światłach 2-3 samochody by więcej przejechały...
Wcześniej ktoś pisał, że nigdy nie hamuje silnikiem ... hm .. . dziwne . U mnie to podstawowa technika jazdy. Często wystarczy zdjąć nogę z gazu, na lodzie delikatnie i nie używać wogóle hamulców bo po co ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2011, o 10:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
JacekKu napisał(a):
Najbardziej irytujący są Ci "oszczędzający" co 300 metrów przed światłami wrzucają luz i się toczą

Mój sąsiad dojeżdżając do domu wyłącza silnik, otwiera bramę, uruchamia silnik, wjeżdża, wyłacza silnik, otwiera garaż, włącza silnik, wjeżdża. Kiedy wyjeżdża z domu procedura jest oczywiście odwrotna. Być może oprócz "oszczędności" paliwa chce również sąsiadom oszczędzić słuch. bo jego cinquecento pracuje jak mój diesel przy 20-stopniowym mrozie.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2011, o 14:11 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2143
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 94
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
wojtekd3 napisał(a):
JacekKu napisał(a):
Najbardziej irytujący są Ci "oszczędzający" co 300 metrów przed światłami wrzucają luz i się toczą

Mój sąsiad dojeżdżając do domu wyłącza silnik, otwiera bramę, uruchamia silnik, wjeżdża, wyłacza silnik, otwiera garaż, włącza silnik, wjeżdża. Kiedy wyjeżdża z domu procedura jest oczywiście odwrotna. Być może oprócz "oszczędności" paliwa chce również sąsiadom oszczędzić słuch. bo jego cinquecento pracuje jak mój diesel przy 20-stopniowym mrozie.

Zaoszczędzi ze 2 litry paliwa przez całe swoje życie, i dodatkowo z 15 razy ekstra naprawi rozrusznik.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2011, o 14:25 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
No tak, ale wq innych bezcenne :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2011, o 09:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2008, o 22:11
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D-4D 1CD-FTV
wojtekd3 napisał(a):
Mój sąsiad dojeżdżając do domu wyłącza silnik, otwiera bramę, uruchamia silnik, wjeżdża, wyłacza silnik, otwiera garaż, włącza silnik, wjeżdża. Kiedy wyjeżdża z domu procedura jest oczywiście odwrotna.


Może poradź mu żeby zamiast odpalać autko przejechał te parę metrów na rozruszniku.
Wtedy więcej zaoszczędzi na paliwku :jezyk:

_________________
Obrazek
– To wódka? – słabym głosem zapytała Małgorzata.(...)
– Na litość boską, królowo – zachrypiał – czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus.
"Мастер и Маргарита" - Михаил Афанасьевич Булгаков


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2011, o 18:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2009, o 15:59
Posty: 3929
Lokalizacja: Dworce Chaosu
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: T25 D4D
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
No ale ładny jest ten Szczecin i szczecinianka prowadząca samochód :-D

_________________
Amor Patriae Nostra Lex


szary liftback


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 19:56 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 18:42
Posty: 53
Lokalizacja: blisko łodzi
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
:-D Śmieszą mnie takie teksty na temat palenia mój pali tyle a mój tyle , każdy samochód pali tyle ile zatankujemy. Na wielkość spalania ma wpływ wiele czynników , a jeśli ktoś chce oszczędzać to niech wyjmie silnik i skrzynie ,połączy półosie , założy zębatkę, łańcuch i w środku kabiny pedały ;spalanie spadnie :tak:
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem tą wypowiedzią ,ale tak jest , na trasie możemy oszczędzić trochę paliwa jeśli założymy że się nam nie spieszy i będziemy przestrzegać zasad Eco jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2011, o 01:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
jerry napisał(a):
:-D Śmieszą mnie takie teksty na temat palenia mój pali tyle a mój tyle , każdy samochód pali tyle ile zatankujemy. Na wielkość spalania ma wpływ wiele czynników , a jeśli ktoś chce oszczędzać to niech wyjmie silnik i skrzynie ,połączy półosie , założy zębatkę, łańcuch i w środku kabiny pedały ;spalanie spadnie :tak:
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem tą wypowiedzią ,ale tak jest , na trasie możemy oszczędzić trochę paliwa jeśli założymy że się nam nie spieszy i będziemy przestrzegać zasad Eco jazdy.

Jeśli chcesz pisać takie posty to najlepiej daj sobie spokój z forum. Temat jest wiadomy,a takie wcinki nie na miejscu.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2011, o 02:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 970
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
ArturT25 napisał(a):
jerry napisał(a):
:-D Śmieszą mnie takie teksty na temat palenia mój pali tyle a mój tyle , każdy samochód pali tyle ile zatankujemy. Na wielkość spalania ma wpływ wiele czynników , a jeśli ktoś chce oszczędzać to niech wyjmie silnik i skrzynie ,połączy półosie , założy zębatkę, łańcuch i w środku kabiny pedały ;spalanie spadnie :tak:
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem tą wypowiedzią ,ale tak jest , na trasie możemy oszczędzić trochę paliwa jeśli założymy że się nam nie spieszy i będziemy przestrzegać zasad Eco jazdy.

Jeśli chcesz pisać takie posty to najlepiej daj sobie spokój z forum. Temat jest wiadomy,a takie wcinki nie na miejscu.

Hehe na ostro:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2011, o 10:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wracamy do tematu :mobing:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2011, o 11:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 14:07
Posty: 970
Lokalizacja: Slaskie
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 + BOX
wrc napisał(a):
wracamy do tematu :mobing:

Tak jest:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2011, o 22:58 
Wracajac do tematu wlasnie :) Te filmiki to jakas paranoja i tyle. Sam lubie gdy samochod malo mi pali. Ale bez przesady. Oszczednosc oszczednoscia, ale wazna jest tez zeby motor pod maska pochodzil trochea nie dorznal sie pyrkotaniem. Moj sposob i zarazem zloty srodek na niskie spalanie zakladajac ze silnik ma optymalna temperature:
1 hamowanie silnikiem ( to chyba kazdy wie)
2 dynamiczne przyspieszanie (pedal wcisniety na 2/3 )
3 utrzymanie mozliwie stalej predkosci przy obrotach pow 2000/min
4 dobry olej w silniku o czym ostatnio sie przekonalem

Sposoby pokazane w filmach sa dla ekoidiotow. Jezdzac w ten sposob zwlaszcza na krotkich trasach to smierc dla silnika ( braki odparowania wody z oleju, nagary, notoryczne przeciazenie silnika itd. Najbardziej smieszy mnie to niskie wrzucanie (obroty) wyzszego biegu i delikatne przyspieszanie. Bezsens i bajka. Samochod wlasnie najmniej spali jezeli dosc szybo przyspieszamy a nastepnie uzyskujemy i utrzymamy zakladana predkosc. Zdrowiej dla motora i dla portfela.


Góra
  
 
PostNapisane: 14 mar 2011, o 23:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dość skrzętnie pomijany jest jeszcze jeden czynnik, ze aby osiągnąć niskie spalanie trzeba kupić oszczędne auto, mam tez w parku maszyn yarisa 1.0 i aygo 1.0 i na nich ceny paliwa wrażenia nie robią, spalanie jest bardzo małe (choć jaka ja yarka biorę to ponoć psuje średnią na wyświetlaczu :szatanek: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2011, o 23:18 
A to calkiem mozliwe. Ale nie do konca. Moja Frau :-D yarki miala trzy... te litrowe. Zawsze grzala nimi jak glupia :hahaha: To te dwa pierwsze palily jej cos ze 6,5. ostatnim jezdzila dostojniej to ten palil 5,5. A odkad otrzymala w spadku aurisa 1,4 D4D to powiedziala ze zadnego innego juz ni chce a pali tez 5,5.
I tu twoj wywod WRC bierze troche w leb. Ale co sie dziwic... kobieta :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 14 mar 2011, o 23:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Visitor1230 napisał(a):
To te dwa pierwsze palily jej cos ze 6,5. ostatnim jezdzila dostojniej to ten palil 5,5. A odkad otrzymala w spadku aurisa 1,4 D4D to powiedziala ze zadnego innego juz ni chce a pali tez 5,5.

e tam zaraz w łeb, no na ave takich wyników by nie było, wiec coś jednak prawdy w tym jest, mniejsze oszczędniejsze auto i już sporo taniej jest :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 11:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 kwi 2011, o 23:08
Posty: 170
Lokalizacja: szkocja
Marka: toyota
Model: avensis t25 , t27
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
panowie czy jest ktos w stanie wytlumaczyc mi roznice w hamowaniu silnikiem i jezdzie na tzw "luzie"? chodzi mi o spalanie a konkretnie czemu silnik na obrotach jalowych (luz) bierze wiecej paliwa niz w momencie kiedy kontujemy dojezdzanie do swiatel na biegu? czy chodzi o oszukanie komputera na obrotach zeby nie podawal paliwa czy co? wszyscy pisza hamowanie silnikiem ale czy ktos jest w stanie wytlumaczyc co sie dzieje w silniku? wiem ze hamowanie silnikiem stosuje sie gdy np: sa zle warunki atmosferyczne. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 11:08 
miki-1982 napisał(a):
panowie czy jest ktos w stanie wytlumaczyc mi roznice w hamowaniu silnikiem i jezdzie na tzw "luzie"? chodzi mi o spalanie a konkretnie czemu silnik na obrotach jalowych (luz) bierze wiecej paliwa niz w momencie kiedy kontujemy dojezdzanie do swiatel na biegu? czy chodzi o oszukanie komputera na obrotach zeby nie podawal paliwa czy co? wszyscy pisza hamowanie silnikiem ale czy ktos jest w stanie wytlumaczyc co sie dzieje w silniku? wiem ze hamowanie silnikiem stosuje sie gdy np: sa zle warunki atmosferyczne. pozdrawiam


W momencie gdy ujmujesz gazu zeby hamowac silnikiem doplyw paliwa jest odcinany. Jadac na luzie nie jest odcinany. I takie to wlasnie jest proste wytlumaczenie.


Góra
  
 
PostNapisane: 31 maja 2011, o 11:25 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
Visitor1230 napisał(a):
miki-1982 napisał(a):
panowie czy jest ktos w stanie wytlumaczyc mi roznice w hamowaniu silnikiem i jezdzie na tzw "luzie"? chodzi mi o spalanie a konkretnie czemu silnik na obrotach jalowych (luz) bierze wiecej paliwa niz w momencie kiedy kontujemy dojezdzanie do swiatel na biegu? czy chodzi o oszukanie komputera na obrotach zeby nie podawal paliwa czy co? wszyscy pisza hamowanie silnikiem ale czy ktos jest w stanie wytlumaczyc co sie dzieje w silniku? wiem ze hamowanie silnikiem stosuje sie gdy np: sa zle warunki atmosferyczne. pozdrawiam


W momencie gdy ujmujesz gazu zeby hamowac silnikiem doplyw paliwa jest odcinany. Jadac na luzie nie jest odcinany. I takie to wlasnie jest proste wytlumaczenie.

Proste wytłumaczenie jakby paliwo odcinało na luzie to silnik by zgasnął.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda