TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 07:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2015, o 20:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 13:23
Posty: 570
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2,2 D-4D
Dokładnie Jazda ekonomiczna to szybko przyspieszać do rozsądnej prędkości i jak najmniej używać hamulców

_________________
Ave D-4D 2,2 150KM +
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2015, o 21:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 132
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
Dzisiaj po przejechaniu 350 km na autostradzie testowalem ile T27 (2.0 silnik) spali na trasie.
Pierwsze 50 km zrobilem w tempie ok. 120 km/h , zeszlem autem do spalania 4,8 l diesla /100 km.
Jednak jazda przy takim tempie jest troche nudna.
W katalogu jest chyba napisane ze auto spala 4,6 l/100 km ??
Pozostala czesc drogi jechalem z tempem ok. 130-140 km/h , spalanie sie zrobilo 5,4 l diesel / 100 km.
Gdy jezdze po miescie i po autostradzie (pol na pol) to wychodzi mi ok. 6,2 l diesel / 100 km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 22:04
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-cat Autm. Ang
Kurde Lever
Nigdy nie mialem takiego spalania, dodajesz cos do silnika, lepsze paliwo, opony???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2015, o 21:50 
Czaka1 napisał(a):
Kurde Lever
Nigdy nie mialem takiego spalania, dodajesz cos do silnika, lepsze paliwo, opony???

I stwierdze z przykroscia, ze nigdy nie uzyskasz. Po pierwsze masz wiekszy silnik a dodatku D-Cat, Te sa bardzo paliwozerne.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 20:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 132
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
Cytuj:
Nigdy nie mialem takiego spalania, dodajesz cos do silnika, lepsze paliwo, opony???


Ja kupilem auto z silnikiem 2.0 l diesel bo jest oszczedniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 21:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 22:04
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-cat Autm. Ang
200 cm3 i rozniaca 2l/100km???
przeciez to sie nie miesci w glowie....
musi byc cos jeszcze ???

p.s dzis malzonka na 40km trasie zeszla do 6,7 i jak do tej pory to najlepszy wynik
a z D-cata zostalo sie tylko D: reszta wykastrowana :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 22:21 
Czaka1 napisał(a):
200 cm3 i rozniaca 2l/100km???
przeciez to sie nie miesci w glowie....
musi byc cos jeszcze ???

To nie tylko te 200 cm³. Dobrze kombinujesz. Masz D-Cata. Czyli silnik z DPFem. A dokladniej mowiac DPNR-em. Ten filtr zapewnia najczystsze spaliny przy jedoczesnym wysokim spalaniu, Takie spalanie to dzieki specyficznemu filtrowi jak i jego regeneracjom. Mialem 2AD-FTV 150 KM( twoj to 2AD-FHV) tej samej pojemnosci, jednak ze "zwyklym " DPF-em i byl o wiele bardziej oszczedny. Przy dziadkowej jezdzie na trasie raz mi spalil 4,8. Ale i tak sie ciesze, ze juz nie mam diesla.


Góra
  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 22:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 20:16
Posty: 3090
Lokalizacja: Bydzia
Pochwały: 31
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2,0 benzyna 1AZFSE
I tak trzymać!!!!!!!!!! Ale do AVE wróć.

_________________
tadeusz54
Samochody mają jeździć a nie odwiedzać serwisy. Spamerzy górą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2015, o 22:26 
tadeusz54 napisał(a):
I tak trzymać!!!!!!!!!! Ale do AVE wróć.

W zyciu :) Moim celem jest IS 250... kiedys... moze :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 6 maja 2015, o 21:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 22:04
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-cat Autm. Ang
Visitor1230 napisał(a):
Czaka1 napisał(a):
200 cm3 i rozniaca 2l/100km???
przeciez to sie nie miesci w glowie....
musi byc cos jeszcze ???

To nie tylko te 200 cm³. Dobrze kombinujesz. Masz D-Cata. Czyli silnik z DPFem. A dokladniej mowiac DPNR-em. Ten filtr zapewnia najczystsze spaliny przy jedoczesnym wysokim spalaniu, Takie spalanie to dzieki specyficznemu filtrowi jak i jego regeneracjom. Mialem 2AD-FTV 150 KM( twoj to 2AD-FHV) tej samej pojemnosci, jednak ze "zwyklym " DPF-em i byl o wiele bardziej oszczedny. Przy dziadkowej jezdzie na trasie raz mi spalil 4,8. Ale i tak sie ciesze, ze juz nie mam diesla.


OK moj tez ma 150KM wiec praktycznie to ten sam silnik
jesli roznily sie dpf-em to teraz juz go nie ma a tzn
ze nie ma regeneracji oraz cyki podwyzszajcych temp. dpf wiec ???

nie zdarzylo sie jeszcze zejsc ponizej 6l/100km
(nawet jak siedze obok moje wspolmalzonki ktora potrafi jechac 100 km/h na autostradzie
- ja nie wytrzymuje dzluzej niz 20 min :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2015, o 08:07 
Jezeli masz 150 KM to zmien opis bo wprowadza w blad. A z cegla pod butem nigdy nie osiagniesz niskiego spalania niestety. Tez kiedys yarisem 1.0 na banie potrafilem spalic 9,5 na stowe.


Góra
  
 
PostNapisane: 7 maja 2015, o 13:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lut 2015, o 22:04
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 D-cat Autm. Ang
Opis sie zgadza -brakuje info ze to wersja angielska z automatem :)

Natomiast co do cegly to tak jak pisalem na pewno nie o to chodzi bo moja malzonka jezdzi bardzo spokojnie :nonono:

zastanawiam sie w takim razie czy moj sprzet jest sprawny tak jak powinien ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2015, o 22:02 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 20:16
Posty: 3090
Lokalizacja: Bydzia
Pochwały: 31
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2,0 benzyna 1AZFSE
Nie każda panna jest ładna!

_________________
tadeusz54
Samochody mają jeździć a nie odwiedzać serwisy. Spamerzy górą


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2015, o 19:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 132
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
jechalem ostatnio po autostradzie ok.35 km z predkoscia 100-110 KM/ h na 6 biegu.
Czesciowo jechalem z gorki (max.5-10 km), komputer pokazal mi nawet 4,4 l -4,3 l / 100 km :jupi:
w niedziele przy ladnej pogodzie jak ma sie czas mozna sie tak wlec....na codzien jednak to niepraktyczne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2015, o 20:43 
Nie praktykuj wiecej takich przejazdzek lepiej. Szkoda napedu.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 maja 2015, o 12:05
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0
Przede wszystkim jak najmniej hamować, każde hamowanie to marnowanie energii uzyskanej dzięki spalaniu paliwa, to przede wszystkim. Nie rozpędzać się, jeśli wiesz, że zaraz będziesz hamować


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Visitor1230 napisał(a):
Nie praktykuj wiecej takich przejazdzek lepiej. Szkoda napedu.


Na 6 biegu to jest jakieś 1800-2000rpm jak najbardziej przy stałej prędkości akceptowalne. Nawet shift to podpowiada.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2015, o 09:06
Posty: 132
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 D-4D 124 (DPF)
Cytuj:
Nie praktykuj wiecej takich przejazdzek lepiej. Szkoda napedu.


Na 6 biegu to jest jakieś 1800-2000rpm jak najbardziej przy stałej prędkości akceptowalne. Nawet shift to podpowiada.


Dokladnie,

przecież mi się ten trojkacik na dol nie zapala , tak wiec na 6 biegu 110 km/h można jechac
Jazda 100-110 km/h o 10 km mniej niż pozwalają przepisy jest przecież ok.

To ile mialbym jechać? 150 km/h ? bo wtedy niby większe obroty ?
Silnik zapewne jest tak skonstruowany ze maksymalna wydajność i maksymalne spalanie ma przy prędkościach zgodnych z przepisami ruchu drogowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2141
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 94
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Lever napisał(a):
...
Silnik zapewne jest tak skonstruowany ze maksymalna wydajność i maksymalne spalanie ma przy prędkościach zgodnych z przepisami ruchu drogowego.

Ciekawe
Czekam na propozycję eksploatacji przy 50km/h - miasto.
Ni to trójka, ni to czwórka...

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Lever napisał(a):
Silnik zapewne jest tak skonstruowany ze maksymalna wydajność i maksymalne spalanie ma przy prędkościach zgodnych z przepisami ruchu drogowego.
Niestety ale tak nie jest. Silnik spalinowy to najgorszy wybor do pojazdu jezeli spojrzysz na jego charakterystyke i oczekiwania jake sa mu stawiane. To tymczasowe rozwiazanie od 80 lat do poki nie bedzie wynalezione cos lepszego :jezyk: . Co do predkosci 150km/h to bedziesz mial wyzsze obroty ale tez duze wieksze opory powietrza, wiec nici ze spadku spalania. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:54 
carsik napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Nie praktykuj wiecej takich przejazdzek lepiej. Szkoda napedu.


Na 6 biegu to jest jakieś 1800-2000rpm jak najbardziej przy stałej prędkości akceptowalne. Nawet shift to podpowiada.

Shift? Nie mow tylko, ze kierujesz sie tym przy zmianie biegow. 126 KM, waga T 27 i 1800 obr. Jezdzac tak notorycznie radze zbierac kase na dwumas. Ponadto obciazenie silnika przy predkosci X i obrotach 1800 jest wyzsze niz przy tej samej predkosci i obrotach 2300. W moim 2AD nigdy niw wlaczalem szostki ponizej 120/godz.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 14:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Visitor1230 napisał(a):
carsik napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Nie praktykuj wiecej takich przejazdzek lepiej. Szkoda napedu.


Na 6 biegu to jest jakieś 1800-2000rpm jak najbardziej przy stałej prędkości akceptowalne. Nawet shift to podpowiada.

Shift? Nie mow tylko, ze kierujesz sie tym przy zmianie biegow. 126 KM, waga T 27 i 1800 obr. Jezdzac tak notorycznie radze zbierac kase na dwumas. Ponadto obciazenie silnika przy predkosci X i obrotach 1800 jest wyzsze niz przy tej samej predkosci i obrotach 2300. W moim 2AD nigdy niw wlaczalem szostki ponizej 120/godz.


pozwól, że zignoruję tą radę. Obciążenie silnika przy stałej prędkości i tych obrotach jest znikome. Jak chcesz przyśpieszać to owszem tak, zmieniamy bieg i naprzód. Nie kieruję się shiftem, tylko moim słuchem ale podkreśliłem, że fabryka dopuszcza te obroty jako użytkowe.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 15:23 
Mozesz ignorowac. Fizyki nie zmienisz. A fura jest twoja.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 16:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
widzisz, samochodów miałem sporo i wszystkie miały się bardzo dobrze, serwisuję jeszcze więcej i proszę nie twórz nowej teorii pracy silnika spalinowego. Powtórzę - taki poziom obrotów jest akceptowalny dla stałej prędkości i jak zaczniesz to odróżniać od pracy pod obciążeniem to możemy się dogadać :) a jak bardzo będziesz chciał to możemy przejechać się z komputerem i poobserwować obciążenie.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 16:09 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 14:45
Posty: 1920
Lokalizacja: Gdansk
Pochwały: 68
Marka: toyota
Model: avensis t27
Rocznik: 2011
Silnik: 2,2d4d 168,5KM 2AD
carsik dokladnie robie to samo co Ty, mam ponad 100 tys km i wg serwisu ASO wszystko jest w jak najlepszym porządku. Takze zmieniam biegi jak mi strzałka pokaze. Oczywiscie jezeli jade spokojnie bo jak chce szybko to przy wyzszych obrotach. Po ponad 3,5 roku jazdy i ponad 100 tys km nie widze zadnej roznicy w pracy auta porownujac do wyjazdu z salonu.

_________________
Fiat 126p 1991' 0,6L 24KM, Ford Sierra 1989' 2,0L 109KM, Fiat CC 1996' 0,9L 41KM, Renault Megane 2002' 1,4L 98KM, Lanos 2003 1,5L 95KM, Nubira 2003 2,0L 133KM, Laguna 2002 2,0L 140KM, Corolla 2009 1,4L 90KM, Avensis 2002 2,0L 147KM, Avensis 2011 2,2L 150KM, Avensis (nowe zycie)2011 2,2L 168,5KM,...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 16:20 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Wczorajszy wyjazd do Lidl'a po bułeczki :-D
Niestety to nie Ave :nuda:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 18:08 
Panowie, z calym szacunkiem. Nie bede sie chwalil czym zarzadzam a czym nie. Nie bede opisywal swoich doswiadczen z mechanika, wyksztalcenia czy praktyk itd.
Jedno jest niezmienne. Drgania skretne jakie wystepuja w kazdym ukladzie tlokowym maja negatywny wplyw na kazdy element jaki bierze udzial w przenoszeniu momentu obrotowego. Zaczynajac od tloka a konczac na przegubie zewnetrznym. Amplituda drgan zalezy od obrotow i ilosci cylindrow. Im wiecej cylindrow w silniku i ( lub ) tez wyzsza predkosc obrotowa walu korbowego tym te drgania maja mniejsza wartosc. Elementem redukujacym ten niekorzystny fenomen w dzisiejszych samochodach jest sprzeglo dwumasowe. I to ono jako pierwsze pojdzie na szrot po 50 tys. km jezeli ktos bedzie odjezdzal z niskich obrotow. Jezeli nie bedzie tego robil a jezdzil na niskich obrotach wywali dwumas po 170 tys. A jezeli ktos inny bedzie jezdzil z glowa i nie mulil zrobi na tym samym sprzegle 350 tys. km. Innymi negatywami na malych obrotach beda ( moga byc) problemy z zapieczonymi sprezarkami, zawalonymi EGRami itd.
Wysoki moment obrotowy nawet bez przeciazania silnika generuje tez wyzsze naciski jednostkowe w przypadku utrzymywania nizszych obrotow. I nie prubujcie mnie nawet przekonywac, ze jest inaczej. Bo wiem o czym mowie.


Góra
  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 18:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 703
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no to lepiej się nie chwal. Obciążenia w układzie korbowo-tlokowym pojawiają się w momencie gdy naciskasz ten pedał z prawej strony. I owszem, nie należy tego czynić zbyt gwałtownie przy wysokich biegach i niskich obrotach. Przy stanach ustalonych, gdy silnik kręci się ze stałymi obrotami, a dodajmy niskoobrotowy diesel, obciążenia są bardzo niskie i już zupełnie nie rozumiem co ma dwumas do stałych obrotów. Rozumiem, że producenci samochodów nie mają pojęcia co czynią gdy taki lexus potrafi jeździć na 1200rpm a ostatnio miałem okazję coś robić w phaetonie dieslu i tam skubana skrzynia zrzucała biegi na 1000rpm. Ta głupia Toyota sugeruje zmianę biegu przy 2000rpm i spadają na 1500rpm. Tak na marginesie mój ma 170kkm nie ma najmniejszych problemów z dwumasem ani z DPF ani ze sprężarką.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 19:19 
carsik napisał(a):
Obciążenia w układzie korbowo-tlokowym pojawiają się w momencie gdy naciskasz ten pedał z prawej strony

Obciazenia wystepuja zawsze bez wzgledu na to ile pedal jest wcisniety, czy po ktorej stronie sie znajduje. Nawet gdy hamujesz silnikiem uklad jest obiazany.
carsik napisał(a):
Przy stanach ustalonych, gdy silnik kręci się ze stałymi obrotami, a dodajmy niskoobrotowy diesel, obciążenia są bardzo niskie i już zupełnie nie rozumiem co ma dwumas do stałych obrotów

No wlasnie nie rozumiesz. W trakcie tej stalej wartosci obrotowej wystepuja drgania skretne. Zaleznosc ich wartosci opisalem powyzej.
carsik napisał(a):
Rozumiem, że producenci samochodów nie mają pojęcia co czynią gdy taki lexus potrafi jeździć na 1200rpm

Oczywiscie ze maja pojecie. Silnik w leksusie wymyslili konstruktorzy czolgow. Jest odporny niemal na wszystko. A sa tuningowane pod 500 KM (V6 2.5 , 208 KM) znoszac to bez szwanku. A kazdy silnik z wysokim momentem obrotowym i moca pojedzie na nawet nizszych obrotach. Przy niskich obrotach czestotliwosc drgan skretnych na wale korbowym spada. Rosnie za to amplituda. W przypadku wyzszych obrotow sytuacja sie odwraca. I to jest korzystniejsza sytuacja dla ukladu korbowego. Najwieksze zawachania i zuzycie wystepuje przy przeciazaniu.

Duza amplituda to drgania skretne silnika. Mala to po redukcji przenoszone wraz z momentem na skrzynie.
Na drugim filmie porownaj sobie drgania strzalki niebieskiej ( wal korbowy) i zoltej (wal zdawczy w skrzyni piegow).





Góra
  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 19:52 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1099
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Z mojej obserwacji, po jeździe nowym transitem custom'em wynika, że "propozycja" momentu zmiany biegów wyświetlana na desce ma się nijak do tego, co podpowiada doświadczenie. Shift pojawia się w tak niskim zakresie obrotów, że jeżdżąc według jego wskazań, autem telepie jak starym golfem, o spalaniu nie wspomnę.
Podczas spokojnej jazdy swoim benzyniakiem poruszam się w zakresie 2000-3000rpm i uważam, że nie męczę auta.
Myślę, że nie ma co ślepo patrzeć na komputer. Doświadczenie i umiejętność wsłuchania się w auto i jego charakterystykę jest tutaj lepszym doradcą...


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda