TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 lis 2017, o 18:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kupno BUSA maxi
PostNapisane: 12 paź 2012, o 01:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
Postanowiłem zamieścić nowy temat z pewnym zapytaniem do Was.

Jak w temacie powoli rozglądam się za BUSEM maxi - samochodem dostawczym typu L2H2 lub dłuższy nie niższy jak H2 do 15 -17 tys. zł. Nie jest ważne czy przeszklony czy pełen blaszak. Patrzałem już na rozmaite typu Renault Master, Opel MOVANO, VW LT, Sprinter, transit, Boxer itp. Musi być odliczony pełen VAT.

Cały sęk w tym, że nie wiem na co się zdecydować i za czym rozglądać. Ważne aby auto było mało awaryjne, a tyle się już naczytałem że mam łeb jak torebka kobiety (czyli wszystko i nic).

Master, Movano - podobno tragedia co do awaryjności i zawieszenia

VW LT- bez polotu ale niby trwały

Sprinter w starej budzie np. 2.9D podobno nie do zabicia - to samo co LT

TRANSIT - ???

Stąd moje pytanie do forumowiczów czy ktoś z Was miał do czynienia z BUSEM MAXI i może polecić auto (markę model-silnik) z czystym sumieniem.

Jedno wiem na pewno. Czarowanego BUSA z przebiegiem 140tys.km w PL nie kupię to są samochody, które mają na siebie zarabiać i te przebiegi są niewiarygodne.

Z góry dzięki za opinie. Pozdrawiam

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 07:51 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
A nie bierzesz pod uwagę Fiata Ducato Maxi ??
Mój szwagier od 10 lat kupuje i w 6-7 lat robi lażdym około 700kkm i jakoś nie narzeka. Oczywiście rozszerza gwarancję.

A o tych 140kkm to zrobię mały OT - sprzedał szwagier raz najstarszego ze swojej floty co miał już na szafie 750kkm - jakiś handlarz za 10tysi go zabrał. Po miesiącu dzwoni facet i mówi że kupił tego busa i w serwisie wyprosił tel do poprzedniego właściciela. Tak sobie chwilę pogadali o tym co było robione - w trakcie rozmowy wyszło że za busa zapłącił 22tysie a bus ma na szafie 250kkm. :-D Pół miliona sobie chłopaki cofneli i na handel. :-D

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 09:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
osobiście mogę wypowiedzieć się na temat LT 2,8 TDI bo mam takiego średniak podwyższany i ujeżdżam (to inny silnik niż 2,9 w sprinterze ale podobny)

Buda jak wiadomo rudy szaleje jak w każdym busie taki gratis od producenta :-D
Silnik 2,8 TDI ludzie się ich boją bo o nie trzeba dbać
zalety:
- 125 KM i wysoki moment robi swoje auto fajnie jedzie nawet z lawetą na haku, na pusto sporo osobówek jest z tyłu spod świateł gdy ruszasz z 2
- silnik nie ma paska czy łańcucha rozrządu, rozrząd jest na kołach zębatych więc mechanik nie spi...li
- prosta konstrukcja jak budowa cepa tzw diesel na łożysku pompa wtrysk mechaniczny i dmuchawka z dwoma wiatrakami
- spalanie od 7,5 litra do 17 litrów :brewki:
jeżdżąc przeciętnie do 100 km/h z ładunkiem koło 1 tony spalanie na trasie masz 8,5-9 litrów w mieście3 nie wiem bo nie używam
na autostradzie i ekspresówkach jadąc do 120 - 140 10 - 11 litrów wlokąc się 80 - 90 7,5 litra a z załadowanym busem oponami + laweta z autem na haku i 120 km/h 17 litrów pożarł
wady:
- regulacja zaworów co 20 tys ( jak nie pilnujesz to żegnasz się z silnikiem, wypalają się zawory)
- duży koszt wymiany oleju filtr knecht 100pln i ponad 9 litrów oleju wchodzi
Po za tym auto mi się trafiło zajefajne kupiłem od firmy geodezyjnej z Niemiec, drogo z książką servisowaą niemiecką oryginalną (sprawdzony przebieg w ASO, servis naprawy) 343 tys km ful wypas z klimą.
Dzisiaj mam 420 tys km w oryginale 100%
Wymieniłem
- świece (notabene na 4 spalonych odpalił przy minus 12 :wariat: ) 170 pln
- piastę 100 ;pln
- dałem do tulejowania napinacz bo miał luzy i spadał pasek klinowy 60 pln (nowy w aso 1700 zamiennika brak)
- przewody hamulcowe 300 pln z wymianą pogniły już te cudowne oryginalne
- nic więcej w aucie nie uległo awarii i nawet jak się wydawać mogło spalona żarówka od licznika po tygodniu przerwy dalej świeci :tak:

wiadomo olej co 10 tyś ok 350 pln , w skrzyni, moście, filtry oleju paliwa itd ale to już eksploatacja

to co mogę ci poradzić to dopłać i kup coś dobrego dopłaciłem 3 tys w stosunku do rynkowej ale z pewnym przebiegiem i było warto, powiem inaczej w Polsce Lt-ki były tańsze niż ten z Niemiec

osobiście też nie jestem w przypadku busów zwolennikiem technologi CR bo to koszta i to spore dlatego wybrałem 98 rok prosty jak budowa cepa,

przy tej gotówce jaką dysponujesz kierował bym się przede wszystkim przebiegiem i jego oryginalnością (tego nie da się oszukać), potem stanem mechanicznym, blacharskim i na końcu rocznikiem

lepiej kupić poniżej 2000 roku z faktycznym 300 czy 400 tys niż cudowne 170 w Polsce z 2006 JTD CDI HDI HWDP :hahaha: władować się w busa z przebiegiem 800 jest łatwiej niż wydawać by się mogło

jak bym miał kupować to znów bym szukał LT w starej budzie i to 2,8 125 KM bo pomimo że nie lubię marki VW to obecny LT zarobił na szacun do tych aut LT

mam nadzieje że jakoś pomogłem jak coś to pisz

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 09:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
jak dla mnie bez roznicy co kupisz, wazne aby trafic na egzemplarz co spokojne zycie mial, bo wiekszosc busow ma je bardzo ciezkie, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 10:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9454
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 503
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Ja na busach za bardzo się nie znam ale mogę polecić kolegę z FordClubPolska który ogarnia ten temat Transitów.
wojtekjanus
info o transitach... http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101
Chcesz kupić Transita? Tu pytamy o auta z ogłoszeń http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=85447
po VIN sprawdzą Ci historię i przebieg jeżeli będzie możliwość.

pozdro

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2012, o 21:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
dziękuje Wam wszystkim za opinie i porady, a czy ktoś z Was miał może styczność z IVECO DAILY ??? może powiedzieć ktoś coś na temat tych samochodów ???

słyszałem powiedzenia typu IVECO i "Renówka" to chu.. nie ciężarówka albo kup IVECO a nie zajedziesz daleko

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2012, o 21:34 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Felix jutro z ciekawości zadzwonię do szwagra - ma kontakty w tej branży i kolegów , którzy różne busu mają we flocie - jak coś ciekawego powie do dam cynę. :tak: :piwo:

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2012, o 21:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
felix napisał(a):
słyszałem powiedzenia typu IVECO i "Renówka" to chu.. nie ciężarówka
no to pozostaje sprinter/LT, jak znajdziesz w tej kasie jakiegoś o nieprzerdzewiałej karoserii i bez gigantycznego przebiegu to jak wygrana w lotka, tyle w temacie aut co niby takie super sa ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2012, o 21:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
problemem aut dostawczych FWD sa uklady przeniesienia napedu oparte na czesciach z osobowek, do tego nowoczesne dizle o wysokim momencie polaczane najczesciej z kierowca ktory nie jest wlascicielem auta...do tego producent chce zeby klient kupil nowe auto co 3 a nie 15lat, np w vw t5 mamy celowo zle dobrane twardosci i wielkosci zebow 5 biegu starcza na max 200tys km ale nasi juz to robia... kup starego sprintera lub lt najlepiej zardzewialego a nie zrobionego na "igle" przy pomocy szpachli gazet i innych wypelniaczy bo tamte auta rdzewialy w salonie.... na przebieg nie ma sensu patrzec w starym klamocie sprawdzic stan techniczny kompresje w silniku cisnienie oleju i uklad napedowy posluchac i tyle


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2012, o 22:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
dzięki jeszcze raz za szybkie odpowiedzi na pewno wezmę to wszystko pod uwagę, gdyż "nie wszystko złoto co się świeci" - czyli ładnie wygląda w tym przypadku
czyli zostaje LT lub SPRINTER jedno co wiem to strasznie rdzewieją przy szybach czołowych pod uszczelką to jest masakra po czasie rdza narasta podnosi szybę w rezultacie ona pęka i przecieka do wewnątrz (wiem to z doświadczenia bo nawymieniałem się tych przednich szyb - wg szyby LT i sprinter to te same szyby czołowe)

właśnie kupić dobrego LT lub sprintera to trza mieć 20 koła :nuda:

powiem szczerze że także ciągle chodzi mi po głowie TRANSIT i poczytam na stronach co polecił pafcio - thx

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 11:34 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
ja jeździłem różnymi busami i najlepiej czułem się w masterze i ducato i one najmniej paliły brałeś pod uwage iveco tez niezłe auta najważniejsze do jakich ładunków ma on służyć jaka wagę będziesz przewoził do tego dobieraj dostawczaka sprintery nie są złe ale gnija jak cholera vw ltk niby to samo a mniej koroduje

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 15:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
na aucie ma być zamontowany sprzęt na stałe (jeden stały ładunek) do tego 2 beczki z płynami po 200l każda no i jakaś wciągarka do wciągnięcia tych beczek dlatego musi być wysoki - nie mam zamiaru wozić ładunków rzędu kilku ton - powiem szczerze MASTER najbardziej mi się podoba tak jak jego bracia bliźniacy OPEL i NISSAN ale jak pisałem wcześniej wygląd to nie wszystko jak samochód ma więcej stać w naprawach niż jeździć to po co taki samochód.

Patrząc na to wszystko z innej strony - LT sprintery nie ma co ukrywać że są to samochody wysłużone wylatane ściągane z zagranicy albo rozbite albo z wielkim przebiegiem i podpicowane do sprzedaży tu i tam podmalowane. Te auta są w końcu kupowane po to by na siebie zarabiały. Ludzie są mniej przekonani do aut francuskich MASTER itp czy też wynalazków jak IVECO dlatego też łatwiej jest znaleźć nowszy i bardziej zadbany egzemplarz często z mniejszym przebiegiem.

Do całości dodam że obawa z awariami przy autach tego typu MASTER, IVECO jest dosyć duża. Można kupić auto które będzie bezproblemowe przez 200tys km a można kupić auto które po pierwszym 1000km zacznie kuźlować i wyciągnie z właściciela ostatnie pieniądze.

Auto ma być także swego rodzaju wizytówką - gdyż uważam że auto świadczy o właścicielu. Brudne pordzewiałe zaniedbane i wysiadający obdartusy z takiego busa - taka usługa.

tak ja podchodzę do całej sprawy a patrząc na LT i sprintery widzę tylko zajechane taczki które miały baaardzo ciężkie życie.


SZKODA ŻE TOYOTA W SWOJEJ OFERCIE NIE MA busa maxi pewnie byłby niezawodny :-)

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kupno BUSA maxi
PostNapisane: 14 paź 2012, o 21:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2011, o 12:08
Posty: 288
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 2.4 (2AZ-FSE)
prawda jest taka, że od dawna zdecydowanym liderem w sprzedaży aut dostawczych poniżej 3,5T jest Fiat. Reszta sprzedaje sporo mniej. Czytałem też, że (co ciekawe) największy odsetek klientów wracających do marki, ma właśnie Fiat. Mowa oczywiście o dostawczakach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 21:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
bo fiat ma dobra ofertę, choć na forum toyoty mnie za taka opinię zaraz obelgi czekają, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 22:07 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3056
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 123
Marka: Honda
Model: Civic Siwa
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1.4
Nie wiem jaką ofertę ma Fiat, ale klienci cholernie dobre zdanie mają o samochodach użytkowych akurat tej marki :ok: .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2012, o 22:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9454
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 503
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
W Toyocie słabo w tej materii... ale cóż dobrze że są inne marki :jezyk: :hahaha:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2012, o 17:31 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 22:29
Posty: 836
Lokalizacja: Wiry k/Poznania
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 B
ja osobiscie kiedys jezdzilem na busach.jak dla mnie dukato numer 1 malo pali szybki i bez awari.transita troszke inczej poznalem juz nie jezdzac tylko go robiac dwa razy diura w tłoku.LT tez bardzo dobry ale chyba wolal bym dukati :-D .toyota hiacynta to nadaje sie tylko do driftowania jak popada trzeba bardzo uwarzac :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2012, o 20:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
no właśnie Panowie chodzi mi o takie opinie widzę że FIATA chwalicie. Jakiś konkretny silnik ???

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2012, o 20:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 20 paź 2008, o 22:29
Posty: 836
Lokalizacja: Wiry k/Poznania
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 B
ja jezdzilem 2.8 jtd czy jakos takdosyc jechal . kolega mial 2.3 16v chyba i bardzo malopalil i byl szybki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2012, o 21:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
2.8 jtd dobry i dobrze znosi obciążenie, bo te słabsze się z ładunkiem dusza ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2012, o 10:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
fiat i iveco to jedna marka iveco od dawna jest jednym z liderów runku pojazdów użytkowych
za taka kasę to masz raczej do wyboru egzemplarze z dość duzym przebiegiem ok 1 mln km :bojesie: i powypadkowe taka rzeczywistość wiec sprinter to raczej odpada odrazu bo nie ma co w rdze wchodzić skup sie na jakimś konkretnym egzemplarzu i jego dokładnie zbadaj mastery i ducato nie są takie złe jak mówią

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2012, o 23:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
iveco to nie jest fiat a fiat industrial a fabryki sa np. także w de (Ulm) czy Hiszpanii (gdzie wyprowadzają obecnie Ulm) bo iveco powstalo z polaczenia firmy wloskiej, dwoch niemieckich i jednej (chyba) francuskiej, maja troche skomplikowana strukture ;-)

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2012, o 21:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Uzytkuje Peugeota Boxera z silnikiem 3.0 hdi o mocy 160km. W obecnym setupie ma teraz 192km i 500nm. Silnik oczywiscie iveco. Jesli chodzi o usterkowosc: wymienilem dwa razy przepustnice i dwa razy sprzeglo (ostatnim razem wsadzilem wzmacniane i jest ok)+to co powinno sie wymienic - kloczki,filtry,plyny. Takie auto moge polecic z czystym sumieniem. Niestety Twoj budzet nie przewiduje takiego auta - polecam psa/fiat z silnikiem 2.8 idtd/jtd. Silnik ok, jesli ktos dbal to posluzy jeszcze dluzo. Zastanow sie tez nad zakupem iveco dail - najlepiej z silnikiem 3.0 - auto nie do zajechania. Sprinter w tych pieniadzach bedzie zajechany, vw lt to porazka, szczegolnie 2.8 tdi. Transit nie jest zly ale tylko 2.4 tdci - tanio mozna kupic dosc mlode auto. Master/Movano - omijaj bardzo szerokim lukiem - no chyba, ze masz w garazu kilka skrzyn i silnikow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2012, o 22:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
filip_2011 napisał(a):
Master/Movano - omijaj bardzo szerokim lukiem - no chyba, ze masz w garazu kilka skrzyn i silnikow

Cos w tym jest, siostra ma mastera jako pojazd mieszkalny na wyjazd na kamping, i mimo małego przebiegu (jakies 100 tys. km) na autostradzie rozszczelniła się skrzynia biegow i auto stanęło. Nowa skrzynia miala kilka tysiecy euro kosztować, cale szczescie ze wtedy ktos koszty na siebie wzial (chyba serwis co go robil, ze niby blad w serwisie popełnili, ale juz nie pamietam)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kupno BUSA maxi
PostNapisane: 27 paź 2012, o 22:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Piszesz, ze skrzynia wytrzymala 100 tys km - to i tak sporo :)

Ludzie chwala sprintery, lt-ki ale tak naprawde nie wiem za co. Jezdzilem takimi autami i powiem szczerze, ze rewelacji nie ma. Fakt sprinter 313cdi traktowany delikatnie spalal rozsadne ilosci paliwa, inaczej sprawa miala sie juz z 216cdi - byl but ale 15l/100km musial wypic. Lt 2.5 tdi 109km - toczyl sie, palil sporo, naprawy drogie. Rdzewieja na potege. Niejednokrotnie widzialem roczne sprintery ktore jadla ruda. Master 2.5dci 120km - palil jeszcze mniej niz sprinter ale ilekroc mialem przed soba dluzsza trase - zawsze zastanawialem sie: co tym razem sie popsuje (w sumie to renault nauczyl mnie wozic ze soba linke i komplet kluczy), rabaty u laweciarzy gwarantowane. Boxera mialem z silnikiem 2.5tdi - raz obrocilo panewke, raz pekla glowica. Ducato bylo z silnikiem 1.9d - mul byl ale awaryjnosci zadnej. Crafter - temat rzeka - gnije, nie jedzie, pali koszmarne ilosci paliwa (zdazalo sie i po 17l/100km). Atrakcja bylo zapalanie sie wszystkich kontrolek (nawet nie wiedzialem, ze ich tyle jest) na desce gdy auto lapalo blad zwiazany z turbo. W kabinie bylo tak jasno jakbym latarka swiecil. W sumie to tylko klima sie nie popsula - ale to chyba dlatego, ze jej tam nie bylo. Obecnie ujezdzam boxera. Nie rdzewieje, troche malo miejsca dla kierowcy, awaryjnosc w normie, nigdy nie bylo przypadku abym nie wrocil do domu. Po programie do pewnego momentu (ok 140km/h) jedzie rowno z passatem 1.9tdi 130km, pali od 8l/100 wzwyz.
Jeszcze raz proponuje zakup fiata/psa z silnikiem 2.8 idtd - nie bedziesz zalowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lis 2012, o 00:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
aby nie zakładać nowego wątku - Panowie zrodził mi się kolejny pomysł i rozważam zakup także mniejszego autka dostawczego - oglądałem ostatnio renault kangoo, partnery i berlingo - fajnie że po obu stronach są drzwi rozsuwane i z tyłu drzwi uchylane na boki zamiast klapy. Są jeszcze jakieś takie samochody?

Szukam autka aby szło odliczyć pełen VAT od paliwa tzw VAT1 tylko jest mały problem że niewiele aut to spełnia i może ktoś z Was wie dokładnie o co chodzi ??? coś tam jest że przestrzeń bagażowa/ładunkowa musi być oddzielona od przestrzeni pasażerskiej oraz przestrzeń pasażerska to jeden rząd foteli, przestrzeń ładunkowa to minimum 50% długości auta wewnątrz.

Jak się ma sprawa przy samochodzie z 2 rzędami foteli tak, aby autko firmowe służyło mi również do wypadów codziennych z bliskimi? Czy autko typu kangoo lub berlingo spełniają wymogi takiego auta?

Przykładowo spojrzałem ostatnio na mazdę MPV lub SHARANA i czy jeśli wsadzę tam kratkę za fotelami 2 rzędu to będzie to autko dostawcze i będę mógł odliczać VAT ???
Jeśli ktoś umie wyjaśnić bardzo proszę o podpowiedź. Oczywiście + za pomoc

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2012, o 11:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Jaka kwota wchodzi w gre??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lis 2012, o 15:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
15-17 tys zł.

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2012, o 10:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Berlingo/Partner nie jest zle ale trzeba uwazac na belke, nie polecam tez silnika 1.6hdi. Proponuje 2.0hdi 90km lub 110km.Daja rade, pala rozsadne ilosci paliwa, z awaryjnoscia nie jest najgorzej.
Kangoo jaki by nie byl - nie polecam. Tam sie psuje wszystko.
Doblo szczegolnie 1.9 jtd jest fajnym autem, malo pali (1.3 jtd jeszcze mniej), pozwala na wiele, jest wersja maxi ktora jak na male auto sporo pomiesci.
Opel combo - ladnie wyglada ale to nadal opel, silnik 1.7 od isuzu nie jest zbyt dobry.
Transit connect?? Tym nie jezdzilem wiec sie nie wypowiem.
Szmelcwagen Caddy - pekajace glowice, cena...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lis 2012, o 17:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 00:13
Posty: 255
Lokalizacja: POMORZE
Pochwały: 6
Marka: ford
Model: focus mk II
Rocznik: 2005
Silnik: 1.6 TDCI
filip_2011 dziękuję za solidną wypowiedź i nakierowanie mnie na autka, silniki i odradzenie m.in. kangoo tak jak czytam opinie użytkowników podobnie piszą...


a zastanawiam się nad jedną rzeczą może ktoś się wypowie. Gdybym kupił np. fiata doblo z silnikim JTD w wersji osobowej czy szłoby zarejestrować go na autko dostawcze po wyciągnięciu tylnych siedzeń i zamontowaniu np. kratki zawsze w razie czego jakbym potrzebował mógłbym wyciągnąć kratkę i wsadzić fotele aby z kimś gdzieś jechać w rezultacie szłoby odliczyć pełen VAT za paliwo ???

orientuje się ktoś z Was w tym temacie?

z góry dzięki za zainteresowanie

_________________
wszystko jest stanem umysłu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda