TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 wrz 2018, o 22:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sty 2008, o 23:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
CarinaGTI napisał(a):
różnice w cenach mają tez swoje odzwierciedlenie przy ewentualnych wyplatach odszkodowaniach-najtrudniej (wg kolegi ktory naprawia okolo 60 toyek) to: HDI, Link4
najlepiej - PZU, warta


I to jest właśnie paranoja jeśli chodzi o OC - nie warto za nie dużo płacić, bo nie ma się samemu z tego nic. Za to jeśli ktoś z takim tanim OC wjedzie w Ciebie, to Ty masz problem, a nie on... :jacipokaze:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2008, o 00:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1018
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
tak zwana kwadratura koła :jacipokaze:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2008, o 20:02 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Polska: Zmiany w rejestracji pojazdów z zagranicy po 25 grudnia

Zgodnie ze zmianami przepisów Prawa o ruchu drogowym, wchodzącymi w życie z dniem 25 grudnia 2007 r., do rejestracji pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - wymagany jest dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany w tym państwie.
Przepis ten dostosowuje polskie prawo do wymagań Artykułu 5 Dyrektywy 1999/37/WE z dnia 29 kwietnia 1999 r. w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów, który zobowiązuje do przedłożenia dowodu rejestracyjnego dla celu przerejestrowania pojazdu wcześniej zarejestrowanego w innym państwie członkowskim.

Informacja o wejściu w życie tego przepisu została zamieszczona odpowiednio wcześniej do wiadomości wszystkich zainteresowanych (na stronie internetowej ministerstwa w komunikacie z dnia 29 października 2007). Ministerstwo Infrastruktury powiadomiło pisemnie o wprowadzeniu omawianego przepisu również administracje wszystkich państw członkowskich.

Zasadniczo państwa członkowskie w uznawanej wzajemnie procedurze wyrejestrowania i wywozu pojazdu do innego państwa członkowskiego wydają dowód rejestracyjny z adnotacją związaną z tą procedurą lub wydają unieważniony dowód rejestracyjny dla pojazdu wyrejestrowanego łącznie z dowodem rejestracyjnym tymczasowym w celu wywozu tego pojazdu do innego państwa członkowskiego.

Wobec wielu pytań dotyczących uznawania do rejestracji pojazdu w Polsce po dniu 25 grudnia 2007 r. samego dowodu rejestracyjnego tymczasowego (w szczególności chodzi o francuskie tymczasowe dowody rejestracyjne), opierając się na wymaganiach Dyrektywy 1999/37/WE Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia;

W procesie rejestracji pojazdu występują również dowody rejestracyjne tymczasowe wydawane w celu wywozu pojazdu za granicę. W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, dowód rejestracyjny tymczasowy wydawany w celu wywozu pojazdu z danego państwa członkowskiego może być uznany do celu przerejestrowania, jeżeli pojazd nie był wcześniej rejestrowany w danym państwie. Inną możliwą sytuacją jest, gdy dla pojazdu zarejestrowanego w danym państwie, dowód rejestracyjny pojazdu (stały) jest zatrzymywany przez administrację danego państwa, a w celu wywozu pojazdu właścicielowi wydawany jest dowód rejestracyjny tymczasowy. W każdym z tych przypadków dowód rejestracyjny tymczasowy, stosownie do wymagań Dyrektywy 1999/37/WE w sprawie dokumentów rejestracyjnych pojazdów, powinien stanowić o dopuszczeniu pojazdu do ruchu.

Jeżeli natomiast państwo wydaje dowód rejestracyjny tymczasowy dla pojazdów, które nie są dopuszczone do ruchu (np. przekazane do kasacji, uszkodzone powypadkowe), w ocenie Ministerstwa Infrastruktury, narusza to zasady określone w Dyrektywie 1999/37/WE oraz w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. W związku z tym, mając na uwadze napływające informacje do ministerstwa, w dniu 14 grudnia 2007 poinformowano administrację francuską, że tymczasowe dowody rejestracyjne dla takich pojazdów nie będą mogły być uznawane dla celu ich przerejestrowania w naszym kraju.

Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia również, że w państwach członkowskich wydających dowód rejestracyjny składający się z części I i II, o których mowa w komunikacie ministerstwa z dnia 29 października 2007, nadal znajdują się w obiegu „stare” dowody rejestracyjne, które również stanowią podstawę do rejestracji pojazdu w innym państwie członkowskim.

źródło: www.samar.pl

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2008, o 09:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Polska: Akcyza za duże silniki - legalna czy nie?

Celnicy boją się, że będą musieli zwracać nie tylko akcyzę za stare samochody, lecz także za auta nowe z silnikami powyżej 2 litrów - pisze tygodnik "Auto Świat".
10 stycznia Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie ogłosił wyrok w sprawie podatnika, który zapłacił 34 tys. zł akcyzy za sprowadzenie z Niemiec luksusowego, prawie nowego Mercedesa. Marcin Rybak domaga się zwrotu różnicy pomiędzy stawką akcyzy 13,6 a 3,1%. Gdyby wygrał, fiskus musiałby zwrócić ogromne kwoty wszystkim, którzy po 1 maja 2004 roku sprowadzili z krajów Unii Europejskiej auta z silnikami o pojemności powyżej 2 litrów. Co więcej, podobna sytuacja ma miejsce w przypadku luksusowych samochodów sprzedawanych jako nowe w salonach motoryzacyjnych! O co chodzi? 1 grudnia 2006 roku Ministerstwo Finansów obniżyło stawki akcyzy na pojazdy używane sprowadzane z krajów Unii Europejskiej, zrównując je z akcyzą pobieraną od samochodów nowych. Od tamtej pory, jeśli kupujemy auto z silnikiem do 2 litrów - obojętnie nowy czy używany płacimy akcyzę w wysokości 3,1%. Jeśli jednak samochód ma silnik o większej pojemności, płacimy 13,6%. Niby wszystko jest w porządku, bo bezpośredniej dyskryminacji towarów importowanych nie ma - niezależnie od tego, gdzie samochód jest wyprodukowany, płacimy tyle samo. Jednak są podatnicy, którzy kwestionują zróżnicowanie stawek akcyzy w zależności od pojemności silnika, m.in. Marcin Rybak, którego sprawa trafiła do NSA. Twierdzi on, że w Polsce produkowane są wyłącznie samochody z silnikami do 2 litrów i przepisy podatkowe skonstruowane są tak, aby faworyzować polską produkcję. Ponieważ luksusowe samochody z większymi motorami pochodzą z zagranicy, mamy do czynienia z dyskryminacją, która jest zabroniona przez prawo wspólnotowe, nawet jeśli przepisy nie robią tego wprost, a jedynie wywołują niedozwolony skutek.

Marcin Rybak walczy o swoje od listopada 2004 roku. Najpierw złożył wniosek o zwrot akcyzy do urzędu celnego, który jednak - jak się należało spodziewać - wydał decyzję odmowną. Podatnik odwołał się do Izby Celnej, jednak i tu spotkał się z odmową. Celnikom zrobiło się gorąco dopiero wtedy, gdy Rybak złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi i... wygrał! Sąd stwierdził, że decyzja organów celnych jest nieprawidłowa i nakazał jej zmianę. Dyrektor Izby Celnej w Łodzi złożył kasację do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Gdyby NSA uznał kasację za zasadną, celnicy mieliby problem rozwiązany. Jednak NSA kasację odrzucił, co oznacza, że celnicy - tak jak nakazał wojewódzki sąd administracyjny - mają obowiązek wydać prawidłową decyzję administracyjną. Nie oznacza to jeszcze, że urząd celny zgodzi się teraz zwrócić pieniądze, ale celnicy są na dobrej drodze, aby ostatecznie przegrać. Jeśli tak się stanie, Marcin Rybak odzyska ponad 26 tys. nadpłaconego podatku plus karne odsetki za zwłokę, jednocześnie otwierając wszystkim, którzy sprowadzili luksusowe auta po 1 maja 2004 roku, drogę do odzyskania pieniędzy. Jeśli sprawa zakończy się po myśli Marcina Rybaka, również oficjalni importerzy będą mogli wystąpić o zwrot ogromnych kwot. Pytanie, czy te pieniądze należałyby się im, czy ludziom, którzy kupili od nich nowe samochody, jest otwarte. Z pewnością jednak budżet państwa może po raz kolejny z powodu akcyzy wpaść w poważne kłopoty.

Komentarz redakcyjny: Niestety, nie jest prawdą, iż w Polsce nie są produkowane samochody osobowe z silnikami powyżej 2 litrów. Auta takie powstają zarówno w zakładach Opla w Gliwicach (Zafira z silnikiem benzynowym o pojemności 2,2 litra) oraz Volkswagena w Poznaniu (Transporter w wersji osobowej z silnikiem Diesla o pojemności 2,5 litra).

źródło: www.samar.pl

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, o 14:40 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Polska: Zapłacisz za używanie samochodu

Za zatruwanie środowiska powinien rozliczyć się każdy przedsiębiorca, który korzysta z samochodu w celach firmowych. Dotyczy to również prywatnych aut pracowników, jeśli biorą faktury na firmę - pisze "Rzeczpospolita".
Obowiązuje zasada, że płaci ten, kto korzysta ze środowiska. Nie ma przy tym znaczenia, czy pojazd jest własnością firmy, czy jest leasingowany, czy należy do pracownika. Rozliczyć się trzeba nawet wtedy, gdy samochód był jedynie okazjonalnie używany dla celów firmy, a opłata nie przekroczyła 400 zł za pół roku.

Przy obliczaniu opłaty za spaliny samochodowe jest jeden problem. Rozporządzenie w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska (DzU z 2005 r. nr 260, poz. 2176 ze zm.) określa stawki zryczałtowane w złotych za megagram (czyli za tonę), tymczasem przedsiębiorcy na ogół tankują benzynę czy olej w litrach i zazwyczaj to liczba litrów widnieje na fakturach.

Do przeliczenia litrów na tony trzeba znać gęstość paliwa. W rozporządzeniu o wzorach wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat i sposobie przedstawiania tych informacji i danych są podane oficjalne przeliczniki. Zgodnie z nimi zużycie paliwa podane w jednostce objętości przelicza się na jednostkę masy, przyjmując, że gęstość:
- benzyny silnikowej wynosi 0,755 kg/l,
- gazu płynnego propan-butan 0,5 kg/l,
- oleju napędowego 0,84 kg/l.

Stawki ryczałtowe na 2007 r. za spaliny określa tabela J obwieszczenia z 2006 r. w sprawie wysokości stawek za korzystanie ze środowiska.

źródło: www.samar.pl

Ciekawe, co z tego będzie... ??? ??? ???

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, o 16:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 23:40
Posty: 56
Lokalizacja: Gołdap (NGO)
Ale to już chyba jest od dłuższego czasu. Poza tym mali przedsiębiorcy i tak nie przekroczyliby kwoty minimalnej do zapłaty. A duże firmy (tirowe) i tak płacą.

_________________
Szukasz dobrego miejsca na urlop? Jeśli tak, to odwiedź najpiękniejsze miasto na Mazurach Garbatych - GOŁDAP!
http://www.goldap.info/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2008, o 16:55 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
adminekPL napisał(a):
Ale to już chyba jest od dłuższego czasu. Poza tym mali przedsiębiorcy i tak nie przekroczyliby kwoty minimalnej do zapłaty. A duże firmy (tirowe) i tak płacą.

Masz rację - zakładając brak innych zanieczyszczeń wydzielanych do atmosfery, trzeba zużyć ogromną ilość paliwa, zeby się załapać powyżej dozwolonego progu ustalonego w wys. 400zł - lekko licząc jakieś 40.000 litrów benzyny...
Ale już "tylko" nieco ponad 25.000 litrów oleju napędowego... ;-)

W okresie 6 miesięcy...

Ale takie llimity są dziś - zawsze można je zmienić - a patrząc po "zielonych naklejkach" w Berlinie - nie jest to tak nieprawdopodobne, jak mogloby się wydawać... :-(

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2008, o 21:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5761
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 55
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Współwłaściciel auta, jeśli jest rodziną, ma prawo do odszkodowania.

Współwłaściciel samochodu, będący jednocześnie rodziną sprawcy wypadku, ma prawo do odszkodowania z OC sprawcy - wynika z czwartkowej uchwały Sądu Najwyższego.

Poinformowało o tym w komunikacie biuro Rzecznika Ubezpieczonych. Dotychczas firmy ubezpieczeniowe nie chciały wypłacać odszkodowań z polisy OC wówczas, gdy kierującym był np. mąż i spowodował wypadek, w którym ucierpiała żona, współwłaścicielka samochodu.

Sąd Najwyższy odpowiadał na pytanie Rzecznika Ubezpieczonych, czy istnieje odpowiedzialność ubezpieczyciela z ubezpieczenia komunikacyjnego OC w takich przypadkach.

"Ubezpieczyciel ponosi odpowiedzialność gwarancyjną wynikającą z umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody na osobie wyrządzone przez kierującego pojazdem, w tym także pasażerowi będącemu wraz z kierowcą współposiadaczem tego pojazdu" - uznał Sąd Najwyższy, podano w komunikacie.

Mecenas Aleksander Daszewski z biura Rzecznika Ubezpieczonych powiedział, że dotychczas firmy ubezpieczeniowe, odmawiając wypłat poszkodowanym współwłaścicielom samochodu, będących jednocześnie osobami bliskimi, powoływały się na orzeczenie jeszcze z 1963 r.

Daszewski zwrócił uwagę, że przy takiej praktyce w przypadkach, gdy samochodem kierował np. ojciec, a pasażerami byli jego dwaj synowie, z których jeden był współwłaścicielem samochodu, to w razie wypadku odszkodowanie czy rentę otrzymywał ten syn, który nie był współwłaścicielem.

Uchwała Sądu Najwyższego dotyczy nie tylko rodzin, także np. wspólników spółek cywilnych, będących jednocześnie współwłaścicielami firmowego samochodu.

W ubiegłym roku do biura Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło ok. 50 skarg na takie sytuacje. A to tylko te sprawy, gdy interweniowano u nas - powiedział Daszewski.

Dodał, że poszkodowani, którzy nie otrzymali pieniędzy z OC sprawcy wypadku - osoby bliskiej - będą mogli ponownie zwrócić się do ubezpieczycieli o wypłatę odszkodowania, zwrot kosztów czy rentę.

Biuro Rzecznika Ubezpieczonych wstrzymuje się od szerszych komentarzy, ponieważ nie zna jeszcze uzasadnienia do uchwały. "Po zapoznaniu się z przemyśleniami Sądu Najwyższego zawartymi w uzasadnieniu będziemy mogli wyrazić pełne stanowisko w sprawie" - napisano w komunikacie.

Dyrektor biura ubezpieczeń Axa Magdalena Barcicka powiedziała PAP, że bez poznania uzasadnienia trudno odnosić się do uchwały Sądu Najwyższego, tym bardziej, że wcześniej opinia tego samego sądu w takich sprawach była odmienna. Uzasadnienie jest kluczowe. Dla ubezpieczycieli i klientów najważniejsze jest to, by interpretacje były jednoznaczne - dodała Barcicka.

http://ubezpieczenia.wp.pl/POD,2,hor,1, ... 412949.800

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lut 2008, o 13:56 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Polska: VAT do renowacji

Na początku rządów Platformy Obywatelskiej zmiany w ustawie o podatku VAT wydawały się przesądzone. Miała być nowa ustawa. Dziś PO zaczyna stopniowo wycofywać się z obietnic.
Nowy dokument miał wprowadzać nowe regulacje odciążające podatników: tańsze w zakupie miały być wszystkie auta służbowe, mniejsze także miały być koszty związane z utrzymaniem firmowej floty. Obecnie szanse na to stają się coraz mniejsze.

Według zapewnień polityków obecnego rządu, nowa ustawa o podatku od towarów i usług miała uprościć system podatkowy i obniżyć stawkę VAT-u. Zmiany miały wejść w życie w 2008 roku. Propozycje nowych rozwiązań popierało Polskie Stronnictwo Ludowe (koalicjant PO). Nowelizację w sejmie chcieli poprzeć też posłowie z Lewicy i Demokratów.

Obecnie przedstawiciele rządu zaczynają się wycofywać z planów wprowadzenia nowej ustawy. W zamian mówią o nowelizacji bieżącej ustawy w oparciu o projekt PKPP Lewiatan. Zakres proponowanych zmian jest zbliżony do tego projektu, jednak istnieją też istotne różnice. W projekcie może zabraknąć najważniejszej zmiany dotyczącej możliwości pełnego odliczania podatku VAT od zakupu i eksploatacji samochodów osobowych przez firmy.

Kilkadziesiąt zmian, na jakie liczyli przedsiębiorcy, miało ułatwić życie wszystkim firmom - od małych i średnich po wielkie korporacje. Podstawową wadą dotychczasowych rozwiązań jest bowiem ewidentny brak neutralności wobec przedsiębiorców. Na przykład w sytuacji zakupu aut do firmy. Obowiązujący obecnie dokument uprawnia bowiem do odliczenia podatku wyłącznie w przypadku nabycia pojazdu, którego masa całkowita przekracza 3,5 tony lub pojazdu wymienionego w art. 86 ust. 4 ustawy o VAT (m.in. wybrane pojazdy specjalne, auta służące do przewozu co najmniej dziesięciu osób). Gdy samochód spełnia warunki do pełnego odliczenia VAT przy zakupie, możemy też odliczyć VAT naliczony przy zakupie paliwa do niego. Przedsiębiorcy używający mniejszych aut, o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, mogą odliczyć najwyżej 60% kwoty naliczonego podatku VAT, nie więcej jednak niż 6 tys. zł. Kupując takie auto, nie mamy też prawa do odliczenia VAT z faktury zakupu paliwa.

Według zwolenników zmian, niesprawiedliwością jest fakt, że masa samochodu decyduje o przywilejach finansowych. Toyota Yaris przedstawiciela handlowego jest bowiem tak samo potrzebnym do pracy pojazdem jak ciężarówka.

Poza tym w obowiązującej ustawie o podatku od towarów i usług aż roi się od nieścisłości. Przykładowo, kupując Nissana Pathfindera, właściciel firmy nie może odliczyć podatku VAT, a kupując niemal bliźniaczego Nissana Navarę (pick-up) może. Samochody różnią się tylko tym, że Navara ma odsłoniętą część bagażową, którą zresztą po zakupie można zabudować bez zmiany homologacji.

źródło: www.samar.pl

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 15:48 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1483
Lokalizacja: 3M
Akcyza bez zmian

Ponad 2 miliony kierowców może odetchnąć z ulgą - Ministerstwo Finansów nie podniesie akcyzy na autogaz.
Wicepremier Waldemar Pawlak zapowiedział, że nie dojdzie do wzrostu akcyzy na autogaz w przyszłym roku.

Przeciwko takim planom protestowała m.in. Polska Organizacja Gazu Płynnego. Gdyby bowiem doszło do podwyżki podatku, kierowcy musieliby płacić za gaz płynny o prawie 28 groszy na litrze więcej.

źródło: www.samar.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 20:54 
Ostatnio zauwazylem i to dwa razy samochod nauki jazdy z wlaczonym lewym migaczem na typowym rondzie. To jakas paranoja i co smieszne niby zgodne z przepisami.
http://www.ckprawko.pl/kierunkowskaz-w- ... ed-rondem/


Góra
  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20551
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
totalna głupota, a jak rondo ma dwa zjazdy "w lewo" (niekiedy ronda łącza np. 5 a nawet 6 dróg) to atrakcje murowane, bo "ja chcialem w drugie a nie pierwsze lewo jechać", pomijam ze w żadnym kraju takiego czegoś nie widziałem, mamy jakiś kolejny patent...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 21:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2009, o 15:59
Posty: 3942
Lokalizacja: Dworce Chaosu
Pochwały: 132
Marka: Toyota
Model: T25 D4D
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Szczyt głupoty. Na rondzie lewy kierunek to służy do zmiany pasa. A prawy do zmiany pasa i opuszczenia ronda.

_________________
Amor Patriae Nostra Lex


szary liftback


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Pany ale czasem to ma sens więc nie ma co tak psioczyć.
Przykład:
Małe rondko, bez wysokiej wysepki ( widać dobrze każdą z uliczek wjazdowych ) - stoimy np załadowanym dużym mobilem i nie mamy zrywu i długości osobówki. Koleś widzi że po jego lewej nic nie jedzie a z drogi dojazdowej na wprost autko szybko z kierunkiem lewym - i co ? I nie pakuje się na rondko bo zryw 40ton nie jest taki jak 1.1 tony.
A jak nie ma kierunku to może założyć że autko poleci prosto i może pociskać - lub że ktoś ma wyyebane na włączenie kierunku.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9575
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 512
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Jak widzicie artykuł z dnia 2010/03/23...
Dla mnie to nie nowość. Mnie już tak uczyli jeździć... oczywiście na co dzień tak się nie jeździ. Tylko na egzaminach...

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 kwi 2013, o 22:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
pafcio napisał(a):
Jak widzicie artykuł z dnia 2010/03/23...
Dla mnie to nie nowość. Mnie już tak uczyli jeździć... oczywiście na co dzień tak się nie jeździ. Tylko na egzaminach...

Ja też wiem o tym od dawna. W sumie było głośno jak to wprowadzali.
Ja staram się używać kierunku na rondkach. Olewam lewy kierunek tam gdzie rondko jest duuże i jadę pasem ze strzałką w lewo.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2013, o 08:09 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Ja olewam wszędzie kierunki, jak jestem na skręcie w prawo to po co kierunek i tak nie pojadę prosto czy w lewo. :hahaha: a temat z rondem stary jak świat uczą baranów na bzdurno a potem stoi taki , miga w lewo a jedzie w prawo.
Chyba ze pojadę :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda