TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 gru 2017, o 23:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 347 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 11:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 13:23
Posty: 570
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 19
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2,2 D-4D
a sprawdzacie świadectwa jakości paliwa przed tankowaniem? Jak sie tankuje paliwa premium na stacjach gdzie ruch jest mały to najczęściej ono jest już bardzo stare
Wieć nie ma się co dziwić że potem auto kiepsko na tym pracuje.
Kiedyś na stacji usłyszałem "Panie to jest drogie paliwo, kogo tu na nie stać..."

PS Nie promuje paliw premium bo sam nie zauważyłem żadnej różnicy

_________________
Ave D-4D 2,2 150KM +
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 12:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
virusek napisał(a):
a sprawdzacie świadectwa jakości paliwa przed tankowaniem? Jak sie tankuje paliwa premium na stacjach gdzie ruch jest mały to najczęściej ono jest już bardzo stare
Wieć nie ma się co dziwić że potem auto kiepsko na tym pracuje.
Kiedyś na stacji usłyszałem "Panie to jest drogie paliwo, kogo tu na nie stać..."

PS Nie promuje paliw premium bo sam nie zauważyłem żadnej różnicy

Tak to mniej wiecej wyglada... pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2014, o 12:23 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2716
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 30
Marka: Toyota
Model: byla T22 jest T 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
Ja też nie widzę różnicy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2014, o 08:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 05:46
Posty: 271
Lokalizacja: Manchester
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 V-Matic CVT
Witam.
Ja mieszkam w UK więc tutaj temat jakości paliw wygląda trochę inaczej niż w Polsce.

Z mojego doświadczenia sprawa wygląda następująco. Tankuję tylko na stacjach Shell, chyba, że jestem w trasie i nie mam wyboru.
Po wlaniu do prawie pustego baku kilkudziesięciu litrów paliwa Shell V-Power nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy w osiągach. W zasadzie to żadnej :) Jednak po przejechaniu około 100km pojawiły się pierwsze objawy - silnik zaczął dużo ciszej pracować, przy przyspieszaniu zniknął dźwięk klekoczących wtryskiwaczy. Im więcej km tym lepiej.
Mnie osobiście to przekonało do wysokiej jakości tych paliw, może osiągi nie wzrosły ale kultura pracy silnika na wolnych i wysokich obrotach poprawiła się baaaaardzo. Jak dla mnie rewelka paliwo.

_________________
"Panie władzo ma pan rację. Niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość.
Zdaję sobie sprawę z tego,że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo...ale jechałem szybko,gdyż.... lubię zapierdalać..."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2014, o 19:57 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 gru 2012, o 16:58
Posty: 5665
Pochwały: 48
Marka: toyota
Model: corolla e11
Rocznik: 1997
Silnik: 4EFE
kierownik napisał(a):
Witam.
Ja mieszkam w UK więc tutaj temat jakości paliw wygląda trochę inaczej niż w Polsce.

Z mojego doświadczenia sprawa wygląda następująco. Tankuję tylko na stacjach Shell, chyba, że jestem w trasie i nie mam wyboru.
Po wlaniu do prawie pustego baku kilkudziesięciu litrów paliwa Shell V-Power nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy w osiągach. W zasadzie to żadnej :) Jednak po przejechaniu około 100km pojawiły się pierwsze objawy - silnik zaczął dużo ciszej pracować, przy przyspieszaniu zniknął dźwięk klekoczących wtryskiwaczy. Im więcej km tym lepiej.
Mnie osobiście to przekonało do wysokiej jakości tych paliw, może osiągi nie wzrosły ale kultura pracy silnika na wolnych i wysokich obrotach poprawiła się baaaaardzo. Jak dla mnie rewelka paliwo.

tankuje na shell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 08:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 lut 2016, o 22:40
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Corolla e12
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 d4d
A ja dam z lekka inna opinie. Mianowicie ultimate zacząłem tankować niemal od razu po zakupie Rolki, miesiąc później pod maską zadomowił się "pterodaktyl". Dopiero wczoraj (bardzo dopiero bo po półtorej roku) doczytałem, że w przypadku 14sto letniego auta to paliwo może bardziej zaszkodzić przez właśnie niskie smarowanie. Szybciej po ultimete nie jedzie, nie liczyłem na to, spalanie bez zmian. Szczęśliwie pterodaktyl też nie wpływa na jazdę poza dźwiękiem nasilajacym się zimą. Zamówiłem wczoraj litr oleju do dwusuwa i wracam na "ordynarne" paliwo, zobaczymy jaki będzie efekt...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 13 lip 2017, o 21:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7027
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 831
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Oto pomiar o ile niemieckie paliwo jest lepsze od polskiego



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2017, o 22:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wyniki zgodne z oczekiwaniem i pratyka :-), pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 14 lip 2017, o 08:31 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 86
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
piokli napisał(a):
Oto pomiar o ile niemieckie paliwo jest lepsze od polskiego



Moim zdaniem trochę mało miarodajny test. Raz czekali aż się układ wypłucze raz nie i z każdym kolejnym nie robili tylu prób. Moim zdaniem ciężko wyciągnąć jakieś wnioski na podstawie takiego testu. A po drugie mierzyli tylko moc, pozostaje jeszcze efekt długofalowy.

PS. Kiedyś byłem na kilka dni w Wrocławiu i miałem nocleg blisko bazy magazynowej Orlenu. Co ciekawe to codziennie ustawiały się tam cysterny Orlenu i BP. Wiem że niekoniecznie BP odkupuje paliwo od Orlenu bo może dzierżawią im zbiornik, ale kto tam to wie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2017, o 08:38 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7027
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 831
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jeżeli różnicę w mocy i momencie są na poziomie błędu pomiarowego, to wniosek jest tylko jeden.
Oczywiście trudno w to uwierzyć, bo przecież niemieckie jest lepsze ;-) ale trudno dyskutować z faktami.

Zapewne kiedyś gdy obowiązywały inne normy paliw w PL i DE, różnice jakieś były i mogły być wyczuwalne, a dziś pozostały wspomnienia różnic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2017, o 08:44 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 86
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
piokli napisał(a):
Jeżeli różnicę w mocy i momencie są na poziomie błędu pomiarowego, to wniosek jest tylko jeden.
Oczywiście trudno w to uwierzyć, bo przecież niemieckie jest lepsze ;-) ale trudno dyskutować z faktami.

Zapewne kiedyś gdy obowiązywały inne normy paliw w PL i DE, różnice jakieś były i mogły być wyczuwalne, a dziś pozostały wspomnienia różnic.


Nie twierdze że któreś jest gorsze lub lepsze albo że są takie same. Chodzi mi po prostu że ciężko wyciągnąć wnioski z takiego testu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2017, o 10:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 290
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Moim zdaniem powinni do testu wziąć silnik o większej mocy, może różnice byłyby bardziej zauważalne...a może nie :)

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2017, o 12:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20456
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wiadomo ze to zaden prawdziwy test, i nie robiono tego w laboratorium tylko starym gruchotem ktory nie ma specjalnych wymagan do paliwa, ale wyniki nie mogly byc inne. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 sie 2017, o 19:34 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 86
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Ave mam od niezbyt dawna. Od jakiegoś czasu borykam się z sporadycznym szarpaniem (na lpg i pb) średnio raz w miesiącu. Podłączyłem techstreama i długa korekta wtrysku wynosiła 16% czyli dość sporo. Wyjeździłem Pb z baku ile się dało, zatankowałem shell vpovera 95 przejechałem jakieś 100km tylko na Pb i długa korekta spadła z 16 na 10% czyli nadal sporo ale jednak mniej. Nie wiem czy to zasługa vpowera czy może stara benzyna była zwietrzała, albo to przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2017, o 13:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5764
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 55
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Czy warto lać. Dla spokoju sumienia oczywiście ;-)
Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i podobno mitsubishi, które trafiały do ASO z uszkodzoną pompą paliwa albo wtryskami były zalewane wyłącznie paliwami premium. Tak wychodziło po zrobieniu ankiety i wypytaniu właścicieli tych aut. Paliwa premium jak już są dobrej jakości to są suchsze niż zwykłe. Jak mamy sportowy samochód to oczywiście, że shell vracing ;-) , ale do zwykłej jazdy nie wiem. Poprzedni samochód tankowałem różnie. Raz bak zwykły, raz "ultra".
Może dlatego warto dodawać te preparaty polepszające smarność oleju napędowego o których jest mowa w innym wątku... jak już tankujemy "premium"
Ale czy to nie jest paradoks, aby dodawać preparat polepszający smarność, bo lejemy suchsze paliwo, a paliwo premium zalewamy do baku, bo chcemy, aby silnik lepiej pracował, samochód miał lepsze osiągi...

Ogólnie tankując w Norwegii na stacjach benzynowych przyglądając się ludziom tankującym bardzo mało ludzi chwyta za droższe paliwo. Może wynika to z ich niewiedzy, chęci oszczędności, a może po prostu dlatego, że pewnie te ich zwykłe paliwo jest tak dobre jak te nasze ulepszone.

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2017, o 13:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 19:15
Posty: 148
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Rocznik: 2013
Silnik: 1.6 benzyna
odnośnie Mitsubishi, miałem taką sytuację w nowym Colcie. Pewnego razu padły wtryski. Tankowałem głównie pb98, bo różnica w cenie parę lat temu była niewielka, silnik colta ładniej pracował. Jednak te paliwa są bardziej podatne na kombinacje - nie są zawsze takie jak powinny, za rzadko kupowane przez co dłużej leżą (mniej świeże, więcej zanieczyszczeń). Dlatego gdy ceny paliw znacznie wzrosły, jeszcze bardziej kupowanie paliw premium jest pozbawione sensu. Lepiej kupić dobre dodatki do paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 12:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 lis 2017, o 09:37
Posty: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 1.6 VVT-i
ja jeździłem dłuższe tresy regularnie po około 500 km dosyć często i widziałem różnicę na lepszym paliwie mogłem przyjechać trochę więcej tak gdzieś 30-40 km więcej...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 347 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda