TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 11:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2012, o 15:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
niedlgo masz odwilz sie dowiesz, moze marna to pomoc, ale tansze to niz teraz wielka diagnostyke robic ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 15:21 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2160
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 98
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Czy spotkaliście się z dodatkami, które spowalniałyby albo eliminowały zjawisko mętnienia ON?

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 15:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 cze 2008, o 00:10
Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Marka: Toyota_Honda
Model: Avensis 02 Civic 04
Rocznik: 2002
Silnik: d4-d / 1,4
Umówiłem się do All japanese bo i tak kończą mi się klocki z przodu. Wizyta za tydzień - jak się nic nie zmieni to akurat będzie dobry moment. Przeczyścić ten zawór nie zaszkodzi bo tego nigdy nie robiłem a auto mam juz 3,5 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 16:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
jozef01 napisał(a):
Czy spotkaliście się z dodatkami, które spowalniałyby albo eliminowały zjawisko mętnienia ON?

W/g info z netu takie dodatki nie istnieją, bo temperatura mętnienia zależy od procesu produkcji ON.
Tzn dla określonej temperatury mętnienia muszą być w ON odpowiednie proporcje poszczególnych rodzajów produktów destylacji ropy naftowej.
Jeżeli w ON jest dana ilość łańcuchów węglowodorowych parafinowych, to z tego wynika konkretna temperatura mętnienia.

Depresatory powodują, że po zmętnieniu wytrącone mikro cząstki parafiny nie mogą łączyć się w większe grudki.
Jednak depresatory (ani inne dodatki) nie mają wpływu na moment wytrącenia mikrocząstek parafiny (temperaturę mętnienia).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 16:30 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2160
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 98
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
piokli napisał(a):
jozef01 napisał(a):
Czy spotkaliście się z dodatkami, które spowalniałyby albo eliminowały zjawisko mętnienia ON?

W/g info z netu takie dodatki nie istnieją, bo temperatura mętnienia zależy od procesu produkcji ON.
Tzn dla określonej temperatury mętnienia muszą być w ON odpowiednie proporcje poszczególnych rodzajów produktów destylacji ropy naftowej.
Jeżeli w ON jest dana ilość łańcuchów węglowodorowych parafinowych, to z tego wynika konkretna temperatura mętnienia.

Depresatory powodują, że po zmętnieniu wytrącone mikro cząstki parafiny nie mogą łączyć się w większe grudki.
Jednak depresatory (ani inne dodatki) nie mają wpływu na moment wytrącenia mikrocząstek parafiny (temperaturę mętnienia).

A PB, czy nafta nie powoduje późniejszego mętnienia ON?

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 17:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Na logikę powinny zmienić trochę temperaturę, bo zmieniają udział poszczególnych rodzajów destylatów w ON.
Ale pewnie zmieni nie wiele, jako że procentowo będzie tej nafty czy PB w ON tylko kilka %.
Chociaż czasami mała ilość dodatku zmienia właściwości wcale nie mało, więc nie wiadomo.
O ile zmieni dokładnie nie dowiemy się, jako że nikt pewnie tego nie zbada, bo PB i ON oficjalnie nie są dodatkami.
Trzeba by samemu w zamrażarce sprawdzić na ile zmienia się temp. mętnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 18:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ale ja nie wiem czy to mętnienie to jakiś problem, zeszłoroczne badania ON (jedna próbka to to co spuściłem z filtra paliwa) prowadzone w moim ogrodzie wykazały dość szybkie mętnienie ON, ale jego płynność nie była w żadnym stopniu zmieniona, kaszy rok temu w paliwie wcale nie znalazłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 18:30 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2160
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 98
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
wrc napisał(a):
ale ja nie wiem czy to mętnienie to jakiś problem, zeszłoroczne badania ON (jedna próbka to to co spuściłem z filtra paliwa) prowadzone w moim ogrodzie wykazały dość szybkie mętnienie ON, ale jego płynność nie była w żadnym stopniu zmieniona, kaszy rok temu w paliwie wcale nie znalazłem

Mętnienie to początek wytrącania parafiny. A nasze D4D czułe są jak diabli.
Tak na chłopski rozum, jakby ON później zaczął mętnieć, może nie dochodziłoby do blokowania filtrów już przy temperaturze lekko poniżej -20stC.
W zeszłym roku z temperaturą chyba nie było dramatu? Dwa lata temu chyba wyskoczyło jakieś -28stC.
Nie pamiętam dokładnie (starość).

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 18:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
najgorzej bylo 3 lata temu, wtedy miałem kłopoty z rozruchem przy mrozach po -20, ale jak zapalil to chodził super bez zarzutu, w zeszłym roku gasł a paliwo tylko robiło się mętne (żadnych śladów parafiny), w tym jeżeli chodzi o pl przynajmniej u mnie wtopy nie było (Bliska, paliwo do -28), w de jak co roku zimowe paliwo nie dotarło na czas (shell)
ambitny plan na lato: mod kit filtra :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 18:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Gdyby ON nie mętniał, pompa HP w D4D nie miała by powodów do narzekań na paliwo.
Rok temu max temp w Wawie miałem -18C z rana i problemy żadne nie występowały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 452
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
Moja Ave marznie pod blokiem już ponad tydzień :-( . Na szczęście byłem w UK kilka dni więc nie korzystałem z auta :-). Auto odpalało nawet przy -22C jak latem, ale po jakimś czasie gasło i tak w kółko. Odpalam, trochę pochodzi, później korek parafinowy - muli i gaśnie. W każdym razie odradzam tankowania paliwa BP ultimate na grójeckiej.

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 cze 2008, o 00:10
Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Marka: Toyota_Honda
Model: Avensis 02 Civic 04
Rocznik: 2002
Silnik: d4-d / 1,4
Arfeel napisał(a):
BP ultimate na grójeckiej.


hehe a ja kupiłem tego cały bak...na szczęscie spompowałem i stoi w piwnicy prawie 30 litrów i czeka na plus 15 stopni bo chyba do takich temperatur się ta ropka nadaje..normalnie zaraz wsiąde i pojade na połczyńską albo krakowską do statoila..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
A wydawało by się, że BP to taka "renomowana" firma,
a tu wyszło, że letnie zapasy ON sprzedają zimą - dołączyli do masowego cwaniactwa wielu stacji paliw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sie 2010, o 16:32
Posty: 21
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
Ja tankowałem zawsze na Statoil i tak zamarzła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2012, o 21:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 15:32
Posty: 398
Lokalizacja: szczecin/police
Pochwały: 9
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T25 WG
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 2.0 116 KM
przy mieszance pól na pół tankowanej na shellu w największy u nas mróz( jakoś - 28 było z niedzieli na poniedzielek)- brak problemow i z rozruchem i jazdą :ok:
aaaa, zapomniałem- zero jakichkolwiek ulepszaczy, tylko to co siedzi w paliwie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2012, o 15:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 lis 2007, o 23:47
Posty: 10
Lokalizacja: Przemyśl
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D4D 2.0
Witam Forumowiczow!
Mimo stosowania ON premium i KFC rowniez mialem problem "gestego" ON. Po bezproblemowym odpaleniu i ujechaniu kilkustet metrow nastepowal brak doplywu paliwa. Pod podpompowaniu i ruszeniu, po kilkuset metrach, sytuacja sie powtarzala. Majac juz dosc takiej jazdy zawrocilem do garazu /nieogrzewanego/. I tu "olsnienie", przypomnialem sobie, ze mam kawalek kabla grzewczego. Udalo mi sie wsunac do baku ok. 1.5 m a drugi koniec do gniazdka i po kilku godzinach jechalem juz bez przygod. Teraz wlaczam go na cala noc i rano jestem spokojny o poranny rozruch i dalsza jazde.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2012, o 15:46 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Ciekawy patent :ok:
ON premium niestety nie gwarantuje pełnej płynności ON poniżej -20C.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2012, o 19:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2011, o 01:42
Posty: 155
Lokalizacja: Hannover
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVTi + LPG
Ja mam taki patent i jak narazie drugi sezon zimowy działa - dodatek do ON:

Xeramic DIESEL PROTECTOR

Ani razu nie zdrzyło mi się nieodpalić auta. Mam na myśli problemy z paliwem.
Działa ponoć do -40 stopni. Ja miałem rok temu w samochodzie najmniej -20, w tym roku -24 stopni.
Co prawda było ksztuszenie, odpalenie przy 2/3 próbie, ale nigdy paliwo mi nie zgęstniało.
Leje się 50ml na 60L ON. Trzeba tylko pamiętać żeby butelki nie wozić w aucie przy mrozach, bo specyfik jest skuteczny kiedy wlewamy do baku nie wyziębione.

Dodam jeszcze tylko że zawsze tankuję na Orlenie. Poprostu zbieram punkty a poza tym mają dobrej jakości paliwo. Więc lepiej zapłacić trochę więcej za paliwo niż tankować chłam a potem mieć problemy z wtryskiwaczami. W każdym razie polecam ten dodatek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2012, o 13:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2012, o 19:32
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa/Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0
Azazzell napisał(a):
Witam Forumowiczow!
Mimo stosowania ON premium i KFC rowniez mialem problem "gestego" ON. Po bezproblemowym odpaleniu i ujechaniu kilkustet metrow nastepowal brak doplywu paliwa. Pod podpompowaniu i ruszeniu, po kilkuset metrach, sytuacja sie powtarzala. Majac juz dosc takiej jazdy zawrocilem do garazu /nieogrzewanego/. I tu "olsnienie", przypomnialem sobie, ze mam kawalek kabla grzewczego. Udalo mi sie wsunac do baku ok. 1.5 m a drugi koniec do gniazdka i po kilku godzinach jechalem juz bez przygod. Teraz wlaczam go na cala noc i rano jestem spokojny o poranny rozruch i dalsza jazde.


Patent naprawdę niezły. Muszę wypróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2012, o 14:57 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Wracając do świadectw paliw z laboratorium.
Następną zimą trzeba będzie monitorować świadectwa paliwa na stronach LOTOS/ORLEN i bezpośrednio na różnych stacjach.
Będziemy wyszukiwać paliwa z najniższa temperaturą mętnienia, bo to może być kluczowe w zabezpieczeniu się przed problemami na mrozie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2012, o 22:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
mrozy przeszły, ale przypadkiem na stronie stacji total w de znalazłem ciekawa informacje, a mianowicie aby nie dodawać do paliw depresatorów bo oni już to zrobili :-D :-D :-D
"Auch eine nachträgliche Zugabe von Fließverbesserern ist nicht zu empfehlen, da diese bereits dem
Kraftstoff in der Raffinerie zugefügt werden
. Eine Überdosierung von Fließverbesserern
begünstigen die Paraffinausscheidung, die zur Verstopfung des Kraftstofffilters und ggf. der
Kraftstoffzuleitungen führen.
Sollte es trotz aller vorbeugenden Maßnahmen doch zu Filterverstopfungen kommen, dann das
Fahrzeug in einer beheizten Halle aufwärmen und den Filter austauschen."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2012, o 23:51 
Acha, czyli nie dolewac depresatora bo oni maja wlane. Ale jakby jednak zamarzlo sobie to do cieplego garazu. :-D Fajnie.
Tez dotarlem do info, ze norma czy procedura ustalajaca temperature graniczna dla plynnosci paliwa w czasie mrozow jest nieprzystajaca do obecnych realiow. A to ze wzgledu na mniejsza porowatosc obecnie stosowanych filtrow paliwa.W czasie, gdy ustalana byla ta norma filtry mialy wieksza przepuszczalnosc. I pod tym katem zostala ona ustalona. Czyli, ze norma jest przestarzala. Jakies tam paliwo spelnia norme do powiedzmy -30° a przy zastosowaniu nowoczesnego fitra i tak moze dojsc do jego zatkania przy wyzszej juz temperaturze.


Góra
  
 
PostNapisane: 15 mar 2012, o 06:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tez to czytalem, widze ze adac gazetke czytasz :papa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 12:08 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Wartościowa informacja na następną zimę: http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... -mr%C3%B3z

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 12:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A jak pisalem ze v power to zaden szczegolny ON na zime to mi sie dostalo :-D . Gold to olej ZI stad wynik byl oczywisty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 13:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 00:06
Posty: 452
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 liftback
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4Diesel
Tankowanie zimą oleju napędowego to jak gra w ruletkę ;-) Tej zimy zatankowanie ON ultimate na BP na Krakowskiej poskutkowało unieruchomieniem mego auta na 2 tygodnie :brewki:
BTW.
Rozmawiałem z moim mechanikiem i mówił, że najlepiej stosować oryginalne filtry paliwa. Przy wymianie filtra porównałem strukturę elementu filtrującego w filtrze manna i oryginalnym toyoty. Mann miał jednolitą strukturę coś w stylu membrany, toyota natomiast perforowany pasek zwinięty w rulon.

_________________
If today was perfect, there would be no need for tomorrow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2012, o 14:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20411
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Taka membrane ma tez Knecht, a bosch jej nie ma i na boschu tej zimy nie bylo zadnych klopotow, na knechcie byly :nuda: . Mam wrazenie ze jestesmy na tropie :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 21:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 17:55
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D 1CD–FTV
Arfeel napisał(a):
toyota natomiast perforowany pasek zwinięty w rulon.


Filtrona ktorego zakladalem w zimie tez wlasnie tak samo wygladal


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2012, o 23:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1804
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
U mnie tej zimy po był knecht i po raz pierwszy pojawiły się problemy...
Do zimy daleko, ale będę pamiętał by założyć coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2012, o 08:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Trzeba pamiętać, aby nie wyrzucać filtrów paliwa po wymianie, tylko rozcinać i fotografować.
Będziemy wrzucać tu fotki i porównywać strukturę warstwy filtrującej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 253 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda