TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 lip 2018, o 02:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2017, o 14:17 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2260
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Kilka tygodni temu zostałem obdarowany 50l ON z Białorusi tzw. Soliarki.
Wlałem na raz do Avki całość, bez dolewania 2T.
I tu pozytywne zaskoczenie nr 1 - dużo ciszej niż na ON z PL nawet jeśli dolałem 2T. :tak:
Co do dynamiki jazdy, ciężko określić. Wołga to raczej spacerówka ze swoimi 116HP.
Spalanie po mieście 7,5l czyli normalnie.
Po przejechaniu ok. 700km zatankowałem na LOTOSie, dodałem 2T i dźwięk silnika się zmienił.
Nawet Szanowna Małżonka zauważyła, że jest głośniej w kabinie.
Także Koledzy tankujcie i dzielcie się swoimi opiniami.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 16:16 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9562
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 512
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
@PPyrek to non stop jeździ na ruskiej ropie ;-)

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 16:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Najwazniejszy papier to ile jest siarki bo na terenie Bialorusi norma EN590 nie obowiazuje a nowsze diesel maja dpf i takie tam. Starsze nie ma zadnego problemu. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 17:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7160
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 872
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Od 2011r w Unii Celnej (Rosja, Białoruś, Kazachstan) obowiązuje norma dla paliw ТЕХНИЧЕСКИЙ РЕГЛАМЕНТ ТАМОЖЕННОГО СОЮЗА 013/2011 - identyczna z EN590,
także z siarką nie ma już problemów.

Ich ON nie ma jedynie rzepaku (chociaż ich norma dopuszcza 7% identycznie jak EN590), więc zapewne dają jakiś dodatek na utrzymanie smarności poniżej 470um.
Może te ich dodatki dały cichszą i bardziej miękką pracę silnika.

Za to na Ukrainie siarki w ON jest pod dostatkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2017, o 19:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1203
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 83
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
@jozef01 mam identyczne doświadczenia z paliwem z obwodu z tym, że ja i tak mimo wszystko dolewam 2T. Jeżeli chodzi o spalanie to zawsze było niższe niż na tym kupionym w Polsce a styl jazdy ten sam. Same + a cena niższa :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2017, o 16:32 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 maja 2016, o 17:56
Posty: 40
Lokalizacja: BHA
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1CD
A ja praktycznie codziennie mam kontakt z białoruską ON. Jeżeli ktoś ma pewne źródło to jak najbardziej polecam. Natomiast w znakomitej większości jest o miks nie wiadomo czego. Najczęściej jakaś ropa + olej opałowy + nafta. Dodatkowo warunki w jakich następuje zlewanie z baków też pozostawia wiele do życzenia. Tak więc niech każdy zdecyduje sam. Jakość przewożonego z BY ON widać zimą. Przy ok -15 w bakach jest już galareta. A zasilają swoje samochody z dodatkowego zbiorniczka. A więc na zdrowie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2017, o 19:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1203
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 83
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Na ON z obwodu temperatura -25 nie robi żadnego wrażenia. Ale przyznam racje, że pewne źródło i czystość przy zlewaniu to podstawa.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2017, o 19:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 30 maja 2016, o 17:56
Posty: 40
Lokalizacja: BHA
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1CD
Nie wiem jak jest w RU na w BY dla "polepszenia" parametrów ON zimą dolewa się czystą naftę którą kupuje się z dystrybutora na stacji paliw. A gdy nafty zabraknie to przy -15 samochody stają :-D
Można też trafić na prawdziwą ropę bez dodatków. Wtedy jet naprawdę dobra. Widać to od razu po kolorze.
Jednak większość to tkz. miksy bo im bardziej się namiesza tym więcej można zarobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda