TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 paź 2017, o 11:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lis 2015, o 11:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Witam. W mojej Avce komputer pokazuje większe spalanie na 6. biegu niż na 5., odczucia organoleptyczne wskazują że dużo ciężej silnikowi na 6.( olej wymieniony na Castrol Syntrans 75W FE). Porównując to do innych marek wydaje się nienaturalne (Jeden z użytkowników tego forum miał podobny problem). Chcę ulżyć mechanice lejąc modyfikator tarcia do skrzyni. Mam dobre wspomnienia po zastosowaniu dwusiarczku molibdenu w skrzyni w VW Vento. Jednak od tamtego czasu pojawiły się nowe "wynalazki" i jestem ciekaw czy ktoś z was stosował jakieś w swoim aucie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 11:29 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1099
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Ze spalaniem to chyba wiem o co chodzi. Mam kolegę, który też narzeka, że na 6 pali więcej niż na 5, tylko nie przyjmuje do wiadomości tego, że na wspomnianej 6-ce dusi auto

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 11:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Wiem o co Ci chodzi ale to nie to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 18:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 696
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
enesen napisał(a):
.. jestem ciekaw czy ktoś z was stosował jakieś w swoim aucie?

u mnie od 30tys km z olejem w skrzyni pracuje BG MGC (http://www.bgpoland.pl/bg-mgc174-p-598 )
przy kolejnej wymianie przetestuje AR9100...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2015, o 22:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2009, o 16:54
Posty: 36
Lokalizacja: Rumia
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2AD-FTV
enesen napisał(a):
estem ciekaw czy ktoś z was stosował jakieś w swoim aucie?


Ja wlewałem Interflon dodatek do olejów przekładniowych. Nie pamiętam dokładnie jego nazwy, musiałbym sprawdzić czy zostało opakowanie.
Przetestowaliśmy to w pracy na 2 przekładniach, gdzie w tej z dodatkiem temp. była ok. 10 stopni niższa.
Efekt po zmianie jest taki że biegi zaczęły może trochę lżej wchodzić ale najwięcej pomogło smarowanie wszystkich cięgien zmiany biegów (te pod lewarkiem jak i wejście do skrzyni).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2015, o 21:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 23:18
Posty: 122
Pochwały: 3
Marka: Peugeot
Model: 4007
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2 HDI DW12ME5
enesen napisał(a):
Witam. W mojej Avce komputer pokazuje większe spalanie na 6. biegu niż na 5., odczucia organoleptyczne wskazują że dużo ciężej silnikowi na 6.( olej wymieniony na Castrol Syntrans 75W FE). Porównując to do innych marek wydaje się nienaturalne (Jeden z użytkowników tego forum miał podobny problem). Chcę ulżyć mechanice lejąc modyfikator tarcia do skrzyni. Mam dobre wspomnienia po zastosowaniu dwusiarczku molibdenu w skrzyni w VW Vento. Jednak od tamtego czasu pojawiły się nowe "wynalazki" i jestem ciekaw czy ktoś z was stosował jakieś w swoim aucie?


Inne marki też tak mają. Dlatego uważam, że jeżdżenie moim Pugiem na 6-stym biegu poniżej 120km/h to nieporozumienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 12:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 144
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Witam ponownie. Dziękuję za wpisy. Posty z insynuacjami że mam problem z doborem przełożeń pozostawię bez komentarza.

Znalazłem wpis użytkownika greg6.7 i sytuacją podobną do mojej (viewtopic.php?f=69&t=11501&p=387560&hilit=archoil#p387560). Zawsze jeździłem na paliwie premium, auto nigdy nie dymiło i nie było problemów z rozruchem. Jednak 6. bieg najlepiej było wrzucić powyżej 130km/h i powyżej 2500obrotów. W zakresie największego momentu obrotowego 2000-2600obrotów silnik spalał więcej paliwa na 6. niż na 5. biegu, opór skrzyni po wrzuceniu najwyższego biegu był największy ze wszystkich aut jakimi jeździłem. Zacząłem od zalania zwykłego shella i LM5156, po 100km nastąpiła lekka poprawa być może spowodowana dodatkiem cetan boostera w LM5156. Następnie do skrzyni dodany został Archoil 9300 (50ml) a do oleju silnikowego Archoil 9100(250ml) + AR9300 50ml który pozostał z opakowania 100ml przeznaczonego do skrzyni. Po przepędzeniu auta efekty są takie:
- w czasie jazdy słychać tylko szum powietrza i zimowe opony. Silnik słyszalny w czasie przyśpieszania i dopiero od ok 3000obrotów choć wcześniej sam w sobie cicho pracował
- szybszy i łagodniejszy rozruch( szczególnie widoczny w niższych temperaturach otoczenia)
- w ramach testu udało mi się zejść na 6. do 90km/h i 1500obr/min co wcześniej w tym aucie było niewykonalne, delikatnie muskając gaz rozpędzałem auto nie generując żadnych nieprzyjaznych dźwięków czy wibracji z silnika
- na 5. biegu dało się jechać 50km/h jednostajnie gdzie wcześniej zadławiłbym silnik
- auto dużo dłużej wytraca prędkość, zjeżdżając z gór można naprawdę przejechać długie odcinki bez dodawania gazu( sprawdzone na trasie którą pokonuje co tydzień od ponad 2 lat)
- choć AR9300 potrzebuje czasu na okres utworzenia jakiejś powłoki to już teraz mogę powiedzieć że przy tm samym sposobie jazdy i tych samych trasach spalanie spadło o ok. 0,5l/100km
- nie wiem czy dodatek AR rozwiąże problem niedoskonałego wrzucania biegów, przesmarowałem tuleje cięgna przy skrzyni i są lekko wyrobione, pod mieszkiem też smarowane i raczej winne jest tu zużycie bądź źle zaprojektowane te mechanizmy niż sama skrzynia

Przy okazji do drugiego auta (Vento, 92r, 1.8b, 310tyś) dodałem molibden do oleju silnikowego i przekładniowego, którego bałem się dodać do Toyoty. I tu efekty również są pozytywne:
- wyciszony silnik
- wyciszona skrzynia
- szybszy i łagodniejszy rozruch
- mniejsze opory- dłuższa droga hamowania silnikiem
- mniejsze spalanie

Jestem bardzo zadowolony z efektów i polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda