TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 sie 2017, o 21:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 344 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2007, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 kwi 2007, o 21:07
Posty: 11
Lokalizacja: Legnica Zdolny Śląsk
Witam, ponieważ mam auto dopiero do 3 tygodni nie ma jeszcze doświadczenia jaki olej napędowy warto tankować (wcześniej jeździłem na PB 95 i LPG). W instrukcji obsługi napisane jest że do D4D 1995 cm3 116 KM zalecane jest paliwo o niskiej zawartości siarki. Znalazłem takie na STATOIL. Czy możecie mi polecić paliwo do tankowania ? Czy ważniejsza jest wyższa liczba cetanowa (tym się chwali BP) czy niska zawartość siarki (STATOIL) Zaznaczam że nie zależy mi specjalnie na osiągach (BP podaje że ich paliwo może zwiększyć moc o ok 8%) ale bardziej na żywotności silnika i jego niezawodności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, o 23:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
nie polecam żadnej innej stacji i innego paliwa niż BP ON Ultimate, gdziekolwiek indziej zatankuje konczy sie to tym, ze wyskakuje w moim kod P 0101 lub zapycha się filterek paliwa przez to cholerne polskie wysokogatunkowe paliwo :/
Dopóki raz nie zalejesz na BPO dopóty nie bedziesz wiedział ile tracisz z osiągów i długowieczności autka.
P.S. pamietaj, ze po 10-12kkm filtr powietrza jest juz na wlocie powietrza czarny, tracisz przez to juz okolo 7% osiagów, olej rowniez traci swoje wlasciwosci w Dieslu po okolo 10-12kkm. Nie pierwsze autko tuningowalem, a tym bardziej diesla, wiec chce tylko dla dobra waszych silniczkow i dla waszego dobrego samopoczucia :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2007, o 08:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 maja 2007, o 17:21
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
witam,
czy zaobserwowaliście w silnikach D-4D różnicę osiągów/zasięgu po zatankowaniu np. Vervy / Shell V-Power Diesel / BP Diesel Ultimate ... ?

Żeby zalać 60l bak V-Power Diesel trzeba wydać 231,6pln a zwykłem ON na shell'u 219,6pln, więc zaledwie 12pln różnicy (3.27 litra ON ) :-) .

W Krakowie:
Shell V-Power Dielsel - 3,86pln
Diesel Diesel - 3.66pln

pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2007, o 09:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
jawor napisał(a):
czy zaobserwowaliście w silnikach D-4D różnicę osiągów/zasięgu po zatankowaniu np. Vervy / Shell V-Power Diesel / BP Diesel Ultimate ... ?

Mogę się tylko wypowiedzieć za stare TD ;-)
zauważyłem różnicę pomiędzy zwykłym typu neste lub orlen czy innym badziewiem a V-Power czy Ultimate.
Autko troszkę lepiej ciągnie, równiej chodzi - czy mniej pali? - nie sądzę :nie:
I może jest mniejsze ryzyko, że wlejesz, zamiast tego co stoi na dystrybutorze :czytaj: , jakiś rozpuszczalnik :wsciekly: stray olej :wsciekly: czy inne badziewie :wsciekly: :jacipokaze: :jacipokaze: :jacipokaze:

jawor napisał(a):
Żeby zalać 60l bak V-Power Diesel trzeba wydać 231,6pln a zwykłem ON na shell'u 219,6pln, więc zaledwie 12pln różnicy (3.27 litra ON ) :-)

Zgadzam się że różnica jest wyraźna zwłaszcza jak robisz 20-30 czy więcej tys kilometrów rocznie.
Ale chyba jest niczym w porównaniu z kosztem ewentualnego remontu czy chodźby wcześniejszej przymusowej wymiany filtrów itd...

jawor napisał(a):
W Krakowie:
Shell V-Power Diesel - 3,86pln
Diesel Diesel - 3.66pln

W Gdańsku:
Shell V-Power Dielsel - 3.84pln
BP Ulitmate Diesel - 3.83pln


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2007, o 09:58 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
jawor napisał(a):
witam,
czy zaobserwowaliście w silnikach D-4D różnicę osiągów/zasięgu po zatankowaniu np. Vervy / Shell V-Power Diesel / BP Diesel Ultimate ... ?

Żeby zalać 60l bak V-Power Diesel trzeba wydać 231,6pln a zwykłem ON na shell'u 219,6pln, więc zaledwie 12pln różnicy (3.27 litra ON ) :-) .

W Krakowie:
Shell V-Power Dielsel - 3,86pln
Diesel Diesel - 3.66pln

pozdr.


Ja szczerze mowiac poza roznice w cenie nie widze zadnej roznicy miedzy BP Ultimate Diesel a Dieslem zatankowanym ostatnio na Neste. Mysle tez, ze opowiesci o tym ze paliwo na stacjach przy marketach takich jak np. Auchan jest do dupy nie maja potwierdzenia w praktyce. Jakosc paliw na tych stacjach jest przeciez tez podobnie jak na tych wszystkich Shellach i BP kontrolowana przez Orlen. Unikam jedynie jakis dziwnych prywatnych stacji.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2007, o 10:05 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Ja przy okazji urlopu postanowiłem sprawić i swojej Avce nieco przyjemności i praktycznie przez całą podróż (parę tysięcy km) lałem w nią Shell VPD. Fakt, że na austriackich i szwajcarskich stacjach, więc nie jest to do końca porównywalne z Polską. Jeszcze jakiś czas po powrocie miałem nieodparte wrażenie - podobnie jak Ziemas - że silnik chodzi ciszej i równiej. Nie sądzę, żeby to był czysty "efekt placebo" ;-), ale fakt że wcześniej mój klekot nie miał nawet szans głębiej odetchnąć na trasie - głównie dusił się w warszawskich korkach :-( . W każdym razie planuję co któreś tankowanie profilaktycznie zalać VPD (orlenowską Vervę sobie daruję). Co do cen, to na najtańszym Shellu jaki znalazłem w Wawie (ul. Sokratesa) zwykły Diesel Extra kosztuje 3,82, a VPD 4,01.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2007, o 12:30 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Nie zauważyłem różnicy. Jedyna różnica to różnica kwoty na paragonie/fakturze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lip 2007, o 21:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
warto lać Ultimate na BP, sam jeżdże na nim od 70kkm :-)
odczuwalna różnica i ciut dalej faktycznie można przejechać
w moim przypadku:
35l x 0,20zł różnicy w paliwkach= 7zł (35l starczy na ok. 800km)
czyli (zakładając spalanie 5l) na 1000km = 9zł
czyli 720zł na moje 80kkm, czyli na jakieś 3 lata, czyli na 1 rok = 240zł, czyli 20zł/m-c
Kwota wydaje mi sie nieznaczna dlatego bez zastanowienia lejen BP ON Ultimate :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2007, o 23:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2007, o 21:59
Posty: 240
Lokalizacja: Gdynia/Działdowo
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
w ostatnim fifthgear bylo wlasnie porownanie paliwa " premium " ze zwyklym pod wzgledem mocy. Roznice byly znaczne w autach o duzej mocy( tu subaru impreza) natomiast w VW Glofie przyrost mocy byl rzedu kilku koni

_________________
japan tech.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2007, o 12:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 sie 2007, o 18:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD
Witam!

Ile głosów tyle opinii :) Wg mnie, posiadacza 2.0TD, różnica jest. Może nie w mocy, ale jest mała różnica w spalaniu i o wiele większa w czystości silnika a przede wszystkim w czystości pompy paliwowej. Nie zapominajcie, że pompa jest smarowana olejem napędowym. Subiektywnie mam wrażenie, że na VP Diesel silnik klekocze ciszej. Nie jestem pewien, ale chyba związane to jest z wyższą liczbą cetanową paliw premium (55 w porównaniu z 51 dla ON standard), która to ma wpływ na spalanie stukowe.

Pamiętajcie też o tym, że w Polsce mamy (póki co) dwa źródła paliw: Orlen i Lotos. Więc w zasadzie lejemy to samo a paliwa premium różnią się jedynie kompozycją dodatków czyszczących. Przekręty zdarzyć się mogą wszędzie ale moim zdaniem w większości dzieje się to na ostatnich etapach dystrybucji, stąd najbezpieczniej tankować na konkretnych zaufanych stacjach.

Inna sprawa, że Shell jako jedyna firma sprowadza swoje paliwa premium ze swoich rafinerii w Niemczech i Holandii. Dotyczy to na pewno benzyny VP Racing, natomiast nie jestem pewien czy sprowadzają także VP/VPDiesel. Znajoma pracująca w Shell twierdzi, że tak, ale oficjalnie ciężko wydobyć od nich takie informacje. A każdy kto tankował ON za naszą zachodnią granicą wie jak reaguje na nie auto.

I jeszcze jedna sprawa: zawartość siarki. Jak wiadomo, paliwa premium mają jej minimalną zawartość a i w paliwach standardowych jej zawartość jej sukcesywnie redukowana. Mniej siarki to mniej zanieczyszczeń ale z drugiej strony siarka ma dobre właściwości smarne. Krążą opinie, że długotrwała jazda na paliwie bezsiarkowym dość skutecznie "wysusza" pompę paliwową.

Prawda to czy mit? Czy ktoś kompetentny mógłby się wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 wrz 2007, o 12:54 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
Saku napisał(a):
Subiektywnie mam wrażenie, że na VP Diesel silnik klekocze ciszej.


Też odniosłem takie wrażenie. Oczywiście nie dam głowy, czy nie był to efekt czysto "psychologiczny" ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2007, o 21:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 mar 2007, o 17:33
Posty: 8
Lokalizacja: Zadu
jawor napisał(a):
witam,
czy zaobserwowaliście w silnikach D-4D różnicę osiągów/zasięgu po zatankowaniu np. Vervy / Shell V-Power Diesel / BP Diesel Ultimate ... ?

Żeby zalać 60l bak V-Power Diesel trzeba wydać 231,6pln a zwykłem ON na shell'u 219,6pln, więc zaledwie 12pln różnicy (3.27 litra ON ) :-) .

W Krakowie:
Shell V-Power Dielsel - 3,86pln
Diesel Diesel - 3.66pln

pozdr.




Powiem tylko tyle: takie paliwa sa skuteczne w autach o wyzszych mocach, a w wypadku avensisa sa strata pieniedzy a konkretnie te silniki sa przysosowane do najzwyklejszej PB / 95 i niema co tu sie bardziej rozwodzic bo w Lancerze evo, Subaru STI czy Toyocie Suprze o mocy 1250 KM sa naprawde skuteczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 19:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Właśnie skończyło mi się paliwo zatankowane jeszcze w Niemczech po kupnie samochodu i zatankowałem Verve, bo u mnie jest tylko stacja ORLENU i muszę przyznać, że autko jakby trochę gorzej jechało. Silnik już tak ochoczo nie reaguje na gaz i według komputera zwiększyło się zużycie ON. ;-(

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 paź 2007, o 20:12 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
ezis napisał(a):
Właśnie skończyło mi się paliwo zatankowane jeszcze w Niemczech po kupnie samochodu i zatankowałem Verve, bo u mnie jest tylko stacja ORLENU i muszę przyznać, że autko jakby trochę gorzej jechało. Silnik już tak ochoczo nie reaguje na gaz i według komputera zwiększyło się zużycie ON. ;-(


Smutne, ale prawdziwe :-( Ja też wyraźnie to odczułem. Ale co zrobić, taki life...

A dziś po raz pierwszy zatankowałem w Polsce Shell VPD. Zobaczymy czy poczuję jakąś różnicę (poza tą w portfelu rzecz jasna :chytry: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 10:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5707
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 54
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Odkąd mam diesel-a staram się tankować te "uszlachetnione" paliwo i jest w porownaniu ze zwykłym dieselem różnica w jeździe, lepiej sie sprawuje silniczek, ochoczo przyśpiesza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 21:14 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Fans napisał(a):
Odkąd mam diesel-a staram się tankować te "uszlachetnione" paliwo i jest w porownaniu ze zwykłym dieselem różnica w jeździe, lepiej sie sprawuje silniczek, ochoczo przyśpiesza.


pitu pitu :diabel:

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 21:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 17:29
Posty: 281
Lokalizacja: KR
po wlaniu vervy różnicy nie zauważyłem żadnej. ale to zależy od silnika. jak znajde czas to pogrzebe w pisemkach i porównam testy.

kiedyś wlałem shell v-power racing 100 oktanów i silnik lepiej wkręcał się na obroty. ale to subiektywne wrażenia. trzeba się wybrać na hamownie. :>

_________________
była: Ave Sol+ 2.0 D4 VVT-i '07


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 21:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
muodzian napisał(a):
trzeba się wybrać na hamownie. :>


No właśnie nie wiem, czy jest po co :cfaniak:

Ja bym nie liczył na to, że na takim paliwie samochód dostanie więcej mocy. To nie podtlenek :-D . Bardziej oczekiwałbym lepszego spalania, tzn. cichej, równej pracy silnika; może troszkę mniejszego zużycia paliwa, ale to też można sprawdzić. W każdym razie ja leję VPD co jakiś czas i głowy nie dam, ale jest jakby ciszej. I jakoś nie potrafię sam siebie przekonać, że to czysty efekt placebo ;-) .

Tak samo od sportowej wkładki filtra powietrza, którą zamierzam sobie niedługo sprawić, nie oczekuję przyrostu choćby 1 KM. Za to mam nadzieję, że turbina się trochę ożywi - zobaczymy czyją matką ta nadzieja w końcu jest... :hihihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 23:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
O jakości oleju napędowego decyduje liczba cetanów a nie żadne "uszlachetniacze", ja zatem w V-Power Ultima itd. nie wierzę... Tankuję zawsze ropę na Statoil a ostatnio na LukOil (ta druga ma bardzo dobrą ropę i chyba jest jedną z najtańszych stacji w Warszawie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 23:39 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5707
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 54
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
LukOil :nie: :nie: :nie: . Nie dorabiamy sąsiadów ze wschodu :)

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2007, o 12:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 216
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
Fans napisał(a):
LukOil :nie: :nie: :nie: . Nie dorabiamy sąsiadów ze wschodu :)

Pozdrawiam
Piotrek


No cóż... Jeśli Cię stać na uprawianie tego typu polityki i wybieranie komu dać zarobić a komu nie, to zazdroszczę :jezyk:
Przy różnicy cen na innych stacjach i LukOil wahającej sie między 30-50gr na litrze, ja wybieram LukOil :jupi:
Stanowczo ponad ekonomię międzynarodową stawiam ekonomię własnego gospodarstwa domowego :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2007, o 13:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
lukrobax napisał(a):
O jakości oleju napędowego decyduje liczba cetanów a nie żadne "uszlachetniacze


A mnie się wydaje, że jedno drugiemu nie przeszkadza ;-) . Pewnie, że żaden uszlachetniacz nie zastąpi "cetanów", ale to nie znaczy, że w ogóle nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2007, o 23:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Właśnie zatankowałem "zwykłą ropę" na STATOIL i jest dużo lepsza :auto: niż VERVA Orlenu. Cena z 07.11.2007 w Szczecinku to 3,99 zł, a VERVA w Bogatyni to 4,28. I jaka oszczędność. :bojesie:

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lis 2007, o 09:20 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5707
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 54
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
ezis napisał(a):
Właśnie zatankowałem "zwykłą ropę" na STATOIL i jest dużo lepsza :auto: niż VERVA Orlenu. Cena z 07.11.2007 w Szczecinku to 3,99 zł, a VERVA w Bogatyni to 4,28. I jaka oszczędność. :bojesie:


A po czym poznałęś , że jest lepsza ?

Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2007, o 17:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2007, o 21:00
Posty: 314
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: T25 / T27 KOMBI
Rocznik: 2011
Silnik: D4D
Witam . Mieszkam na wschodzie Polski w okolicach Białej Podlaskiej i nie wierzcie w to że jakaś stacja sprzedaje lepsze paliwo a inna gorsze. Obok mojej miejscowości przebiega trasa E30 i widzę jak jadą nią cysterny SHELL czy inne. Jest tych aut cała masa jadą one do Małaszewicz gdzie są ogromne terminale paliwowe. Słyszałem że jest ich kilka ( wszystko w lesie , niektóre można zobaczyć na googole earth ) . I tam tankują paliwo z Ruskich wagonów po czym to paliwo bezpośrednio jedzie na stację paliw , więc śmiało twierdzę że większość paliw pochodzi ze Wschodu. Ja osobiście mam kilka LKW i one też jeżdżą na Ruskim paliwie i wcale nie narzekam. Kilka dni temu dzwonił do mnie dostawca paliw ( dystrybutor )i oferował mi paliwo , oczywiście powiedział jasno że to paliwo Ruskie. Ja osobiście do paliwa dolewam trochę MIXOLU . Na zbiornik leję przy tankowaniu 2 setki oleju. Nawet w serwisie to zalecają ale mają zakaz rozpowszechniania tej informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2007, o 20:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Fans napisał(a):
ezis napisał(a):
Właśnie zatankowałem "zwykłą ropę" na STATOIL i jest dużo lepsza :auto: niż VERVA Orlenu. Cena z 07.11.2007 w Szczecinku to 3,99 zł, a VERVA w Bogatyni to 4,28. I jaka oszczędność. :bojesie:


A po czym poznałęś , że jest lepsza ?

Pozdrawiam
Piotrek

Przede wszystkim silnik chętniej wchodzi na obroty (lepsza dynamika), spadło zużycie paliwa o ok. 0,5 l (styl jazdy taki sam).

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2007, o 21:01 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
ezis napisał(a):
Fans napisał(a):
ezis napisał(a):
Właśnie zatankowałem "zwykłą ropę" na STATOIL i jest dużo lepsza :auto: niż VERVA Orlenu. Cena z 07.11.2007 w Szczecinku to 3,99 zł, a VERVA w Bogatyni to 4,28. I jaka oszczędność. :bojesie:


A po czym poznałęś , że jest lepsza ?

Pozdrawiam
Piotrek

Przede wszystkim silnik chętniej wchodzi na obroty (lepsza dynamika), spadło zużycie paliwa o ok. 0,5 l (styl jazdy taki sam).


Nie wierze. Zwlaszcza w ten spadek zuzycia.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 00:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2007, o 19:07
Posty: 72
Lokalizacja: Bogatynia-Szczecinek
Przede wszystkim, aby płynnie jechać nie musiałem wkręcać silnika na obroty ponad 3 tys. (przy wyprzedzaniu, redukcja na 3 lub 4 bieg). Cały czas obroty były między 2 a 2,5 tys. Samochód chętnie przyśpieszał na 5 biegu (nawet przy 50 km/h), czego przy VERVIE nie było.

_________________
ezis3@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 01:54 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
ezis napisał(a):
Przede wszystkim, aby płynnie jechać nie musiałem wkręcać silnika na obroty ponad 3 tys. (przy wyprzedzaniu, redukcja na 3 lub 4 bieg). Cały czas obroty były między 2 a 2,5 tys. Samochód chętnie przyśpieszał na 5 biegu (nawet przy 50 km/h), czego przy VERVIE nie było.


Gdzies na necie sie jakis czas temu natkanalem na test tego paliwa (jak trzeba to poszukam). Dopiero w autach z bardzo duza moca zauwazalna byla subtelna roznica w osiagach, o ile pamietam to w zuzyciu paliwa nie bylo zadnej.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, o 04:02 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
BoB77 napisał(a):
ezis napisał(a):
Przede wszystkim, aby płynnie jechać nie musiałem wkręcać silnika na obroty ponad 3 tys. (przy wyprzedzaniu, redukcja na 3 lub 4 bieg). Cały czas obroty były między 2 a 2,5 tys. Samochód chętnie przyśpieszał na 5 biegu (nawet przy 50 km/h), czego przy VERVIE nie było.


Gdzies na necie sie jakis czas temu natkanalem na test tego paliwa (jak trzeba to poszukam). Dopiero w autach z bardzo duza moca zauwazalna byla subtelna roznica w osiagach, o ile pamietam to w zuzyciu paliwa nie bylo zadnej.

no to dawaj ten test :hihihi:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 344 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda