TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 paź 2017, o 07:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 245  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2008, o 12:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 17 lip 2007, o 10:13
Posty: 300
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyo
Model: T 22
Rocznik: 1998
Silnik: 2CTE
BoB77 napisał(a):
Disaster napisał(a):
Panowie a co sądzicie o czymś takim?? Wczoraj usłyszałem, że przy wymianie oleju w silniku można spokojnie zmienić olej np z 10w-40 na 5w-30. Zawsze słyszałem, że można "w górę" tzn. np z 10w-40 na 15w-40, ale żeby "w dół" :nuda:


Jesli nie ma wyciekow i auto nie bierze duzo oleju to na pewno mozna. Gdyby zuzycie sie znaczaco zwiekszylo zawsze mozna wrocic do poprzedniego oleju.


No to teraz mam zagadkę. Bo jeżdżę na półsyntetyku i się zastanawiam czy warto przechodzić na full syntetyk. Na tym co teraz jeżdżę to coś tam delikatnie go ubywa bo dolałem może 300 ml na ponad 5 tys km. Warto zmienić czy nie? :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2008, o 12:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Disaster napisał(a):
No to teraz mam zagadkę. Bo jeżdżę na półsyntetyku i się zastanawiam czy warto przechodzić na full syntetyk. Na tym co teraz jeżdżę to coś tam delikatnie go ubywa bo dolałem może 300 ml na ponad 5 tys km. Warto zmienić czy nie? :help:


Jak na diesla to bardzo male zuzycie. Ja bym probowal, zwlaszcza ze syntetyk lepiej smaruje w niskich temperaturach i ma wydluzony czas wymian w stosunku do polsyntetyka.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lut 2008, o 14:43 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 848
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
BoB77 napisał(a):
Disaster napisał/a:

No to teraz mam zagadkę. Bo jeżdżę na półsyntetyku i się zastanawiam czy warto przechodzić na full syntetyk. Na tym co teraz jeżdżę to coś tam delikatnie go ubywa bo dolałem może 300 ml na ponad 5 tys km. Warto zmienić czy nie? :help:


Jak na diesla to bardzo male zuzycie. Ja bym probowal, zwlaszcza ze syntetyk lepiej smaruje w niskich temperaturach i ma wydluzony czas wymian w stosunku do polsyntetyka.


Szczerze mówiąc, miałem ten sam problem... :nuda:
Dzwonilem do serwisu w Niemczech, skąd przyjechalo moje auto, oni używają 10W40 i taki tez u siebie zalałem, Jutro mam następną wymianę po 12kkm i dolałem przez ten czas 1l.
Pytałem mechanika, stanowczo stwierdził : "Niech tak zostanie". Myślę, że ma rację :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2008, o 01:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 sty 2008, o 12:01
Posty: 56
Lokalizacja: Wrocław
Disaster napisał(a):
z 10w-40 na 15w-40
Stara szkoła , co sie sprawdzała w FSO. Olej mineralny to samo zło dla nowoczesnych konstrukcji, lepiej juz przejśc na 10 W 50 niż zalewac minerała.

_________________
DON'T DENY IT, YOU'RE A RICER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2008, o 16:49 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
sqmir napisał(a):

czy olej klasy 5w50 też nadaje sie do D4D?


Nadaje, ale z racji iz diesel nie osiaga tak wysokich temperatur jak benzyna nie ma potrzeby aby skala temp. pracy byla az tak szeroka. Wystarczy 5W30.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 15:18 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5707
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 54
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Ja zaraz pokupnie wymieniałem olej w silniku i mechanik z serwisu Toyoty zalał mi silnik ( a mam 2.0 D4D ) olejem Mobil1 0w-40.

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 20:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
A ja mam nastepującą "zagwozdkę"
Tzn. podczas oględzin avensisa którego mam zamiar kupić, właścicielka powiedziała mi, że na ostatnim przeglądzie mechanik zalał olej mineralny, bo wcześniej trochę ubywało. Podobno po tej operacji nic nie ubywa. Silnik 1,6 VVT-i z 2001r z przebiegiem 90 000. Ma to wg. Was sens czy lepiej wrócić do półsyntetyka???

_________________
Sukces nie zmienia człowieka, tylko obnaża jego prawdziwe oblicze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 22:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 16:02
Posty: 29
Lokalizacja: katowice
Jak zalejesz syntetyk to wypłucze laki i będzie brał olej. Jak przeszedł na mineral, to tak teraz trzymaj, ważne, byś zmieniał raczej częściej niż rzadziej. Mój brat w Kanadzie (południowej ciepłej części) zmieniał w swojej hondzie olej co 4 tys mil i chodziła mu 350k km do pierwszej naprawy bez większego pobierania oleju.
Na pewno ma przebieg 90k km? może ktoś podłączył się do wtyczki i ustawił przebieg :nuda:

_________________
alan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2008, o 22:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2008, o 16:14
Posty: 50
Lokalizacja: Radom
sqmir napisał(a):
Zaraz, z tego wynika, że toyota zaleca półsysntetyk? Hm troche mnie to zaskoczyło przyznam..


To jaki olej należy wlac zależy od temperatur jakie panują zimą. Np we Włoszech czy Hiszpanii w zupełności wystarczy 10W, ale skandynawia to już koniecznie syntetyk 5W. Jeśli mieszkasz w górach i pamiętasz mrozy -30' to wlej syntetyk, reszta Polski wystarczy pólsyntetyczny. Nadmienię, że większość firm flotowych jeździ na oleju mineralnym 15W40 nawet w nowych Avensisach T25. Toyota wlewa w fabryce do wszystkich nowych samochodów olej mineralny własnej produkcji. Może część z Was zrozumie dlaczego nagle po pierwszym przeglądzie i zalaniu Mobil 0W40 wasz wymarzony D4D zaczyna pobierać więcej oleju :) W każdym razie to normalne i nie ma co panikować.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 10:27 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2007, o 17:09
Posty: 556
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.6 vvt-i
ala-n3 napisał(a):
Na pewno ma przebieg 90k km? może ktoś podłączył się do wtyczki i ustawił przebieg

no jak to w Polsce, pewne jest tylko to że Kopernik nie żyje, ale na 99% przebieg jest ori.
konradrak napisał(a):
większość firm flotowych jeździ na oleju mineralnym 15W40 nawet w nowych Avensisach T25

przeżyłem właśnie lekki szok :bojesie:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 20:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
Proszę o radę. przy wymianie oleju w swojej Avie D4D 2.0 mechanik wlał dokładnie 6.4L świeżego oleju. Po odpaleniu silnika na miarce widoczny był górny poziom, natomiast rano przy zimnym silniku gdy sprawdziłem poziom było już dobre 3-4 cm powyżej górnej granicy.
Po odpaleniu silnika i lekkim rozgrzaniu jest jakieś 1-2 cm powyżej max.

zachodzę w głowę jak to możliwe, czyżby stary olej nie wyciekł do końca?
Dodam, że filtr oleju wymieniłem również.

Czy powinienem spuścić trochę czy może zostać tak jak jest?

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 20:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2008, o 16:14
Posty: 50
Lokalizacja: Radom
sqmir napisał(a):
Proszę o radę. przy wymianie oleju w swojej Avie D4D 2.0 mechanik wlał dokładnie 6.4L świeżego oleju. Po odpaleniu silnika na miarce widoczny był górny poziom, natomiast rano przy zimnym silniku gdy sprawdziłem poziom było już dobre 3-4 cm powyżej górnej granicy.
Po odpaleniu silnika i lekkim rozgrzaniu jest jakieś 1-2 cm powyżej max.

zachodzę w głowę jak to możliwe, czyżby stary olej nie wyciekł do końca?
Dodam, że filtr oleju wymieniłem również.

Czy powinienem spuścić trochę czy może zostać tak jak jest?

Sprawdź poziom po drugiej stronie miarki. Powinno być na max. Na pewno wszystko jest OK. Ja wlałem równo 6l i mam jakieś 3mm poniżej max.
PS. Jaki w końcu olej zalałeś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 20:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
sprawdzam po dwóch stronach. 3-4 cm jest po tej stronie gdzie oznaczenia poziomów są wypukłe. i jest to ten "niższy" wariant.

piszesz, że wlewasz 6L, dlaczego?. Mi wlali prawie 6.5 L tak jak w dokumentacji stoi.

a zalałem Mobil 0W40 z allegro.

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 20:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2008, o 16:14
Posty: 50
Lokalizacja: Radom
sqmir napisał(a):
sprawdzam po dwóch stronach. 3-4 cm jest po tej stronie gdzie oznaczenia poziomów są wypukłe. i jest to ten "niższy" wariant.

piszesz, że wlewasz 6L, dlaczego?. Mi wlali prawie 6.5 L tak jak w dokumentacji stoi.

a zalałem Mobil 0W40 z allegro.

Hmm, to mnie zaskoczyłeś. 2 cm powyżej max to ponad 1l za dużo oleju, trzeba spuscić ale trzeba też znaleźć przyczynę. Byłeś przy mechaniku jak spuszczał i wlewał olej ? Nie jest też możliwe żeby płyn chłodniczy dostał się do oleju w takiej ilości i w ciagu 1 dnia. Mój mechanik wlał 6l bo po odpaleniu, następnie odczekaniu 10min miałem 3/4 stanu więc idealnie. Jak zejdzie do minimum to doleję 0,5l. Napisz koniecznie jak zagadka się wyjaśni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2008, o 21:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
jutro zamierzam zlać trochę, jakieś 0.5 L i zobaczymy ile na miarce wyskoczy. jak ciągle będzie za dużo to jeszcze z 0.5 Litra i będę kontrolował poziom.

Dam znać jak zagadka sie rozwiąże...póki co to wielka niewiadoma ??? ??? ???

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2008, o 01:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 sty 2008, o 16:14
Posty: 50
Lokalizacja: Radom
Nudziłem się, więc zrobiłem porównanie najważniejszych parametrów olejów. Zakładam, że dane podawane przez producentów są prawdziwe. Do przykładu użyłem marek: Castrol i Mobil. Inne oleje (elf, shell, agip, orlen, lotos) mają porównywalne charakterystyki. Różnica w cenie wynika przede wszystkim z agresywności działań marketingowych a nie jakości. Sam byłem trochę zaskoczony wynikami. Oleje mineralne pomijam. Nie widzę sensu stosowania. Najważniejszy parametr to lepkośc w 100'C (im wyższy wskaźnik tym lepiej - nie dotyczysamochodów sportowych, wyczynowych - Avensis do nich nie należy :)). Na szczególną uwagę zasługuje Mobil1 5W50. Śmiało można go stosowac do diesli z przebiegiem powyżej 100 kkm (jesli ktoś koniecznie chce mieć syntetyk). Do silników benzynowych nadaje się idealnie. Nie radzę lać do D4D 0W30 (bardzo "rzadki", szczególnie Mobil1). Bardzo dobrą alternatywą dla olejów półsyntetycznych jest Castrol EDGE 10W60 (kiedyś nazywał sie 'RS). Jest to pełny syntetyk o wysokiej lepkości. Jest bardziej "gęsty" od olejów mineralnych. Jeśli ktoś chce obniżyć spalanie oleju w leciwym samochodzie to polecam. Sam używałem go przez 3 lata w E36 2.0 R6, zresztą był zalecany przez BMW. Do wymiany ubywało mi średnio 1 litr a przebieg miałem 350 kkm no i LPG :). Polskim zamiennikiem jest PLATINUM RALLY SPORT SL/CF 10W/60. Nie używałem ale zakładam, że parametry podawane przez producenta są prawdziwe.
http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=296
Ciekaw jestem Waszych wniosków i spostrzeżeń.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2008, o 08:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
well done:)

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2008, o 18:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
sqmir napisał(a):
Proszę o radę. przy wymianie oleju w swojej Avie D4D 2.0 mechanik wlał dokładnie 6.4L świeżego oleju. Po odpaleniu silnika na miarce widoczny był górny poziom, natomiast rano przy zimnym silniku gdy sprawdziłem poziom było już dobre 3-4 cm powyżej górnej granicy.
Po odpaleniu silnika i lekkim rozgrzaniu jest jakieś 1-2 cm powyżej max.

zachodzę w głowę jak to możliwe, czyżby stary olej nie wyciekł do końca?
Dodam, że filtr oleju wymieniłem również.

Czy powinienem spuścić trochę czy może zostać tak jak jest?


6.4 wchodzi przy fabrycznym zalaniu. Mechanik wlal Ci za duzo, podjedz do niego niech odciagnie nadmiar oleju bo mozesz miec klopoty.

Ja mialem podobna sytuacje, w D4D jest duzo oleju i potrzeba dosc dlugiego czasu zeby sciekl do miski. U mnie poziom znacznie sie rozni przy sprawdzaniu na cieplym silniku, kilka minut po jezdzie a przy sprawdzeniu gdy auto postoi przez noc.

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2008, o 17:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Mechanik wlal Ci za duzo, podjedz do niego niech odciagnie nadmiar oleju bo mozesz miec klopoty.



tak, byłem i zlał mi ok 600 ml, w tej chwili mam ze 3 mm powyżej górnej kropiki na miarce.
zauważyłem że olej po ok 100 km jest juz dosc czarny, ale ponoć to domeną diesli jest.

i jeszcze jedno,

dzisiaj przypadkiem znalazłem dystrybutora olei MOBILa będąc w Siedlcach i mocno zaskoczyły mnie ceny.

za 4L 0W40 MOBILA wołają 134 PLN:) w TESCO chodzą po ponad 200 w hurtowni motoryzacyjnej na ursusie ok 220.

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lut 2008, o 20:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Ja robiłem tam przegląd po 120 tys., wymienili co taki przegląd przykazuje i zapłaciłem 1200 zeta wszystkiego / wtym porządny mobil za 500 zł- taki na jakim jeździ od nowości


gregor napisz jaki to mobil bo w tej cenie nie widziałem jeszcze, ale prawdopodobnie co najmniej z 200 pln marży dołożyli na oleju.

mobil 0W40 kosztuje dokładnie 134 pln/4L u dystrybutora tej marki, byłem, widziałem.
więc nie zawsze wszystkie ceny są takie okazyjne ;-( na jakie wyglądaja. a na olejach to przycina każdy(hurtownie, sklepy, aso, itp).
ale grunt, że klient zadowolony i warsztat swoje zarobił :jezyk:

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lut 2008, o 21:56 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
sqmir napisał(a):
Cytuj:

gregor napisz jaki to mobil bo w tej cenie nie widziałem jeszcze, ale prawdopodobnie co najmniej z 200 pln marży dołożyli na oleju.

mobil 0W40 kosztuje dokładnie 134 pln/4L u dystrybutora tej marki, byłem, widziałem.
więc nie zawsze wszystkie ceny są takie okazyjne ;-( na jakie wyglądaja. a na olejach to przycina każdy(hurtownie, sklepy, aso, itp).
ale grunt, że klient zadowolony i warsztat swoje zarobił :jezyk:


szanowny kolego do avki wchodzi więcej oleju niż 4 litry :fajka: , zapłaciłem dokładnie 489 PLN za 2x4litry i sporo zostało na dolewki, a olej to ten opisany w wątku oleje silnikowe

w jakimś wątku o przeglądach wrzucę dokładne pozycje co za ile na przeglądzie po 120 tys km. - bo tutaj to zdaje się problemy z kołem zamachowym .......... a tam ktoś czuwa i będzie :jacipokaze:

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lut 2008, o 22:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2008, o 20:47
Posty: 92
Lokalizacja: Polska
dokładnie tak zrób bo wszechmogący admin czuwa :ok: . a tak z ciekawości dowiem sie o cenę tego właśnie oleju.
co do ilości to uwzględniłem właśnie 2x4Litry i to oleju o wyższej klasie aniżeli 0W40(dla tego było by 500 - 2x134 =~ 240) stąd szacuję tylko 200 pln narzutu za wymianę.
no chyba że mechanik zaopatruje sie w pierwszym lepszym sklepie, ale to i tak Ty sponsorujesz sklepikarza :tak:

ale zobaczymy ile MOBIL woła za 5W30.

_________________
2002 D4D Hatchback


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2008, o 01:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 gru 2007, o 14:09
Posty: 4
Lokalizacja: UK
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanko co do oleju jaki powinienem wybrać. przejzałem kilka wypowiedzi na ten temat i dalej niewiem jaki powinienem dobrać. w książce fabrycznej jest podane ogólnie i niema podanego konkretnie rodzaju oleju jaki powinienem dobrać do mojego D4D. W statystykach góruje 5W-30 ale sam niewiem. aktualnie jestem w UK a tutaj Castrol króluje więc proszę o poradę. Z góry dziękuję. POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2008, o 19:09 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Skatenigga napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanko co do oleju jaki powinienem wybrać. przejzałem kilka wypowiedzi na ten temat i dalej niewiem jaki powinienem dobrać. w książce fabrycznej jest podane ogólnie i niema podanego konkretnie rodzaju oleju jaki powinienem dobrać do mojego D4D. W statystykach góruje 5W-30 ale sam niewiem. aktualnie jestem w UK a tutaj Castrol króluje więc proszę o poradę. Z góry dziękuję. POZDRAWIAM


W ksiazce masz wszystko napisane. Lepkosc i producenta sobie wybierz sam, np. tego ktory wg ciebie ma najladniejsze logo :diabel: .

Tu na forum jak i na kazdym innym wychwalac beda producenta, ktory ma pewnie najlepszy marketing. ;-)

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 20:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
No najlepiej by było zachować taką lepkość jaką masz teraz a producenta możesz wybrać dowolnego. Ja jeżdżę na Mobilu 1 ale to benzyna a diesel na nim może się inaczej zachowywać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 21:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2008, o 12:47
Posty: 6
Lokalizacja: Kielce
Wlewasz około 6 litrów, więc zastanów się czy warto płacić za logo, tym bardziej, że chyba powinno się go wymieniać chyba co 15 tys. Ja zalałem ELF'a - był dużo tańszy od Castrola.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 22:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
avensis2003 napisał(a):
Wlewasz około 6 litrów, więc zastanów się czy warto płacić za logo, tym bardziej, że chyba powinno się go wymieniać chyba co 15 tys. Ja zalałem ELF'a - był dużo tańszy od Castrola.
Pozdrawiam


Mozna jeszcze taniej - Lotos. Z tego co podaje na opakowaniu producent parametry ma te same co drogie zagraniczne oleje. W przypadku syntetyka wymiana tez co 15kkm. :diabel:

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 22:40 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
taniej jeszcze wyjdzie olej produkowany przez bp, orlen lub tesco :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 22:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 lut 2008, o 15:06
Posty: 56
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: D4D
no dobra a jak od nowosci w belgi lany byl Catsrol 15W30 a przebieg to 152kkm to co byscie zrobili zostawili czy zmienili na 10W40 lub ewentualnie inny jaki ? bo w koncu niby ma nie byc juz zim w rozumieniu -10 -15st i wiecej a auto mieszka pod chmurka ale minusowe temp beda ot taki mam maly dylemat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lut 2008, o 22:57 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
wg mnie jak lali 15 to i ja lalbym 15, nie lalbym 10, olej zazwyczaj zmienia sie z 0 na 5, 5 na 10 itd, zawsze ten wskaznik powinien byc wyzszy, zawsze powinien wzrastac, nigdy malec...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7336 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 245  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda