TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 24 lip 2014, o 16:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5977 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 200  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2012, o 18:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
AUTOKAM napisał(a):
Ja staram się w każdym aucie przemycić do oleju dwusiarczek molibdenu

U.S. Army stosuję go od wojny w Wietnamie w każdym motorze który jest na misji militarnej

i do tego w proporcji 1:3

z wody zrobi pełen syntetyk ;-)

mój kolega zastosował MOS2 od LM do Motula 5W-40 300V i po 2kkm miał 2x wyższe zużycie tego samego silnika niż po 7kkm na tym samym oleju bez tego dodatku a podczas tych 7kkm był weekend na torze, reszta to dynamiczna jazda miejska zaturbionym benzyniakiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 20:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
cosmo-pl napisał(a):
No to na pewno mógł porównać na tej podstawie zużycie ;) no comments tyle się tu ludzie naprodukowali w tym rafal84 i wy dalej nic nie łapiecie. Już abstrahując od tego, że takie czynniki zewnętrzne jak zimny rozruch, temperatura pracy jakość filtra oleju, ewentualne powstanie uszkodzeń (np to 7 000 km robił najpierw, a potem dopiero to 2 000 km i jest to pozostałość po tych 7 000 agresywnych) przy takich niewielkich przebiegach mają wpływ ale co ja się będę produkował. Badania w rękach osób, które ich nie rozumieją za bardzo, prowadzą do wojen i samych nieszczęść.

Filtr oleju taki sam, ten sam kierowca, styl jazdy też z tym 1 wypadem na tor a te 2kkm z MOS2 akurat były przed tymi 7kkm bez MOS2 a z weekendem na torze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 20:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 16901
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 183
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
AUTOKAM napisał(a):
Motul i Liqui to najwyższa półka a TUV w Germanii to nie to samo co pieczątka pana Edka z PIHu
niby tak, ale jak juz o zonach to na te silikonowe cycki co się rozlatują to TÜV a nie PIH wydal certyfikat ;-) , wiec zawsze trzeba uważać ;-), choć wiadomo ze i LM i Motul to dobre produkty

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 20:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:30
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis ;)
Rocznik: 2006
Silnik: diesel
AUTOKAM napisał(a):
cosmo daj spokój to jest kółko wzajemnej adoroacji

co z tego że masowo MoS2 stosuję się w motorsporcie i przy ekstremalnych warunkach pracy


Chyba sobie żartujesz - MoS2 w motorsporcie?? Chyba tylko w smarach do przegubów, gdzie jest rzeczywiście niezastąpiony. Millers Oils wycofał oleje przekładniowe z MoS2 ze 3 lata temu, a największy prekursor MoS2 -czyli Liqui Moly ma obecenie już tylko 2 (słownie: DWA) oleje z MoS2 - i to nie przeznaczone do motorsportu a raczej do wyciszenia pracy zajechanych motorów - 10w40 i 15w40. Ciekawe dlaczego, skoro to takie super? I dlaczego ŻADEN producent oleju nie oferuje oleju do Motorsportu z MoS2?
Dlaczego Motul do Motorsportu nie ma MoS2, a jest robiony na estrach + PAO + HC? Dlaczego Millers Oils z serii Motorsport to PAO + estry? A najlepszy chyba olej przekładniowy do Motorsportu- CRX ma dodatki NT (nanotechnologia) a nie MoS2? Może dlatego, że MoS2 nie działa korzystnie na łożyska? może dlatego, że MoS2 pozostawia dużo osadów i przy regularnym używaniu, tworzy coś w rodzaju skorupy?
Fakt- przy pierwszym użyciu w silniku - wycisza go, i stąd ma mnóstwo "fanów".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 21:12 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1076
Pochwały: 108
Marka: TOYOTA
Model: LC HDJ 105
Rocznik: 2002
Silnik: 2UZ-FE
skoro wiesz lepiej :-)

to masz :


Handlowych art Urzędowym Carrier - "Jakie korzyści moly dać w silnikach? W zasadzie takie same jak w innych rodzajów sprzętu, tj. zmniejszenie tarcia i zużycia części ruchomych wraz z dodatkiem antykorozyjnym i ochronę antyoksydacyjną. Wyniki wydłużyć żywotność silnika i trwałość oleju, mały, ale znaczący wzrost mocy i zużycia paliwa i łatwiejsze rozruchu na zimno. "

University of Michigan, Wydział Mechaniczny, Ann Arbor, Michigan - Raport z badań - "... stwierdzono, że współczynnik tarcia na MoS2 spadła ze wzrostem obciążenia aż do ciśnienia 600.000 PSI, w którym ciśnienie to 0,032 i miał najniższy współczynnik tarcia materiałów kiedykolwiek testowałem ".

Society of Automotive Engineers Biuletynie Tech # 770834 - "Wyniki tego badania wskazują na możliwość poprawy efektywności, jeśli oś lubrykanty na bazie MoS2 są stosowane."

Wydział Transportu Technology, University of Technology, Loughborough, Wielka Brytania - Raport z badań - "korzystnego użytkowania molibdenu zawierające związki w różnych częściach pojazdu silnikowego Wykazano. W szczególności 3% poprawę silnika sprawność mechaniczna wraz z maksymalnie 4% poprawa w końcowej zwiększenie wydajności jest możliwe ".

NASA Raport z badań - "Wykorzystanie dwusiarczkiem molibdenu w postaci ciała stałego smarowania również rozpoczął w 1940 roku i jest obecnie stosowany w aplikacji niż jakikolwiek inny smar stały."

General Motors Research Labs, paliw i smarów Dept, Warren w stanie Michigan - Raport z badań - "Stwierdzono, że ... oleje silnikowe powinny być sformułowane za pomocą tarcia zmniejszenie dodatków w celu zmniejszenia zużycia paliwa."

1977 Zakład Maszyn i Konferencji Konserwacja - techniczne Prezentacja - "Roszczenia do smarów na bazie MoS2 są obsługiwane przez dane laboratorium i opisy przypadków pokazujące zmniejszenie tarcia co zmniejsza zużycie energii, niższe temperatury pracy, nosić mniej, mniej przestojów, dłuższe okresy smarowania, konsolidacji smary stosowane, mniejszy moment obrotowy, wzrost produkcji i dłuższa żywotność sprzętu. W ciągu ostatnich kilku lat, nowych technologii dyspersji został opracowany, która pozwala na sformułowanie moly olejów silnikowych. Oleje te zostały przetestowane w tysiącach godzin pracy laboratorium i miliony kilometrów testów autostrady. "

Międzynarodowa Wystawa przemysłowa smarowania, Royal Horticultural Society, Westminster, Londyn, Wielka Brytania - techniczne Prezentacja - "Ponadto, MoS2, użyteczne samo w sobie, również jako dodatek. Przynosi jej własne zdolności do systemu smar, z którym jest połączona. Tak więc, MoS2 to materiały, które mogą być wykorzystane do poprawy smary, jak i samego smaru. "

Ford Motor Company Raport z badań przeglądu MoS2 zmniejszający tarcie możliwości związane zużycia paliwa - "Tarcie modyfikowanych olejów wykazują większe korzyści zużycia paliwa podczas zimnych i przemijające warunki pracy silnika na skutek zmniejszenia tarcia tłoka / pierścienia interfejs ścianki cylindra w okresach wysokiego ciśnienia w butli gazowej ".

Society of Automotive Engineers Tech. Biuletyn # 750674 - Te dane pokazują, że 1% MoS2 silnika leczenia przyczynił się do zmniejszenia osadów, lakierów i zużycie, jak również zmniejszyć lepkość oleju, ze względu na utlenianie i poprawy szybkości rozruchu w temperaturze -20 ° C. Ponadto, ani nowych ani sztucznie podłączone filtry usunięte mierzalnych ilości MoS2 z oleju. Obecność MoS2 w oleju silnikowym nie wydaje się mieć negatywny wpływ na poziom emisji węglowodorów, CO, lub NOx. "

Handlowych art Urzędowym Carrier - "... dodanie 1% moly pociąg zmniejszyć zużycie zaworu około 85% do 99% w stosunku do wydajności oleju bazowego, do którego została dodana. ... Moly lepsze oleju ochrony przed zacieraniem się o 4% do 34% w zależności od części oceniane silnika ... moly hamuje utlenianie i gromadzeniu się osadów i lakierów oraz zwiększa prędkość silnika zimnego rozruchu około 12%. "

Clemson University, Wydział Mechaniczny, Clemson w trakcie przeglądu istniejących danych technicznych i badań - "Moly został również okazał się być realne i skuteczne dodatek do wszelkich środków smarnych w wielu aplikacjach i typów urządzeń. Dodanie moly wykazano zmniejszenia zużycia paliwa, a co ważniejsze, w celu zwiększenia żywotności urządzenia mechanicznego poprzez zmniejszenie zużycia ".

Ford Motor Company, Detroit, Raport z badań Michigan - Tarcie modyfikowanych olejów znacznie zmniejszyć tarcie rozrządu. W przeciwieństwie do lepkości oleju miał tylko niewielki wpływ. Zmniejszający tarcie dodatków do oleju zmniejszenia tarcia zaworu w znacznym stopniu. "

University of Michigan, Wydział Mechaniczny, Ann Arbor, Michigan Raport z badań - "Wyniki tego programu zdecydowanie wskazują na ważne, pozytywne korzyści ze stosowania" niskim tarciu "dodatki koloid (np. MoS2) do olejów smarowych. "

Massachusetts Institute of Technology, Wydział Mechaniczny, Cambridge, Mass - Oświadczenie na podstawie istniejących danych technicznych / Testing - "właściwości chroniące przed zużyciem materiału (MoS2) są dobrze znane w środowisku technicznym ..."


zaraz napiszesz że sobie to wymyśliłem itd...

:glaszcze:

_________________
Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

http://toyota.jp/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 21:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:30
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis ;)
Rocznik: 2006
Silnik: diesel
Ale ja nie odbieram właściwości dwusiarczkowi molibdenu - jakie ma możliwości - każdy wie. Tyle tylko, że nie ma nic za darmo - dodając cokolwiek do oleju, wzmacniasz jeden parametr, osłabiasz inny. Zmieniasz jego lepkość, ingerujesz w jego strukturę.
Z którego roku są to rekomendacje? 1977??
Rekomendacje powyżej jak dla mnie są wiekowe - i odnoszą się do dodania MoS2 do oleju bazowego, a nie gotowego produktu. Wiadomo, że MoS2 znacząco podniesie właściwości oleju bazowego mineralnego grupy I.
Badałeś dodanie MoS2 do oleju np. Low Saps do DPF? Masz rekomendacje kogoś, kto się podpisze pod tym, że nie wpłynie niekorzystnie na czystość spalin, a co za tym idzie DPF?
Dalej nie ma informacji o używaniu MoS2 w motorsporcie...
Zresztą - Twoje rekomandacje pochodzą z USA. Takie same "papiery" znajdziesz np. o teflonie. I też wyjdzie, że jest najlepszy.....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 21:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Komitet Olimpijski USA i Związek Pływacki USA... - Po wycofaniu "skóry rekina" zostały wdrożone prace nad zastosowaniem (MoS2) na kostiumy z lycry. Prace mają się zakończyć do IO w Londynie i przynieść reprezentacji USA 12 brązowych medali.

Więc coś w tym jest...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 22:32 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1076
Pochwały: 108
Marka: TOYOTA
Model: LC HDJ 105
Rocznik: 2002
Silnik: 2UZ-FE
wszystko zależy od zastosowania
i producent mówi kiedy ma zastosowanie i jakie daje efekty
nikt normalny nie leje MOS2 do nowego silnika
wyżej napisałem że kupując używane auto z niewiadomym przebiegiem
zawsze staram się ten pierwszy raz przemycić dwusiarczek do oleju
a jeśli chodzi o motorsport :

"Motoryzacja idzie w parze ze sportem - szybkie samochody, wysokie loty.
W związku z tym chętnie sponsorujemy i bierzemy udział w imprezach sportowych. Od 3 lat jesteśmy głównym sponsorem Mistrzostw Świata w skokach narciarskich, a nasz Team BMW Liqui Moly odnośni ogromne sukcesy w wyścigach WTCC na międzynarodowych torach wyścigowych."

http://www.fiawtcc.com/Cars_Details.asp?idCar=62

no fakt drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów to nędza :-(

wciśnij do serii nawet zakutej Pectel MQ12 ECU i puść go na oliwce z estrów nie stosując żadnych dodatków

w sporcie liczy się wynik a nie trwałość

no chyba że się coś zmieniło

pzdr.

_________________
Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

http://toyota.jp/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 22:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
Ta rekomendacja też jest z USA ;-) :

Cummins Engine Oil Recommendations, Bulletin No. 3810340-02
On page 7 it has a section on FRICTION MODIFIERS states:
"There is firm evidence that certain friction modifiers, molybdenum dithiophosphate for example, can in certain formulations result in cam follower pin failure at relatively low mileage"


Kiedyś korespondowałem z kierownikiem działu serwisu olejowego z Lotosa i pytałem o modyfikatory tarcia np. molibden - odp. poniżej:

"olej Lotos Quazar S 0W20 nie zawiera modyfikatorów tarcia w postaci MoS2, zawsze obecność tych związków budzi emocje bo wtedy eksploatacja oleju z tą domieszką może przypominać warunki frontowe kiedy MoS2 celowo dodawano aby silnik bez oleju mógł pracować krótko i pojazd wyjechał z pola walki, aktualnie różnie do tego podchodzą różni producenci, na ogół w normalnej eksploatacji zabraniają olejów z tą domieszka, nie dziwię się istnieje prawdopodobieństwo blokowani kanałów olejowych lub jeśli jest słabe rozdrobnienie MoS2 zabranie tego dodatku przez filtr, lepiej w to miejsce stosować rozpuszczalne dodatki i nie stosować zdyspergowanych w oleju"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 22:48 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1076
Pochwały: 108
Marka: TOYOTA
Model: LC HDJ 105
Rocznik: 2002
Silnik: 2UZ-FE
Faktycznie :-D
Cummins Engine MOTORSPORT pełną gębą :szatanek:

A jeśli chodzi o kolesi z koncernów olejowych :help:

to napiszę ci na priv ;-)

_________________
Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

http://toyota.jp/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, o 23:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
MoS2 w "czarnej" formie to już zabytek spotykany w olejach "sportowych" po 60zł za 4L (znam taki i też wypadł słabo w analizie) albo ciężarówkach wojskowych z piachem w oleju na pustyni - jeśli już to MoTDC, który się rozpuszcza w oleju i uzupełnia się wraz z ZDDP - jak w 300V czy olejach Redline.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 01:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 03:02
Posty: 20
Marka: Honda
Model: Civic MB2
Rocznik: 1999
Silnik: D14A8
wlyszkow napisał(a):
cosmo-pl napisał(a):
No to na pewno mógł porównać na tej podstawie zużycie ;) no comments tyle się tu ludzie naprodukowali w tym rafal84 i wy dalej nic nie łapiecie. Już abstrahując od tego, że takie czynniki zewnętrzne jak zimny rozruch, temperatura pracy jakość filtra oleju, ewentualne powstanie uszkodzeń (np to 7 000 km robił najpierw, a potem dopiero to 2 000 km i jest to pozostałość po tych 7 000 agresywnych) przy takich niewielkich przebiegach mają wpływ ale co ja się będę produkował. Badania w rękach osób, które ich nie rozumieją za bardzo, prowadzą do wojen i samych nieszczęść.

Filtr oleju taki sam, ten sam kierowca, styl jazdy też z tym 1 wypadem na tor a te 2kkm z MOS2 akurat były przed tymi 7kkm bez MOS2 a z weekendem na torze.


No to teraz logicznie pomyśli, poczytaj jak działa MoS2 zanim kogoś skrytykujesz i cofnij to co powiedziałeś, bo dokładnie MoS2 zadziałał jak ma zadziałać. Ja Ci specjalnie na podpuchę powiedziałem to co powyżej, abyś się sam swoją niewiedzą wykazał. Podejrzewałem, że właśnie tak jest i że dlatego kolejny odczyt wyszedł lepiej niż ten poprzedni, bo MoS2 się osadził i zaczął spełniać swoją rolę.

toyotoprzyjechałem napisał(a):
AUTOKAM napisał(a):
cosmo daj spokój to jest kółko wzajemnej adoroacji

co z tego że masowo MoS2 stosuję się w motorsporcie i przy ekstremalnych warunkach pracy


Chyba sobie żartujesz - MoS2 w motorsporcie?? Chyba tylko w smarach do przegubów, gdzie jest rzeczywiście niezastąpiony. Millers Oils wycofał oleje przekładniowe z MoS2 ze 3 lata temu, a największy prekursor MoS2 -czyli Liqui Moly ma obecenie już tylko 2 (słownie: DWA) oleje z MoS2 - i to nie przeznaczone do motorsportu a raczej do wyciszenia pracy zajechanych motorów - 10w40 i 15w40. Ciekawe dlaczego, skoro to takie super? I dlaczego ŻADEN producent oleju nie oferuje oleju do Motorsportu z MoS2?
Dlaczego Motul do Motorsportu nie ma MoS2, a jest robiony na estrach + PAO + HC? Dlaczego Millers Oils z serii Motorsport to PAO + estry? A najlepszy chyba olej przekładniowy do Motorsportu- CRX ma dodatki NT (nanotechnologia) a nie MoS2? Może dlatego, że MoS2 nie działa korzystnie na łożyska? może dlatego, że MoS2 pozostawia dużo osadów i przy regularnym używaniu, tworzy coś w rodzaju skorupy?
Fakt- przy pierwszym użyciu w silniku - wycisza go, i stąd ma mnóstwo "fanów".


Bo jest drogi, a jak widzisz tendencja jest aby maksymalnie zaoszczędzić. Przeciętny zjadacz chleba nie rozumie korzyści płynących z MoS2 i dlatego pozostawili w ofercie dodatek i tak niewiele olejów. Biznes olejowy to jednak sprzedaż masowa. MoS2 jest stosowany w Motorsporcie, m. in. w Le Mans

wlyszkow napisał(a):
Ta rekomendacja też jest z USA ;-) :

Cummins Engine Oil Recommendations, Bulletin No. 3810340-02
On page 7 it has a section on FRICTION MODIFIERS states:
"There is firm evidence that certain friction modifiers, molybdenum dithiophosphate for example, can in certain formulations result in cam follower pin failure at relatively low mileage"


Kiedyś korespondowałem z kierownikiem działu serwisu olejowego z Lotosa i pytałem o modyfikatory tarcia np. molibden - odp. poniżej:

"olej Lotos Quazar S 0W20 nie zawiera modyfikatorów tarcia w postaci MoS2, zawsze obecność tych związków budzi emocje bo wtedy eksploatacja oleju z tą domieszką może przypominać warunki frontowe kiedy MoS2 celowo dodawano aby silnik bez oleju mógł pracować krótko i pojazd wyjechał z pola walki, aktualnie różnie do tego podchodzą różni producenci, na ogół w normalnej eksploatacji zabraniają olejów z tą domieszka, nie dziwię się istnieje prawdopodobieństwo blokowani kanałów olejowych lub jeśli jest słabe rozdrobnienie MoS2 zabranie tego dodatku przez filtr, lepiej w to miejsce stosować rozpuszczalne dodatki i nie stosować zdyspergowanych w oleju"


To jest problem, który już dawno został rozwiązany i obecnie nie ma problemów aby "zawiesić" Molly w oleju. Stare informacje ma gość, zresztą co miał Ci powiedzieć, jak oni nie mają tego w ofercie. Kupuj LM? Pomyśl.

AUTOKAM napisał(a):
cosmo daj spokój to jest kółko wzajemnej adoroacji

No cóż są tu mądre wypowiedzi również, reszta stara się być mądra, czyli standard jak wszędzie ;) Nie przejmuje się, próbuję normalnie rozmawiać. Polakom generalnie brakuje kultury wypowiedzi i akceptacji cudzych argumentów, w momencie gdy podważają ich tezę, już o wzajemny słuchaniu się czy wyciąganiu wniosków (patrz wyżej jak kolega się sam złapał na swoją wędkę) już nie wspomnę. Dlatego jest tak ciężko coś zmienić w tym kraju zmienić, bo pomimo że ludzie mądrzy, to nie myślą i działają na ślepo, jak im kiedyś pierwszy sekretarz kazał - zadziobać inaczej myślącego. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 02:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 03:02
Posty: 20
Marka: Honda
Model: Civic MB2
Rocznik: 1999
Silnik: D14A8
ps.

O tym, że oleje z MoS2 robi też Fuchs, to chyba wspominać też już nie muszę ;) Moim zdaniem jest to jedno z rozwiązań, które spełnia też swoje zadanie, podobnie jak dodatki w Maxlife Valvo, które uelastyczniają uszczelki i uszczelniacze. A w nowszych olejach się go nie stosuje, ze względu na systemy oczyszczania spalin i bardziej czułe katalizatory, a nie że jest złym rozwiązaniem, bo wręcz przeciwnie - bardzo dobrym, które zlikwidowała ekologia. Ale to trzeba by trochę poczytać, zastanowić się a nie pienić. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 08:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 233
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Czytając na forum tematy o dodatkach do paliwa czy oleju dochodzę do wniosku że nie ma dobrego i uniwersalnego dodatku do tych produktów,przypomina tomi sytuację dobrych leków w lecznictwie, lecząc chorobę serca, nie świadomie uszkadzamy wątrobę,lecząc później wątrobę,na pewno pójdą nam nerki itd,bo i tu nie wymyślono uniwersalnego leku na wszystko.
Mnie zastanawia takie pytanie czy jeżeli nic nie dolega,prowadząc stabilny tryb życia, czy warto coś łykać zapobiegawczo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 09:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:30
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis ;)
Rocznik: 2006
Silnik: diesel
A kto mówi, że to słaby wynik?? Tyle tylko, że:

1) Nawet Liqui Moly nie wspomina o zastosowaniu MoS2 w ich BMW w WTCC

2) Dalej nie wyjaśniłeś mi, dlaczego z gamy wielu produktów z MoS2 w przeszłości, LM pozostawiło tylko dwa. Chyba nie powiedz mi, że w WTCC używają oleju 10w40 półsyntetycznego lub 15w40 mineralnego.

A co do tego, że w sporcie liczy się wynik a nie trwałość - dlatego właśnie w F1 stosuje się oleje 0w2, 0w5, 0w10, 0w20, oraz nanotechnologię, a nie MoS2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 10:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
W analizie z 7kkm nie ma nadmiaru moly z poprzednich 2kkm a jedynie tyle i normalnie jest rozpuszczone w 300V Power - czarny olej z MoS2 został bardzo dokładnie spuszczony z silnika (zakładam, że teraz przeczytam, że MoS2 na stałe natrysnął się termicznie na metalowe elementy silnika rozprowadzony ciepłym olejem pod ciśnieniem ??? ). Kto chce niech stosuje archaiczny "czarny" opadający na dno butelki z olejem MoS2 ale wg mnie oleju z nowocześniejszym MoTDC tym się nie ulepszy a raczej popsuje dodatkowo obniżając np. TBN bo taki był dodatkowy uboczny skutek dolania LM MoS2 do Motula 300V – po 7kkm na czystym 300V był wyższy TBN niż po 2kkm na 300V z dodatkiem LM MoS2.
Nie kojarzę, który to olej z MoS2 jest taki drogi :wazup: bo na rynku chyba pozostały tylko nieliczne 10W-40 itp. do ratowania wypracowanych ciężarówek a sam kiedyś kupiłem 10W-40 ("syntetyk") z MoS2 w cenie 61zł brutto za 4L - początkowo owszem ciszej było ale po kilku kkm rozruch był o wiele głośniejszy niż na innych olejach w tym silniku więc wyleciał i wszystko wróciło do miłej dla ucha normy. Nie przypominam sobie również nowoczesnego oleju lekkobieżnego z MoS2… :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 12:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 gru 2011, o 03:02
Posty: 20
Marka: Honda
Model: Civic MB2
Rocznik: 1999
Silnik: D14A8
Ja zakładam, że ty nie jesteś inżynierem albo przejechałeś na studiach na ściągach, guzik wiesz na temat olejów (to już wiem na pewno) i opierasz się głównie na informacji z internetu. Przeczytaj najpierw sobie jak ten MoS2 działa i dojdź do tego jaką głupotę napisałeś, to wrócimy do dyskusji ;) Tak to jest jak ktoś się uważa za pseudonaukowca i próbuje się wymądrzać, zazwyczaj się wygłupi i przepraszam nie mam nic do Ciebie personalnie ale nawet złapany na gorącym uczynku za rękę, twierdzisz że to nie Twoja ręka i próbujesz zmienić temat wrzucając jakieś głupoty o TBN czy powtarzając swoje poprzednie androny. Szkoda więc z Tobą dyskutować, bo uprawiasz tylko bicie piany.

Ogólnie tak otrzymałeś lepszy odczyt przy następnej wymianie, bo MoS2 stworzył powłokę ochronną (fizyka i chemia rodzaj wiązań i unikalne własności), która się tak szybko nie degraduje jednak (wszystko zależy od użytkowania, ale Motul jest dobrym olejem i nieczęsto dopuszcza do półpłynnego tarcia). Wynik całkowicie to potwierdza - 2kkm na MoS2, potem 7kkm na zwykłym oleju i lepszy odczyt co do rozumiem "opiłków metalu", no ale ty robisz 100 badań oleju, tylko gówno z nich wiesz ;) TBN to jest jeden z wielu parametrów i wcale mnie to nie dziwi, że został obniżony po dodaniu MoS2, bo pewnie tak się odbywa jego "zawieszanie" w oleju ale tu też się trzeba wykazać inteligencją i domyślnością oraz znajomością zagadnienia od strony fizyko chemicznej. Nowe oleje też mają niższe jego wartości (TBN), znaczy że są gorsze, a olej z wyższym lepszy - większej herezji to ja już dawno nie słyszałem. Nie masz wiedzy książkowo - naukowej to od razu widać ;). Odpowiedź na swoje pytanie odnośnie stosowania tego typu dodatków masz w moim drugim poście, rozpoczynającym się od ps. Warto czasem coś przeczytać 7 razy, jak się nie rozumie, chociaż czytanie ze zrozumieniem jest obowiązkowe aby w tym kraju zaliczyć maturę.

Reasumując, skończ swoje wypowiedzi tego typu, bo psujesz ten wątek, podając fałszywe informacje i udając, że coś wiesz. Przeczytaj najpierw coś mądrego albo zapisz się na jakieś fakultety, na studia z eksploatacji technicznej, na jakiejś politechnice, żeby przede wszystkim zrozumieć istotę problemu od podstaw i pewnych paradygmatów. W obecnej formie, wklejając nawet 30 odczytów zużytego oleju, jesteś niestety niewiarygodny. Dodatkowo pomawiasz ludzi, którzy mają wiedzę, na podstawie swojej niewiedzy i liczysz, że odwalimy całą robotę za Ciebie, obalając Twoje głupoty. Tak nie ma - my musieliśmy się męczyć na studiach, zakuwać po nocach - chcesz mieć taką samą wiedzę - włóż tą samą ilość pracy.

ps. dlatego jest w 10W40, a innych olejach nie - ponieważ jest to najpopularniejszy olej w Polsce, używany przez kierowców to raz, 2 najpopularniejszy w starszych samochodach (jest ich jednak większość na polskich drogach) i stąd się znalazł w tych olejach, ponieważ w nowszych nie zawsze byłby kompatybilny z systemami oczyszczania spalin i zawężałby możliwość ich sprzedaży. Naprawdę, jako znawca tematu olejowego, mogłeś sobie to wydedukować(!!??). Co do skrzyń biegów, MoS2 też się nie zawsze sprawdza ale znowu trzeba by znać różne typu skrzyń biegów, znać mechanizmy nimi rządzące, przede wszystkim synchronizatorów, z 1 zaprojektować (ja robiłem to na 3 roku) i jeszcze dodatkowo rozumieć zasady rządzące rynkiem, żeby się domyślić, dlaczego ktoś mógł się z tego dodatku wycofać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 12:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 598
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 1
Cytuj:
Od 3 lat jesteśmy głównym sponsorem Mistrzostw Świata w skokach narciarskich, a nasz Team BMW Liqui Moly odnośni ogromne sukcesy w wyścigach WTCC


Sponsor a partner techniczny to dwie różne rzeczy.

Nie pisz głupot - Mos2 nie jest stosowany w motorsporcie w olejach silnikowych.

Ma zastosowanie w ilosci ok. 15-20% w najlepszych kompozycjach do przegłubów , najlepszym obecnie smarem do motorsportu jest Himol z Millersa który w teście na zespawanie przy obciązeniu na urządzeniu T-02 zgodnie z PN-C-04147:1976 wykazał przy nacisku np. 160 daN np. wględem Elfa z Mos2 czy motorlife o 1mm mniejszą skazę.
Nie ma obecnie lepszego smaru do wyczynu.

Oleje z Mos2 to dobre pozycja dla starszych jednostek najlepiej diesli i tam sie spisują.
A samo lanie Mos2 do oelju na pałę no cóż ....nikt nie da gwaracncji co bedzie w misce olejowej a co na kanałach w głowicy przy temp. 200st.C
Fakt faktem Mos2 uchronił znajomemu T22 1.6 przed zatarciem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 13:06 
Online
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 392
Pochwały: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 150KM
Croom napisał(a):
...
Oleje z Mos2 to dobre pozycja dla starszych jednostek najlepiej diesli i tam sie spisują.
...


ale dlaczego akurat to starszych lepiej?..
załóżmy, że jest auto mające ~100kkm przebiegu, jeżdżące na 5w30...ostatnie x wymian oleju zawsze z +flush.
Generalnie silnik czysty i niebiorący oleju...dlaczego Mos2 nie jest wtedy zalecany?
dolewając uszczelnimy teoretycznie mechanizmy (+ dla kompresji), bardziej chronimy silnik podczas zimnych rozruchów, małe (jeśli w ogóle) ryzyko zatkania kanałów olejowych...itd...
skoro mos2 byłby mieszamy z olejem to zakładałbym, że nastąpi ingerencja w parametry samego oleju ..ale czy/w co/ i jak bardzo ???
ciężko mi znaleźć 'grube' minusy ..ktoś pomoże ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 13:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5675
Pochwały: 572
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
cosmo-pl spróbuj podawać merytorycznie informacje bez pisania o swoich zaletach ;-)

_________________
weźmiem i zrobim


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 13:33 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1076
Pochwały: 108
Marka: TOYOTA
Model: LC HDJ 105
Rocznik: 2002
Silnik: 2UZ-FE
Panowie dajcie już spokój z tym motorsportem bo to nie jest forum wyczynowe

lanie czegokolwiek na pałę jak zauważył kolega Croom naprawdę nie ma sensu

80 % użytkowników leje to co ma mechanik u siebie

kwestia dodatków i zastosowania to bardzo "śliski" temat i każdy z piszących ma trochę racji

przed zastosowaniem jakiegokolwiek najpierw trzeba określić po co jest mi to potrzebne i zasięgnąć fachowej porady u autoryzowanego dystrybutora który zadał sobie trud odbycia kilku szkoleń u producenta

_________________
Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?

http://toyota.jp/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 15:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 598
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 1
Cytuj:
ale dlaczego akurat to starszych lepiej?..


Bo ciężko sformułować olej syntetyczny z Mos2 i PAO lub grupą bazową IV, V jest to bardzo ciężkie aby uzyskać jednorodną mieszaninę więc stosuje się bazy mineralne lub niżej przetworzone HC które duzo lepiej służą jako podkład.

To jedyny minus.

Ogólnie olej spisuje sie dobrze ale jak zaczynami piłować ostro silnik po prostu lepszym wyborem jest olej na pełnej bazie syntetycznej np. Millers XFS 5W50, przerabiane, testowane zaklepane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 16:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 20:06
Posty: 397
Lokalizacja: Podkarpacie
Marka: Ave
Model: t25
Rocznik: 2007
Silnik: sprzedana
Witam

Temat walkowany i przelecialem przez kilkanascie stron, ale dalej mam dylemat.

Czeka mnie wymiana oleju teraz i pytanie:
Zostac przy dotychczasowym:
-castrolu edge turbo 5w40 ??,
czy zalac:
-castrol 5w30

Silnik w b. dobrej kondycji, olej niby i jeden i drugi OK, choc ten drugi polecany przez toyote i tak sie glowie teraz czy zostac przy 5w40 (tu na forum tez duzo osob na nim jezdzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 17:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5675
Pochwały: 572
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Wg zaleceń Toyoty i doświadczeń forumowych lepszy będzie castrol 5W30 ACEA C1/C2

_________________
weźmiem i zrobim


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 17:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2011, o 11:03
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2ZR-FAE 1.8 P/b
Croom napisał(a):
Cytuj:
ale dlaczego akurat to starszych lepiej?..


Bo ciężko sformułować olej syntetyczny z Mos2 i PAO lub grupą bazową IV, V jest to bardzo ciężkie aby uzyskać jednorodną mieszaninę więc stosuje się bazy mineralne lub niżej przetworzone HC które duzo lepiej służą jako podkład.

ano właśnie... :ok: co innego z MoTDC np. w 0W-20 :tak:

Ciekawostka taka, że wielu użytkowników takich silników jak ww. który zrobił 7kkm na 300V Power bez dodatków uzyskuje bardzo zbliżone wyniki na takim dystansie na tym oleju (na ogół wymieniają go właśnie co 7-8kkm) i z tego co wiem, żaden z nich nie stosował nigdy LM MoS2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 17:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 20:06
Posty: 397
Lokalizacja: Podkarpacie
Marka: Ave
Model: t25
Rocznik: 2007
Silnik: sprzedana
Dzieki Piokli tez sie sklanialem raczej do Castrol edge 5w30 i taki zaleje tym razem ( poprzednio mechanik mi powiedzial, ze dobry bedzie 5w40 i mu uwierzylem, ale potem czytajac forum zalowalem, ze niesprawdzilem sam wczesniej)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 17:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 598
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 1
Lendio napisał(a):
Dzieki Piokli tez sie sklanialem raczej do Castrol edge 5w30 i taki zaleje tym razem ( poprzednio mechanik mi powiedzial, ze dobry bedzie 5w40 i mu uwierzylem, ale potem czytajac forum zalowalem, ze niesprawdzilem sam wczesniej)


Edge C2 czy ten do Volkswagenów ? :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 18:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 20:06
Posty: 397
Lokalizacja: Podkarpacie
Marka: Ave
Model: t25
Rocznik: 2007
Silnik: sprzedana
jesli to niebedzie problem to poprosze o linke, bo szukam po stronie Castrola i sie pogubilem juz ( chyba jedynie magnatec 5w30 pasuje)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 23:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 598
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 1
Lendo : dlaczego sie uparłes na tego castrola ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2012, o 23:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 20:06
Posty: 397
Lokalizacja: Podkarpacie
Marka: Ave
Model: t25
Rocznik: 2007
Silnik: sprzedana
Croom napisał(a):
Lendo : dlaczego sie uparłes na tego castrola ?

NIekoniecznie musi byc castrol , choc raczej trzymam sie jednej marki.

Przedewszystkim olej musi byc latwo dostepny.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5977 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 200  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal