TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sty 2018, o 04:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 243, 244, 245, 246, 247
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 gru 2017, o 08:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20490
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie ma takiego czegos jak gestszy olej, olej ma inna lepkosc...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 gru 2017, o 08:57 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7055
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 838
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
emalfiro napisał(a):
Zatem czy zalanie tego Totala Ineo 5-30 C2 do Toyoty Ave bez DPF ale z tendencją do zapychania EGR jest dobrym wyjściem, czy raczej szukać oleju bez C2 np Valvoline SynPower FE 5W-30.

Przeczytaj jeszcze raz, co napisalem wyzej


emalfiro napisał(a):
Mechanik powiedział mi abym zalał go 10/40 bo głośno chodzi (szklanki/zawory) i przydałby mu sie gęstszy olej, z tego co tu czytałem to raczej polecacie 5w30 syntetyk.

Zmien mechanika, bo ten chce żebyś szybciej musiał naprawiać silnik i turbinę.

Popychaczy hydraulicznych zaworow nie naprawi sie pogarszając smarowania wszystkich elementów silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017, o 02:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 26
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Wrócę do mojego wcześniejszego pytania: Jak ma się specyfikacja A1/B1 do A5/B5?
Ta ostatnia chyba jest nowsza. Często oleje mają podane obie specyfikacje, ale czasem tylko A5/B5.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017, o 10:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7055
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 838
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Obie specyfikacje są zbieżne, obie mają obniżony HTHS więc obie pasują do silników Forda i Toyoty.

Aby było ciekawiej, szczegółowe wymagania wszystkich specyfikacji co kilka lat są trochę zmieniane


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017, o 22:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20490
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Tak, ACEA nie podnosi rewizji, tylko wydaje nowe wersje opisujac je rokiem, tak oni sami to opisuja:

The first ACEA oil sequences were introduced in 1996 when they replaced the former CCMC specifications. New ACEA oil specifications were issued in 1998, 1999, 2002, 2004, 2007, 2008, 2010, 2012 and 2016. Each version of the ACEA oils sequences has or had a life cycle:

the 'First allowabe use' defines the earliest date when claims againt this specification can be made
the 'Mandatory for new claims' defines the date from which onward claims for new products can only be made against the new specification
'Oils with this claim may be marketed until' means that from that date an oil can only claim to meet an ACEA sequence if it meets the following sequence version since meeting the earlier version does not qualify any more

Takze obecnie pracujemy z wymaganiami z roku 2016.
hans01 napisał(a):
Wrócę do mojego wcześniejszego pytania: Jak ma się specyfikacja A1/B1 do A5/B5?
Ta ostatnia chyba jest nowsza. Często oleje mają podane obie specyfikacje, ale czasem tylko A5/B5.

Teraz by trzeba zadac pytanie wg. ktorego roku chcesz te wymagania analizowac. Jezeli wg. najnowszych to A1/B1 juz nie istnieja:

A/B: gasoline and diesel engine oils

ACEA A1/B1 Category is removed with the ACEA 2016 Oil Sequences. From ACEA 2012: Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of Low Viscosity Oils, and/or for severe operating conditions as defined by the Engine Manufacturer.

ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use at extended Drain Intervals in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines designed to be capable of using Low Viscosity Oils with HTHS Viscosity of 2.9 to 3.5 mPa*s. These Oils are unsuitable for use in certain Engines - consult vehicle-OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt.


O smierci A1/B1 w roku 2016:
The A1/B1 specification is no longer required since the new C5 specification covers the relevant low-HTHS oils and also ensures aftertreatment compatibility. Hence the ACEA A1/B1 specification is no longer part of the ACEA Oil Sequences.
I jeszcze o C5:
With engine and motor oil development during recent years there was a need for an aftertreatment compatible specification that covers the new 0W20 and 5W20 oils. These oils typically have HTHS viscosites below 2.9 mPa*s so the C1 - C4 categories were unsuitable. C5 requires a mid-SAPS oil - since it has the same SAPS limits as C2 and C3 - but a HTHS viscosity between 2.6 and 2.9 mPa*s. Fuel economy-wise C5 demands 2% better fuel economy than C3.
Po calej tej lekturze specyfikacji, jedna z podstawowych roznic jaka widze jest ze A1/B1 obejmowala swoim zasiegiem oleje o obnizonym HTHS 2,6 (oleje X/W20) czego A5/B5 nie robila. Obecnie wymagania te przeniesiono do klasy wymagan C5, likwidujac klase A1/B1.
I po tym przydlugim wywodzie wracajac do pytania:
hans01 napisał(a):
Często oleje mają podane obie specyfikacje, ale czasem tylko A5/B5.
Sa oleje ktore spelniaja obie specyfikacje, sa takie ktore ze wzgledu na zbyt niski HTHS nie spelniaja wymagan A5/B5. Cala norma zawiera jednak mnostwo innych danych i wymagan, wiec na bank sa inne aspekty ktore powoduja ze dany olej spelnia badz nie dana specyfikacje.

pozdr


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2017, o 22:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20490
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W osobnym poscie dla zainteresowanych ostatnie wydanie ACEA z roku 2016.
ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES
SERVICE FILL ENGINE OILS for GASOLINE & LIGHT DUTY DIESEL ENGINES (A/B Categories),
GASOLINE & LIGHT DUTY DIESEL ENGINES with EXHAUST AFTER TREATMENT DEVICES (C Categories),
and HEAVY DUTY DIESEL ENGINES (E Categories)


Autor postu otrzymał pochwałę

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2017, o 01:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 127
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Witam jaki olej polecacie Ave D4D 1AD przebieg około 330 Tys myślałem o oleju Valvoline tylko o jakiej ma być specyfikacji? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2017, o 12:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 paź 2017, o 13:11
Posty: 12
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 Diesel D 4D
trochę martwi mnie, że masz 247 stron forum i strzelasz takie pytanie - wystarczy poczytać, poszukać, ale aby rozwiać wątpliwości
5w30 B1/B5 jak masz DPF to C2 jakiejkolwiek marki.

A wracając do gęstości - niby nie ma gęstszego oleju ale czytając różnego rodzaju poradniki wiele razy sie na takie sformułowanie natrafia - myślę, ze to od grubości filmu zależy ze ludziom sie kojarzy 5/10w40/50/60 jako gęstszy. Zalałem moje berlingo 5w40 wcześniej był 5w30 i powiem, że odczucia są takie jak gdyby silnik chodził trochę ciężej ale takie sa zalecenia producenta. Jeszcze jedno na 5w40 nie ubywa mi oleju to są jakieś plusy minusem jest minimalnie większe spalanie, ale to też może być od aktualnej pory roku.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2017, o 14:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 127
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Auto bez dpf. Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2017, o 18:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 729
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
emalfiro napisał(a):
trochę martwi mnie, że masz 247 stron forum i strzelasz takie pytanie - wystarczy poczytać, poszukać, ale aby rozwiać wątpliwości
5w30 B1/B5 jak masz DPF to C2 jakiejkolwiek marki.

A wracając do gęstości - niby nie ma gęstszego oleju ale czytając różnego rodzaju poradniki wiele razy sie na takie sformułowanie natrafia - myślę, ze to od grubości filmu zależy ze ludziom sie kojarzy 5/10w40/50/60 jako gęstszy. Zalałem moje berlingo 5w40 wcześniej był 5w30 i powiem, że odczucia są takie jak gdyby silnik chodził trochę ciężej ale takie sa zalecenia producenta. Jeszcze jedno na 5w40 nie ubywa mi oleju to są jakieś plusy minusem jest minimalnie większe spalanie, ale to też może być od aktualnej pory roku.


oleje mają różną gęstość, mają też różną pompowalność i lepkość w różnych temperaturach, mają również różną odporność na zrywanie filmu olejowego i tych parametrów jest całe mnóstwo. Tylko porównanie, co jak i w którym silniku jest nie do wykonania w warunkach polowych.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2017, o 22:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20490
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Gęstość to nie lepkosc... Gęstość to stosunek masy substancji do jej objętości i akurat gestosc jest na praktycznie jednakowym poziomie dla roznych olejow silnikowych. Parametry jakie charakteryzuja oleje podane sa w normie kilka postow powyzej.
emalfiro napisał(a):
Zalałem moje berlingo 5w40 wcześniej był 5w30 i powiem, że odczucia są takie jak gdyby silnik chodził trochę ciężej ale takie sa zalecenia producenta.
Z tych produktow PSA ktorymi mialem okazje jezdzic wszystkie mialy zalecany olej z klasa lepkosci 40. Taki olej lalo tez aso. Bylo to troszke inne postepowanie niz np. toyoty gdzie juz od lat podstawowa lepkoscia jest 30. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2017, o 22:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 127
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Witam mam pytanie czy warto zalać ten olej ? Omega-Oli 5w30 norma A3/B4 auto jest bez dpf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2017, o 09:04 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7055
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 838
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Nie warto
viewtopic.php?f=69&t=13043


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2017, o 10:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 127
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Dziękuję za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 00:04 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 509
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Jaką markę oleju 5W30 polecicie do 1,6 hdi 92 km (peugot 208 2013 r z DPF) oprócz castrola i mobila.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 12:23 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2192
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Mój kolega ma kilka świeżych Peugeotów w firmie 1,6hdi, w tym jedną 208.
Zalewa
Shell Helix
Ultra Professional AP-L 5W-30 lub 0W-30

Część z tych aut to użytkowe Partnery. Bez problemów robią po 300.000km przy rozwożeniu towaru po mieście.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 509
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Tam gdzie się zaopatruje w olej jest tylko taki shell http://allegro.pl/shell-helix-ultra-ect-c3-5w30-4l-i7035285127.html czy ten będzie dobry http://allegro.pl/total-quartz-ineo-ecs-5w30-5l-oe-667-1-i7121388715.html zawsze brałem meguin ale już nie mają.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 243, 244, 245, 246, 247

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda