TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 cze 2017, o 15:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 17:01 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:30
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D
Mam ten sam dylemat do tej pory jest zalany mobil 5w30 przebieg 330 ten sam rocznik 2004


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 21:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 sty 2017, o 20:31
Posty: 7
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Corolla E12
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Oleje które bym polecał to Amsoil, Liqui Moly, Valvoline, Motul tylko z pewnego źródła(często podrabiany), Millers Oil.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 22:00 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:30
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D
Myślałem o tej ofercie Zobacz ofertę: VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 A1/B1 A5/B5 5L
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6641843677


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 22:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2016, o 20:30
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D
Jeszcze dylemat na z filtrami oleju i paliwa jaki producent filtrom jakoś mnie nie przekonuje do tej pory używałem mana ale teraz to chyba się połączyli


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 22:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2008, o 00:17
Posty: 27
Lokalizacja: Staszów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV
Właśnie dziś zalałem tego synpowera, a filtry poszły knechta

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 22:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 23:18
Posty: 117
Pochwały: 3
Marka: Peugeot
Model: 4007
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2 HDI DW12ME5
Bebol napisał(a):
Raczej C2. Tak z innej beczki, czy nie uważacie, że te wymysły z coraz to niższymi lepkościami oleju (0w20 w przyszłości 0w16 i mniej) wynikają tylko i wyłącznie z "ekologi", żeby silniki mniej spalały, spełniały coraz wyższe normy euro itd, a kwestia trwałości (w tym przypadku silnika) schodzi na dalszy plan?. Czy VVTI różni się aż tak mocno w budowie od Valvmatica, żeby w tym drugim trzeba było lać tylko 0w20?

Jakiś czas temu czytałem o tym na jakieś amerykańskiej stronie zajmującej się tematyką smarowania. Trafiłem tam przypadkiem i właśnie ten temat był omawiany. Pisali, że olej 5W40 był uznawany za opitimum dla "cywilnych" użytków. Już 5W30 to ukłon w stronę eko. No a po nim przyszły 0W30 i teraz 0W20. W konkluzji napisali o tym ostatnim, że do normalnego użytkowania OK ale jak ktoś lubi mocno depnąć to odradzają.
Moje auto zaczęli produkować w 2007 roku. Z dokumentów z tego okresu można wyczytać, że zalecane oleje to 5W40, 10W40 i 5W30. W instrukcji mojego z 2010/11 piszą już tylko o 5W30 z naciskiem na C2. A przecież silnik do końca produkcji w 2012 był cały czas ten sam. Pewno z takim olejem po prostu łatwiej o dochowanie norm czystości. Obecnie już chyba trzeci raz asekurancko leję 5W30 ale C3.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 22:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 kwi 2015, o 23:18
Posty: 117
Pochwały: 3
Marka: Peugeot
Model: 4007
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.2 HDI DW12ME5
danielo333 napisał(a):
Nie używa się oleju Castrol. Poczytaj na necie o tych olejach i obejrzyj zdjęcia jak wyglada silnik po tym oleju.

Poprzednio miałem Forda. Na forach Forda także można wyczytać takie właśnie opinie. Natomiast bardzo się chwali oleje firmowe. Ford/Motorcraft przedtem w ogóle się z tym nie obnosił ale swoje firmówki ma właśnie od ... Castrola :-D. I dopiero od paru lat na opakowaniach zaczęło się pojawiać małe logo tej firmy.
Sam Castrola (świadomie) nigdy nie stosowałem ale myślę, że jak by było aż tak źle jak niektórzy piszą to by ta firma po prostu zbańczyła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 11:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Castrol szybko się nie posypie, bo ma mocny marketing.. reklamy, umowy warsztatowe, w wielu samochodach Castrol jest rekomendowanym olejem, dlatego jest tak bardzo popularny. Co do olei dla Toyoty, to też cały czas się zastanawiam, czy lać 0w20, czy jednak jakieś 5w30/0w30. Też te zalecenia co do 0w20 wydają mi się podejrzane i podyktowane raczej względami "ekologicznymi" a nie konstrukcją silnika, ale ciężko to zweryfikować w 100%. Tak jak pisałem wcześniej, do starszych modeli były zalecane 5w30, a w nowych to już tylko 0w20... Czy faktycznie te silniki tak zostały zmienione?? Czy jednak normy emisji spalin dyktują takie lepkości?

Orientuje się ktoś, jaka jest różnica miedzy Syn Power 0w20, a Syn Power 0w20 FE (norma RBSO do Volvo). Można lać tego FE? Bo w doborze oleju pokazuje tego zwykłego 0w20.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 12:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2010, o 11:14
Posty: 32
Lokalizacja: mazowieckie
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D4D Dpf
Jeśli piszesz o oleju do auta w opisie to zauważ że jest on wyposażony w system valvematic który jest rozwinięciem systemu dual vvti stosowanego w silnikach poprzedniej generacji. Juz w poprzedniej generacji silników toyota zalecała stosowanie 0w20. Mogę przedstawić moje doświadczenie po przejściu z oleju 5w30 na 0w20 w auris 1.6 2008r. Auto zostało kupione w salonie na gwarancji serwis lał castol 5w30 SLX. na pytanie dlaczego nie leja 0w20 który jest zalecany do tego silnika serwis stwierdził ze 0w20 jest tylko na specjalne zamówienie, oczywiście jest droższy i nie widzą różnicy w pracy silnika pomiędzy tymi dwoma olejami. Tak zostało do końca gwarancji. Po gwarancji zrobiłem płukankę silnika i zalałem amsoil 0w20. Byłem bardzo zaskoczony jak zaczął pracować silnik w tym aucie. Auris należny do zony i mało nim jeździłem bo zawsze uważałem go za takiego powolnego osiołka, który na wyższych obrotach zdecydowanie się męczy. Po zmianie oleju silnik nagle nabrał wigoru, zaczął się dużo lepiej wkręcać na obroty. Powyżej 4k obrotów kiedyś czuło się ze silnik nie za bardzo ma ochotę na dalsze wkręcanie się. Teraz po przekroczeniu 4k obrotów kiedy zaczyna działać vvti( teraz czuć kiedy pojawia się dodatkowa moc) silnik zdaje się mówić więcej i więcej tak do 6k obrotów. Nawet moja zona która jest laikiem motoryzacyjnym zapytała co zrobiłem z autem bo jest szybsze. Spadło również spalanie średnie z 7,4 na 7 L. Tak wiec zmiana z 5w30 na zalecany 0w20 przyniosła same korzyści. Ciekawostka. Siostra kupiła yarisa 1.3 z 2006r rekomendowany olej 5w30. Na próbę zalałem 0w20. Auto w warszawskich korkach pali 6,5L benzyny na 100km gdzie wcześniej 7,5L na 5w30. Moje doświadczenia na temat oleju 0w20. Myślę ze chodzi bardziej o aspekt wydajności silnika jako całego agregatu, ponieważ na rzadszym oleju wzrasta wydajność --- mniejsze opory, lepsze oddawanie ciepła, mniej energii jest tracone co z automatu przekłada się na niższa emisje czyli ekologie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 18:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Jesteś pewien, że do VVTI zalecali 0w20?? Co do mniejszego spalania itd. to się zgodzę, mnie tylko interesuje, jak ten olej smaruje, i czy faktycznie lepiej zadba o kondycję silnika niż 5w30. Nie oszukujmy się trend jest właśnie taki, że coraz więcej producentów poleca oleje 0w/.. Tylko czy to jest dobre dla silników?? Mamy przecież "ekologiczne" lakiery które można porysować paznokciem, silniki "uturbione-jednorazowe" i zastanawiam się, czy te oleje, nie wpisują się w ten ogólny trend "ekologi" kosztem jakości i trwałości. Aktualnie jeżdżę na Syn Power FE 0w30, bo wydawało mi się to jakimś kompromisem... jednak cały czas się zastanawiam..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2017, o 20:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2009, o 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Warsyawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AZFSE
Panowie,

1. Verso 1,8 rok produkcja 2016 przejechane 2.000 km, głownie po mieście odcinki po 5 km. Czy jest sens wymienić teraz olej?
Auto będzie jeździć ciągle po mieście w odcinkach do szkoły z dziećmi i z powrotem 5 km, następna wymiana 10.2017 pierwszy przegląd.
Czy można zalać 5w30

http://allegro.pl/toyota-5w30-5l-fuel-e ... 70422.html

API: SL/CF
ACEA: A5/B5, A1/B1

2. Czy ten olej można zalać do Yrisa 1,4 D4D produkcja 2004 turbo.

https://sklep.toyota.pl/produkt/08880-8 ... itrow.html

Tu jest napisane że można. 01/1999 - 08/2005 - 1NDTV 1.4 Turbo
Chociaż na opakowaniu napisane jest, że do silników o zapłonie iskrowym.

Generalnie to na sklepie Toyoty, każdy olej pasuje do każdego auta :-).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 21:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 108
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
Bodzio72 napisał(a):
Panowie,

1. Verso 1,8 rok produkcja 2016 przejechane 2.000 km, głownie po mieście odcinki po 5 km. Czy jest sens wymienić teraz olej?
Auto będzie jeździć ciągle po mieście w odcinkach do szkoły z dziećmi i z powrotem 5 km, następna wymiana 10.2017 pierwszy przegląd.
Czy można zalać 5w30

http://allegro.pl/toyota-5w30-5l-fuel-e ... 70422.html

API: SL/CF
ACEA: A5/B5, A1/B1

2. Czy ten olej można zalać do Yrisa 1,4 D4D produkcja 2004 turbo.

https://sklep.toyota.pl/produkt/08880-8 ... itrow.html

Tu jest napisane że można. 01/1999 - 08/2005 - 1NDTV 1.4 Turbo
Chociaż na opakowaniu napisane jest, że do silników o zapłonie iskrowym.

Generalnie to na sklepie Toyoty, każdy olej pasuje do każdego auta :-).



1.8 Valvematic jeździć powinien na 0W20 a nie jak twierdzi Toyota ASO na czymś innym tańszym w hurcie.
Chcesz wiedzieć na pewno to weź książkę serwisową twojego auta (czy instrukcję obsługi), którą powinieneś z autem dostać i poczytaj tam pisze wyraźnie jaki olej i co ile. Do tej twojej Yaris też powinna być książka w której wszystko pisze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2009, o 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Warsyawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AZFSE
Miły kolega to w Toyocie chyba pracuje. W instrukcji jest napisane :

A1/B1 lub
A5/B5 i A1/A5
lub olej klasy SL, SN lub SM.
lub ILSAC
Pod spodem 15w40 API SL, SM SN

Czyli mogę stosować wszystko.

Udałem się na stację toyoty Pan wyświetlił mi kartę techniczną pojazdu i możliwe stosowane oleje. Kolego miły, było tam WSZYSTKO co wytwarza się na Planecie Ziemia, poza 20w60 tego nie widziałem.

Przeanalizowałem sytuację dokładnie, w tym kartę produktu Toyota nr 164.
Dramat panowie co ta Toyota nam sprzedaje polecam zajrzeć na stronę :

https://sklep.toyota.pl/produkt/08880-8 ... itrow.html

https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/13 ... 293b3a.pdf

W sekcji załączone pliki, tam jest karta produktu z której niewiele wynika tzn, nie mogę znaleźć podstawowych parametrów oleju. Ale można znleźć ciekawą informację, że ten olej to olej mineralny tylko wysoko rafinowany maksymalnie jest w tym produkcie 79% olei mineralnych.

Co ciekawe toyota podczepia ten plik do charakterystyk wszystkich olei. Czy znaczy, że w butelkach jest to samo tylko nalepka się zmienia?
To skąd te ceny dochodzące do 475 PLN za bańkę oleju? Możliwe że mineralnego.

A i jeszcze jedna sprawa 2 miesiące temu robili mi uszczelkę pod pokrywą zaworów uszczelka oryginalna TOYOTY, najpierw twierdzili, że nie daje się sylikonu. Po miesiącu widzę, że znów cieknie. No to pojechałem tam i mówię, że cieknie. Zaprosili mnie na 27.04.2017 i mówią że sylikon trzeba dać. Zastanawiam się czy oni wtedy mieli nową uszczelkę, może starą założyli w sumie 2 dni stała na warsztacie moja T25. Ciekawe czy oni logistycznie to ogarniają czy zamówili moja uszczelkę, obstawiam że nie. A ha jak wyjechałem z warsztatu to się okazało że mi silnik umyli razem centralką alarmową. Przez Warszawę jechałem jak Pan Prezydent na sygnale he he.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 21:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Uściślij, że w instrukcji od twojej Toyoty z 2006 roku. My mamy nowsze silniki Valvematic i tam w instrukcji pisze jak byk że zalecają olej 0w20. Z tym raczej nikt nie polemizuje. Kwestią otwartą jest, na ile jest to podyktowane budowa silnika, a na ile "ekologią"... Zdania są podzielone. Ja pójdę jednak drogą oficjalną i leję Eneosa 0w20 (pomimo niskiego TBN)...zobaczymy jakie będą efekty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 17:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 sty 2009, o 18:16
Posty: 10
Lokalizacja: Warsyawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2AZFSE
@Bebol
A u Ciebie w domu wszyscy zdrowi? Ty masz tak od dzieciństwa, te problemy z czytaniem.
Napisałem przecież, że samochód przejechał 2.000 km słownie dwa tysiące kilometrów produkcja z 10.2016.

Wy macie nowsze silniki od Turka z Niemiec? Jak piszesz wy to kogo masz na myśli?

A. Twój 0w20 to faktycznie olej syntetyczny przyznaje

olej utleniony: destylaty parafinowe, hydrorafinowana frakcja
(nr. CAS) 64742-54-7
(Nr EC) 265-157-1
(Nr INDEX) 649-467-00-8
(REACH-nr) 01-2119484627-25
70 - <80 Asp. Tox. 1, H304

kompleksy wielosiarczków molibdenu z ditiokarbaminianami
(nr. CAS) -
(Nr EC) 457-320-2
(Nr INDEX) -
0,1 - <1 Skin Irrit. 2, H315
Skin Sens. 1, H317
Aquatic Chronic 3, H412

zinc bis(O,O-diisooctyl) bis(dithiophosphate) (nr. CAS) 28629-66-5
(Nr EC) 249-109-7
(REACH-nr) 01-2119953278-28
0,1 - <1 Skin Irrit. 2, H315
Eye Dam. 1, H318
Aquatic Chronic 2, H411

zinc bis[O-(6-methylheptyl)] bis[O-(sec-butyl)]
bis(dithiophosphate)
(nr. CAS) 93819-94-4
(Nr EC) 298-577-9
(REACH-nr) 01-2119543726-33
0,1 - <1 Skin Irrit. 2, H315
Eye Dam. 1, H318
Aquatic Chronic 2, H411

Nie mniej jego parametry to lepkość kinematyczna : @ 40°C 35,8 cSt (@ 100°C 8,45 cSt) (ASTM D445)

B. olej 5w30

Highly refined mineral oil (C15 - C50) (nr. CAS) -
(Nr EC) -
(Nr INDEX) -
70 - 99 Nie sklasyfikowany

Polyolefin polyamine succinimide, polyol (nr. CAS) -
(Nr EC) -
(Nr INDEX) -
1 - 5 Aquatic Chronic 4, H413

Calcium long chain alkaryl sulphonate (nr. CAS) 722503-68-6
(Nr EC) -
(Nr INDEX) -
0,1 - <1 Skin Sens. 1, H317
Aquatic Chronic 4, H413

lepkość kinematyczna : @ 40°C Niestety Toyota tego parametru na oficjalnych stronach nie podaje dla tego oleju wstydzi się?

Pozdrawiam tych co umieją czytać.

A tobie Bebol życzę dużo szczęścia w wakacyjnych wojażach, Hiszpania ma być piękna w tym roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 18:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 12 sie 2015, o 20:38
Posty: 164
Lokalizacja: Szczecin
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Córka ma anginę, ale będzie zdrowa, dziękuję za troskę.

PS. Do Hiszpanii latam samolotem...... ;-)
A do Valvematica leje 0w20 :tak:

Bye...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 10:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 108
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
Bodzio72 napisał(a):
Miły kolega to w Toyocie chyba pracuje. W instrukcji jest napisane :

A1/B1 lub
A5/B5 i A1/A5
lub olej klasy SL, SN lub SM.
lub ILSAC
Pod spodem 15w40 API SL, SM SN

Czyli mogę stosować wszystko.

Udałem się na stację toyoty Pan wyświetlił mi kartę techniczną pojazdu i możliwe stosowane oleje. Kolego miły, było tam WSZYSTKO co wytwarza się na Planecie Ziemia, poza 20w60 tego nie widziałem.

Przeanalizowałem sytuację dokładnie, w tym kartę produktu Toyota nr 164.
Dramat panowie co ta Toyota nam sprzedaje polecam zajrzeć na stronę :

https://sklep.toyota.pl/produkt/08880-8 ... itrow.html

https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/13 ... 293b3a.pdf

W sekcji załączone pliki, tam jest karta produktu z której niewiele wynika tzn, nie mogę znaleźć podstawowych parametrów oleju. Ale można znleźć ciekawą informację, że ten olej to olej mineralny tylko wysoko rafinowany maksymalnie jest w tym produkcie 79% olei mineralnych.

Co ciekawe toyota podczepia ten plik do charakterystyk wszystkich olei. Czy znaczy, że w butelkach jest to samo tylko nalepka się zmienia?
To skąd te ceny dochodzące do 475 PLN za bańkę oleju? Możliwe że mineralnego.

A i jeszcze jedna sprawa 2 miesiące temu robili mi uszczelkę pod pokrywą zaworów uszczelka oryginalna TOYOTY, najpierw twierdzili, że nie daje się sylikonu. Po miesiącu widzę, że znów cieknie. No to pojechałem tam i mówię, że cieknie. Zaprosili mnie na 27.04.2017 i mówią że sylikon trzeba dać. Zastanawiam się czy oni wtedy mieli nową uszczelkę, może starą założyli w sumie 2 dni stała na warsztacie moja T25. Ciekawe czy oni logistycznie to ogarniają czy zamówili moja uszczelkę, obstawiam że nie. A ha jak wyjechałem z warsztatu to się okazało że mi silnik umyli razem centralką alarmową. Przez Warszawę jechałem jak Pan Prezydent na sygnale he he.


Zacznij od tego którą książkę otwarłeś, Ave czy Yaris ;-).

Avensis T27:
Instrukcja Avensis T27 obowiązująca od 11.2011 do 01.2013 : https://myportalcontent.toyota-europe.com/Manuals/Toyota/AVENSIS_EE_OM20B44E.pdf
str. 727-728 -> benzyna "w fabryce zalano olejem 0W20"

Instrukcja Avensis T27 obowiązująca od 07.2013 do 01.2014: https://myportalcontent.toyota-europe.com/Manuals/Toyota/AVENSIS_OM_OM20B88E_(EE).pdf
str. 731-732 -> benzyna "w fabryce zalano olejem 0W20"

Instrukcja Avensis T27 obowiązująca od 02.2014: https://myportalcontent.toyota-europe.com/Manuals/Toyota/AVENSIS_OM_OM20B99E_(EE).pdf
str. 747-748 -> benzyna "w fabryce zalano olejem 0W20"


Avensis T25:
Avensis T25 przed FL: https://www.dropbox.com/s/hiphzusl0szymhw/instrukcja%20Toyota%20%20Avensis%20t25.pdf?dl=0
str. 382 -> preferowany 5W30, ma spełniać normy odpowiednio dla benzyny (zapłon iskrowy) lub diesla (zapłon samoczynny)

Avensis T25 po FL: https://www.dropbox.com/s/9mci0prpjc2arii/Instr.%20Obslugi%20%20AVENSIS%20T25FL.pdf?dl=0
str. 373-374 -> preferowany 5W30

W każdej książce są takie informacje, nawet tej od Yaris, więc nie chce mi się wierzyć, że ty masz specyficzną książkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 17:30 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2017, o 21:44
Posty: 46
Marka: avensis
Model: t27
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 D
to teraz już mam dylemat to jaki kupić do avensis t27 2.0D ? z przebiegiem 190 tys


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 19:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Kup taki: 5W-30 ACEA C2
producent obojętny


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 08:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sty 2015, o 19:51
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Corolla e11
Rocznik: 1997
Silnik: 4efe
Panowie, Avensis t25 1.8 2004. sprowadzony z Niemiec, przebieg 205.000 z czego ja zrobiłem 5000. Zbliża się termin wymiany oleju. Z książki wynika, że wlany byl 5w30. Czy LM 4300 nada się do tego silnika?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2017, o 09:41 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Nada się
viewtopic.php?f=69&t=13043


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 12:34 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 54
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
Z racji, że już od ostatniej wymiany oleju w lutym zrobiłem prawie 7tys. km a w tym miesiącu zapowiada się, że dojdzie dodatkowych 4tys. prosiłbym o poradę odnośnie oleju. Mam zamiar zakup oleju Millers 0W20. Który z poniższych olejów będzie odpowiedniejszy do silnika benzynowego 1.8:
- Millers Oils XF Longlife 0w20 (http://sklep.millersoils.pl/100-syntety ... 20-5l.html)
- Millers Oils CFS 0W20 (http://pro-choice.pl/cfs-0w20-5l-p-332.html)
???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 13:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sty 2015, o 19:51
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Corolla e11
Rocznik: 1997
Silnik: 4efe
Primus DX · SAE 5W-30

High performance low friction motor oil for passenger cars with exhaust aftertreatment and without.

Specification/Recommendation:
API SN/CF · ACEA C3-12/A3-/B4-04
GM dexos 2

Taki olej miałem zalany przed zakupem samochodu. Avensis T25 1.8, przebieg 207.000 km. Co bezpiecznie można zalać?


Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 10:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Bezpiecznie można zalać
olej dowolnego producenta (przykłady niżej) spełniający normy SAE 5W-30, oraz ACEA A1/B1 lub A5/B5
viewtopic.php?f=69&t=13043


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 10:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
nettwork napisał(a):
. Który z poniższych olejów będzie odpowiedniejszy do silnika benzynowego 1.8:
- Millers Oils XF Longlife 0w20 (http://sklep.millersoils.pl/100-syntety ... 20-5l.html)
- Millers Oils CFS 0W20 (http://pro-choice.pl/cfs-0w20-5l-p-332.html)
???

Oba sa bardzo dobre i odpowiednie do Twojego silnika, maja taki sam dobry wysoki tbn.

Ten CFS jest trochę bardziej odporny na ostrą jazdę, troszeczke płynniejszy na mrozie i nazywa sie teraz CFS NT


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 15:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 54
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
piokli napisał(a):
Oba sa bardzo dobre i odpowiednie do Twojego silnika, maja taki sam dobry wysoki tbn.
Ten CFS jest trochę bardziej odporny na ostrą jazdę, troszeczke płynniejszy na mrozie i nazywa sie teraz CFS NT

Dzięki wielkie za odpowiedź :ok: Zobaczę, który jest dostępny na stronie Millers'a :czat: i zdam relację, który zakupiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 18:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 333
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
piokli napisał(a):
nettwork napisał(a):
. Który z poniższych olejów będzie odpowiedniejszy do silnika benzynowego 1.8:
- Millers Oils XF Longlife 0w20 (http://sklep.millersoils.pl/100-syntety ... 20-5l.html)
- Millers Oils CFS 0W20 (http://pro-choice.pl/cfs-0w20-5l-p-332.html)
???

Oba sa bardzo dobre i odpowiednie do Twojego silnika, maja taki sam dobry wysoki tbn.


Możesz podać gdzie znalazłeś informację na temat TBN dla XFa? Ja nigdzie nie mogłem tej informacji znaleźć, pisałem nawet i dzwoniłem do oficjalnego dystrybutora ale mnie zlali.
A i jeszcze ciekawostka lepkość kinematyczna przy 100 stopniach tych olei to poniżej 8 (7,77 i 7,8) a OEM ma podobno 8,45. Więc o ile CFS ma na pewno jakieś dodatki uodparniające na zerwanie filmu to w przypadku XFa nie jestem przekonany, że to najlepszy wybór, chociaż sam go wlałem ostatnio. :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 19:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 54
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
LemonR napisał(a):
A i jeszcze ciekawostka lepkość kinematyczna przy 100 stopniach tych olei to poniżej 8 (7,77 i 7,8) a OEM ma podobno 8,45. Więc o ile CFS ma na pewno jakieś dodatki uodparniające na zerwanie filmu to w przypadku XFa nie jestem przekonany, że to najlepszy wybór, chociaż sam go wlałem ostatnio. :niewiem:

To mnie właśnie zasmuciłeś, gdyż XF'a już zamówiłem ;-( spojrzałem na specyfikację OEM i faktycznie lepkość kinematyczna przy 100 stopniach wynosi 8,45 a dla przykładu w Mobil 1 0w20 to aż 8,7...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 maja 2017, o 22:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sie 2016, o 21:59
Posty: 177
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T25/T27
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 benzyna
Panowie, ma ktoś namiary gdzie można kupić Mobil 1 0w20 w bańkach 4 lub 5 L, wszędzie widzę tylko po 1L


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 09:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 sie 2016, o 09:11
Posty: 44
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 Valvematic CVT
nettwork napisał(a):
Taka ciekawostka znaleziona na jednym z polskich portali na temat nowego modelu VW Arteon:
Pierwszy przegląd serwisowy o rozszerzonym zakresie - w przypadku modeli z silnikami TSI i TDI o mocy 150 KM - przypada maksymalnie dopiero po trzech latach lub przy przebiegu 60.000 km! Wymiana oleju (zgodnie ze wskazaniami na tablicy rozdzielczej) powinna się odbyć maksymalnie po dwóch latach lub po 30.000 km. Wiele materiałów eksploatacyjnych, np. olej w skrzyni biegów - zdaniem producenta - w ogóle nie podlega wymianie. :wow:
Jeżeli są to zalecenia producenta, które znajdują swoje odzwierciedlenie w książce serwisowej, to w przyszłości lepiej omijać szerokim łukiem te samochody na rynku wtórnym :glupek:


W kwestii częstotliwości wymiany oleju już chyba nic nie zdziwi. Ostatnio oglądałem nissana micre k13 sinik 1.2 benz. (na "łańcuchu"), pełen serwis i podobna sytuacja jak w VW olej zmieniany co 30 tys. km zgodnie z zaleceniem producenta :wow:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda