TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2017, o 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 525 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2016, o 10:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 167
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Małe sprostowanie. Dokopałem się do serwisówki i wynika z niej że ten filtr z mojego zdjęcia przejechał prawie równe 10000km a nie 17000km jak napisałem.
Piokli, brudny filtr z zatkanymi porami( że tak to nazwę) może blokować przepływ mętniejącego paliwa w czasie gdy czysty filtr może jeszcze powoli wydzielające się kryształki parafiny spokojnie przepuszczać i nie ograniczać mocy silnika.
Przy czyszczeniu bezpośrednim bardzo wskazane będzie użycie małych filterków paliwa na powrocie do baku. Zapobiegną zasyfieniu baku, pompa paliwa będzie wdzięczna a filtr paliwa pod maską nie zapcha się tak szybko. Czyszczenie środkami dolewanymi do baku warto połączyć z wymianą filtra paliwa. Jak widać po moim przykładzie, raptem po 10000km powierzchnia czynna filtra została prawie cała wykorzystana. I mówię tu o oryginalnym filtrze a nie zamienniku z kilkukrotnie niższą powierzchnią wkładu filtrującego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2017, o 17:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 maja 2014, o 07:15
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 Diesel 126KM
Nie wiem czy może być związek ze sprawą ale wlałem STP czyszczenie wtryskiwaczy do baku, zalecane 50-60L ja wlałem na jakieś 28L pojeździłem ze 3 tyg i wywaliło mi błąd EGR'a P400 mimo że był czyszczony w sierpniu tego roku. Czy możliwe że syf z przewodu paliwowego spalił się w komorze i częściowo trafił do EGRa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2017, o 19:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 405
Pochwały: 41
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
STP to multipla w świecie chemii samochodowej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2017, o 09:37 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
TUNAP 146 lub 145 nie pamiętam. Koszt ok. 100zl na 60l.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 00:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 119
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Witam. Dziś zastosowałem LM 2666 podpiołem na krótko w sumie banalna sprawa plus wymieniłem filtr paliwa.Od zakupu auta borykam się z czwakwą po całkowitym wciśnięciu pedału gazu. SCV wymienione na nowy przepływka nowa filtry są ok EGR zaślepiony katalizator drugi wywalony. Dlatego postanowiłem zastosować LM 2666 w sumie jeździ bez zmian
Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 19:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 419
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 23
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Filtr paliwa dalej Filtron ??? Zrób testy drogowe a kumaty mechanik wyłapie czego brakuje , obstawiam w ciemno że spada ciśnienie paliwa . Poczytaj co prawdziwy fachowiec pisze o podobnych problemach w podobnym układzie paliwowym , może coś Cię naprowadzi http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=254844 . Błądzisz po omacku o kosztach nie wspominam .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 22:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 21:48
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Rav4
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2002
Silnik: 2,0
Wykonałem dziś próbę aplikacji bezpośredniej preparatu LM2666, wg. wszystkich informacji jak wyżej. Zanim paliwo powróciło wyssało preparat z butelki do 0, w ciągu 20 sekund. Powrót paliwa był prawidłowy, jak na filmikach, spokojnie wężykiem napływało. Tylko ssanie na pompę jak.... : ) co źle zrobiłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 22:50 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7030
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 831
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Powrót paliwa nie był prawidłowy, paliwo nie wracało do butelki z LM2666


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 11:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 08:43
Posty: 10
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D-4D
ja wczoraj przeprowadziłem zabieg.
Wykonanie dziecinnie proste.
Silnik pracuje jakby ciszej ale dziwny metaliczny dźwięk nadal jest
Co to może być za dźwięk? Auto ma autentyczne 174000km

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 19:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 15:49
Posty: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0 DIESEL
wojci napisał(a):
ja wczoraj przeprowadziłem zabieg.
Wykonanie dziecinnie proste.
Silnik pracuje jakby ciszej ale dziwny metaliczny dźwięk nadal jest
Co to może być za dźwięk? Auto ma autentyczne 174000km


Może klepiący któryś z zaworów, albo luzy na sprężarce od klimatyzacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 00:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 20
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Skusiłem się na STP do czyszczenia wtryskiwaczy do zwykłego ON z Shella. Po ok. 20km silnik zaczął pracować bardziej cicho, miękko, klekot na zimnym był mniejszy. Następne tankowanie to samo paliwo bez dodatku. Głośność i klekot powrócił do stanu poprzedniego. Obecne tankowanie z STP - jak za pierwszym razem po ok. 20km cichsza praca silnika.
Wniosek - STP coś tam zmienia w paliwie, ale tylko jak jest w baku. Żadnego efektu na wtryskiwacze nie zaobserwowałem. Może po dłuższym używaniu ... ale producent zaleca stosowanie raz na 4800km.

Czy można tego typu środki bezpiecznie stosować częściej? Chcę spróbować czegoś innego i nie czekać 5 czy 15tyś. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 08:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 167
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
STP tak ma. Zresztą Liqui Moly 5156 i Toyota fuel system cleaner tak samo. Do regularnego stosowania masz środki opisane w wątku o oleju 2T i dodatkach do paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 00:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 20
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
enesen napisał(a):
STP tak ma. Zresztą Liqui Moly 5156 i Toyota fuel system cleaner tak samo.

Chcesz powiedzieć, że LM5156 da tyle samo na wtryski co STP czyli niewiele?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 167
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Największą różnicę poczułem po AR6500&AR6600 które teraz jest sprzedawane razem jako AR6400 dmax. Toyota fuel cleaner póki była w baku to czuć było rożnicę. Z LM5156 jeszcze drugi bak ale przy trzecim powrót do normalności. Po 2 latach używania dodatków do paliwa wyciągałem wtryski. Nie były zapieczone a końcówki czyściutkie z lekkim osadem tylko przy nasadzie końcówki. Denka tłoków czyste, łopatki turbiny czyste bez sadzy, dpf czysty. Zamiast jednorazowych szotów proponuję ciągłe stosowanie dodatków do każdego tankowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 01:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 20
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
@emesen, a miałeś jakieś dolegliwości od układu paliwowego przed stosowaniem tych różnych środków? Jeśli nie, to nie miały one w czym pomagać.
Zgadza się, że najlepiej jest stosować wcześniej profilaktycznie. Ale jak już ma się jakieś problemy (bo np. auto z drugiej ręki) to profilaktyka nie pomoże. Trzeba zostosować jakieś skuteczne leczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 525 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: jamot


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda