TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 25 maja 2018, o 03:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 531 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2016, o 10:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 178
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Małe sprostowanie. Dokopałem się do serwisówki i wynika z niej że ten filtr z mojego zdjęcia przejechał prawie równe 10000km a nie 17000km jak napisałem.
Piokli, brudny filtr z zatkanymi porami( że tak to nazwę) może blokować przepływ mętniejącego paliwa w czasie gdy czysty filtr może jeszcze powoli wydzielające się kryształki parafiny spokojnie przepuszczać i nie ograniczać mocy silnika.
Przy czyszczeniu bezpośrednim bardzo wskazane będzie użycie małych filterków paliwa na powrocie do baku. Zapobiegną zasyfieniu baku, pompa paliwa będzie wdzięczna a filtr paliwa pod maską nie zapcha się tak szybko. Czyszczenie środkami dolewanymi do baku warto połączyć z wymianą filtra paliwa. Jak widać po moim przykładzie, raptem po 10000km powierzchnia czynna filtra została prawie cała wykorzystana. I mówię tu o oryginalnym filtrze a nie zamienniku z kilkukrotnie niższą powierzchnią wkładu filtrującego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2017, o 17:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 maja 2014, o 07:15
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 Diesel 126KM
Nie wiem czy może być związek ze sprawą ale wlałem STP czyszczenie wtryskiwaczy do baku, zalecane 50-60L ja wlałem na jakieś 28L pojeździłem ze 3 tyg i wywaliło mi błąd EGR'a P400 mimo że był czyszczony w sierpniu tego roku. Czy możliwe że syf z przewodu paliwowego spalił się w komorze i częściowo trafił do EGRa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sty 2017, o 19:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 472
Pochwały: 48
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
STP to multipla w świecie chemii samochodowej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2017, o 09:37 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
TUNAP 146 lub 145 nie pamiętam. Koszt ok. 100zl na 60l.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2017, o 00:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 sty 2017, o 19:54
Posty: 135
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: AvensidT25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D 1AD
Witam. Dziś zastosowałem LM 2666 podpiołem na krótko w sumie banalna sprawa plus wymieniłem filtr paliwa.Od zakupu auta borykam się z czwakwą po całkowitym wciśnięciu pedału gazu. SCV wymienione na nowy przepływka nowa filtry są ok EGR zaślepiony katalizator drugi wywalony. Dlatego postanowiłem zastosować LM 2666 w sumie jeździ bez zmian
Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną . Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 kwi 2017, o 19:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Filtr paliwa dalej Filtron ??? Zrób testy drogowe a kumaty mechanik wyłapie czego brakuje , obstawiam w ciemno że spada ciśnienie paliwa . Poczytaj co prawdziwy fachowiec pisze o podobnych problemach w podobnym układzie paliwowym , może coś Cię naprowadzi http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=254844 . Błądzisz po omacku o kosztach nie wspominam .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 22:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 21:48
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Rav4
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2002
Silnik: 2,0
Wykonałem dziś próbę aplikacji bezpośredniej preparatu LM2666, wg. wszystkich informacji jak wyżej. Zanim paliwo powróciło wyssało preparat z butelki do 0, w ciągu 20 sekund. Powrót paliwa był prawidłowy, jak na filmikach, spokojnie wężykiem napływało. Tylko ssanie na pompę jak.... : ) co źle zrobiłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 22:50 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7132
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 858
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Powrót paliwa nie był prawidłowy, paliwo nie wracało do butelki z LM2666


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 11:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 sie 2017, o 08:43
Posty: 16
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D-4D
ja wczoraj przeprowadziłem zabieg.
Wykonanie dziecinnie proste.
Silnik pracuje jakby ciszej ale dziwny metaliczny dźwięk nadal jest
Co to może być za dźwięk? Auto ma autentyczne 174000km

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2017, o 19:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 wrz 2015, o 15:49
Posty: 28
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 2.0 DIESEL
wojci napisał(a):
ja wczoraj przeprowadziłem zabieg.
Wykonanie dziecinnie proste.
Silnik pracuje jakby ciszej ale dziwny metaliczny dźwięk nadal jest
Co to może być za dźwięk? Auto ma autentyczne 174000km


Może klepiący któryś z zaworów, albo luzy na sprężarce od klimatyzacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 00:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 77
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Skusiłem się na STP do czyszczenia wtryskiwaczy do zwykłego ON z Shella. Po ok. 20km silnik zaczął pracować bardziej cicho, miękko, klekot na zimnym był mniejszy. Następne tankowanie to samo paliwo bez dodatku. Głośność i klekot powrócił do stanu poprzedniego. Obecne tankowanie z STP - jak za pierwszym razem po ok. 20km cichsza praca silnika.
Wniosek - STP coś tam zmienia w paliwie, ale tylko jak jest w baku. Żadnego efektu na wtryskiwacze nie zaobserwowałem. Może po dłuższym używaniu ... ale producent zaleca stosowanie raz na 4800km.

Czy można tego typu środki bezpiecznie stosować częściej? Chcę spróbować czegoś innego i nie czekać 5 czy 15tyś. km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2017, o 08:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 178
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
STP tak ma. Zresztą Liqui Moly 5156 i Toyota fuel system cleaner tak samo. Do regularnego stosowania masz środki opisane w wątku o oleju 2T i dodatkach do paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2017, o 00:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 77
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
enesen napisał(a):
STP tak ma. Zresztą Liqui Moly 5156 i Toyota fuel system cleaner tak samo.

Chcesz powiedzieć, że LM5156 da tyle samo na wtryski co STP czyli niewiele?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2015, o 22:58
Posty: 178
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: D-CAT
Największą różnicę poczułem po AR6500&AR6600 które teraz jest sprzedawane razem jako AR6400 dmax. Toyota fuel cleaner póki była w baku to czuć było rożnicę. Z LM5156 jeszcze drugi bak ale przy trzecim powrót do normalności. Po 2 latach używania dodatków do paliwa wyciągałem wtryski. Nie były zapieczone a końcówki czyściutkie z lekkim osadem tylko przy nasadzie końcówki. Denka tłoków czyste, łopatki turbiny czyste bez sadzy, dpf czysty. Zamiast jednorazowych szotów proponuję ciągłe stosowanie dodatków do każdego tankowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2017, o 01:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 77
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
@emesen, a miałeś jakieś dolegliwości od układu paliwowego przed stosowaniem tych różnych środków? Jeśli nie, to nie miały one w czym pomagać.
Zgadza się, że najlepiej jest stosować wcześniej profilaktycznie. Ale jak już ma się jakieś problemy (bo np. auto z drugiej ręki) to profilaktyka nie pomoże. Trzeba zostosować jakieś skuteczne leczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2018, o 18:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 sty 2018, o 17:45
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Rav4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: D4D 2.0
Witam,

Chciałem to przeprowadzić operację z LM Diesel Spulung w Rav4 D4D 2.0 z 2004 roku. Samochód jest ojca, więc nie mam jak się temu przyjrzeć bo mieszkamy daleko od siebie, ale chce przeprowadzić tą operację w weekend.
Z tego co widziałem na zdjęciach filtr paliwa jest pod filtrem powietrza.

MA ktoś pojęcie pod które przewody się podpiąć? Ile krócców wychodzi z obudowy filtra?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2018, o 21:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lut 2018, o 21:30
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0D4D
Mam pytanie dot. LM 5156 LIQUI MOLY PRO LINE DIESEL SYSTEM REINIGER. Z tego co przeczytałem to jest to mocniejsza wersja Diesel Spulung 2666. Producent podaje, że pojemnik 500 ml wystarcza na ok. 70 litrów paliwa. Można zaaplikować całą puszkę tego 5156 np. na mniejszą ilość paliwa aby wzmocnić działanie produktu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2018, o 12:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 18:44
Posty: 310
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: d4d 2,0 116km 1CDFTV
Jak chcesz to zrobić dobrze, to tylko przez bezpośrednie podpięcie w układ, pomijając bak - filtr .

Dokładne instrukcje są we wcześniejszych wątkach.

Dodając preparat do baku, rozpuszczasz cały syf z układu, który trafi do wtrysków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2018, o 17:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 77
Pochwały: 1
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Tutaj viewtopic.php?f=69&t=1719&start=330 @aveiadmk piszę, że LM5156 nie można podać bezpośrednio do silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2018, o 22:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2018, o 22:53
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D 1CD-FTV
Chcę zrobić czyszczenie układu paliwowego środkiem LM 2666 bezpośrednio, tak jak na filmikach wyżej. Mam dwa pytania:
1. Czy na samym początku trzeba jakąś strzykawką doprowadzić ten środek przewodem, który wychodzi z filtra, czy wystarczy zanurzyć go w pojemniku z płynem i kręcić rozrusznikiem, aż silnik odpali ?
2. Czy możecie mi podpowiedzieć czy dobrze zlokalizowałem przewód którym idzie powrót paliwa do zbiornika ?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2018, o 07:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 188
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Lepiej się podpiąć za filtrem w przewód zasilający pompę wpinając np filtr od poloneza. Powrót zlokalizowany ok i ma wracać do butelki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 531 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda