TOYOTA AVENSIS FORUM
http://avensis.info/

Jakość oleju napędowego zimą
http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=15452
Strona 15 z 15

Autor:  Fans [ 3 gru 2017, o 13:17 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Zimową porą:

Cirkle, Lotos
Orlen, Shell
BP

Letnią porą:
Shell, Lotos
Orlen, Cirkle
BP

Autor:  hans01 [ 4 gru 2017, o 17:49 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Stacja Cirkle K, Wwa ul. Puławska

Zwykły ON
dostawaca: baza paliw nr 5 Emillianów
data badania: 30.11.2017r
LC: 52,6
temp. mętnienia: -8st
temp. zablokowania: -29st
bio: 7%

Arktyczny ON
LC: 52,6
temp. mętnienia: -29st
temp. zablokowania -39st
smarność: 445
bio: 0,05%

Autor:  piokli [ 4 gru 2017, o 18:09 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

-29C :bojesie: :szatanek:

Świetna partia towaru :ok:

Autor:  Zupens [ 4 gru 2017, o 20:29 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

taką oto wiadomość otrzymałem nt paliw LOTOS:

Kierowcy tankujący na stacjach LOTOS nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę LOTOS będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do -20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających -32°C .

“ Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium LOTOS Dynamic.

Olej LOTOS Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

Informacje ewidentnie skopiowane ciekawe czy prawdziwe :-)

Autor:  hans01 [ 4 gru 2017, o 21:43 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

piokli napisał(a):
-29C :bojesie: :szatanek:

Świetna partia towaru :ok:

Też mnie to trochę zastanowiło, bo w oficjalnej ulotce diesla artycznego jest -22st i -32st.
Świadectwo dla ON arktycznego miało inną formę niż dla zwykłego i było kopią słabej jakości.
Możliwe, że coś źle dopatrzyłem, ale tych -39st jestem prawie pewny.

Autor:  wrc [ 4 gru 2017, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Te -29 by byly nowoscia, az taki niskiej temp. metnienia nie przypominam sobie, pozdr

Autor:  piokli [ 4 gru 2017, o 22:29 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

-22C i -32C to jest minimum wynikające z normy dla oleju napędowego "arktyczny klasy 2"
Stąd Lotos i Cyrkiel jak mantrę powtarzają w ulotkach i reklamach te konkretne wartości.
A w praktyce temperatura mętnienia najczęściej bywa -23C do -26C, ale aż -29C jeszcze nie widziałem.

Nie ma co wnikać w konkretne cyferki,
ważne że ON arktyczny w największe polskie mrozy jest rzaciutki i płynie przez filtr paliwa jak w środku lata :ok:

Autor:  piokli [ 4 gru 2017, o 22:35 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Zupens napisał(a):
...
Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do -20°C. ...

... W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C ...

... Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C ....

Informacje ewidentnie skopiowane ciekawe czy prawdziwe :-)

W zasadzie to zacytowali wartości z normy EN590 dla oleju napędowego zimowego typu F.
Pomylili tylko wartości minimalne z normy z maksymalnymi

Autor:  hans01 [ 11 gru 2017, o 15:41 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

W zasadzie nic nowego. Dla kronikarskiego porządku odnotowuję

Stacja Cirkle K, Wwa ul. Dolina Służewiecka
Arktyczny ON
LC: 52,9
temp. mętnienia: -22,9st
temp. zablokowania -39st
smarność: 445
bio: 0,05%

Autor:  pawellox [ 8 sty 2018, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Powiem wam pewną ciekawostkę . Otóż.
W Białymstoku, udało mi się dostać świadectwo jakości paliw na stacji Auchan.

Dostawcą paliw jest OLPP - operator logistyczny paliw płynnych . Płock - ul. Wyszogrodzka 133. To nie Orlen ani Lotos !

Temp mętnienia -7
Temp blokady -24
LC 52,6

Autor:  piokli [ 8 sty 2018, o 21:25 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

OLPP to spółka córka Orlenu zarządzająca ich bazami paliwowymi

w Auchan w Warszawie pokazywali świadectwa dostaw bez problemu, tylko kobity w "punkcie obsługi klienta" musiały wołać kierownika(czkę)

Autor:  Miłosz [ 9 sty 2018, o 15:01 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Dzisiejszy Lotos znowu bez "biogónwa" , tak klarownego oleju napędowego daaawno nie widziałem. Jedynie ponoć Vpower jest lekko zabarwiony ale to z racji dodatku, też będę musiał to sprawdzić.

Autor:  hans01 [ 10 sty 2018, o 00:51 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Miłosz napisał(a):
Dzisiejszy Lotos znowu bez "biogónwa"

Zwykły ON czy ten lepszy?

Autor:  Miłosz [ 10 sty 2018, o 01:04 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Zwykły najzwyklejszy

Obrazek

Autor:  jozef01 [ 10 sty 2018, o 11:45 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Wizualnie perfekt!

Autor:  Miłosz [ 11 sty 2018, o 00:47 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Fajne porównanie (sponsorowane :P ), ale czekam na 2 część z odpalaniem auta w komorze termoklimatycznej :D



Jutro jak nie zapomnę wrzucę swoją do lodówki, bo chyba nie wywaliłem.

Autor:  pawellox [ 12 sty 2018, o 17:12 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Szkoda, że nie zrobi testu paliw standard - ( Orlen, Circle, Lotos, Shell )
W tym temacie największe różnice będą widoczne.
Osobiście myślę, że ""Lotos Optima "" posiada bardzo dobre paliwo zimowe w cenie standard.

Autor:  Miłosz [ 14 sty 2018, o 23:52 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Wrzuciłem swojego lotosa na ok godzinke do zamrażarki -20 stopni C. Oczywiście zmętniało , ale kasza się nie zrobiła. Po zostawieniu później próbki w ok +20 stopniach dalej jest klarowne.

Autor:  pafcio [ 15 sty 2018, o 14:25 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Jest i druga część ;)

Autor:  pawellox [ 16 sty 2018, o 14:48 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

W pierwszej próbie akumulator jest wyraźnie słabszy, filtr paliwa był nie wiadomego czasu użytkowany, oraz grzanie świec odbywało się w sposób inny. Tj. Na lepszym paliwie kręcił rozrusznikiem chwilę po zgaszeniu kontrolki grzania świec a w tym pierwszym przypadku wydaje się , że nie.

Zobaczcie sami , jak kręci akumulator przy -35 a przy -20 na tym pierwszym paliwie :)

W pełni naładowany akumulator daje większą moc na rozrusznik, niż nie doładowany i pożyczony z innego.

Autor:  jozef01 [ 16 sty 2018, o 16:51 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Mnie interesują różnice pomiędzy Lotosem a Cyrklem...
Wydawało mi się, że obie firmy handlują tym samym IZ-40.
Magia sponsora czy coś więcej?

Autor:  hans01 [ 17 sty 2018, o 02:04 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Może Cyrkle ładuje jeszcze jakieś swoje dodatki. Widział ktoś ostatnio świadectwo jakości Dynamics'a? Miles Plus w grudniu miał temp. zablokowania -39st chociaż na reklamach tylko -32st.

Autor:  pafcio [ 17 sty 2018, o 11:49 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Świadectwo jakości
8. Temp. blokady zimnego filtru -44 C
9. Temp. mętnienia -22 C
https://www.facebook.com/12560660877415 ... =3&theater

Autor:  hans01 [ 17 sty 2018, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

Ale to właśnie milesPlus. Warto by porównać z parametrami Dynamicsa z Lotosu bo ponoć bazą obydwu tych paliw jest ten sam IZ-40.

Autor:  piokli [ 17 sty 2018, o 16:35 ]
Tytuł:  Re: Jakość oleju napędowego zimą

pawellox napisał(a):
W pełni naładowany akumulator daje większą moc na rozrusznik, niż nie doładowany i pożyczony z innego.

To wynika z rezystancji kiepskich przewodów pożyczających prąd.

jozef01 napisał(a):
Mnie interesują różnice pomiędzy Lotosem a Cyrklem...
Wydawało mi się, że obie firmy handlują tym samym IZ-40.

W porzednich latach w obu sieciach był ten sam IZ-40, więc chyba nie ma powodu aby w tym roku to miało się zmienić.
Teoretycznie Orlen też produkuje ON arktyczny klasy 2 (-22/-32C), ale nie wiem czy oferuje go we wszystkich swoich bazach paliwowych OLPP.

Lotos na filmie zachowywał się jak miks zwykłego ON zimowego (tyle że bez BIO) z ON arktycznym.
Paliwo było pobierane na samym początku sezonu, w listopadzie, gdzie chyba nikt jeszcze nie kupuje specjalnie ON arktycznego.
Jeżeli stacja paliw zamówiła po 16 listopada IZ-40 w zbiorniki Lotos Dynamic, to zapewne dolali go do resztek Dynamica z przed 16 listopada.
Stąd 23 listopada Lotos Dynamic na tej stacji mógł nie być jeszcze czystym IZ-40.

hans01 napisał(a):
Może Cyrkle ładuje jeszcze jakieś swoje dodatki.

Chyba nie ma takiej potrzeby, bo IZ-40 to paliwo arktyczne Lotosa już z dodatkami.

hans01 napisał(a):
Miles Plus w grudniu miał temp. zablokowania -39st chociaż na reklamach tylko -32st.

-22C i -32C to są minimalne wartości wynikające z normy dla oleju napędowego "arktyczny klasy 2" zapewnione przez producenta i dostawcę.
Stąd Lotos i Cyrkiel powtarzają w ulotkach i reklamach te konkretne wartości.
A w praktyce temperatura mętnienia i blokowania filtra waha się od tych wartości w dół, w zależności do tego jak się uda daną partię paliwa wyprodukować.

Testy Zachara pokazują po raz kolejny, że dobrego paliwa i mocnego akumulatora nic nie zastąpi,
a zimowy ON paradoksalnie nie nadaje się do użytkowania zimą.

Strona 15 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/