TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 13 gru 2018, o 03:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2860 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 96  Następna strona

Jaki olej 2T (do 2-suwów) stosujesz w swoim dieslu ?
Addinol MZ 406 2%  2%  [ 6 ]
Liqui Moly 1052 24%  24%  [ 71 ]
Liqui Moly 1504 1%  1%  [ 3 ]
Meguin Zweitaktmotorenoel TC semi 3%  3%  [ 8 ]
Ravenol Skuter 2T 22%  22%  [ 65 ]
Orlen Mixol S 4%  4%  [ 11 ]
Orlen Platinum Moto 2T 2%  2%  [ 6 ]
Orlen Semisynthetic 2T czerwony 13%  13%  [ 38 ]
Olej 2T innej marki 10%  10%  [ 30 ]
Nie używam oleju do 2-suwów w dieslu 21%  21%  [ 64 ]
Liczba głosów : 302
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2011, o 20:48 
piokli napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Teksty Sterndoctora mam przesledzone. Mam nawet ciekawe zestawienie jego tez, ale nie da sie na forum wkleic. Za duze, 127 stron


Plik 2-takt-oel-im-diesel.pdf ma 600kB i jako tekst Sterndocktor'a z niemieckiego forum motor-talk.de jest w języku niemieckim.
Można go sobie w google przetłumaczyć do niestylistycznej, ale zrozumiałem wersji.

Wrzuciłem plik w kilka miejsc:
http://www.przeklej.pl/plik/2-takt-oel- ... 333m0707tb
http://hostuje.net/file.php?id=948c52a7 ... d65b8eaf0a
http://www.sendspace.pl/file/a6a82703968fc4b7cff209c
http://www.supershare.pl/?d=2227230B2
Tu można ściągnąć, ale i nawet poczytać on-line http://www.uploader.pl/?d=4E78DDC72

No ladnie moj plik a koledze pochwale przyznano :jezyk: Ciekawy jestem twojego zdania Piokli jak dobrniesz do konca :-D


Góra
  
 
PostNapisane: 20 wrz 2011, o 20:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie bądź łasy na pochwały, przetłumacz te 127 stron i pewnie kilka pochwal dostaniesz :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 06:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Lejąc dodatki do paliw czy wszelkich olei,to możemy oczekiwać jedynie poprawy naszego samopoczucia,bo samochód nam nie powie, czy to mu pomaga czy szkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 08:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Nie oczekuję od samochodu, żeby mi opowiadał o swoich wrażeniach.
Silnik ma zdrowo i długo klekotać, tylko tyle i aż tyle.
Lektura praktycznych doświadczeń z przytoczonych wyżej wątków na motor-talk.de skłania do baaaardzo głębokich przemyśleń i weryfikacji wiedzy z zakresu dodatków do ON.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 09:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Czyli głównym atutem stosowania dodatków jest internet,a nie zastanawiałeś się że część użytkowników gdzieś w branży motoryzacyjnej pracuje i reklamuje te środki bo to napędza potencjalnych klientów.
W pracy mojej córki, też dyrekcja zaleca uczestnictwo w forach, aby coś tam zareklamować czy wypromować,nawet jak to jest jakieś gówno.
Czy producenci samochodów zalecają takie środki, przecież to było by w ich interesie.
Czy w razie kłopotów z silnikiem ASO bierze ten fakt stosowania tych dodatków na plus czy na minus?
Ja nikogo nie przekonuje,aby tego nie stosował, ale moje doświadczenie dość długie z motoryzacją,nie przekonuje mnie do stosowania różnych, jak to sugerują ulepszeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 09:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja odpowiem pytaniem na pytanie: w jaki sposób np. 11 letni d4d jest dostosowany do "suchych" paliw nisko (ba. praktycznie bezsiarkowych) o których w roku wprowadzania silnika w 1999 roku nie było mowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 10:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Czy to jest jakiś Quiz na wiedzę z motoryzacji, są jakieś nagrody?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 10:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ryszard13 napisał(a):
Czyli głównym atutem stosowania dodatków jest internet,a nie zastanawiałeś się że część użytkowników gdzieś w branży motoryzacyjnej pracuje i reklamuje te środki bo to napędza potencjalnych klientów. W pracy mojej córki, też dyrekcja zaleca uczestnictwo w forach, aby coś tam zareklamować czy wypromować,nawet jak to jest jakieś gówno.

Znam temat bardzo dobrze, sam zajmuję się reklamą i sam zlecam studentom za kasiorę pisanie na forach o produktach i usługach.
Znam internet i reklamę na tyle dobrze, aby dosyć dokładnie odfiltrować ukrytą reklamę.
Jeżeli podejmuję jakieś działania, to nie na podstawie artykułu, ale na podstawie dziesiątek-setek rozmów, wypowiedzi, z różnych miejsc, stron, krajów, ludzi.

Ryszard13 napisał(a):
Czy to jest jakiś Quiz na wiedzę z motoryzacji, są jakieś nagrody?

To że ktoś jeździł od 80 lat rowerem nie znaczy, że zna się na nowoczesnych rowerach wyczynowych (czasami droższych od samochodów).
To że ktoś był mechanikiem i naprawiał samochody od roku 1950 do 2000 nie znaczy, że automatycznie jest fachowcem od nowych silników hybrydowych.
Masz doświadczenie i super, ale trochę pokory i życzę Ci owocnego poszerzania horyzontów o nowe nie znane Ci fakty i technologie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 10:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Jak już wspomniałem,ja nikogo do niczego nie namawia jak też niczego nie neguje, próbuje tylko skłonić niektórych do logicznego myślenia,a co z tym zrobią to nie moja rzecz,ale widzę że niektórym ludziom to nie pasuje, skoro zalecają mi pokorę, ja miałem 11 samochodów z koncernu Toyoty, po przez osobowe, sportowe i busy, wiec pisze co mi jest wiadome z autopsji i teorii, a nie reklam i nowinek,bo koło już wynaleziono, a teraz próbuje się je dwukwadratowić.
Bez urazy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 11:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Widzisz, po raz kolejny przy zwróceniu uwagi, że możesz się milić, od razu obrażasz się i piszesz o 11 toyotach. Jak ktoś ma inne zdanie od Twojego, to nie znaczy od razu, że myśli nie logicznie. Na pewno masz bardzo duże doświadczenie jako użytkownik różnych toyot, ale nie przyjmujesz do wiadomości, że czas płynie a toyota wprowadza coraz nowsze technologie, zmienia się skład paliw, zmieniają się bardzo oleje silnikowe i ich właściwości. Uczyć się nowych rzeczy i zmieniać zdanie to nie wstyd, to przyjemność poszerzać horyzonty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 11:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
300km od zalania Mixolu S - mam wrażenie, że chmurka przy mocniejszym "depnięciu" się zmniejsza.
Zmienił się nieznacznie dźwięk pracującego silnika (mniejszy klekot, tak jakby mlaskanie teraz słychać).
Przyśpiesza chyba tak samo, odpala też bz. czyli b. dobrze.
Tyle obserwacji...
Zamówiłem już ten LM 1052, bo coś chłopaki straszycie, że Mixol jest bleee
Przy następnym tankowaniu LM 1052 zaleję jeszcze do 1,7 CDI A-klasse (podzielę się również spostrzeżeniami)

PS. Polecam testy posiadaczom D4D i oczywiście zamieszczanie opinii w temacie :ok:

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 11:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ja na LM1052 na razie stwierdzam tylko bardziej miękką, łagodniejszą pracę silnika, nie miałem jeszcze okazji w trasie przegonić i dymka poobserwować.
Zrobię w listopadzie test zamrażarkowy czy LM1052 będzie się wytrącać z ON czy nie przy temp poniżej temp. płynięcia LM (-15C).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 11:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Ja to wszystko rozumiem,ale czy te zmiany idą w dobrą stronę użytkownika pojazdu, czy raczej drążenia kasy użytkownika, co raz odgrzewa się stare kotlety nadając im rożne nowe nazwy i właściwości twierdząc że to nowa technologia, w samochodzie ubywa łożysk tocznych a przybywa tulejek ślizgowych,zwanych panewkami,no na pewno są to tz.nowinki motoryzacyjne, jednak koncerny tym się nie chwalą, ale za to wprowadza się systemy "literowe" nam nic nie mówiące, dotyczy to też i olejów, które tylko czasami na papierze trzymają normy i procesy technologiczne.
Po prostu globalizacja i trzeba z tym się pogodzić, oszczędności i koszta wymuszają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 11:55 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
piokli
Co do używanie zimą, sądzę że jak doda się depresator to nic się nie stanie. Ale jak Ci się chce oczywiście możesz pobawić się zamrażarką.
Jutro ruszam w traskę. Tak z 700km do przejechania. Jak wrócę dam znać czy silnik dalej "żyje" i co się zmieniło :brewki:
Ryszard13
Nikt nikogo do niczego nie namawia. Ty masz swoją teorię o perfekcyjnym przygotowaniu paliwa przez nasze rafinerie. Uważasz, że niczego im nie brakuje, OK szanuję Twoje zdanie.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 12:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sie 2011, o 10:29
Posty: 234
Lokalizacja: Lublin
Marka: Avensis
Model: t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 dizel
Cytuj:
Ryszard13
Nikt nikogo do niczego nie namawia. Ty masz swoją teorię o perfekcyjnym przygotowaniu paliwa przez nasze rafinerie. Uważasz, że niczego im nie brakuje, OK szanuję Twoje zdanie.


Rafinerie produkują paliwo i to się zgadza, ale dodatki jakie stosują koncerny paliwowe(shell,orlen, bp itd) już to co lejemy przy dystrybutorze, to już jest inna bajka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 12:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
jozef01
Depresatory (Klenn-Flo Conditioner) na pewno zapewnią ON płynność, ale ciekawy jestem, czy LM1052 rozpuści się trwale w ON, czy może tylko do jakiś mikro cząstek i zacznie się wytrącać poniżej -15C. Test zamrażarkowy ON+KlennFlo+LM1052 rozwiały by takie wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 13:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ryszard13 napisał(a):
Czy to jest jakiś Quiz na wiedzę z motoryzacji, są jakieś nagrody?
za rzeczowe i konkretne odp. możesz liczyć na uznanie, jak to zbyt mało to innych nagród nie będzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 15:26 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2275
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 100
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
piokli napisał(a):
jozef01
Depresatory (Klenn-Flo Conditioner) na pewno zapewnią ON płynność, ale ciekawy jestem, czy LM1052 rozpuści się trwale w ON, czy może tylko do jakiś mikro cząstek i zacznie się wytrącać poniżej -15C. Test zamrażarkowy ON+KlennFlo+LM1052 rozwiały by takie wątpliwości.

Gdzieś na forum była fotka kolegi z Białostocczyzny, jeśli dobrze pamiętam. Białoruska "solarka" + kleen-flo i dla porównania bez dodatku. Efekty spektakularne.
Co do testu jestem jak najbardziej "za".
Jedyny problem to dawkowanie, jakieś pojedyncze mililitry wychodzą. Może butelka po napoju ok. 1l z ON, do tego 2ml kleen-floo + 5-6ml LM. Trochę zabawy jest.
Ja się nie podejmuje w obawie przed reakcją Sz. Małżonki ;-) Po zobaczeniu zawartości zamrażalnika mogłoby być różnie.
Jedyne co wynegocjowałem, jeśli chodzi o lodówkę to przetrzymywanie białych robaczków na ryby.

Znalazłem wspomniany post / test kolegi:
viewtopic.php?f=69&t=3368&hilit=kleen

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 16:33 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Mam strzykawki 1ml z podziałką co 0,01ml :brewki: i mogę dawkować Kleen-Flo bez problemów do małych próbek ON.
Przy -25C daje się 100ml KF na 50 litrów ON, czyli 0,2ml KF na 100ml próbkę ON, a do tego 0,5ml LM1052.
Będziemy testować :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 18:49 
Ryszard jezeli cos negujesz to podaj konkrety. Ze np. ojej napedowy ma takie i takie wlasnosci smarne wyrazone w tescie HFFR i takie a nie inne dodatki. I ze to wlasnie w polaczeniu z dodatkami o jakich rozmawiamy ma negatywny wplyw itd. Konkrety a nie demagogia. Wywody Sterndoctora jakimi sie tu interesujemy sa niezaprzeczalne. Jest to gosc ktory jest nieopisanym autorytetem na forach w de. Po drugie koledzy probuja kombinowac i na dzien dobry wrazenia po zalaniu oleju do dwusowow sa zbiezne z tym co na niemieckich forach userzy melduja od ponad siedmiu lat.
Piokli
Z tego co wyczytalem, to olej nie wytraca sie z diesla nawet po dluzszym magazynowaniu. Wiekszosc z tych olejow jest "samomieszajaca" sie z benzyna i to samo dotyczy diesla.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 19:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Visitor1230 napisał(a):
Z tego co wyczytalem, to olej nie wytraca sie z diesla nawet po dluzszym magazynowaniu.

I to jest świetna wiadomość :ok:
Wydaje się logiczne, że olej stworzony do dobrego mieszkania z produktami destylacji ropy naftowej, powinien idealnie rozpuścić się w paliwie. Wydaje mi się, że jeżeli sam olej napędowy będzie miał temperaturę wytrącania parafiny np. -30C, to dodatek 0,5% oleju 2T (1:200) nie zmieni temperatury ścinania ON, ani sami olej 2T nie będzie się wytrącał, jeżeli jest dobrze rozpuszczony w ON. Ale to są moje wydawania. Jeżeli Sterndoctor to potwierdził, to rewelacja. Ja sobie jeszcze zrobię swój test i będziemy mieć pewność 101%, że olej 2T cały rok idealnie "współpracuje" z ON.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 20:03 
piokli napisał(a):
Visitor1230 napisał(a):
Z tego co wyczytalem, to olej nie wytraca sie z diesla nawet po dluzszym magazynowaniu.

I to jest świetna wiadomość :ok:
Wydaje się logiczne, że olej stworzony do dobrego mieszkania z produktami destylacji ropy naftowej, powinien idealnie rozpuścić się w paliwie. Wydaje mi się, że jeżeli sam olej napędowy będzie miał temperaturę wytrącania parafiny np. -30C, to dodatek 0,5% oleju 2T (1:200) nie zmieni temperatury ścinania ON, ani sami olej 2T nie będzie się wytrącał, jeżeli jest dobrze rozpuszczony w ON. Ale to są moje wydawania. Jeżeli Sterndoctor to potwierdził, to rewelacja. Ja sobie jeszcze zrobię swój test i będziemy mieć pewność 101%, że olej 2T cały rok idealnie "współpracuje" z ON.

Takie sa wlasnie relacje userow na MT. Dzieki za wiadomosc, Zastosuje sie. Na razie mam zakupiony http://el-olej.pl/SYSTEMPFLEGE_DIESEL_F ... EN-31.html. Wykopce to na jeden rzut, bo mam w niedziele trase. Potem zakupuje olej i zobaczymy co sie bedzie dzialo :-D
PS.
Ciekawy jestem jeszcze jednego. Temat czystosci kanalow dolotowych czy EGR. Dolewajac dwusowa zmniejsza sie zadymienie spalin. Rzadziej wystepuja regeneracje DPF-ow. Co potwierdza pierwsze. Wiec czysto teoretycznie mniej zasyfiamy recyrkulacje spalin. Nastepny pozytywny efekt, ktory warto wziac pod uwage.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 20:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Zaintrygowały mnie jeszcze 2 kwestie poruszone przez Sterndocktor'a:

1) W swoich wywodach pisze, że dodatki dedykowane do ON poprawiające smarowność (LM, Kleen-Flo) nie wiele poprawiają, jeżeli mają konsystencję wody i procentowo jest ich w baku nie wiele. Olej 2T jego zdaniem smaruje zdecydowanie lepiej, bo ma konsystencję oleju (a nie wody) i daje się go więcej niż tych dodatków. Logicznie myśląc wydaje się, że facet ma rację. Może jednak dodatki "dedykowane" wykorzystują związki chemiczne dające efektywny poślizg. Jednak argumentacja Sterndocktor'a wydaje się słuszna i trafiająca w prawdę.

2) Oleje napędowe premium jak ultimate, v-power, verva, przez dodatki myjące mają prawdopodobnie pogorszoną smarowność. Dla silników diesla (po za najnowszymi konstrukcjami) stale stosowane mogą być przyczyną skrócenia życia pompy paliwa i wtryskiwaczy.

Nie sposób się z tymi poglądami Sterndocktor'a nie zgodzić :ok:

Spotkałem się też na innych forach z informacją, że w fordach TDCI na źle działające wtryskiwacze ludzie stosuję olej 2T do ON. W większości przypadków olej 2T w paliwie powoduje "rozruszanie" wtryskiwaczy, przywraca ich prawidłową pracę i przedłuża życie wtryskiwaczy na jakiś czas. To by świadczyło, że nie tylko chroni, ale potrafi rozruszać zapieczone wtryski. Dlatego być może opisane na forach w DE i RPA są przypadki poprawy składu spalin, lepszego ciągu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, o 21:04 
Poprawienie pracy wtryskiwaczy nastepuje ze wzgledu na "ponadnormalne" wlasnosci myjace czy czyszczace oleju dwusowowego. Do tego zostal on tez stworzony przy typowym zastosowaniu w silnikach dwusowowych. Oprocz oczywiscie smarowania. Bo taka jest jego glowna rola.Dodatki dedykowane to nic innego jak podobne, dodawane do diesla w rafineriach jako zamiennik siarki.


Góra
  
 
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 20:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Kolejne spostrzeżenie po zastosowaniu LM1052.
Dziś depnąłem parę razy mocno w gaz i dymka puszcza trochę mniejszego :-)
Normalnie nie puszcza wcale dymków, tylko przy mocnym depnięciu puszcza dymka o średnio-małym natężeniu.
Dziś próbowałem parę razy i ten dymek był ledwo widoczny, mniejszy niż zwykle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 wrz 2011, o 20:39 
Czyli wszystko zdaje sie potwierdzac :ok: . Nniejsze dymy to mniej sadzy i jednoczesnie efektywniejsze spalanie. Tak jak pisalem wczesniej, moze to tez miec pozytywny wplyw na czystosc egr-a. Dalej czytam watek na MT i juz blizej konca niz dalej. Najbardziej widoczne efekty daja domieszki w starszych samochodach. Lub z duzym przebiegiem. Z racji czesciowego juz zasyfienia wtryskow.


Góra
  
 
PostNapisane: 24 wrz 2011, o 19:57 
octopus1975 napisał(a):
Czyli potwierdza sie, ze jak stosowac te dodatki to w starszych autach.

Niekoniecznie. Nowszy samochod nie ma jeszcze zawalonzch wtryskow pompy czy egr. Co z czasem nastapi. Moim zdaniem lepiej jest zapobiegac niz reagowac na problemy.
Nowe doniesienia z MT: Userzy zakupili kolby chemiczne ( maniacy :-D ) i robia testy. Spalaja do zera odmierzone dawki roznych olejow zeby przekonac sie naocznie jakie pozostalosci w postaci popiolow zostaja po wypaleniu. Wazne ze wzgledu na DPF-y. Technicznie polega to na tym, ze uzytkownicy wysylaja swoje probki do jednego debesciaka i robia testy. Faworytem w tej dyscyplinie zostal Meguin (LM jest tym samym olejem Piokli jaki zakupiles), oraz Ravenol.
Jaja byly jak jeden z userow przyslal probke w ktorej byly dwa wlosy kota :hahaha:
Trzymamy sie ustalen Piokli niezmiennie


Góra
  
 
PostNapisane: 24 wrz 2011, o 20:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Kolby chemiczne też mam, bo żona z branży :-), ale spalał nie będę :-D
Potestuję tylko niskie temperatury w jałowych :brewki: pojemnikach z plastiku w zamrażarce.
Pisz wszystko co tylko ciekawego wyczytasz na MT w temacie ON+2T.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 15:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 00:09
Posty: 393
Lokalizacja: Rzym
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: Avensis verso
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Chłopaki wytłumaczcie mi prosze! bo ja już od ponad roku zalewam tytułowy klenn flo smar do dizla i LM w proporcji 50+100 ml i faktycznie silnik łagodniej pracuje,ale nie wiem dlaczego piszecie że olej 2T syntetyczny (który wlewam) jest gorszy od mineralnego (przynajmniej tak zrozumiałem)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 18:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Olej 2T syntetyczny tak samo dobrze smaruje, ale trudniej się spala.
Po spaleniu oleju 2T syntetycznego zostaje więcej popiołów niż po spaleniu oleju 2T mineralnego czy półsyntetycznego (np. LM 1052).
Dlatego diesle, zwłaszcza z DPF, powinny dostawać w paliwie olej 2T nie syntetyczny, a półsyntetyczny lub mineralny.
Olej LM 1052 po spaleniu zostawia mniej popiołów niż czysty Olej Napędowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2860 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 96  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda